Hvad nedprioriterer I?

Nomnom
Indlæg: 842
Tilmeldt: 12. sep 2015, 23:03
Kort karma: 142
Likede indlæg: 1380

Re: Hvad nedprioriterer I?

Indlægaf Nomnom » 3. nov 2021, 13:29

Oprydning, rengøring, haven, motion, sociale arrangementer, kærestetid og mig selv.

Jeg bliver nærmest helt flov når jeg skriver det, for føler lidt jeg lyder som en sumpet type, men sådan føler jeg mig egentlig også lige i øjeblikket.

Ret skal være ret, det var ikke så slemt da vi kun havde den ældste og det første år med den lille var heller ikke slem. Men her efter den yngste er begyndt i vuggestue og hvor vi begge arbejder fuldtid og skal jonglere med syge børn og job flere dage ugentligt, så ER der bare ikke tid i døgnet til at nå det.
0
Missmo
Indlæg: 93
Tilmeldt: 4. jan 2021, 19:06
Kort karma: 7
Likede indlæg: 116

Re: Hvad nedprioriterer I?

Indlægaf Missmo » 3. nov 2021, 17:08

Rengøring, vi har fået robotstøvsuger for at hjælpe lidt på den dårlige samvittighed.

Da han var yngre var det meget kæreste tid, der blev nedprioriteret pga. træthed.
0
godtnavn
Indlæg: 11239
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1109
Likede indlæg: 13147

Re: Hvad nedprioriterer I?

Indlægaf godtnavn » 3. nov 2021, 20:22

JEg skrev tidligere jeg nedprioriterede rengøring, og det er egentlig en sandhed med modifikationer, jeg nedprioriterer rengørings/ordens niveau. For egentlig bruger jeg langt mere tid på at rydde op og gøre rent nu end før børn, her er bare stadig mere rodet. F.eks. vasker vi gulv i køkkenet 2 gange om ugen pt, ellers bliver der klamt, det gjorde vi ikke før hen, og der var ikke klamt. Den tid går så fra anden oprydning. Så accpeterer et lavere niveau fordi samme niveau som før ville kræve den dobbelte tid af før.
2
Oak123
Indlæg: 2181
Tilmeldt: 26. okt 2018, 15:40
Kort karma: 106
Likede indlæg: 4092

Re: Hvad nedprioriterer I?

Indlægaf Oak123 » 4. nov 2021, 10:43

Her er det også rengøring/oprydning der nedprioriteres. Men som en anden nævner så skyldes det også at der er mere beskidt/rodet, så selvom der ofte tørres af hvor barnet har siddet og spist, og legetøj ryddes op. Så er her generelt mere rodet/beskidt end ellers. Til tider lige for meget til grænsen :wacko:

Heldigvis har vi også anskaffet os en robotstøvsuger, og den er virkelig god til at tage den daglige støvsugning, samt diverse havregryn, sand mv. på gulvet. Så det gør st vi selv kan bruge mindre tid på det.

Kærestetid har været nærmest aldrig, vi får det ikke prioriteret/planlagt, og hvis vi har tid alene går den ofte med praktiske gøremål.
Men det er ikke så meget et valg, som det egentlig bare er blevet sådan med barn.
0
Lys
Indlæg: 5984
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 504
Likede indlæg: 10810

Re: Hvad nedprioriterer I?

Indlægaf Lys » 4. nov 2021, 12:11

Oak123 skrev:Her er det også rengøring/oprydning der nedprioriteres. Men som en anden nævner så skyldes det også at der er mere beskidt/rodet, så selvom der ofte tørres af hvor barnet har siddet og spist, og legetøj ryddes op. Så er her generelt mere rodet/beskidt end ellers. Til tider lige for meget til grænsen :wacko:

Heldigvis har vi også anskaffet os en robotstøvsuger, og den er virkelig god til at tage den daglige støvsugning, samt diverse havregryn, sand mv. på gulvet. Så det gør st vi selv kan bruge mindre tid på det.

Kærestetid har været nærmest aldrig, vi får det ikke prioriteret/planlagt, og hvis vi har tid alene går den ofte med praktiske gøremål.
Men det er ikke så meget et valg, som det egentlig bare er blevet sådan med barn.


Plejer du ellers at støvsuge dagligt? Altså, det ville jo aldrig falde mig ind. Så på den måde kan man vel også sige, at jeg har nedprioriteret det.

Jeg snupper selvfølgelig lige støvsugeren, hvis vi spilder noget, evt efter aftensmaden, men slet ikke på fast rutine. Min rengøringsdame klarer støvsugningen (og hun kommer ikke dagligt :D )

Nå, nu blev det lige dig, jeg citerede, men jeg undrer mig altid over hvad det er for mange praktiske opgaver, der skal løses hele tiden i de små hjem. Men mit niveau er åbenbart virkelig lavt :genert:
0
Oak123
Indlæg: 2181
Tilmeldt: 26. okt 2018, 15:40
Kort karma: 106
Likede indlæg: 4092

Re: Hvad nedprioriterer I?

Indlægaf Oak123 » 4. nov 2021, 13:29

Lys skrev:
Oak123 skrev:Her er det også rengøring/oprydning der nedprioriteres. Men som en anden nævner så skyldes det også at der er mere beskidt/rodet, så selvom der ofte tørres af hvor barnet har siddet og spist, og legetøj ryddes op. Så er her generelt mere rodet/beskidt end ellers. Til tider lige for meget til grænsen :wacko:

Heldigvis har vi også anskaffet os en robotstøvsuger, og den er virkelig god til at tage den daglige støvsugning, samt diverse havregryn, sand mv. på gulvet. Så det gør st vi selv kan bruge mindre tid på det.

Kærestetid har været nærmest aldrig, vi får det ikke prioriteret/planlagt, og hvis vi har tid alene går den ofte med praktiske gøremål.
Men det er ikke så meget et valg, som det egentlig bare er blevet sådan med barn.


Plejer du ellers at støvsuge dagligt? Altså, det ville jo aldrig falde mig ind. Så på den måde kan man vel også sige, at jeg har nedprioriteret det.

Jeg snupper selvfølgelig lige støvsugeren, hvis vi spilder noget, evt efter aftensmaden, men slet ikke på fast rutine. Min rengøringsdame klarer støvsugningen (og hun kommer ikke dagligt :D )

Nå, nu blev det lige dig, jeg citerede, men jeg undrer mig altid over hvad det er for mange praktiske opgaver, der skal løses hele tiden i de små hjem. Men mit niveau er åbenbart virkelig lavt :genert:


Nej jeg støvsugede ikke dagligt før vi fik barn, men som skrevet så var behovet også et andet. Så på den måde er fokus flyttet/ændret :).
Især da vi havde en baby der kravlede, synes jeg det var kanon med rent gulv hver dag. For det er noget andet end når vi andre bare går rundt på gulvet.
I dag bliver gulvet fortsat brugt til meget leg, så derfor er der stadig behov for forholdsvist rent gulv.

Vores rengøringsstandard var anderledes inden barn, og det er ikke fordi den er i top i dag heller. Men nogle ting bliver prioriteret over andet i rengøringen/oprydning, men i forhold til hvor meget mere oprydning/rengøring der er, så prioriterer vi det mindre - hvis det overhovedet giver mening.
0
godtnavn
Indlæg: 11239
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1109
Likede indlæg: 13147

Re: Hvad nedprioriterer I?

Indlægaf godtnavn » 4. nov 2021, 14:28

Køkken og stue (vi har indgang fra haven i stuen, så der kommer meget ind) støvsuges dagligt herhjemme, dog oftest med robotstøvsugeren, men det tager lige noget tid at rydde gulvet så den kan kører, det er der behov for, kan se den samler meget. Før børn var en gang om ugen mere end rigeligt. Så der er bare et andet behov for rengøring efter børn. Derudover leges der på gulvet og derfor prioriterer vi rene gulve højt. At vores hylder så ofte er støvede og rodede, at skabene kan trænge til en vask, komfuret gøres sjældnere rent osv. må vi leve med, for der er bare ikke tid nok til alt.
0
Lys
Indlæg: 5984
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 504
Likede indlæg: 10810

Re: Hvad nedprioriterer I?

Indlægaf Lys » 4. nov 2021, 15:59

Altså, jeg har jo også en 2-årig, så min situation er jo ikke anderledes. Kun mit behov for støvsugning åbenbart.
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8565
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1303
Likede indlæg: 15285

Re: Hvad nedprioriterer I?

Indlægaf Zonta » 4. nov 2021, 17:39

Lys skrev:Altså, jeg har jo også en 2-årig, så min situation er jo ikke anderledes. Kun mit behov for støvsugning åbenbart.

Vi støvsuger 1-2 gange om ugen herhjemme og har ikke robotstøvsuger. Men vi lever så også med nullermænd og hundehår i hjørnerne. Man kan nærmest ikke se forskel på om der er støvsuget for to timer eller to dage siden. Men når man nærmer sig dag 5-5 stykker uden støvsugning, så begynder det at kunne ses :lol:
0
J, juli 2018.
Oak123
Indlæg: 2181
Tilmeldt: 26. okt 2018, 15:40
Kort karma: 106
Likede indlæg: 4092

Re: Hvad nedprioriterer I?

Indlægaf Oak123 » 4. nov 2021, 17:58

godtnavn skrev:Køkken og stue (vi har indgang fra haven i stuen, så der kommer meget ind) støvsuges dagligt herhjemme, dog oftest med robotstøvsugeren, men det tager lige noget tid at rydde gulvet så den kan kører, det er der behov for, kan se den samler meget. Før børn var en gang om ugen mere end rigeligt. Så der er bare et andet behov for rengøring efter børn. Derudover leges der på gulvet og derfor prioriterer vi rene gulve højt. At vores hylder så ofte er støvede og rodede, at skabene kan trænge til en vask, komfuret gøres sjældnere rent osv. må vi leve med, for der er bare ikke tid nok til alt.


Det er meget som hos os.
Tørre støv af, vaske vinduer, rydde borde, skabe op, tørre skabe af og alt hvad der i øvrigt kan betegnes som mere “dybdegående” rengøring ved jeg ikke hvornår vi sidst fik gjort :fløjt:

En anden ting vi åbenbart nedprioritere er hvor ofte vi går i bad.. Det er ikke hver dag mere. Det hænger selvfølgelig sammen med at vi har kontorjobs, men tidligere gik vi i bad hver dag. (Nu bliver det til klatvask under armene de dage uden bad).
0
godtnavn
Indlæg: 11239
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1109
Likede indlæg: 13147

Re: Hvad nedprioriterer I?

Indlægaf godtnavn » 4. nov 2021, 18:04

Lys skrev:Altså, jeg har jo også en 2-årig, så min situation er jo ikke anderledes. Kun mit behov for støvsugning åbenbart.


Eller også har du bare et lidt mindre svinene barn :lol:
Ville skulle tømme støvsugeren flere gange undervejs hvis vi kun støvsugede én gang om ugen.
0
Lys
Indlæg: 5984
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 504
Likede indlæg: 10810

Re: Hvad nedprioriterer I?

Indlægaf Lys » 4. nov 2021, 21:18

godtnavn skrev:
Lys skrev:Altså, jeg har jo også en 2-årig, så min situation er jo ikke anderledes. Kun mit behov for støvsugning åbenbart.


Eller også har du bare et lidt mindre svinene barn :lol:
Ville skulle tømme støvsugeren flere gange undervejs hvis vi kun støvsugede én gang om ugen.


Det kan være :D Men altså; min rengøringsdame kommer heller ikke hver uge :fløjt: :genert:
0
godtnavn
Indlæg: 11239
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1109
Likede indlæg: 13147

Re: Hvad nedprioriterer I?

Indlægaf godtnavn » 4. nov 2021, 21:44

Lys skrev:
godtnavn skrev:
Lys skrev:Altså, jeg har jo også en 2-årig, så min situation er jo ikke anderledes. Kun mit behov for støvsugning åbenbart.


Eller også har du bare et lidt mindre svinene barn :lol:
Ville skulle tømme støvsugeren flere gange undervejs hvis vi kun støvsugede én gang om ugen.


Det kan være :D Men altså; min rengøringsdame kommer heller ikke hver uge :fløjt: :genert:


Skal vi bytte barn? Min datter tømte ½ liter sand ud i stuen i dag fra hendes sko, mens jeg tissede, så før jeg opdagede det var det fordelt i hele stuen. Jeg havde støvsuget i går. Det er ikke en engangsting, for et par dage siden løb den store ind på toilettet med sko fordi hun skulle tisse og ikke kunne holde sig. Det gav jord gennem både stue og gang, og også i køkkenet for hun valgte lige at løbe ud i køkkenet og fortælle far hvorfor hun løb ind med sko på. Synes der sker den slags alt for mange gange hver uge...
Og køkkenet er et kapitel for sig, med mel, havregryn osv. alle vegne hver gang de har været med til at lave mad. Eller har spist. Eller bare har overvejet at spise. Sådan føles det i hvert fald :lol:
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8565
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1303
Likede indlæg: 15285

Re: Hvad nedprioriterer I?

Indlægaf Zonta » 5. nov 2021, 12:51

Vi er jo heldige herhjemme - madrester på gulvet er minimalt, fordi vi har en støvsuger på 4 ben med en stor appetit på alt hvad der lander på gulvet :lol: Og så er vi heldige at have bryggers, hvor meget af alt dét, der hedder sand/skidt/vådt tøj osv. lander.
0
J, juli 2018.

Tilbage til "Forældre"