Snik-snak tråd for forældre?

Bergen
Kort karma: 192
Likede indlæg: 4970

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bergen » 13. jan 2021, 14:45

JoyNips skrev:
Bergen skrev:
twinkle skrev:Benjamin har det med at fiksere på forskellige tegnefilm. Der har været en (LANG!!!) periode med Biler, så Tarzan, Mulan og Aristocats. Nu er han så fikseret på Løvernes Konge.

Så kan jeg jo sidde og se mufasa dø en 2-3 gange dagligt. ..........

Vi ser Harry Potter dvd 2 konstant....
Lyst til at se dvd 1 eller 3. Nej!

Jeg glæder mig sindssygt til U er stor nok til at se Harry Potter og Løvernes konge :love: og ikke mindst til at få læst HP! Ungen kommer til at bønfalde mig om han ikke bare må sove snart, mens jeg plager om “bare ét kapitel til??” :lol:

Det er skønt.
Barnet læser nr to højt for mig på engelsk ved sengetid. Fantastisk!
0
Brugeravatar
twinkle
Kort karma: 295
Likede indlæg: 5365

Indlægaf twinkle » 13. jan 2021, 15:24

Bergen skrev:
twinkle skrev:Benjamin har det med at fiksere på forskellige tegnefilm. Der har været en (LANG!!!) periode med Biler, så Tarzan, Mulan og Aristocats. Nu er han så fikseret på Løvernes Konge.

Det er seriøst så belastende. Jeg tror jeg kan genopføre alle tre biler film :stoned:
1
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 642
Likede indlæg: 6233

Indlægaf FruKuk » 13. jan 2021, 20:32

twinkle skrev:
Bergen skrev:Alternativet var nødpasning.

Min oplevelse er, at skolelederen slet ikke har nogen interesse i at få flere børn ind på skolen og så slækker de hellere på online fremmøde. Jeg er tilfreds.

Vi skal nok logge in, men fx musiktimer på 1.5 time uden pause arkiveres. Lodret. Det gør ingen gavn.

Jeg bliver helt vildt nysgerrig omkring, hvordan en musiktime som fjernundervisning foregår....?

Lillebror i 1. klasse havde musik via Teams i dag - først fælles sang = frygtelig larm. Dernæst tegne noder = 1000 spørgsmål om, hvad man skulle, meldinger om at man ikke kunne se tavlen og dernæst flere forældre indover og fortælle, at deres barn ikke forstod opgaven. Til slut skulle de finde noget at tromme på og så kunne resten af tiden så bruges på, at ungerne på skift råbte i deres mikrofon, hvad de havde fundet og hamre højlydt på det :tie:
0
abcd
Kort karma: 403
Likede indlæg: 12632

Indlægaf abcd » 13. jan 2021, 21:29

JoyNips skrev:
Bergen skrev:

Jeg glæder mig sindssygt til U er stor nok til at se Harry Potter og Løvernes konge :love: og ikke mindst til at få læst HP! Ungen kommer til at bønfalde mig om han ikke bare må sove snart, mens jeg plager om “bare ét kapitel til??” :lol:

Godnatlæsning her er for tiden Harry Potter, så det er ofte en times højtlæsning. Vi er snart færdige med 4'eren. Jeg har ikke selv læst dem før, men de er jo gode, også for voksne, og det bliver ikke meget hyggeligere end en god historie og et barn på hver side i sengen der er helt opslugt af det og ivrigt gætter på hvilke drejninger handlingen mon tager. Når vi er færdige med en bog, ser vi filmen. Og så ser vi filmen igen. Og igen. Og igen. Og så en gang på engelsk. Og så er vi i mellemtiden forhåbentlig ved at være blevet færdige med næste bog så vi kan se næste film. Hele Harry Potter-universet står i stuen i Lego-modeller. Det bliver en trist dag når vi læser sidste side i sidste bog.
11
godtnavn
Kort karma: 629
Likede indlæg: 6554

Indlægaf godtnavn » 13. jan 2021, 21:38

Luna var i børnehave i dag, hun savnede sine venner og dem hun leger med går i børnehaven da deres forældre ikke har mulighed for at holde dem hjemme, så vi har ikke kunne få lavet legeaftaler. Så vi har valgt at hun nu kommer afsted 2 dage om ugen de næste uger, for synes ikke hun skal ofre al social kontakt med jævnaldrende, det er trods alt en meget lille børnehave.

Men de har så i dag skulle vælge hvad de vil være til fastelavn, de syr så selv deres kostumer de kommende uger, et barn med en pædagog af gangen. Luna har valgt hun vil være en lilla drage :love: Jeg glæder mig til at se hvad de får lavet af kostume!
4
Bergen
Kort karma: 192
Likede indlæg: 4970

Indlægaf Bergen » 13. jan 2021, 23:58

FruKuk skrev:
twinkle skrev:
Bergen skrev:Alternativet var nødpasning.

Min oplevelse er, at skolelederen slet ikke har nogen interesse i at få flere børn ind på skolen og så slækker de hellere på online fremmøde. Jeg er tilfreds.

Vi skal nok logge in, men fx musiktimer på 1.5 time uden pause arkiveres. Lodret. Det gør ingen gavn.

Jeg bliver helt vildt nysgerrig omkring, hvordan en musiktime som fjernundervisning foregår....?

Lillebror i 1. klasse havde musik via Teams i dag - først fælles sang = frygtelig larm. Dernæst tegne noder = 1000 spørgsmål om, hvad man skulle, meldinger om at man ikke kunne se tavlen og dernæst flere forældre indover og fortælle, at deres barn ikke forstod opgaven. Til slut skulle de finde noget at tromme på og så kunne resten af tiden så bruges på, at ungerne på skift råbte i deres mikrofon, hvad de havde fundet og hamre højlydt på det :tie:

Det lyder som en beskrivelse af vores oplevelse med musik plus login tre steder med Unilogin (som mit barn er virkelig ringe til), hvor de skulle trykke på noder og rytmer.

Det er lagt under A for arkiver fremadrettet. Kommer ikke til at ske igen.
1
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 793
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 12323

Indlægaf Mi55y » 14. jan 2021, 06:08

Sofie bev i går hjemsendt som nærkontakt, da et barn på hendes stue er konstateret smittet. Barnet har dog ikke været der siden fredag, hvor Sofie jo var hjemme, så der er gået en uge siden sidste kontakt, og hun kan derf8rnøjes med en enkelt test, som vi har tid til her 8.30. Jeg har fortalt hende, at hun skal have en pind i halsen, og at det godt kan være lidt træls, men at man derfor får en is bagefter.
3
S - 09.10.18 :love2:
Lillebror eta februar :love:
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 642
Likede indlæg: 6233

Indlægaf FruKuk » 14. jan 2021, 06:45

Mi55y skrev:Sofie bev i går hjemsendt som nærkontakt, da et barn på hendes stue er konstateret smittet. Barnet har dog ikke været der siden fredag, hvor Sofie jo var hjemme, så der er gået en uge siden sidste kontakt, og hun kan derf8rnøjes med en enkelt test, som vi har tid til her 8.30. Jeg har fortalt hende, at hun skal have en pind i halsen, og at det godt kan være lidt træls, men at man derfor får en is bagefter.

Håber, at det kommer til at gå ganske smertefrit.
1
Undtagelsen
Kort karma: 144
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Undtagelsen » 14. jan 2021, 07:51

Mi55y skrev:Sofie bev i går hjemsendt som nærkontakt, da et barn på hendes stue er konstateret smittet. Barnet har dog ikke været der siden fredag, hvor Sofie jo var hjemme, så der er gået en uge siden sidste kontakt, og hun kan derf8rnøjes med en enkelt test, som vi har tid til her 8.30. Jeg har fortalt hende, at hun skal have en pind i halsen, og at det godt kan være lidt træls, men at man derfor får en is bagefter.

Tag en drikkedunk med og så et stykke chokolade, en banan eller andet blødt mad.
Det kan godt kradse lidt i halsen lige bagefter, men min datter (godtnok lidt ældre) har synes de ting har været rare.
1
Brugeravatar
billiebean
Kort karma: 237
Likede indlæg: 3278

Indlægaf billiebean » 14. jan 2021, 08:50

T har været ked af at blive afleveret i dp de sidste par dage :/ Dp er ved at indkøre to små for tiden, og hendes bff stoppede før jul. Så dels er hun nu den ældste - med næsten 1 år ned til næste pige - og dels er de ikke ude pga indkøringen. Jeg har indkaldt forstærkning fra mine forældre, som gerne vil passe og har spurgt dp om der er mulighed for at de kan komme lidt ud.. nu må vi se. Vi arbejder begge to, og vi kan ikke have hende hjemme, da vores arbejde er noget, der kræver mere eller mindre tilstedeværelse i hhv. telefon og videomøder.
0
Brugeravatar
Mi55y

Indlægaf Mi55y » 14. jan 2021, 09:47

Det gik OK med at få hende testet. M skulle holde hende, da jeg jo har en stor mave, og jeg havde ikke lige fået sagt til ham, hvad der er den bedste måde. Så han var lidt usikker og fik ikke holdt hendes hoved stille, så det mislykkedes i første omgang, og hun ville så ikke åbne munden igen. Men de kom så ud af bilen og ned og sidde, og med isen klar til hende i baggrunden, så lykkedes det. Hun pev lidt men græd ikke og sang hele vejen hjem i bilen. Hun er sgu en trooper.
5
Undtagelsen
Kort karma: 144
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Undtagelsen » 14. jan 2021, 12:37

Mi55y skrev:Det gik OK med at få hende testet. M skulle holde hende, da jeg jo har en stor mave, og jeg havde ikke lige fået sagt til ham, hvad der er den bedste måde. Så han var lidt usikker og fik ikke holdt hendes hoved stille, så det mislykkedes i første omgang, og hun ville så ikke åbne munden igen. Men de kom så ud af bilen og ned og sidde, og med isen klar til hende i baggrunden, så lykkedes det. Hun pev lidt men græd ikke og sang hele vejen hjem i bilen. Hun er sgu en trooper.

Godt det gik til sidst.
Jeg havde slet ikke overvejet I kunne have isen med. Vi er kun blevet testet indendørs :-)
0
Brugeravatar
Mi55y

Indlægaf Mi55y » 14. jan 2021, 12:44

Undtagelsen skrev:
Mi55y skrev:Det gik OK med at få hende testet. M skulle holde hende, da jeg jo har en stor mave, og jeg havde ikke lige fået sagt til ham, hvad der er den bedste måde. Så han var lidt usikker og fik ikke holdt hendes hoved stille, så det mislykkedes i første omgang, og hun ville så ikke åbne munden igen. Men de kom så ud af bilen og ned og sidde, og med isen klar til hende i baggrunden, så lykkedes det. Hun pev lidt men græd ikke og sang hele vejen hjem i bilen. Hun er sgu en trooper.

Godt det gik til sidst.
Jeg havde slet ikke overvejet I kunne have isen med. Vi er kun blevet testet indendørs :-)

Vi havde en sunlolly med i køletaske :D Vi blev testet i bil :)
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Kort karma: 1732
Likede indlæg: 15377

Indlægaf FormerlyKnownAs » 14. jan 2021, 12:59

Hvor gamle har jeres børn været før de fik tv på værelset :genert:

Vi har et tv og det er på legeværelset. Jeg er pænt træt af at høre på min søn når han spiller Nintendo. Han taler jo med spillet og fortæller konstant hvad der sker. Højt :stoned:
0
HelseDullen
Brugeravatar
TinaW
Kort karma: 714
Likede indlæg: 12240

Indlægaf TinaW » 14. jan 2021, 13:52

FormerlyKnownAs skrev:Hvor gamle har jeres børn været før de fik tv på værelset :genert:

Vi har et tv og det er på legeværelset. Jeg er pænt træt af at høre på min søn når han spiller Nintendo. Han taler jo med spillet og fortæller konstant hvad der sker. Højt :stoned:

Tror min var knap 5, da han fik tv med indbygget dvd.
0

Tilbage til "Forældre"