Snik-snak tråd for forældre?

Bergen
Indlæg: 7370
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 472
Likede indlæg: 12028

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bergen » 2. okt 2020, 00:00

godtnavn skrev:Vi tager stadig på Experimentariet, der er god plads derude og vi spritter hænder ofte, hvis det bare er deres klasse er det vel fint ville jeg synes :)


Der vil jo 100% være andre skolebesøg samtigt - sikkert også fra hendes skole med 3 spor og offentlig åbent samtidigt. Man tager jo ikke kun 1 klasse ind af gangen.

Jeg er virkeligt forundret over, hvor ligeglad samfundet er med c19 trods myndighedernes løftede pegefingre på div pressemøde.
4
godtnavn
Indlæg: 11234
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1109
Likede indlæg: 13143

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf godtnavn » 2. okt 2020, 04:19

Her efter sommerferien synes jeg det har været aldeles tomt derude, vi har nemt kunne vælge områder alene, altså været eneste familie i f.eks. sæbebobbelområdet. Og med mængden af sprit og plads har jeg følt det mere sikkert end en gennemsnitlig legeplads i byen.

Men holder mig væk i weekender, der er for mange mennesker, men generelt undgår vi også legepladser, butikker osv. I weekender, for der er bare ikke plads nok. Men experimentarium i hverdage er altså virkelig tomt. I hvert fald de dage vi har været der.
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16582
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1429
Likede indlæg: 31055

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf TinaW » 2. okt 2020, 06:29

De afholder motionsdagen anderledes, klassevis. Og skal de løse opgaver på ruten i stedet.
Og der uddeles ikke saft på ruterne eller boller ved tilbagekomst.
Og forældre, der ellers normalt gerne må møde op, må selvfølgelig ikke det.
0
Brugeravatar
MilleMercy
Indlæg: 390
Tilmeldt: 12. aug 2015, 21:17
Kort karma: 46
Likede indlæg: 576

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf MilleMercy » 2. okt 2020, 06:45

Bergen skrev:
godtnavn skrev:Vi tager stadig på Experimentariet, der er god plads derude og vi spritter hænder ofte, hvis det bare er deres klasse er det vel fint ville jeg synes :)


Der vil jo 100% være andre skolebesøg samtigt - sikkert også fra hendes skole med 3 spor og offentlig åbent samtidigt. Man tager jo ikke kun 1 klasse ind af gangen.

Jeg er virkeligt forundret over, hvor ligeglad samfundet er med c19 trods myndighedernes løftede pegefingre på div pressemøde.


Det giver i hvert fald ikke mening i betragtning af UVM’s udmelding vedr. klasseudflugter. Som endda også er sendt “personligt” til alle forældre. Det er lidt som at gøre det stik modsatte af chefens direkte anvisninger :sarkasme:
2
Bergen
Indlæg: 7370
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 472
Likede indlæg: 12028

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bergen » 2. okt 2020, 11:44

MilleMercy skrev:
Bergen skrev:
godtnavn skrev:Vi tager stadig på Experimentariet, der er god plads derude og vi spritter hænder ofte, hvis det bare er deres klasse er det vel fint ville jeg synes :)


Der vil jo 100% være andre skolebesøg samtigt - sikkert også fra hendes skole med 3 spor og offentlig åbent samtidigt. Man tager jo ikke kun 1 klasse ind af gangen.

Jeg er virkeligt forundret over, hvor ligeglad samfundet er med c19 trods myndighedernes løftede pegefingre på div pressemøde.


Det giver i hvert fald ikke mening i betragtning af UVM’s udmelding vedr. klasseudflugter. Som endda også er sendt “personligt” til alle forældre. Det er lidt som at gøre det stik modsatte af chefens direkte anvisninger :sarkasme:


Og skolen beder om at klassefesten og fødselsdage aflyses skønt det de samme børn, der deltager i både skole og efter skole arrangementer.

Hvorefter man sender dem i experimentariet istedet for på efterårsløb, der helt sikkert er fyldt max efter reglerne. Jeg må indrømme, at jeg ikke er særlig imponeret.
0
Brugeravatar
MilleMercy
Indlæg: 390
Tilmeldt: 12. aug 2015, 21:17
Kort karma: 46
Likede indlæg: 576

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf MilleMercy » 2. okt 2020, 14:42

Bergen skrev:
MilleMercy skrev:
Bergen skrev:Der vil jo 100% være andre skolebesøg samtigt - sikkert også fra hendes skole med 3 spor og offentlig åbent samtidigt. Man tager jo ikke kun 1 klasse ind af gangen.

Jeg er virkeligt forundret over, hvor ligeglad samfundet er med c19 trods myndighedernes løftede pegefingre på div pressemøde.


Det giver i hvert fald ikke mening i betragtning af UVM’s udmelding vedr. klasseudflugter. Som endda også er sendt “personligt” til alle forældre. Det er lidt som at gøre det stik modsatte af chefens direkte anvisninger :sarkasme:


Og skolen beder om at klassefesten og fødselsdage aflyses skønt det de samme børn, der deltager i både skole og efter skole arrangementer.

Hvorefter man sender dem i experimentariet istedet for på efterårsløb, der helt sikkert er fyldt max efter reglerne. Jeg må indrømme, at jeg ikke er særlig imponeret.


Vi har lige fået besked i min yngstes 5. klasse om at Kbh kommune har aflyst Motionsdag. Der skal stadig laves noget idræt i klasserne på dagen på mine ungers skole, så jeg tænker det bliver noget med læring kombineret med idrætsaktiviteter på skolen og i nærområdet i stedet for samtlige klasser + andre skoler rundt om Damhussøen som normalt.
0
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6200
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1452
Likede indlæg: 16221

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Urtekussen » 2. okt 2020, 14:48

Min har været i Lego House i går (jeg var ellers ved at forberede ham på, at det måske blev aflyst) og de har stadig motionsdag næste uge.
0
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5920
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10940

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 5. okt 2020, 16:31

Jeg tror mine børn har fået efterårskuller. I guder hvor er de stride. Den lille hyler over alt. Prøver grænser af og hyler når hun får et nej. De skændes om alt. De pylrer. Den store vil pludselig ikke længere selv cykle i skole og vil følges helt ind og græder ved aflevering (det er selvfølgelig synd for hende), den lille plager om badeland hver eneste dag og jeg er den dummeste mor i verden, når jeg siger nej. Den lille har i øvrigt også lige sprittet vores helt nye sofa af. Håber godt nok ikke den får en skjold. :sur:

Fandme godt der er ferie om en uge.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3735
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 653
Likede indlæg: 11293

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Danseprinsesse » 5. okt 2020, 22:13

Eftermiddage alene med træt 4-årig, der leger, mens jeg laver mad, plejer at bestå af adskillige udbrud i denne stil pga. random legetøj, der driller (som regel altid samtidig med at der skal røres konstant i en gryde/noget er ved at koge over/noget er ved at brænde på): “MOAAAAR!!!!! HJÆÆÆÆÆLP!!!! NUUUUUU!!!!!!”.

Stor var min forundring, da det i dag i stedet lød med sukkersød stemme “mor, vil du gerne hjælpe med at lave noget på togbanen, der er væltet? Det kan bare være, når du er færdig med det, du laver. Men helst inden i morgen”.

:gisp:
13
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3436
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 926
Likede indlæg: 10835

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Little_Woman » 6. okt 2020, 06:40

Otto fik et føl på tværs i morges - først over at han ikke måtte få opladeren til min elcykel med i vuggestue, så over at han ikke må få og holde månen. “Holde månen!!!!” genlød adskillige gange fra cykelskolen.

Sådanne morgener er svære at vinde!

Den voksne jeg afleverede til gik i køkkenet sammen med et par unger for at finde rosiner... det tror jeg var en god strategi!
5
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8561
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1302
Likede indlæg: 15281

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Zonta » 6. okt 2020, 06:50

Danseprinsesse skrev:Eftermiddage alene med træt 4-årig, der leger, mens jeg laver mad, plejer at bestå af adskillige udbrud i denne stil pga. random legetøj, der driller (som regel altid samtidig med at der skal røres konstant i en gryde/noget er ved at koge over/noget er ved at brænde på): “MOAAAAR!!!!! HJÆÆÆÆÆLP!!!! NUUUUUU!!!!!!”.

Stor var min forundring, da det i dag i stedet lød med sukkersød stemme “mor, vil du gerne hjælpe med at lave noget på togbanen, der er væltet? Det kan bare være, når du er færdig med det, du laver. Men helst inden i morgen”.

:gisp:

Har du fået et forkert barn med hjem? :lol2:
0
J, juli 2018.
JoyNips
Indlæg: 12154
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 34196

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf JoyNips » 6. okt 2020, 07:15

Little_Woman skrev:Otto fik et føl på tværs i morges - først over at han ikke måtte få opladeren til min elcykel med i vuggestue, så over at han ikke må få og holde månen. “Holde månen!!!!” genlød adskillige gange fra cykelskolen.

Sådanne morgener er svære at vinde!

Den voksne jeg afleverede til gik i køkkenet sammen med et par unger for at finde rosiner... det tror jeg var en god strategi!


Her til morgen havde vi en RET intens diskussion om, hvorvidt Ulrik kunne blive den første mand der går på månen. :lol:
4
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sof » 6. okt 2020, 08:48

Danseprinsesse skrev:Eftermiddage alene med træt 4-årig, der leger, mens jeg laver mad, plejer at bestå af adskillige udbrud i denne stil pga. random legetøj, der driller (som regel altid samtidig med at der skal røres konstant i en gryde/noget er ved at koge over/noget er ved at brænde på): “MOAAAAR!!!!! HJÆÆÆÆÆLP!!!! NUUUUUU!!!!!!”.

Stor var min forundring, da det i dag i stedet lød med sukkersød stemme “mor, vil du gerne hjælpe med at lave noget på togbanen, der er væltet? Det kan bare være, når du er færdig med det, du laver. Men helst inden i morgen”.

:gisp:


Der er måske noget i vandet :gruble: Min 3-årige er begyndt at henvende sig på lignende måde “mor vil du være sød at vise mig hvordan man tager klistermærkerne op?” (sådan nogle ark, hvor de kan være lidt svære at få fat i for små fingre) og “far vil du ikke gerne lege togbane/Lego/whatever med mig?” i stedet for bare at kommandere rundt med os :ninja: Please sig det holder ved.
1
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf AgentPixie » 6. okt 2020, 11:46

Vi overvejer at købe en ladcykel med el.
Jer der har sådan en, er den mere stabil når man cykler på fx glatte veje (regn, is, sne)? Vi bor i et ret bakket område med mange villaer og to store skoler = mange biler i rush hour. Tanken om at skride og vælte ud på vejbanen eller lignende, gør mig nærmest ængstelig :genert:

Er de nemme at manøvre?
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf AgentPixie » 6. okt 2020, 11:51

Og så noget helt andet: A driver mig til v a n d v i d.
Hvis jeg har lovet ham en is når vi kommer hjem, så er det det eneste han snakker om, fra vi stiller cyklen og til han får isen. Der kan godt gå 10 minutter. Jeg skal konstant høre “mor, jeg skal have is. Mor finder is. Mor jeg skal have is. Mor er i køkkenet for at finde is. Mor hvor er min is.
Mor, jeg skal have jordbæris. Mor, is. Mor, finder du is”. Non stop!!!!! Også mens jeg finder den åndsvage is.
Jeg bliver vanvittig af det, og ender altid med at blive sur og vrisse af ham, at nu skal han simpelthen lukke i, ellers er der nul is.
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19

Tilbage til "Forældre"