Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3727

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf girl_beat » 29. jun 2020, 18:40

Rapfisk skrev:Når man er uenige om strategien for baby.

Hun var træt ved aftensmaden, så vi besluttede, at hun skulle ammes. Der faldt hun i søvn, men vågnede, da jeg pakkede sammen. Vi prøvede at få hende til at falde til ro igen, men uden held. Jeg ville have prøvet at gå til bords igen, min kæreste insisterer på, hun skal sove. Hun har nu skreget hjerteskærende i næsten en time.

:whine: :whine: :whine: :whine: :whine:

Måske jeg har misforstået dit indlæg (?), men der er da ingen forældre ved deres fulde fem, der lader sit barn ligge og skrige hjerteskærende I EN TIME :tie:

Hvorfor ikke bare tage hende op og prøve at putte igen lidt senere, så det bliver en god oplevelse for alle?
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 1179
Likede indlæg: 10250

Indlægaf Rapfisk » 29. jun 2020, 18:44

girl_beat skrev:

Hun var træt ved aftensmaden, så vi besluttede, at hun skulle ammes. Der faldt hun i søvn, men vågnede, da jeg pakkede sammen. Vi prøvede at få hende til at falde til ro igen, men uden held. Jeg ville have prøvet at gå til bords igen, min kæreste insisterer på, hun skal sove. Hun har nu skreget hjerteskærende i næsten en time.

Måske jeg har misforstået dit indlæg (?), men der er da ingen forældre ved deres fulde fem, der lader sit barn ligge og skrige hjerteskærende I EN TIME :tie:

Hvorfor ikke bare tage hende op og prøve at putte igen lidt senere, så det bliver en god oplevelse for alle?

Nej, nej, han gik rundt med hende på armen og trøstede og sang. Nu sover hun, på et tidspunkt var hun også så opkørt, at min strategi ikke ville have virket.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3727

Indlægaf girl_beat » 29. jun 2020, 18:48

Rapfisk skrev:
girl_beat skrev:

Nej, nej, han gik rundt med hende på armen og trøstede og sang. Nu sover hun, på et tidspunkt var hun også så opkørt, at min strategi ikke ville have virket.

Tak for uddybning :)

Nogle dage er der - desværre - bare kaos, og putning af en overtræt baby kan virkelig kræve en dyb indånding af forældrene :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Joe
Kort karma: 553
Likede indlæg: 8045

Indlægaf Joe » 29. jun 2020, 18:55

I morgen er Birks sidste dag i dagplejen! Altså fordi vi flytter.
Det er et enormt skønt sted, og jeg er ked af at han ikke kan fortsætte - men der er lige lovligt langt fra Midtsjælland til Amager at aflevere og så til Vestegnen at arbejde, og så modsat vej hjem. Og vi flytter på fredag.

Så. Jeg har trillet dadelkugler, lavet et grimt hjemmelavet kort, og købt chokolade til de tre dejlige dagplejedamer.

Men meget mærkeligt når Birk samtidig ikke forstår, det er hans sidste dag i morgen.
4
B. 22.09.18

... og simpelthen det bedste, der ku’ ske.
Brugeravatar
Moxy-lady
Kort karma: 929
Likede indlæg: 12502

Indlægaf Moxy-lady » 29. jun 2020, 20:26

Joe skrev:I morgen er Birks sidste dag i dagplejen! Altså fordi vi flytter.
Det er et enormt skønt sted, og jeg er ked af at han ikke kan fortsætte - men der er lige lovligt langt fra Midtsjælland til Amager at aflevere og så til Vestegnen at arbejde, og så modsat vej hjem. Og vi flytter på fredag.

Så. Jeg har trillet dadelkugler, lavet et grimt hjemmelavet kort, og købt chokolade til de tre dejlige dagplejedamer.

Men meget mærkeligt når Birk samtidig ikke forstår, det er hans sidste dag i morgen.

Uh, hvor er det altså stort! Skal han så i ny dagpleje eller hvordan? Undskyld hvis du har skrevet om det allerede, det kan jeg ikke huske.
0
Alle gode ting starter med z. Zebrafinker, Zimbabwe, zombier og kærlighed :lun:

Zoe 12-10-18
Brugeravatar
Moxy-lady
Kort karma: 929
Likede indlæg: 12502

Indlægaf Moxy-lady » 29. jun 2020, 21:48

Mi55y skrev:
Moxy-lady skrev:
Mi55y skrev:
Moxy-lady skrev:Nå, for lige at skifte emne, så er Zoe ENDELIG begyndt at vise lidt interesse for sin dukke. Det synes jeg altså er ret hyggeligt. Så nu er jeg skal jeg ud og købe noget tøj og nogle bleer mv til hendes dukke :lun: min mor har købt en klapvogn som jeg skal have hentet også.

Og så render hun rundt og siger "to, tre" hele tiden. Hun har spillet et spil hvor man skal vælge 1,2 og 3 i rækkefølge, det har åbenbart sat sig fast :lol:

Sofie er også lige begyndt at lege med dukken. Hun beder mig hele tiden skifte ble på den, så jeg vil også have købt nogle dukkebleer.

Farmor hentede i dag, og der havde bare ikke været noget med hende. Da jeg kommer hjem, begynder showet. Hun ville puste bobler, men smider så et anfald af dimensioner, da jeg tager sæbeboblerne ned fra hylden. Det viste sig, at det skulle være den blå bøtte og ikke den røde. :rulle:

Jeg havde også en hård aflevering i morges, og hentede en glad og tilfreds pige - lige til vi kom hjem. Shit, hun er en drama queen. Hun kan ikke snakke endnu, så det er svært at gætte hvad hun flegner over, men det virker totalt random.

Jeg synes, at det er mega svært for tiden, for vi kan næsten aldrig fange hende med en leg i mere end et par minutter lige for tiden. Vi kommer altid til at gøre et eller andet, der får hendes verden til at briste. Det eneste, der kan holde hende glad i længere tid er tegnefilm, legepladsen eller bimi boo-apps.

Det kunne have været mig der skrev det indlæg dér! Vi ser fuldstændig det samme her - hun er kun tilfreds med skærm eller at være ude. Det er virkelig hårdt at være i, synes jeg, og hun ser alt alt alt for meget tv. Jeg trøster mig med at vi er meget ude også, men har faktisk været bekymret for om hun egentlig bliver ordentligt stimuleret og hvor meget vi skal kæmpe for at hjælpe hende til at lege selv. Både min kæreste og jeg har altid trivedes i vores eget selskab, og har været gode til at underholde os selv som børn, og det er en evne jeg godt gad give videre til Zoe, men jeeez altså. Det holder hårdt. Forleden kunne det til nød accepteres at jeg var inde på værelset mens hun legede lidt selv. Jeg må ikke sidde med min telefon, for så vil hun have den, jeg skal bare være der. Så jeg fik et lille hvil i stedet, med hovedet på hendes rutschebane :lol:
1
Alle gode ting starter med z. Zebrafinker, Zimbabwe, zombier og kærlighed :lun:

Zoe 12-10-18
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 684
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 10425

Indlægaf Mi55y » 30. jun 2020, 06:02

Moxy-lady skrev:
Det kunne have været mig der skrev det indlæg dér! Vi ser fuldstændig det samme her - hun er kun tilfreds med skærm eller at være ude. Det er virkelig hårdt at være i, synes jeg, og hun ser alt alt alt for meget tv. Jeg trøster mig med at vi er meget ude også, men har faktisk været bekymret for om hun egentlig bliver ordentligt stimuleret og hvor meget vi skal kæmpe for at hjælpe hende til at lege selv. Både min kæreste og jeg har altid trivedes i vores eget selskab, og har været gode til at underholde os selv som børn, og det er en evne jeg godt gad give videre til Zoe, men jeeez altså. Det holder hårdt. Forleden kunne det til nød accepteres at jeg var inde på værelset mens hun legede lidt selv. Jeg må ikke sidde med min telefon, for så vil hun have den, jeg skal bare være der. Så jeg fik et lille hvil i stedet, med hovedet på hendes rutschebane :lol:

Jeg har også sort samvittighed over skærmtid for tiden. Jeg har det lidt bedre med bimi boo-aps, for der er der da et element af læring i. Af samme grund må vi nok overgive os og købe en tablet. Det er simpelthen for småt på en mobilskærm, og hun kommer konstant til at åbne menuer og gå ind i alt mulig andet - og så bliver hun jo hidsig igen. Regner med at det bliver hendes 2-års fødselsdagsgave.

Far måtte igen overdrage putning til mig i går - på trods af at vi lod som om at jeg gik en halv time før putning, det plejer at virke. Det er åbenbart kun mig, der duer for tiden.
Og aflevering i dag var igen frygtelig. Mere faktisk, fordi hun smed sig på maven og bankede panden ned i fliserne med en flot hudafskrabning til følge. Jeg trøstede lige kort og overgav hende så til pædagogen, og hun råbte bare på mig, da jeg gik :trist:
Jer der har døjet med sådanne afleveringer i længere tid - puha, det må være umenneskeligt hårdt!
0
S - 09.10.18 :love2:
Brugeravatar
twinkle
Kort karma: 236
Likede indlæg: 3910

Indlægaf twinkle » 30. jun 2020, 06:14

Vi har sat ret firkantede rammer op ift. brugen af iPad. Får Benjamin lov, kan han sidde halve og hele dage og se videoer af gravemaskiner :lol:
Af en eller anden grund sidestiller jeg ikke tv med iPad, det er egentlig lidt underligt :gruble:

Han har en halv time om dagen. I hverdagene vil han gerne se iPad når vi kommer hjem fra dp, jeg tænker det er en rar måde for ham at koble af på. Så sætter vi æggeuret, og han ved at når det ringer, så skal iPad’en slukkes og på plads i skuffen. 9,5 ud af 10 gange gør han det helt uden brok. Jeg sidder gerne ved siden af ham når han ser iPad, så snakker vi om hvad der er han ser. Imens kører fjernsynet som regel i baggrunden, og det slukker jeg så også efter den halve time. Derefter går jeg gerne i gang med noget praktisk, fx at starte aftensmad op, ordne vasketøj. Så tuller Benjamin som regel lidt rundt, leger med sit legetøj, hjælper med aftensmaden eller vil gerne ud og lege i sandkassen.
0
B - 20.01.18 :dåne:
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 576
Likede indlæg: 5550

Indlægaf FruKuk » 30. jun 2020, 06:37

Little_Woman skrev:Lige helt kort - jeg har også en pb-hotline til moxy.

Ingen problemer eller sure miner herfra, ovenpå en lidt hård weekend blev jeg bare også paf over et indlæg der triggede min enormt store mor-usikkerhed, som jeg har hver dag og hele tiden, især når vi prøver noget nyt. Jeg skal også finde balancen mellem kontrol og overvågning og løs line, så Otto både bliver passet godt på og samtidig får udfordret sig selv lidt. Jeg skal finde ud af både at være pyller-mor og modig-far, sagt lidt karikeret, og jeg er sjældent sikker på at jeg rammer balancen.

I øvrigt, tak for tips til strandturen - for lige at komme ned i konkreterne, jer der lader dem rende i bar mås.... hvad hvis de skider imens på strandturen :genert:

Altså jeg har ikke oplevet, at de har skidt hverken i vandet eller på stranden, men hvis det skete ville jeg fjerne lorten fra stranden/vandet som var det en hundelort (altså indfange/opsamle i pose og smide ud)
0
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 684
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 10425

Indlægaf Mi55y » 30. jun 2020, 06:37

twinkle skrev:Vi har sat ret firkantede rammer op ift. brugen af iPad. Får Benjamin lov, kan han sidde halve og hele dage og se videoer af gravemaskiner :lol:
Af en eller anden grund sidestiller jeg ikke tv med iPad, det er egentlig lidt underligt :gruble:

Han har en halv time om dagen. I hverdagene vil han gerne se iPad når vi kommer hjem fra dp, jeg tænker det er en rar måde for ham at koble af på. Så sætter vi æggeuret, og han ved at når det ringer, så skal iPad’en slukkes og på plads i skuffen. 9,5 ud af 10 gange gør han det helt uden brok. Jeg sidder gerne ved siden af ham når han ser iPad, så snakker vi om hvad der er han ser. Imens kører fjernsynet som regel i baggrunden, og det slukker jeg så også efter den halve time. Derefter går jeg gerne i gang med noget praktisk, fx at starte aftensmad op, ordne vasketøj. Så tuller Benjamin som regel lidt rundt, leger med sit legetøj, hjælper med aftensmaden eller vil gerne ud og lege i sandkassen.

Hvor gammel var han, da I begyndte på det?

Vi døjede i en periode med tandbørstningen, men begyndte så at tælle til 10. Når vi nåede 10, blev det Sofies tur til selv at børste. Over et par dage talte vi så langsommere og langsommere, og nu kan vi uden problemer børste hele munden, mens vi langsomt tæller til 10. Hun råber glad: 10! Min tur!, når vi når dertil. Så måske kunne vi også godt begynde på sådan noget med afsat skærmtid. :gruble:
Lige nu prøver vi os frem med "Gurli Gris/Bimi Boo/Booba/etc. sover", men det accepterer hun ikke sådan uden videre :lol:
0
S - 09.10.18 :love2:
Brugeravatar
twinkle
Kort karma: 236
Likede indlæg: 3910

Indlægaf twinkle » 30. jun 2020, 06:43

Mi55y skrev:
twinkle skrev:Vi har sat ret firkantede rammer op ift. brugen af iPad. Får Benjamin lov, kan han sidde halve og hele dage og se videoer af gravemaskiner :lol:

Hvor gammel var han, da I begyndte på det?

Vi døjede i en periode med tandbørstningen, men begyndte så at tælle til 10. Når vi nåede 10, blev det Sofies tur til selv at børste. Over et par dage talte vi så langsommere og langsommere, og nu kan vi uden problemer børste hele munden, mens vi langsomt tæller til 10. Hun råber glad: 10! Min tur!, når vi når dertil. Så måske kunne vi også godt begynde på sådan noget med afsat skærmtid. :gruble:
Lige nu prøver vi os frem med "Gurli Gris/Bimi Boo/Booba/etc. sover", men det accepterer hun ikke sådan uden videre :lol:

Lidt over to år.
I coronaperioden så han aaaaalllt for meget iPad, og der gav anledning til så mange konflikter, for det var nærmest der eneste han gad at lave, når vi var indenfor. Så først tog vi en kold tyrker, og så indførte vi en halv times iPad. Det er virkelig sjældent vi har konflikter om det nu, det er så rart.
1
B - 20.01.18 :dåne:
JoyNips
Kort karma: 896
Likede indlæg: 18309

Indlægaf JoyNips » 30. jun 2020, 07:23

Vi har taget ipaden fra Ulrik tilbage i januar og har slet ikke haft den fremme i coronaperioden. Jeg oplevede at han dels blev meget fokuseret på den og ikke ænsede noget andet, dels at han kun efterspurgte dén og blev dårligere til at lege og at han blev meget sur på den når han ikke kunne finde ud af den. Og så blev han virkelig gal når den skulle lægges væk. Og det gad jeg simpelthen ikke. Så den "løb tør for batteri" og blev sat væk. De første par dage efterspurgte han den og så glemte han den lidt. Nu har vi lige haft den fremme for første gang siden marts fordi han skulle have klippet hår og skulle sidde stille og det første han gjorde dagen efter da han vågnede var at spørge om han måtte spille på den. Så nu er den sat væk igen.

TVet er noget andet, det går han mere til og fra og kan lege ved siden af og husker at spise.
0
godtnavn
Kort karma: 590
Likede indlæg: 5790

Indlægaf godtnavn » 30. jun 2020, 13:22

Her ser hun af og til film på tablet/computer. Vores fjernsyn gik i stykker i december og vi har ikke savnet det. Det er meget i perioder, der kan gå uger hvor hun ikke efterspørg det, og så kan der være dage i træk hvor hun spørg om hun må se Bamselægen om eftermiddagen, så aftaler vi om hun må se 1 eller 2 afsnit og der er ikke brok når de så er slut, tror det virker at hun ved på forhånd hvor meget hun må se, men det er selvfølgelig sværere med f.eks. youtube hvor filmene kan have meget variernede længder eller spil (det har hun endnu ikke brugt).

Vi skal i svømmehallen i morgen, er spændt på om Luna kan svømme eller ej. Hun lærte det jo lige før nedlukningen, men hun svømmede ikke nok til jeg er sikker på hun kan huske det. Kryds lige fingre! Og så er jeg spændt på omklædningsrummet med 2 børn, overvejer at sende Luna med far igennem så jeg kun har Alva.
Vi var glade for hajfinne, jeg tror det er den der har gjort at hun lærte at svømme så hurtigt, hvis altså hun kan huske det. Vi har også brugt de der skumpølser under armene, de er også gode at svømme med :)
2
Brugeravatar
Urtekussen
Kort karma: 792
Likede indlæg: 7411

Indlægaf Urtekussen » 30. jun 2020, 14:03

Vi har ikke tv, så her får de lov at stene tablet/telefon om eftermiddagen. Typisk når vi kommer hjem og jeg lige skal lave aftensmad.
0
2011
2015
2018
2020
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 896
Likede indlæg: 18881

Indlægaf Sangius » 30. jun 2020, 17:36

Thea har et medfødt modermærke mellem skulderbladene på ryggen. Det er ca på størrelse med en 5-krone.
Det er i år blevet mørkere, og er hævet op.
Nogen der har erfaring med medfødte modermærker, og ved om det betyder noget?
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018

Tilbage til "Forældre"