Debattens mødregruppe

Brugeravatar
Zonta
Kort karma: 514
Likede indlæg: 5292

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 14. feb 2020, 11:07

godtnavn skrev:
Zonta skrev:
godtnavn skrev:11,3 kg og 73 cm :8: hvor blev min lille baby af? Sp sagde det var den største baby hun havde haft i den alder, men så stor tænker jeg da ikke hun et? Stor men da ikke enorm.

Hun er 8 måneder, ikke? På samme tidspunkt var Johan 10,1 kg og 74 cm. Og han har altid ligget ca. to kurver over normalen.
Så hun er stor, ja. Tænker ikke hun er enorm :D

Jo 8 måneder, var vidst mest vægten så var imponeret over, og hun lå også et godt stykke over øverste kurve, ved ikke om piget generelt er mindre eller om kurven for drenge og piger er ens? Uanset er hun perfekt, og overhaler snart sin storesøster i størrelse hv8s hun ikke stopper snart :lol: Men nu møver hun så tænker vægten nok går lidt i stå.

Jeg tror, uden at være sikker, at det først er senere, at kurven ændrer sig i forhold til køn :)
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Little_Woman
Kort karma: 549
Likede indlæg: 4811

Indlægaf Little_Woman » 14. feb 2020, 11:22

Nå, lidt mere fra vs-livet herfra :rulle: :tie:

Otto er stadig ulykkelig når jeg går, men det er gået bedre med at være der de seneste to dage.

Men SPISE! Dét vil han ikke dernede. Heller ikke drikke vand. I dag røg der to bidder brød og lidt kartoffel ned.

Herhjemme spiser han også meget, meget lidt, det meste ryger på gulvet - men pølsemadder, banan, morgen-havregrød, pizza, yoghurt, kiwi og en frugt/mælk/sødkartoffel-mos(tube) glider der da lidt ned af. Men det er i dén grad små mængder.

Jeg ammer før hver lur og til nat og indtil midnat. Han vågner mega tidligt og er SULTEN! kan jeg mærke.

Bør jeg skrotte amningen? Jeg synes bare det er så barsk, at tage den store tryghed fra ham, i denne periode. Plus det jo også er væske og næring. Og jeg ved desuden ikke hvordan keg skal få ham til at sove uden.. Men lige om lidt skal han være i vs i 8-9 timer ad gangen; måske uden vådt eller tørt.

De virker bekymrede over det dernede, som udgangspunkt havde jeg tænkt at det kommer, når han bliver tryg - men jeg bliver jo ked af det, når jeg hver dag får at vide at han altså ikke har spist.

Any thoughts?
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
billiebean
Kort karma: 191
Likede indlæg: 2712

Indlægaf billiebean » 14. feb 2020, 12:01

LW - hvornår og hvor lang tid har Otto været i vs?

Jeg ville nok ikke skrotte amningen, når bare du ammer på strategiske tidspunkter, som ikke forstyrrer hans appetit til måltiderne.

Kosten er jo det område, hvor de små kan udtrykke deres utilfredshed klarest, fordi det er der, de har så godt som 100% kontrol. Men samtidig skal de nok spise, når de er sultne nok. Dermed selvfølgelig ikke sagt man skal sætte dem i de her situationer bevidst. Men nogle gange er visse ændringer nødvendige og så kan børnene reagere ved at afvise at spise.

Så jeg tror at i takt med, at han vænner sig til den nye rytme og også får længere dage, så vil han spise mere. Han bliver tryg og han er sulten - og gradvist erfarer han at alt er helt fint, og så skal han nok spise.
2
Brugeravatar
billiebean
Kort karma: 191
Likede indlæg: 2712

Indlægaf billiebean » 14. feb 2020, 12:08

godtnavn skrev:11,3 kg og 73 cm :8: hvor blev min lille baby af? Sp sagde det var den største baby hun havde haft i den alder, men så stor tænker jeg da ikke hun et? Stor men da ikke enorm.

Hun har bare taget forskud på sagerne! Er sikker på der sker noget, når hun begynder at bevæge sig. T er 20 måneder og har ligget på netop 11,3 kg siden.. forever! Minimum 6 måneder. Tror bare der sker så meget når de begynder at bevæge sig rigtigt.

Hvordan er dig og din mand i højde og drøjde? Med mindre barnet lever af pomfritter og fløde, så er størrelsen jo genetisk.
0
Aquadorable
Kort karma: 224
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2566

Indlægaf Aquadorable » 14. feb 2020, 12:26

Min baby stopper så ikke med at tage på :tie: 20 måneder og 14 kilo :lol:
0
K - 12.06.18 :love:
godtnavn
Kort karma: 573
Likede indlæg: 5494

Indlægaf godtnavn » 14. feb 2020, 12:33

billiebean skrev:

Hun har bare taget forskud på sagerne! Er sikker på der sker noget, når hun begynder at bevæge sig. T er 20 måneder og har ligget på netop 11,3 kg siden.. forever! Minimum 6 måneder. Tror bare der sker så meget når de begynder at bevæge sig rigtigt.

Hvordan er dig og din mand i højde og drøjde? Med mindre barnet lever af pomfritter og fløde, så er størrelsen jo genetisk.

Hverken vildt høje eller lave, 174 og 184 :) jeg vejer dog for meget men det er mere pga chokolade som Alva jo ikke får :genert: mine arme ville være glade hvis hun tog en pause med vægten.

Genetikkrn er netop noget af det sjove for vores store har altid været lille af sig, hun vejer omkring 13 kg og er 90 cm (højden fra jul hvor vi var i Tivoli oh hun lige akkurat var høj nok til at prøve tingene) og bliver 3 år om en uges tid. Man skulle ikke tro det var samme gener vi havde blandet :lol:
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 10064

Indlægaf FormerlyKnownAs » 14. feb 2020, 12:33

Aquadorable skrev:Min baby stopper så ikke med at tage på :tie: 20 måneder og 14 kilo :lol:

Nellie er 13 mdr og vejer 13.

. Godtnavn

Her gik vægten også i står ved de der 8-9 mdr og hun har ligget på 12 indtil for 3-4 uger siden. Hun et også lang og er i 92 nu.

Min søn var helt anderledes og meget slank. Oveni var han jo så også meget syg, så det var meget en helt anden verden at være mor til ham.
0
HelseDullen
Brugeravatar
Zonta

Indlægaf Zonta » 14. feb 2020, 13:56

Aquadorable skrev:Min baby stopper så ikke med at tage på :tie: 20 måneder og 14 kilo :lol:

J har en grandfætter, der vejede knap 16 kg, da han blev et år :lol:

Her har J taget knap 2 kg på de sidste 6 måneder. Han er 1,5 år nu.
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 841
Likede indlæg: 17650

Indlægaf Sangius » 14. feb 2020, 14:05

Little_Woman skrev:Nå, lidt mere fra vs-livet herfra :rulle: :tie:

Otto er stadig ulykkelig når jeg går, men det er gået bedre med at være der de seneste to dage.

Men SPISE! Dét vil han ikke dernede. Heller ikke drikke vand. I dag røg der to bidder brød og lidt kartoffel ned.

Herhjemme spiser han også meget, meget lidt, det meste ryger på gulvet - men pølsemadder, banan, morgen-havregrød, pizza, yoghurt, kiwi og en frugt/mælk/sødkartoffel-mos(tube) glider der da lidt ned af. Men det er i dén grad små mængder.

Jeg ammer før hver lur og til nat og indtil midnat. Han vågner mega tidligt og er SULTEN! kan jeg mærke.

Bør jeg skrotte amningen? Jeg synes bare det er så barsk, at tage den store tryghed fra ham, i denne periode. Plus det jo også er væske og næring. Og jeg ved desuden ikke hvordan keg skal få ham til at sove uden.. Men lige om lidt skal han være i vs i 8-9 timer ad gangen; måske uden vådt eller tørt.

De virker bekymrede over det dernede, som udgangspunkt havde jeg tænkt at det kommer, når han bliver tryg - men jeg bliver jo ked af det, når jeg hver dag får at vide at han altså ikke har spist.

Any thoughts?

Jeg ville bestemt ikke droppe amningen midt i indkøringen.
Min datter spiste også som en mus i lang tid. Nu spiser hun en skål havregrød om morgenen og 3 stykker rugbrød til frokost - og snacker hele dagen på alt mulig. Hun ammes stadig.

Han skal nok begynde at spise før eller siden, og jeg tror ikke det er en god ide at forsøge at presse ham til det :)

Jeg gav havregrød med syltetøj på i den periode, fordi det gled lidt nemmere ned. Det fik hun efter aftensmad, til at sove på. Det var ikke altid hun spiste det. Måske du også kan finde noget han også gerne vil spise :)
1
Thea ♡ 5/9-2016
Max ♡ 24/10-2018
Brugeravatar
twinkle
Kort karma: 192
Likede indlæg: 3028

Indlægaf twinkle » 14. feb 2020, 18:07

Benjamin spiser heller ikke noget som helst, hvis han ikke trives hos fx gæstedp. Nu kender han dog efterhånden de to han er mest ved, og så er der ingen problemer. Men i starten var han meget småtspisende, og der gik også noget tid fra han begyndte i dp til han spiste ved alle måltider. Men nu æder han hende ud af huset, han kan snildt kværne 2,5-3 stykker rugbrød til frokost.
1
B - 20.01.18 :dåne:
DannyZuko
Kort karma: 13
Likede indlæg: 275

Indlægaf DannyZuko » 14. feb 2020, 18:40

Min pige var 75 cm og 11 kg ved 8 mdr kan jeg se, og hun fik ikke nogle kæmpebaby-kommentarer med på vejen. Jeg synes endda hun er lidt lille i det, fordi hendes storebror var kæmpe. :lol:
Din sp må være vant til nogle små skravl. :D
1
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3625

Indlægaf girl_beat » 14. feb 2020, 20:12

Little_Woman skrev:Nå, lidt mere fra vs-livet herfra :rulle: :tie:

Any thoughts?

Jeg ville nu heller ikke stoppe amningen og den dértil hørende tryghed midt i indkøringen :) Kan du måske nøjes med at amme før middagslur / når I kommer hjem fra VS og så igen når han skal puttes til nat? Så begynder det at ligne rytmen, når han skal være der hele dagen.
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
godtnavn
Kort karma: 573
Likede indlæg: 5494

Indlægaf godtnavn » 15. feb 2020, 07:15

Begge børn sover stadig!!!!
3
Moxy-lady
Kort karma: 838
Likede indlæg: 11531

Indlægaf Moxy-lady » 15. feb 2020, 07:24

Zoe er vågnet med feber. Synes også at hun var en smule varm i går, men ikke noget voldsomt. Men i dag har hun 38,7. Humøret er fint, omend hun tit lige kommer og skal hænge lidt eller hvile hovedet på mit bryst/lår :lun:

Hun vågnede kl 4 i nat, og virkede frisk. Det var jeg ikke! Så jeg satte hende i ringslyngen og gik rundt med hende i 10 minutter og så satte jeg mig og hvilede med hende i den. Hun snorksov efter 5 minutter og jeg tog hende ud efter 30, så hun havde fået lidt ro på den lille krop og så stod vi op kl 6. Jeg har gjort det før, det der med at vikle hende når hun vågner om natten og virker frisk, og det virker faktisk ret tit. Ved ikke om det er en ide til natteroderne i tråden.
0
Alle gode ting starter med z. Zebrafinker, Zimbabwe, zombier og kærlighed :lun:

Zoe 12-10-18
Brugeravatar
Zonta

Indlægaf Zonta » 15. feb 2020, 07:47

Moxy-lady skrev:Zoe er vågnet med feber. Synes også at hun var en smule varm i går, men ikke noget voldsomt. Men i dag har hun 38,7. Humøret er fint, omend hun tit lige kommer og skal hænge lidt eller hvile hovedet på mit bryst/lår :lun:

Hun vågnede kl 4 i nat, og virkede frisk. Det var jeg ikke! Så jeg satte hende i ringslyngen og gik rundt med hende i 10 minutter og så satte jeg mig og hvilede med hende i den. Hun snorksov efter 5 minutter og jeg tog hende ud efter 30, så hun havde fået lidt ro på den lille krop og så stod vi op kl 6. Jeg har gjort det før, det der med at vikle hende når hun vågner om natten og virker frisk, og det virker faktisk ret tit. Ved ikke om det er en ide til natteroderne i tråden.

Vi er også på febervognen herhjemme. Jeg tror hans ene øre væsker lidt. Natten til i går vågnede han kl. 3 og var bare ked af det virkelig længe. Vi endte med at give Panodil og så faldt han i søvn, så jeg tror måske øret har gjort ondt :/ Han er sådan lidt flad i det.
0
J, juli 2018.

Tilbage til "Forældre"