#køkkenmaskinebattleON

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40579

#køkkenmaskinebattleON

Indlægaf Akehurst2 » 14. nov 2017, 08:16

Inspireret af en diskussion i en anden tråd, så her en tråd om køkkenmaskiner. Hvad har du og hvad ville du gerne have og hvad kan bestemt ikke undværes og hvad forstår du ikke, andre gider have stående og fylde op?

Var selv chokeret over dem, der helst var fri for en opvaskemaskine. Min bedste ven :8:

Og vi har både ismaskine (som vi så har fået - vi havde nok ikke købt den selv) og fritøse, som vi knuselsker, selvom de bruges sjældent.

Man hvad med jer andre?
0
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: #køkkenmaskinebattleON

Indlægaf Lykke » 14. nov 2017, 08:28

Opvaskemaskine
Mikroovn
Elkedel
Ismaskine
Tørremaskine/dehydrator
Blender
Stavblender
Foodprocessor
Kaffemaskine
Røremaskine
Fritøse

Og så er der småkravlet: vaffeljern, gode råd jern, belgisk vaffeljern, brødrister, håndmixer og sandwichtoaster.

Der er faktisk ikke noget jeg vil undvære. Men kan heller ikke komme på noget vi mangler.
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: #køkkenmaskinebattleON

Indlægaf Sophies-mor » 14. nov 2017, 08:33

Opvaskemaskine.
Komfur og ovn.
Brødrister.
Elkedel til datterens te. Hun vil så hellere have en Quooker :lol:
Min Actifry.
Min Philips mix-kombi maskine. Både stavblender, mini foodprocessor, piskeris, hakker osv. Fik den grundet en operation i hånden.
Min Kenwood Chef. Ville gerne have en Kenwood Major igen - den er lige lidt bedre.
Elpisker.
Så har jeg også en pastamaskine til udrulning. Har lige tænkt på, at den må kunne bruges til at rulle filodej ud på?
Mandens kaffemaskine.

Overvejer en juicer :gruble:
Senest rettet af Sophies-mor 14. nov 2017, 14:09, rettet i alt 1 gang.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: #køkkenmaskinebattleON

Indlægaf Wizzze » 14. nov 2017, 08:34

Vi har Ismaskine og Sous Vide, og de ER gode, men at finde dem frem, sætte op osv. er bare for besværligt i forhold til dagligt brug, så de bor mest i deres skab.

I hverdagen bruger vi opvaskemaskine, vaskemaskine, ovn/komfur, vores Kenwood Major og så er Bamix gud i vores køkken. Bamix har reelt forvist både blender og foodprocessor til en skabsplads også.
Hov, og vores danskvandsmaskine.
0
Do as I say! :whip:
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: #køkkenmaskinebattleON

Indlægaf JoyNips » 14. nov 2017, 08:39

Jeg ville nødig undvære opvaskemaskine, røremaskine, brødrister, espressomaskine og elkedel. Dem bruger vi dagligt. Alt andet tror jeg faktisk godt, vi kan undvære. Men jeg ænsker mig en Bamix. Den kan jo alt?!

Vaskemaskine regner jeg ikke som køkkenmaskine, men jeg kan se at andre har skrevet den på. Den vil jeg heller ikke undvære.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14703
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: #køkkenmaskinebattleON

Indlægaf sigge » 14. nov 2017, 08:39

Jeg har:
Ismaskine (med kompressor)
Røremaskine
Elkedel
Blender
Stavblender med tilhørende minihakker
Håndmixer
Toastjern
Brødrister
Mikrobølgeovn
Hele 2 batteridrevne mælkeskummere

De sidstnævnte og blenderen kunne jeg godt undvære. Blenderen har jeg kun brugt 1 gang i de sidste 8 år, og det var fordi min stavblender strejkede.

Jeg ville virkelig gerne have en opvaskemaskine, men har ikke rigtigt plads til den. Og så ville jeg gerne opgradere min ismaskine til en lidt større model. På det teoretiske plan kunne jeg også godt tænke mig at have noget mere tilbehør til røremaskinen f.eks. kødhakker eller snitteværktøj. Men jeg har ikke plads i mine køkkenskabe, og det er nok også begrænset, hvor meget jeg ville få det brugt. Kødhakkeren ville nok kun være en gang om året til vaniljekranse til jul, og så er det lidt overkill. :lol2: Jeg kunne også godt have lyst til at have noget Actifry-agtigt, det lyder ret smart. Men igen: Pladsmangel.

Jeg kan ikke lige komme i tanke om noget overflødigt, som jeg under mig over, andre har. Det skulle da lige være en bagemaskine, som det er mit indtryk, at 90% sjældent får brugt mere end et par gange og så bliver træt af.
Edit: Ja okay, riskoger forstår jeg ikke helt. Men det er nok også fordi, jeg er en af de heldige, der aldrig har vidst, at det skulle være svært at koge ris i en gryde, og derfor bare gør det uden videre.
Senest rettet af sigge 14. nov 2017, 08:42, rettet i alt 1 gang.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9823
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: #køkkenmaskinebattleON

Indlægaf Spjaerten » 14. nov 2017, 08:43

Vaskemaskine
Tørretumbler
Opvaskemaskine
Kirchen Aid røremaskine
Elkedel
Brødrister
Citrus presser
Blender
Håndmixer
Stavblender inkl mini hakker
Og så både en dolce gusto og en senseo kaffe maskine.

Ejer hver mikro ovn, toaster eller andre ret alm. ting, fordi jeg simpelthen aldrig ville bruge dem.
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36728

Re: #køkkenmaskinebattleON

Indlægaf Daine » 14. nov 2017, 08:57

Jeg har opvaskemaskine, kogekedel, blender, stavblender, toaster, mikroovn, miniovn (har også alm. ovn), brødrister, elektronisk æbleskivepande og et vaffeljern. De to sidste har jeg ikke brugt i flere år, men resten bruger jeg jævnligt og det ville jeg helst ikke undvære. Men altså, i princippet kunne jeg nøjes med kogekedel og stavblender. Resten er "frås" :)
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9511
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 993
Likede indlæg: 26582

Re: #køkkenmaskinebattleON

Indlægaf Santa » 14. nov 2017, 09:03

Okay....må hellere bekende.

Frit fra hukommelsen, i tilfældig rækkefølge:

Elkedel
Brødrister
Stavblender
Håndmixer
Ismaskine
Mikroovn
Opvaskemaskine
Køleskab (no shit!)
Og verdens ældste gaskomfur m el-ovn, som vi er for dovne til at få skiftet ud. Altså, bare fordi den er matriklens ældste beboer, mangler ovnhåndtaget, varmer ujævnt i ovnen og gummilisten hænger i laser, er vel ingen grund til at pensionere den, vel? Jeg vurderer den til at være 50+ år - Voss, det er sq kram!

Nå, men jeg kan se på min minimale liste at jeg er temmelig analog i mit køkken, og at jeg har tabt en udfordring jeg selv har sat i gang. Flot.
3
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40579

Re: #køkkenmaskinebattleON

Indlægaf Akehurst2 » 14. nov 2017, 09:18

Jeg ville vildt gerne have både en toastmaskine og et vaffeljern, og jeg er slet ikke i tvivl om, at de ville blive brugt flittigt.

Og derfor skal jeg ikke have en toastmaskine og et vaffeljern, for det kan vægten ikke holde til :-D
5
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: #køkkenmaskinebattleON

Indlægaf Ficus » 14. nov 2017, 09:20

Vi har opvaskemaskine, KitchenAid røremaskine og Bamix stavblender med det hele. Ingen af dem kunne undværes, bruges alle flere gange om ugen. Riskoger og æggekoger begge dele bruges mindst en gang om ugen og tror ikke jeg ville undvære nogen af dem, kan sagtens koge begge dele i gryde, men begge dele er nemmere i de dertil indrettede kogere :D

Elkedel, 2 x nespresso’er, toaster, vaffeljern, håndmixer, citruspresser/juicer.

I vores nye køkken har vi valgt at få en Quooker. Først synes jeg det var åndssvagt, men må indrømme at jeg tror det bliver en af de ting jeg nødigt vil undvære fremadrettet. De havde også en hane der kunne lave danskvand, det valgte vi ikke, men hvis man drikker det, så er den sgu meget smart.

Jeg vil gerne have en ismaskine og min kæreste vil gerne ha en espressomaskine, vi vil begge gerne ha sous vide system. Alle 3 ting vil jeg tro finder vej ind herhjemme henover vinteren/foråret.
Min kæreste sender lange øjne til en Actifry hver gang han spotter dem i et supermarked, men sådan en tror jeg alligevel ikke vi ville få brugt.

Ingen microovn og tror heller ikke vi skal ha en. Så har vi selvfølgelig ovn og kogeplade. Vores køleskab har koldt vand, knust is og isterningemaskine. Som vi bruger overraskende meget.
0
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 275
Likede indlæg: 8234

Re: #køkkenmaskinebattleON

Indlægaf Fru Himmelblå » 14. nov 2017, 09:32

Vi har desværre ikke så mange køkkenmaskiner i vores lille københavnerkøkken. Elsker ellers maskiner.

- opvaskemaskine (og jeg skal ALDRIG bo et sted uden opvaskemaskine igen)
- elkedel
- mikrobølgeovn
- blender
- bamix stavblender + minihakker
- kaffemaskine

Alle maskinerne er uundværlige i mit køkken. Når vi en gang flytter i størrer er det planen at vi skal have røremaskine - Vi er begge trætte af, at vi ikke har en. Derudover vil jeg gerne have ismaskine med kompressor samt en trykkoger.
0
Vir prudens non contra ventum mingit
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19040

Re: #køkkenmaskinebattleON

Indlægaf Flora » 14. nov 2017, 09:45

Jeg har:

Ovn/komfur
Køleskab/fryser
Microovn
Airfryer
Elkedel
Brødrister
Minihakker
Blender
Foodprocessor
Håndmixer
Kaffemaskine

De første 6 står fremme og bruges næsten dagligt. Resten står i et skab og bruges ved behov.
Jeg overvejer at anskaffe mig en pålægsmaskine til at skære rugbrød i skiver, og hvis jeg havde plads ville jeg elske at have en opvaskemaskine. Ellers er der vist ikke noget, jeg synes jeg mangler.
0
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Re: #køkkenmaskinebattleON

Indlægaf Buffy » 14. nov 2017, 10:19

Opvaskemaskine
Vaskemaskine
Køle/fryseskab
Fryser
Ovn
Glaskeramisk komfur
Microbølgeovn
Kaffemaskine
Elkedel
Kenwood røremaskine
Foodprocceser
Kandeblender
Stavblender
Kaffekværn
Elpisker
Knivsliber
Bunsenbrænder
0
Brugeravatar
Tata
Indlæg: 1200
Tilmeldt: 16. sep 2016, 13:12
Kort karma: 130
Likede indlæg: 890

Re: #køkkenmaskinebattleON

Indlægaf Tata » 14. nov 2017, 10:25

Vi har begge nogle sjove særheder for underlige køkkenmaskiner, og da vi så flyttede sammen, fik vi så sådan et maskinpark-kirkegårdsskab. Vi har fået nogle ting sendt på genbrug af dubletterne, men har stadig alt for meget (sektion 2)

Vi kunne i princippet nøjes med
Komfur + ovn
Opvaskemaskine
Køle-frys
Elkedel
Håndmixer
Nespresso
Bamix + tilbehør
Kitchenaid røremaskine
Kitchenaid foodprocessor
Riskoger
Vitamix Blender
Æggekoger
Mikroovn
Og self vaskemaskine/tørretumbler.


Det der derudover er er bla. i vores "crap-cabinet" :
Flere forskellige vaffeljern/bordgrills m. vaffelindsatser hvor vi ikke kan blive enige om, hvilke vi skal beholde, i princippet kunne vi skrotte dem allesammen, for vi spiser aldrig vafler. Vi laver altid pandekager.
Æbleskivebager - samme som øverst. Og vi kan ikke have sådan noget på bordet + det tiltrækker kattene/være farligt/klamt.
Raclette - aldrig brugt. Og det vil sikkert tiltrække kattene og være farligt/klamt.
KA Toaster måske brugt én gang ? vi spiser aldrig toast, men den er jo så pæn.
Ismaskine. Når vi vil have is planlægger vi det ikke flere timer i forvejen. Så er det NU!
Milkshakemaskine ? Muligheden er jo rar, så derfor bor den her endnu.
Kenwood bagemaskine - bager for små brød, så er det nemmere bare at bage på almindelig vis.
Friture - står og venter "fordi hvis nu vi skal bruge den til klejner"
Chokoladesmelter - står og venter "hvis nu vi skal lave konfekt", det får vi aldrig gjort...
Espresso maskine - hvis nu min kæreste vil lave "rigtig kaffe" i stedet for Nespresso...
Kaffekværn ^
Tefal grøntsagssnittedims/mini foodprocessor, der er livsfarlig, fordi ingen kan tage sig sammen til at køre den til genbrug.
Sådan en kylling rotisserie der også kan lave pommesfrites uden fedtstof. Aldrig brugt.
Candyflossmaskine.
Der er sikkert mere, men kan ikke lige komme i tanke om det.
1
Timian :lun:

Tilbage til "Mad og drikke"