Nytårsmenuen 2017

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Nytårsmenuen 2017

Indlægaf godtnavn » 9. nov 2017, 23:02

Jeg har været ude at sejle nytårsaften, og må indrømme jeg synes det var mindre fedt at se mængden af nødsraketter på himlen, det indikerede meget fint at skete der noget var der næppe nogen der ville redde os.
1
Yetie
Indlæg: 1426
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:18
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5018

Re: Nytårsmenuen 2017

Indlægaf Yetie » 10. nov 2017, 17:09

Vi er langt fra at være klar med menuen. Vi bliver enten bare os to, eller også kommer et vennepar, måske også nevøen og hans kæreste og måske en af vores single-venner og hans to hunde. Vi er altid hjemme på grund af hundene - de skal ikke være alene når der er bulder og brag.

Hvis venneparret kommer skal vi tænke lidt kreativt, for hun kan nærmest ikke spise noget, det er fedt. Og så går det nok ikke med en fuldfed tunmousse lavet på smør. :D

Så hvis hun kommer tænker jeg vi går old school og laver rejecocktail - så kan hun selv vælge om hun vil have dressing.

Hovedretten afhænger også af antallet. Er vi flere gad jeg godt at lave en oksemørbrad, men det er lidt voldsomt til to. Hvis vi er to tænker jeg krondyr med waldorfsalat, flødesovs, tyttebær og selvfølgelig hvide kartofler.

Desserten bliver sikkert creme brulee uanset antal. Vil gerne pifte den op med lidt friskt og syrligt, måske noget med hindbær. Bliver nok nødt til at øve lidt inden. :D

Til natmad får vi altid nachos, og det bliver der ikke lavet om på. Og så håber jeg at gøre et stort indhug i indholdet af vinreolen og barskabet. Har blandt andet 3 flasker champagne stående.

Nå ja, og så skal jeg prøve at bage kransekage.
0
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Nytårsmenuen 2017

Indlægaf Skorstenen » 11. nov 2017, 14:15

Imorgen kører vi til Tyskland og fylder lageret til nytår.

MASSER af hvid rom og bobler :ivrig:
1
Brugeravatar
Fru.skruk
Indlæg: 304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:56
Kort karma: 18
Likede indlæg: 274

Re: Nytårsmenuen 2017

Indlægaf Fru.skruk » 11. nov 2017, 15:06

Må jeg spørge i denne tråd, om der er nogen, der har god erfaring med catering til nytår og hvor der er bestilt fra?

Ellers har jeg planer om:

Rødvin, gin og bobler!!!!!

Tapas-agtigt til dronningens tale

Forret: Sushi

Hovedret: kød, hasselbach kartofler, svampe-sovs og grøn salat

Hjemmelavet is (5-6 slags), bær og brownie

Dagen derpå: saml selv burger til dem der bliver og overnatter.


Men hvis nu jeg kunne finde en rigtig god take away, så ville jeg nok det i stedet. Jeg vil nemlig ikke stå i køkkenet hele aftenen. Jeg bliver nemlig også færdiguddannet den dag og har rund fødselsdag (næsten (2. Januar)).
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Nytårsmenuen 2017

Indlægaf Nuttede-Nuser » 11. nov 2017, 15:39

Vi bliver 4 voksne og tre børn.

Forret: Tigerrejer med hvidløg, ærte pure og noget lækkert brød.

Hovederet: Saltdejs indbagt oksemørbrad (den slår aldrig fejl) hasselbach kartofler og min langtids reducerede rødvins sauce.

Dessert: Har jeg ikke lagt mig fast på endnu, men måske otto/lime cheesecake. Hvis der ikke kommer andre gode ideer her inde fra.

Uh jeg bliver helt sulten.
0
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Nytårsmenuen 2017

Indlægaf Skorstenen » 11. nov 2017, 16:09

Fru.skruk skrev:Må jeg spørge i denne tråd, om der er nogen, der har god erfaring med catering til nytår og hvor der er bestilt fra?

Ellers har jeg planer om:

Rødvin, gin og bobler!!!!!

Tapas-agtigt til dronningens tale

Forret: Sushi

Hovedret: kød, hasselbach kartofler, svampe-sovs og grøn salat

Hjemmelavet is (5-6 slags), bær og brownie

Dagen derpå: saml selv burger til dem der bliver og overnatter.


Men hvis nu jeg kunne finde en rigtig god take away, så ville jeg nok det i stedet. Jeg vil nemlig ikke stå i køkkenet hele aftenen. Jeg bliver nemlig også færdiguddannet den dag og har rund fødselsdag (næsten (2. Januar)).


Hvor i landet?

Og gud ja, folk bliver jo og sover. De skal jo også have morgenmad! :gruble:
0
Brugeravatar
Fru.skruk
Indlæg: 304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:56
Kort karma: 18
Likede indlæg: 274

Re: Nytårsmenuen 2017

Indlægaf Fru.skruk » 11. nov 2017, 19:10

Skorstenen skrev:
Fru.skruk skrev:Må jeg spørge i denne tråd, om der er nogen, der har god erfaring med catering til nytår og hvor der er bestilt fra?

Ellers har jeg planer om:

Rødvin, gin og bobler!!!!!

Tapas-agtigt til dronningens tale

Forret: Sushi

Hovedret: kød, hasselbach kartofler, svampe-sovs og grøn salat

Hjemmelavet is (5-6 slags), bær og brownie

Dagen derpå: saml selv burger til dem der bliver og overnatter.


Men hvis nu jeg kunne finde en rigtig god take away, så ville jeg nok det i stedet. Jeg vil nemlig ikke stå i køkkenet hele aftenen. Jeg bliver nemlig også færdiguddannet den dag og har rund fødselsdag (næsten (2. Januar)).


Hvor i landet?

Og gud ja, folk bliver jo og sover. De skal jo også have morgenmad! :gruble:


København.

Og ja. Folk bliver og sover = morgenmad og tømmermænd.
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Nytårsmenuen 2017

Indlægaf Studsgaard » 11. nov 2017, 19:58

Yetie skrev:Vi er langt fra at være klar med menuen. Vi bliver enten bare os to, eller også kommer et vennepar, måske også nevøen og hans kæreste og måske en af vores single-venner og hans to hunde. Vi er altid hjemme på grund af hundene - de skal ikke være alene når der er bulder og brag.

Hvis venneparret kommer skal vi tænke lidt kreativt, for hun kan nærmest ikke spise noget, det er fedt. Og så går det nok ikke med en fuldfed tunmousse lavet på smør. :D

Så hvis hun kommer tænker jeg vi går old school og laver rejecocktail - så kan hun selv vælge om hun vil have dressing.

Hovedretten afhænger også af antallet. Er vi flere gad jeg godt at lave en oksemørbrad, men det er lidt voldsomt til to. Hvis vi er to tænker jeg krondyr med waldorfsalat, flødesovs, tyttebær og selvfølgelig hvide kartofler.

Desserten bliver sikkert creme brulee uanset antal. Vil gerne pifte den op med lidt friskt og syrligt, måske noget med hindbær. Bliver nok nødt til at øve lidt inden. :D

Til natmad får vi altid nachos, og det bliver der ikke lavet om på. Og så håber jeg at gøre et stort indhug i indholdet af vinreolen og barskabet. Har blandt andet 3 flasker champagne stående.

Nå ja, og så skal jeg prøve at bage kransekage.

Hvis du gerne vil have tunmousse kan et alternativ til den fede tunmousse være: en neutralost (jeg bruger Philadelphia) deri to til tre dåser tun, det røres rigtig godt sammen, meget gerne med en håndmixer. Tilsmages med salt, peber og citron.
Meget let at lave.
Man kan godt gøre det mere stift som traditionelt tunmousse ved at bruge husblas. Både børn og voksne spiser den med glæde når jeg laver denne udgave.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Nytårsmenuen 2017

Indlægaf Pandesteg » 11. nov 2017, 19:58

Fru.skruk skrev:
Skorstenen skrev:
Fru.skruk skrev:Må jeg spørge i denne tråd, om der er nogen, der har god erfaring med catering til nytår og hvor der er bestilt fra?

Ellers har jeg planer om:

Rødvin, gin og bobler!!!!!

Tapas-agtigt til dronningens tale

Forret: Sushi

Hovedret: kød, hasselbach kartofler, svampe-sovs og grøn salat

Hjemmelavet is (5-6 slags), bær og brownie

Dagen derpå: saml selv burger til dem der bliver og overnatter.


Men hvis nu jeg kunne finde en rigtig god take away, så ville jeg nok det i stedet. Jeg vil nemlig ikke stå i køkkenet hele aftenen. Jeg bliver nemlig også færdiguddannet den dag og har rund fødselsdag (næsten (2. Januar)).


Hvor i landet?

Og gud ja, folk bliver jo og sover. De skal jo også have morgenmad! :gruble:


København.

Og ja. Folk bliver og sover = morgenmad og tømmermænd.


Vi fik fra Cofoco for et par år siden og det var supergod :)
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
HappyQ
Indlæg: 2692
Tilmeldt: 12. aug 2015, 09:37
Kort karma: 398
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 3848

Re: Nytårsmenuen 2017

Indlægaf HappyQ » 11. nov 2017, 20:01

Jeg får nok noget udefra, vi plejede at lave mandens livretter, men nu hvor jeg er alene, skal det være nemt :)
0
23-06-16 :love2:
Brugeravatar
Fru.skruk
Indlæg: 304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:56
Kort karma: 18
Likede indlæg: 274

Re: Nytårsmenuen 2017

Indlægaf Fru.skruk » 11. nov 2017, 20:04

Pandesteg skrev:
Vi fik fra Cofoco for et par år siden og det var supergod :)


Ja, dem tænkte jeg egentlig godt på. Det plejer at være godt.

Jeg har også overvejet Slagter Friis og Sticks’n’sushi.
0
Yetie
Indlæg: 1426
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:18
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5018

Re: Nytårsmenuen 2017

Indlægaf Yetie » 11. nov 2017, 20:07

Studsgaard skrev:
Yetie skrev:Vi er langt fra at være klar med menuen. Vi bliver enten bare os to, eller også kommer et vennepar, måske også nevøen og hans kæreste og måske en af vores single-venner og hans to hunde. Vi er altid hjemme på grund af hundene - de skal ikke være alene når der er bulder og brag.

Hvis venneparret kommer skal vi tænke lidt kreativt, for hun kan nærmest ikke spise noget, det er fedt. Og så går det nok ikke med en fuldfed tunmousse lavet på smør. :D

Så hvis hun kommer tænker jeg vi går old school og laver rejecocktail - så kan hun selv vælge om hun vil have dressing.

Hovedretten afhænger også af antallet. Er vi flere gad jeg godt at lave en oksemørbrad, men det er lidt voldsomt til to. Hvis vi er to tænker jeg krondyr med waldorfsalat, flødesovs, tyttebær og selvfølgelig hvide kartofler.

Desserten bliver sikkert creme brulee uanset antal. Vil gerne pifte den op med lidt friskt og syrligt, måske noget med hindbær. Bliver nok nødt til at øve lidt inden. :D

Til natmad får vi altid nachos, og det bliver der ikke lavet om på. Og så håber jeg at gøre et stort indhug i indholdet af vinreolen og barskabet. Har blandt andet 3 flasker champagne stående.

Nå ja, og så skal jeg prøve at bage kransekage.

Hvis du gerne vil have tunmousse kan et alternativ til den fede tunmousse være: en neutralost (jeg bruger Philadelphia) deri to til tre dåser tun, det røres rigtig godt sammen, meget gerne med en håndmixer. Tilsmages med salt, peber og citron.
Meget let at lave.
Man kan godt gøre det mere stift som traditionelt tunmousse ved at bruge husblas. Både børn og voksne spiser den med glæde når jeg laver denne udgave.


Tak for tippet, det er sødt af dig. Men min mand nægter at spise andet end den fuldfede version, og så er jeg jo lige vidt... :lol:
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59512

Re: Nytårsmenuen 2017

Indlægaf DetSorteCirkus » 11. nov 2017, 20:10

Jeg har vildt lyst til den i alle ordets betydninger fede tunmousse fra Karolines Køkken, så nu krydser jeg fingre for, at min venindes kæreste, der ellers ikke er glad for fisk, kan lide tun. Det skal jeg lige have forhørt mig om.
0
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2593
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3874

Re: Nytårsmenuen 2017

Indlægaf Anlewi » 11. nov 2017, 20:13

Vi bestiller mad udefra i år.
Vi skal være min mand og vores yngste barn på 11 år. Ældstebarnet skal til fest med gymnasieklassen


Forret
Cremet hønsesuppe
Cremet hønsesuppe med persille, sol-vagtelæg & æble tapioka


Mellemret
Spansk skinke
Spansk skinke med chips af rodfrugter og røget marvcreme


Hovedret
Oksemørbrad
Hertil karamelliseret løgpuré, sennepsflager, tyttebær, små karotter,
knuste røget kartofler & rødvinssauce


Dessert
Panna cotta
Lys chokolade panna cotta, syltet blommer, karamelsauce & lakrids kys


Hjemmebagt kransekage
1
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
MOGA
Indlæg: 4032
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7352

Re: Nytårsmenuen 2017

Indlægaf MOGA » 11. nov 2017, 20:22

Fru.skruk skrev:
Pandesteg skrev:
Vi fik fra Cofoco for et par år siden og det var supergod :)


Ja, dem tænkte jeg egentlig godt på. Det plejer at være godt.

Jeg har også overvejet Slagter Friis og Sticks’n’sushi.


Meyer kunne også være en mulighed?
1

Tilbage til "Mad og drikke"