Nytårsmenuen 2017

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Nytårsmenuen 2017

Indlægaf Lykke » 1. jan 2018, 19:08

Vi nåede kun dronningehapsere og forret.
Ville have spist hovedretten i dag, men det endte med at jeg blev syg og at der blev bestilt pizza. Vi prøver igen i morgen.
Måske jeg orker at prøve kransekagen - den nåede vi heller ikke.
Barnet har levet på en dl cola, saft, vand og en håndfuld vingummibamser - hun har det lige så sært som mig.
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Nytårsmenuen 2017

Indlægaf Filipai » 1. jan 2018, 19:18

Manden glemte sous vide staven derhjemme, så oksecuvetten havde kun fået 5 timer. Vi fik det dog løst ved stegetermometer i et kar, kødet i, staniol over og så fylde lidt kogende vand i engang i mellem. Og det kød blev så monsterlækkert!
Ellers gik alt lige som det skulle. Brødet skulle lige have 10 minutter længere, og der var alt for mange kartofler :D
Generelt en helt suveræn nytårsaften, og vi tog hjem halv 6 i morges :D
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23203

Re: Nytårsmenuen 2017

Indlægaf Mani » 1. jan 2018, 19:25

Tapas forret: 3 slags dip, parmaskinke, grillet gedeost, grillede jomfruhummer, røget laks, asparges i bacon & grillet hvidløgs/olie brød.
Hovedret: Bøf Wellington, pommes duchesse, rødvinsglace, rodfrugt chips & æble/valnød/gedeost salat
Dessert: Blåbær cheesecake

Derudover hjemmelavet kransekage.
Chips & dip nåede aldrig ud af skabene.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Yetie
Indlæg: 1426
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:18
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5018

Re: Nytårsmenuen 2017

Indlægaf Yetie » 6. jan 2018, 13:32

Vi spiste forret og hovedret, og så kransekage. Hverken dessert, chips, dip eller slik kom på bordet, for vi kunne ikke spise mere. Vi drak ikke engang champagnen. Men det vi fik var lækkert, og alle var mætte.
0
Brugeravatar
Mædem
Indlæg: 409
Tilmeldt: 20. okt 2015, 19:24
Kort karma: 43
Likede indlæg: 960

Re: Nytårsmenuen 2017

Indlægaf Mædem » 7. jan 2018, 21:56

Vi fik vist ikke taget billeder af maden i år, men menuen endte med at være følgende:

Hapsere: Vagtelæg med sennepsmayonnaise, bruchetta med oliventapande og hummusspread og to forskellige slags oste. Og en Dark n' Stormy.

Forret: Fyldte portobellosvampe

Hovedret: Ølbraiserede svinekæber, kartoffelmos, rodfrugtchips og en grøn salat.

Dessert: Kage med chokolade og hindbærmousse

Midnat: Champagne

Natmad: Oste - pølsebord med nybagt brød.
0
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Nytårsmenuen 2017

Indlægaf Skorstenen » 8. jan 2018, 17:39

Forret og hovedret.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Brugeravatar
Flisseline
Indlæg: 414
Tilmeldt: 23. jan 2016, 07:44
Kort karma: 38
Likede indlæg: 671

Re: Nytårsmenuen 2017

Indlægaf Flisseline » 8. jan 2018, 18:08

london skrev:Jeg glæder mig så meget til aftenens menu og håber inter mislykkes.

Dronningehapsere: butterdejssnegle med pesto

Forret: stegte kammuslinger med ærtepure og chorizocrumble (kæresten får en klassisk rejecocktail - han siger han ikke kan lide muslinger)
Hovedret: Oksefilet, knuste kartofler, baconbønner, fyldte portobellosvampe og rødvinssauce
Dessert: Gateau Marcel med vaniljeis og eksotiske frugter.

Aftenen byder også på chips, slik, Spangsberg flødeboller og småkager.

Til midnat: hjemmebagt kransekagestykker

Natmad: aspargessuppe hvis der er stemning for det - den kommer fra fryseren, så kan sagtens springes over


Hvilke frugter serverede du den så med? Jeg vil lave samme dessert til en middag på lørdag, og jeg vil nemlig også gerne servere frugt til den :)
0
london
Indlæg: 245
Tilmeldt: 23. nov 2016, 11:41
Kort karma: 15
Likede indlæg: 484

Re: Nytårsmenuen 2017

Indlægaf london » 8. jan 2018, 18:15

Flisseline skrev:
london skrev:Jeg glæder mig så meget til aftenens menu og håber inter mislykkes.

Dronningehapsere: butterdejssnegle med pesto

Forret: stegte kammuslinger med ærtepure og chorizocrumble (kæresten får en klassisk rejecocktail - han siger han ikke kan lide muslinger)
Hovedret: Oksefilet, knuste kartofler, baconbønner, fyldte portobellosvampe og rødvinssauce
Dessert: Gateau Marcel med vaniljeis og eksotiske frugter.

Aftenen byder også på chips, slik, Spangsberg flødeboller og småkager.

Til midnat: hjemmebagt kransekagestykker

Natmad: aspargessuppe hvis der er stemning for det - den kommer fra fryseren, så kan sagtens springes over


Hvilke frugter serverede du den så med? Jeg vil lave samme dessert til en middag på lørdag, og jeg vil nemlig også gerne servere frugt til den :)


Jeg havde egentlig bare tænkt hindbær, jordbær og blåbær, men hende der stod for indkøb tænkte hindbær, stjernefrugt og ananaskirsebær og der fungerede ret godt med noget lidt mere syrligt til den tunge kage
0
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2673
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6970

Re: Nytårsmenuen 2017

Indlægaf Ladysparrow » 8. jan 2018, 18:58

Ado skrev:Her er vores menu: Vi er madnørder. :D
Vi kører Titanic tema og laver hele menukortet fra 1. klasse fra den sidste aften, inden skibet sank. (Dog laver vi retterne små i portionerne. Ellers kommer vi aldrig igennem menuen), Vi får travlt. :D Der skal også pyntes op udenfor med lyskæder og vintage redningskranse. Og skorstene på husets tag. :D Og til midnat fyrer vi selvfølgelig nødraketter af.


Håber menuen blev vellykket... Fik du taget billeder?:)
0
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Nytårsmenuen 2017

Indlægaf Skorstenen » 8. jan 2018, 19:00

Ladysparrow skrev:
Ado skrev:Her er vores menu: Vi er madnørder. :D
Vi kører Titanic tema og laver hele menukortet fra 1. klasse fra den sidste aften, inden skibet sank. (Dog laver vi retterne små i portionerne. Ellers kommer vi aldrig igennem menuen), Vi får travlt. :D Der skal også pyntes op udenfor med lyskæder og vintage redningskranse. Og skorstene på husets tag. :D Og til midnat fyrer vi selvfølgelig nødraketter af.


Håber menuen blev vellykket... Fik du taget billeder?:)


Det håber jeg også at Ado gjorde, og vi venter i spænding :danse:
0

Tilbage til "Mad og drikke"