Hjælp til kagepynt - halloween kage

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Hjælp til kagepynt - halloween kage

Indlægaf Æble » 24. okt 2017, 10:57

Jeg skal medbringe en kage til et halloween arrangement. Jeg vil gerne lave en kirkegård i stil med den på billedet (minus brudeparret)

Basen bliver chokoladekage/mudcake eller gulerodskage.

Græsset laver jeg af kokosmel og tænker at stakittet kan laves af orangegrene.

Kan jeg lave gravstene af fondant? Altså kan det tørre op så det kan stå? Og kan jeg male hvid fondant så det bliver gråt/stenagtigt at se på?

Og hvad skal jeg bruge til skriften? (Gravsten og græskar)

Hvordan laver man de lange stængler? Ruller bare ud i hånden?

Tænker at lave græskar af fondant. Er der en bedre metode?

Og så nogle knogler af hvid chokolade. Og noget jord af knust oreo.

Andre gode ideer? Eller andre der skal lave halloween kage?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Hjælp til kagepynt - halloween kage

Indlægaf Æble » 24. okt 2017, 12:00

Rikke skrev:Jeg ved det ikke? Jeg vil bare gerne med og smage din kage :D



:-D
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Hjælp til kagepynt - halloween kage

Indlægaf Studsgaard » 24. okt 2017, 13:55

Når jeg lavet meget høje/tynde ting af marcipan eller fondant, så snyder jeg noglegange med en tandstik skjult inde i midten, den gør at det ikke vælter. Det kan du gøre med gravstenen.
Du kan købe farvet fondant eller selv farve det, enten med pastafarve eller du kan male det med noget madfarve, det har jeg dog ikke selv prøvet. Jeg tror stænglerne bare er rullet og ladet tørre en smule i de krøllede forme, måske over noget kryllet bagepapir eller lavet de snoede omkring en lille pind.
1
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Hjælp til kagepynt - halloween kage

Indlægaf musling » 24. okt 2017, 14:45

Jeg tænker, at du kan lave gravstenene i mørdej. Skære dem sirligt ud, bage og overtrække dem med en grå glasur - evt en, der ikke er rørt helt ud, så det giver et marmoreret udseende.
Til skriften vil jeg anbefale at lave en icing (flormelis og past. æggehvide), putte i en sprøjtepose og klippe et minimalt hul eller bruge et tylle med et lille hul. Jeg vil dog anbefale dig at lave et par prøver først. Det kræver øvelse.
Alternativt kan man faktisk få en fødevaretusch, som man kan tegne med OG spise. Jeg ved ikke, om supermarkederne har dem, men ellers mener jeg ret bestemt, at PanduroHobby har dem. Måske Inspiration.
Og hvis du så ikke skal bruge fondant til andet end græskar, vil jeg anbefale at bruge marcipan i stedet. Det smager meget bedre og det kan du også sagtens farve med pastafarver.

HUSK et billede af det endelige resultat. Jeg synes din ide er fantastisk :D
1
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Hjælp til kagepynt - halloween kage

Indlægaf Æble » 24. okt 2017, 15:47

Nu har jeg forsøgt at lave et par gravsten. Havde nogle skumfiduser i skabet. De blev ret gode synes jeg. Jeg malede med pastafarve og vand. Først bagefter kom jeg i tanke om at man skal bruge vodka :rulle: så de er lidt våde nu, håber de tørrer.

Efter jeg så jeres beskeder stak jeg en pind i, så er de også nemmere at få til at sidde på kagen.

Super ide med marcipan, det er jo bare små stykker. Jeg har dog allerede bestilt noget orange fondant, så ser lige på farven og prøver mig frem.

Har også bestilt en chokolade form så jeg kan lave knogler af hvid chokolade.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Hjælp til kagepynt - halloween kage

Indlægaf Studsgaard » 24. okt 2017, 17:19

Æble skrev:Nu har jeg forsøgt at lave et par gravsten. Havde nogle skumfiduser i skabet. De blev ret gode synes jeg. Jeg malede med pastafarve og vand. Først bagefter kom jeg i tanke om at man skal bruge vodka :rulle: så de er lidt våde nu, håber de tørrer.

Efter jeg så jeres beskeder stak jeg en pind i, så er de også nemmere at få til at sidde på kagen.

Super ide med marcipan, det er jo bare små stykker. Jeg har dog allerede bestilt noget orange fondant, så ser lige på farven og prøver mig frem.

Har også bestilt en chokolade form så jeg kan lave knogler af hvid chokolade.

Jeg kan rigtig godt li den der malering det har givet, frem for de helt ensfarvede i fondant.
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Hjælp til kagepynt - halloween kage

Indlægaf Æble » 24. okt 2017, 17:37

Studsgaard skrev:
Æble skrev:Nu har jeg forsøgt at lave et par gravsten. Havde nogle skumfiduser i skabet. De blev ret gode synes jeg. Jeg malede med pastafarve og vand. Først bagefter kom jeg i tanke om at man skal bruge vodka :rulle: så de er lidt våde nu, håber de tørrer.

Efter jeg så jeres beskeder stak jeg en pind i, så er de også nemmere at få til at sidde på kagen.

Super ide med marcipan, det er jo bare små stykker. Jeg har dog allerede bestilt noget orange fondant, så ser lige på farven og prøver mig frem.

Har også bestilt en chokolade form så jeg kan lave knogler af hvid chokolade.

Jeg kan rigtig godt li den der malering det har givet, frem for de helt ensfarvede i fondant.


Ja det ligner helt vildt rigtig marmor :gogo:
1
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Hjælp til kagepynt - halloween kage

Indlægaf Æble » 26. okt 2017, 14:02

Har fået pyntet gravstenene og lavet græskar. Og modtaget min chokoladeform til knogler, men har ikke haft tid til at lave dem endnu.

Har besluttet at det bliver gulerodskage med cream cheese frosting.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
8
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Hjælp til kagepynt - halloween kage

Indlægaf Flora » 26. okt 2017, 14:06

Ej, hvor er du sej. Det er virkelig godt lavet :gogo:
1
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Hjælp til kagepynt - halloween kage

Indlægaf Æble » 26. okt 2017, 14:14

Flora skrev:Ej, hvor er du sej. Det er virkelig godt lavet :gogo:



Tak :D Er også foreløbig tilfreds. Passer mig meget godt med halloween for det mp godt være lidt skævt og sådan. Er ikke så god til det helt præcise og små blomster osv nemlig :lol:
1
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Hjælp til kagepynt - halloween kage

Indlægaf Studsgaard » 26. okt 2017, 20:53

Hvornår det fint
0
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Hjælp til kagepynt - halloween kage

Indlægaf musling » 27. okt 2017, 14:28

:klap: især er jeg vild med græskarrene. Det bliver en skøn kage, når den bliver færdig :D
1
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Hjælp til kagepynt - halloween kage

Indlægaf Æble » 28. okt 2017, 12:44

:devil:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
16
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2347
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3802

Re: Hjælp til kagepynt - halloween kage

Indlægaf Myresluger » 28. okt 2017, 14:42

Den er jo flottere end den du brugte som inspiration! Vildt flot!
0
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Hjælp til kagepynt - halloween kage

Indlægaf musling » 28. okt 2017, 17:48

JAH! Du gjorde det! Hold op, hvor er du sej. Den er vildt flot og autentisk :worship:
Wauw et mesterværk. Bagedysten go home! :D
0

Tilbage til "Mad og drikke"