Kræver det en særlig anledning for at tage ud at spise på restaurant?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Kræver det en særlig anledning for at tage ud at spise på restaurant?

Indlægaf Ficus » 10. okt 2017, 07:51

Herhjemme kræver det ikke en speciel anledning. Tror jeg inddeler restauranter i 3 grupper, dem hvor det er ligeså billigt som at spise på dyr cafe eller fastfood. En stor mellem gruppe som dækker fra ca 250 og op til 5-600 kr pr mand og så de dyrere i en sidste gruppe.

Fra de billige vil jeg tro vi spiser mad i snit 1-2 gange om ugen. I de sidste 2 uger har vi fx fået fra Sticks, Lêlê og 2*Wokshop (og af ikke-restaurant slagsen har vi også fået pizza, McD, cafe mad og Lagkagehuset sandwiches), det er forskelligt om vi spiser på restauranten eller får med hjem. Mest drevet af at min kæreste kommer sent hjem i øjeblikket og at vi er ved at lave køkken, så vi har hverken ovn eller opvaskemaskine - det bliver man åbenbart rimelig doven af.

Mellem kategorien er nok 1-2 gange om måneden i snit, tit fordi vi gerne vil prøve en bestemt restaurant. Siden jeg fødte for 2,5 måned siden har vi spist på restaurant 2 gange, begge uden anledning.

Den sidste kategori har vi prøvet 3 gange i DK, Kiin Kiin, Studio og Hotel Frederiksminde. Alle gangene med anledning, men ikke mærkedagsanledning. Anledningerne var uventet bonus, solgt lejlighed og sidste var noget businessnoget med min kærestes arbejde.
På ferier finder vi som regel altid 1 eller 2 steder i kategorien os, for at prøve noget anderledes.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Kræver det en særlig anledning for at tage ud at spise på restaurant?

Indlægaf Rapfisk » 10. okt 2017, 08:01

Hvis min kæreste og jeg en dag flytter sammen, kan vi spise sushi to gange om ugen for det, det koster os at køre med kystbanen / parkere på Frederiksberg. På den måde ville det ikke være ekstravagant.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Kræver det en særlig anledning for at tage ud at spise på restaurant?

Indlægaf Mi55y » 10. okt 2017, 13:09

Jeg mener ikke, at der skal en særlig lejlighed til. Jeg kan godt lide lidt forkælelse bare fordi en gang imellem. Kæresten derimod... :rulle: Han taler stadig om dengang i april, da vi helt uden anledning var på Köd og betalte hele 750,- (!!!!!!!!) for to hovedretter og to fadøl. Til gengæld har han helt egenhændigt foreslået, at vi tager ud og spiser i morgen på vores 2-årsdag. Så der skal åbenbart en anledning til for at han har det godt med at bruge penge på den slags. :D
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Kræver det en særlig anledning for at tage ud at spise på restaurant?

Indlægaf IrmaPigen » 10. okt 2017, 18:15

Næ.

Sidst jeg var ude og spise var det mig der gav en lørdags-frokost på Sankt Annæ.

Jeg bildte godt nok min date ind, at jeg ville belønne ham fordi han havde hjulpet mig med at afmontere det gamle køkken. Men i virkeligheden handlede det jo bare om jeg gerne ville have en hyggelig stund med ham og spise en god frokost med øl og en snaps.
0
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Kræver det en særlig anledning for at tage ud at spise på restaurant?

Indlægaf IrmaPigen » 10. okt 2017, 18:16

Mi55y skrev:Jeg mener ikke, at der skal en særlig lejlighed til. Jeg kan godt lide lidt forkælelse bare fordi en gang imellem. Kæresten derimod... :rulle: Han taler stadig om dengang i april, da vi helt uden anledning var på Köd og betalte hele 750,- (!!!!!!!!) for to hovedretter og to fadøl. Til gengæld har han helt egenhændigt foreslået, at vi tager ud og spiser i morgen på vores 2-årsdag. Så der skal åbenbart en anledning til for at han har det godt med at bruge penge på den slags. :D


Så skal I måske på restaurant fodkold, sådan som han flotter sig :lol:
1

Tilbage til "Mad og drikke"