3 retters middag

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: 3 retters middag

Indlægaf Spjaerten » 5. okt 2017, 22:41

musling skrev:Forret mangler!

Hovedretten bliver beef wellington meets svinemørbrad med svampesauce, timiankartofler og salat med æble og granatæble
Desserten bliver lun applecrumble med rørt vanilleis
derefter kaffe og chokolade fra chokoladebutikken.

Jeg er i vildrede med forretten. Vi har snakket lidt om tarteletter, men der skal butterdej om mørbraden og svampesovs og tartelet-sovs minder meget om hinanden.
Overvejer at kaste mig ud i en græskarsuppe og toppe den op med sprødt bacon, æbletern og ristede græskarkerner.
Men egentlig vil jeg gerne have en kold forret, når nu hovedret og dessert er varme retter.

Så har du en ide til en kold forret (uden fisk og dressing) er den yderst velkommen :D



Koldt, let og uden ost & skaldyr - men med æbler

https://irma.dk/opskrifter/forret/efter ... injekerner
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Helga1
Indlæg: 494
Tilmeldt: 6. maj 2016, 09:19
Kort karma: 29
Likede indlæg: 620

Re: 3 retters middag

Indlægaf Helga1 » 7. okt 2017, 08:08

Til nytår fik vi en lækker jordskokkesuppe med ristedd chorizo - det var lækkert med den lidt fede chorizo med masser af smag i stedet for altid bacon eller brødcroutoner :)
0
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: 3 retters middag

Indlægaf musling » 8. okt 2017, 18:27

Forretten blev græskarsuppe og den og resten af menuen var virkelig et hit.
Tak for ideer - selvom jeg måske ikke tog alle jeres ideer til mig, lod jeg mig alligevel inspirere til at få ideer.

Fodr endelig tråden med flere menusammensætninger - jeg tvivler stærkt på, at det er sidste gang at jeg/nogen får behov for lidt menu-hjælp :D
1

Tilbage til "Mad og drikke"