Endnu en: Frokost i Kbh.

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
MissHindenburg
Indlæg: 1470
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:33
Kort karma: 157
Likede indlæg: 1865

Endnu en: Frokost i Kbh.

Indlægaf MissHindenburg » 21. okt 2015, 17:55

Jeg er i København torsdag i næste uge og i den forbindelse har jeg tænkt at invitere mig selv på frokost!

Det er sådan en slags fødselsdagsgave til mig selv - og jeg har umiddelbart ikke nogen øvre limit, rent prismæssigt.

Men det faktum at det er med så kort varsel og at det kun er 1 person, udelukker desværre et par steder, som jeg ellers gerne ville hen, såsom Geranium, Noma m.fl.

Lige pt. er jeg ude i:
Le sommelier eller MASH

Men de før nævnte restauranter i tankerne - Hvor vil I anbefale mig at tage hen???
Er der nogen af jer som bare har haft en helt igennem fantastisk frokost oplevelse, på en restaurant i KBH, eneste minus: jeg er bundet af offentlig transport.

Er der mon nogen herinde som kunne komme med et godt bud på godt sted?
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Endnu en: Frokost i Kbh.

Indlægaf DetSorteCirkus » 21. okt 2015, 18:01

Jeg fik en fantastisk frokost på Restaurant Gilleleje i Nyhavn, og det er et af de steder i det kvarter, som også vil være hyggelig om efteråret.
Maden var traditionel og ned i detaljen lækkert tilberedt og blev serveret af rigtig sødt og opmærksomt personale.

Jeg må indrømme, at jeg ikke havde de store forventninger og nok ikke normalt ville have valgt Nyhavn, men jeg er glad for, at jeg ikke lod mig afskrække af fordomme.
Jeg ved godt, at mit forslag ikke rigtig harmonerer med de steder, du nævner, men jeg blev simpelthen nødt til at dele min usædvanligt gode frokostoplevelse :savl:
0
Brugeravatar
MissHindenburg
Indlæg: 1470
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:33
Kort karma: 157
Likede indlæg: 1865

Re: Endnu en: Frokost i Kbh.

Indlægaf MissHindenburg » 21. okt 2015, 19:10

adagio skrev:Jeg var sjovt nok på Geranium til frokost på en torsdag for nylig, og da tjekkede jeg af nysgerrighed løbende deres reservationssystem op til, og der gik fra at være optaget til ledige pladser få dage før. Hvis ikke det endda var på dagen, det kan jeg ikke helt huske. Da vi var der, var der tilsyneladende også flere ledige borde, så måske det er værd at holde lidt øje med.

Ellers er frokost på Marchal i hotel d'Angleterre et bud hvis det skal være lidt fint.



Jeg har også tænkt mig at holde øje med Geranium - men lige i de sidste par dage har der ikke været nogen plads at få som 1 person i følge deres online bestilling... Men jeg forsøger mig ad.

Marchal er bestemt en mulighed, tak for påmindelsen, den var af en eller anden grund røget af listen.
0
Brugeravatar
MissHindenburg
Indlæg: 1470
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:33
Kort karma: 157
Likede indlæg: 1865

Re: Endnu en: Frokost i Kbh.

Indlægaf MissHindenburg » 21. okt 2015, 19:12

DetSorteCirkus skrev:Jeg fik en fantastisk frokost på Restaurant Gilleleje i Nyhavn, og det er et af de steder i det kvarter, som også vil være hyggelig om efteråret.
Maden var traditionel og ned i detaljen lækkert tilberedt og blev serveret af rigtig sødt og opmærksomt personale.

Jeg må indrømme, at jeg ikke havde de store forventninger og nok ikke normalt ville have valgt Nyhavn, men jeg er glad for, at jeg ikke lod mig afskrække af fordomme.
Jeg ved godt, at mit forslag ikke rigtig harmonerer med de steder, du nævner, men jeg blev simpelthen nødt til at dele min usædvanligt gode frokostoplevelse :savl:



Tak skal du have, alternative bud er dælme også velkomne, og jeg vil huske på dit bud, når jeg til december er afsted i staden sammen med mine forældre - et, stik mod forventning, lækkert spise-sted i nyhavn er værd at notere sig! :)
1
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Endnu en: Frokost i Kbh.

Indlægaf Akehurst2 » 21. okt 2015, 21:26

Med det setup ville jeg gå på Fishmarket: http://fishmarket.dk

Bestille en hel grillet hummer og smovse løs :love: Og en masse champagne og så profiteroles til dessert.

Lige ved Kgs. Nytorv, så dejlig let ift. offentlig transport.m
1
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Endnu en: Frokost i Kbh.

Indlægaf dykkersild » 22. okt 2015, 07:24

Hvad med Kadeau - http://www.kadeau.dk/kbh.php - nemt at komme til med metroen, gourmet som ønsket og så kan du gå en tur på Christianshavn bagefter.
1
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Endnu en: Frokost i Kbh.

Indlægaf Aquadorable » 24. okt 2015, 19:05

Jeg har spist fødselsdagsfrokost på MASH i Bredgade, og det var intet mindre end fantastisk :gogo:
0
K - 12.06.18 :love:

Tilbage til "Mad og drikke"