Gode ideer til mad til middag i morgen , 1 vegetar gæst inkl.?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14467

Gode ideer til mad til middag i morgen , 1 vegetar gæst inkl.?

Indlægaf Pjeps » 20. okt 2015, 06:09

I morgen får jeg gæster til aftensmad, en vegetar og en kødelsker.

Vegetar spiser desværre heller ikke skaldyr, og jeg kan ikke lide varm fisk( og tror ikke jeg kan finde ud af at lave det).

Jeg kan sagtens finde på enkeltdele , men jeg kan ikke lige lure en sammensat middag, hvor det ikke ender med at vegetaren bare sidder og spiser salat. Jeg ikke selv til fancy eksotiske salater.

Men en del kunne være de lækre linsefrikadeller, og måske tzatziki. Kunne så lave almindelige frikadeller også? Men gode ideer er velkomne.
0
:ninja:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29991

Re: Gode ideer til mad til middag i morgen , 1 vegetar gæst inkl.?

Indlægaf Wizzze » 20. okt 2015, 06:36

Er æg ok? For så kunne du lave en gratin eller æggekage og så evt. noget bacon eller skinke ved siden af til jer der gerne vil have kød.
Eller hvad med ost? sådan et ostebord med forskellige oste og grønt og så lunt flutes har ofte været et hit når vi har haft besøg.

Nu er det jo suppevejr og der er mange gode supper som man kunne kaste sig over, Asparges supper og kartoffel/porresuppe med noget godt brød til, og evt. noget ristet bacon topping til dem som vil have.

Og ellers kan man lave en god selleribøf eller Quornbøf og så fritter og bearnaise.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
DollsLiveForever
Indlæg: 113
Tilmeldt: 3. sep 2015, 20:57
Kort karma: 13
Likede indlæg: 102

Re: Gode ideer til mad til middag i morgen , 1 vegetar gæst inkl.?

Indlægaf DollsLiveForever » 20. okt 2015, 06:52

Spiser vegataren æg og ost? Før så vil jeg foreslå suppe som wizze skriver evt jordskoksuppe med en topping og brød til, og så en tærte med spinat og gedeost med salat til bagefter. Når i kun er tre er det nemmest og hyggeligt hvis i alle kan spise det samme.
1
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14467

Re: Gode ideer til mad til middag i morgen , 1 vegetar gæst inkl.?

Indlægaf Pjeps » 20. okt 2015, 07:27

Ost kan kødspiseren (og lidt mig )ikke lide. Suppe er for mig hverdags kedelig reste mad, jeg elsker det, men ikke som gæstemad.

Nu har jeg lige tænkt lidt videre, og måske jeg kan fylde peberfrugter med den linsefrikadellefars og så noget lækkert tilbehør. Det er lidt sjovere end frikadeller.

Jeg glemte at der også skal være fedtfattigt, fordi jeg er ved at tabe mig :D
0
:ninja:
Brugeravatar
Pussikat82
Indlæg: 1570
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:05
Kort karma: 611
Likede indlæg: 2922
Kontakt:

Re: Gode ideer til mad til middag i morgen , 1 vegetar gæst inkl.?

Indlægaf Pussikat82 » 20. okt 2015, 10:44

Pjeps skrev:Ost kan kødspiseren (og lidt mig )ikke lide. Suppe er for mig hverdags kedelig reste mad, jeg elsker det, men ikke som gæstemad.

Nu har jeg lige tænkt lidt videre, og måske jeg kan fylde peberfrugter med den linsefrikadellefars og så noget lækkert tilbehør. Det er lidt sjovere end frikadeller.

Jeg glemte at der også skal være fedtfattigt, fordi jeg er ved at tabe mig :D


Heller ikke parmesanost evt. bare blandet i sovsen? Den her pasta med ærtecreme smager virkelig lækkert. Vi plejer at få nogle marinerede koteletter til, men det kan fint udelades, hvis det er. http://thebigmeowski.blogspot.dk/2014/03/pasta-med-rtecreme-og.html Ville bare servere den med godt brød.

Billede


Red: ups, havde ikke set, det skulle være fedtfattigt. Det er nu ikke så fedt, men pastaen slanker jo ikke ligefrem. Det er dog næsten det værd, for det smager virkelig godt. :)
1
Homer: Kids. From now on there are three ways of doing things:
the right way, the wrong way, and the Max Power way.
Bart: Isn't that just the wrong way?
Homer: Yes, but faster.
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14467

Re: Gode ideer til mad til middag i morgen , 1 vegetar gæst inkl.?

Indlægaf Pjeps » 22. okt 2015, 07:31

Middagen endte med at blive fyldte peberfrugter, tzatziki, salat og hjemmelavede grove fladbrød og dobbeltbagte kartofler. Og så stegte jeg en hel kylling , hvis kødspiseren ikke kunne spise peberfrugterne med linse-fyldet. Hun smagte på peberfrugterne og synes de var vildt gode før hun fik at vide hvad de indeholdte, og måtte bekende (ligesom jeg selv gjorde for et par uger siden), at det der linsenoget ikke var så væmmeligt som hun gik og troede :D.
1
:ninja:
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14467

Re: Gode ideer til mad til middag i morgen , 1 vegetar gæst inkl.?

Indlægaf Pjeps » 25. okt 2015, 13:28

FruDulle skrev:Hvad bestod fyldet af? Altså jeg bryder mig meget lidt om peberfrugt, men fyldet kan man jo bruge på anden vis :)


Grønne linser kogte og blendede, chili, hvidløg, rødløg, rød peber, gulerod, salt og peber. Og lidt havregryn til at holde den sammen.

Jeg tror man kan putte hvad som helst grønt i, fordelen er jo at man bare kan smage løs på "farsen" når der ikke er kød i.
0
:ninja:

Tilbage til "Mad og drikke"