Lagkage

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Lagkage

Indlægaf Kalimsofie » 1. sep 2017, 16:53

Jeg skal holde fødselsdag for min datter på søndag, og selvom hun sikkert ikke kan lide det, så har jeg enormt meget lyst til lagkage :banan:

Så hvordan laver I en rigtig god, klassisk fødselsdagsversion?
Hvad skal laves lørdag, og hvad kan laves på dagen?


PS. Jeg laver også boller og kanelsnegle, så barnet bliver ikke snydt for lækkerier :afro:
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Lagkage

Indlægaf Flora » 1. sep 2017, 17:40

Når min mor lavede fødselsdagslagkage til mig som barn, var det altid lagkagebunde med kagecreme og bananskiver imellem, chokoladeglasur på toppen og flødeskum i siderne. Så det er det jeg forbinder med en klassisk fødselsdagslagkage :)

Det hele kan vist laves på dagen.
1
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Lagkage

Indlægaf Juki » 1. sep 2017, 18:02

Jeg laver en med skovbær, flødeskum og "chokolademousse" på toppen og siderne.

Hvis jeg har mulighed for det plejer jeg at lave den dagen før. Så bliver den dejlig svampet, men det er en smagssag om man er til det eller helst vil have en lidt mere "fast" en.

Edit: Dog laver jeg først "chokolademoussen" på dagen den skal serveres.
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Lagkage

Indlægaf Spjaerten » 1. sep 2017, 18:07

Helt klassisk med kagecreme, syltetøj og glasur og flødeskum på kanten ville være et hit hvis du spurgte mig.
1
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Lagkage

Indlægaf Persnikedy » 1. sep 2017, 18:17

Kagebunde, creme, hindbærmarmelade, flødeskum på top og sider, chokoaldespåner på toppen.

Gerne lavet aften før (minus flødeskum) da jeg synes sådan en har godt af at står og "falde lidt sammen"
1
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Lagkage

Indlægaf sigge » 1. sep 2017, 18:22

Min far laver den bedste fødselsdagslagkage med jordbærmarmelade, friske jordbær, bananskiver og kagecreme. Kakaoglasur på toppen og flødeskum på kanten.

Jeg kan godt lide den vumset, så jeg synes, den skal lægges sammen dagen før. Dog først flødeskum på dagen.
2
You can't spell awesome without me.
*smb*
Indlæg: 65
Tilmeldt: 10. feb 2016, 14:41
Kort karma: 5
Likede indlæg: 38

Re: Lagkage

Indlægaf *smb* » 1. sep 2017, 18:37

Min datter var også sikker på lagkage kunne hun ikke lide, men hun Ville have en regnbue kage.. Vi endte med at lave lagkage bunde selv i pink, lilla og grøn, kagecreme og Rasmus klump syltetøj (det uden bær men bare helt blendet) og så endte det med at blive dækket af en lilla Smør creme med lidt citron skal i og masser af krymmel..
Hun var ellevild og synes den smagte fantastisk :) jeg er ikke så meget til lagkage, der er jeg mere på bølgelængde med min søn, som allerhelst bare vil have en jordbærkage :)

Nå Ja vi lavede den også dagen før :)
1
MOGA
Indlæg: 4029
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7352

Re: Lagkage

Indlægaf MOGA » 1. sep 2017, 20:26

Jeg har lige lagt en lagkage sammen af nøddebunde, et lag med chokolademousse, et lag med jordbær vendt i flødeskum, glasur på toppen og flødeskum på siden. Det er til min søns fødselsdag i morgen, han har valgt fyldet.
1
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Lagkage

Indlægaf Kalimsofie » 9. sep 2017, 19:21

Hej alle. Tak for svarene! Jeg fik aldrig læst dem før dagen, for ja.... altså, jeg havde glemt at "overvåge" min egen tråd, så jeg fik ingen notifikationer, og så glemte jeg den :genert:

Men jeg endte med at købe almindelige lagkagebunde og lægge dem sammen med et lag med lime"mousse" (bare flødeskum med limeskal + saft), ét lag med hindbær"mousse" (også bare flødeskum med hindbær og flormelis), samt et lag med smarties"mousse" (igen, flødeskum med knuste smarties). Jeg ville gerne have lavet rigtige mousser, men orkede det ikke, da jeg stod på dagen. Det her virkede nu også fint.

Vi havde også dryppet bundene med lidt portvin, men det kunne ikke rigtig smages. Brugte vi mon for lidt? :gruble:

Toppen blev pyntet med hvid glasur og frisk frugt. Jeg lod siderne stå rå i stedet for den der evige kamp med flødeskum og sprøjteposer, som alligevel altid går helt galt for mig, og det så egentlig også ret fedt ud.

Nu har jeg til gengæld gemt jeres gode forslag, for der er heldigvis flere lagkage-anledninger på vej i nær fremtid :banan: :banan:
0
Giraffie
Indlæg: 257
Tilmeldt: 2. jan 2016, 22:55
Kort karma: 14
Likede indlæg: 169

Re: Lagkage

Indlægaf Giraffie » 17. sep 2017, 10:45

Vil også anbefale alm. kagecreme rørt med flødeskum med knuste makroner eller bastognekiks. Smager virkeligt godt.
0
Zoxa
Indlæg: 367
Tilmeldt: 13. jul 2017, 06:04
Kort karma: 22
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 593

Re: Lagkage

Indlægaf Zoxa » 17. sep 2017, 11:17

Eller man stænker bundende med rom, smører et lag nutella på, ligger et lag bananer og kiwier i skiver og ligger til sidst en meget stiv flødeskumskum i mellem som man har rørt hindbær og knuste makroner i og pynter med glasur og flødeskum. En sikker vinder!
0

Tilbage til "Mad og drikke"