Anbefaling af ost og pølse

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Anbefaling af ost og pølse

Indlægaf Filipai » 28. aug 2017, 20:41

MissHindenburg skrev:
Filipai skrev:
Chichu skrev:Hvad med en god hvidløgsost? Eller anden smøreost med smag. Har fået nogle vildt lækre fra ostehandlere. De er også gode til dem, der ikke bryder sig om almindelig ost.


Elsker også hvidløgsost, men lige til mit bryllup orker jeg ikke folk skal spise ting med hvidløg :D


Fynske rødder?? For så ville rygeost være oplagt :)


Min mor er godt nok fynbo, men bryder mig ikke selv vildt godt om rygeost, så det bliver et nej. Vi kører egostilen og serverer kun ting vi selv virkeligt godt kan lide. Også derfor der ingen blåskimmeloste skal være :D
0
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Anbefaling af ost og pølse

Indlægaf Vixen » 28. aug 2017, 20:42

Spansk manchego, måske?

Jeg synes, port salut er lidt unødvendigt, hvis I alligevel har brie.

Jeg har for nyligt holdt lækkert tapasbord i forbindelse med min kandidatfest, og der fandt vi en hollandsk gouda-agtig ost med saltkrystaller i som var meeeega lækker. Jeg kan desværre ikke huske hvad den hedder, men hvis du ser en ost med saltkrystaller i, så gå efter det! Det havde jeg gjort :-D
2
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Chichu
Indlæg: 339
Tilmeldt: 12. sep 2015, 20:24
Kort karma: 20
Likede indlæg: 834

Re: Anbefaling af ost og pølse

Indlægaf Chichu » 28. aug 2017, 20:48

Filipai skrev:
Chichu skrev:Hvad med en god hvidløgsost? Eller anden smøreost med smag. Har fået nogle vildt lækre fra ostehandlere. De er også gode til dem, der ikke bryder sig om almindelig ost.


Elsker også hvidløgsost, men lige til mit bryllup orker jeg ikke folk skal spise ting med hvidløg :D


Haha, fair nok :D
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Anbefaling af ost og pølse

Indlægaf HappyPaww » 28. aug 2017, 21:09

Af salami kan jeg bedst lide den i spansk stil. Fx en Fuet er til at betale og smager rigtig godt :gogo:
2
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: Anbefaling af ost og pølse

Indlægaf IrmaPigen » 29. aug 2017, 04:55

Filipai skrev:
PaleSeptember skrev:Port salut er godt. Hvad med en vesterhavsost? Jeg ville nok købe noget chorizo også. Det går godt til ost og rødvin.


Uh vesterhavsost var et godt bud. Det skal på listen.
Der bliver faktisk ikke serveret rødvin, men hvidvin :D Men derfor kunne chorizo være godt alligevel.


Vesterhavsost er da ikke billigere end Primadonna.
0
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3440
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 273
Likede indlæg: 3074

Re: Anbefaling af ost og pølse

Indlægaf Alphilia » 29. aug 2017, 08:26

Emmentaler, hvis det skal være mildt og ikke lugtende.
Gruyere
gouda af ged med brændenælder

Har I mulighed for at skære pølse på en pålægsmaskine?
I så fald er der jo ret mange skiver i en spegepølse.
Jeg ville gå efter en oksespegepølse og en italiensk/spansk pølse, fx fennikelsalami
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Anbefaling af ost og pølse

Indlægaf Filipai » 29. aug 2017, 09:55

IrmaPigen skrev:
Filipai skrev:
PaleSeptember skrev:Port salut er godt. Hvad med en vesterhavsost? Jeg ville nok købe noget chorizo også. Det går godt til ost og rødvin.


Uh vesterhavsost var et godt bud. Det skal på listen.
Der bliver faktisk ikke serveret rødvin, men hvidvin :D Men derfor kunne chorizo være godt alligevel.


Vesterhavsost er da ikke billigere end Primadonna.


Har ikke tjekket prisen på den. Vidste bare primdadonna var dyrere end hvad budgettet gerne skulle holde til. Men hvis vestehavsost er i samme prisleje så må jeg se om det skal være den,.
0
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Anbefaling af ost og pølse

Indlægaf Ficus » 29. aug 2017, 11:02

Både lomo og fuet kan du få i fx Føtex, forskåret. Lomoen er skåret i tynde, pålægsskiver, kgpris er nok høj, men der er mange skiver i en pakke og nææææsten altid 2 for noget i Føtex, selvom det ikke er i reklamen. Samme mærke har os fuet (kalder den vist fuet coins), den smager fint, men som med andre af den slags "tynde pølser" os fx chorizo, så foretrækker jeg dem personligt friskskåret. Synes de nogengange får lidt en tør overflade af skæringen :) Ved dog ikke om alm slagtere eller Inco har fuet, har selv kun købt den frisk i Spanien :-D
1
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Anbefaling af ost og pølse

Indlægaf Filipai » 29. aug 2017, 14:01

Alphilia skrev:Emmentaler, hvis det skal være mildt og ikke lugtende.
Gruyere
gouda af ged med brændenælder

Har I mulighed for at skære pølse på en pålægsmaskine?
I så fald er der jo ret mange skiver i en spegepølse.
Jeg ville gå efter en oksespegepølse og en italiensk/spansk pølse, fx fennikelsalami


Havde lige misset det. Ja, vi har en industriel pålægsmaskine. Så den kan fint klare skærene med en hel pølse.
0

Tilbage til "Mad og drikke"