Frokost - hvordan gør du?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Frokost - hvordan gør du?

Indlægaf Ally » 16. aug 2017, 17:49

Det er forskelligt. Nogle gange er det rugbrød/sandwichbolle med pålæg og salat samt gnavegrønt, andre gange er det rester fra dagen før. En sjælden gang er det mad i kantinen, men det er dyrt, så det sker som sagt sjældent.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24632
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3199
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36797

Re: Frokost - hvordan gør du?

Indlægaf Daine » 16. aug 2017, 18:06

Jeg er rigtig dårlig til det med frokost. Pt spiser jeg bare en stor frikadelle og en skive ost. Rugbrødsmadder gider jeg ikke og jeg har kun sjældent overskud fra aftensmaden, jeg kan tage med.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3440
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 273
Likede indlæg: 3073

Re: Frokost - hvordan gør du?

Indlægaf Alphilia » 16. aug 2017, 18:35

Som regel er jeg ret god til jævnligt at lave en stor portion salat som jeg spiser i nogle dage, spicet op på forskellig vis. Er der egnede rester kommer de også med.
Vi har kantine, men jeg synes ikke den er specielt spændende og det er aldrig til at vide, hvornår frokostpausen falder (hvis den gør) og om man kan nå derover
0
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3408
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10683

Re: Frokost - hvordan gør du?

Indlægaf Little_Woman » 18. aug 2017, 16:20

4 af ugens dage spiser jeg rugbrød, jeg har en pose med pålæg/grønt/brød/hytteost/diverse i køleskabet på jobbet og smører så nogle gode madder til frokost.

Den sidste dag er der frokostordning på jobbet, det er en blandet fyldig salat med forskelligt kød/fisk til.

Ovenstående passer mig fint; det kræver minimal forberedelse og er lettere og billigere end at købe frokost ude i byen, som også er afprøvet. Og madpakker smurt hjemmefra er bare ikke en mulighed; jeg har ikke adgang til køleskab fra morgenstunden og gider virkelig ikke bøvle med det.
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:

Tilbage til "Mad og drikke"