At sylte drueagurker?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32469

At sylte drueagurker?

Indlægaf icelady » 13. jul 2017, 07:52

Har fået en del drueagurker og de skal selvfølgelig syltes.


Men nu er jeg ekstrem meget nybegynder ud i syltningens kunst så er fuldstændig på bar bund. :genert:

Jeg har kigget på div opskrifter på nettet, men synes godt nok det virker lidt uoverskueligt.

Nogle opskrifter skal have dildskærme i (og dem kan jeg altså ikke lige opdrive ) Andre skal have peberrod i?

Bliver mere og mere forvirret jo flere opskrifter jeg kigger på, og der må da være en sylte-kyndig herinde, der kan komme med en opskrift med en let forståelig fremgangsmåde.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4891
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8819

Re: At sylte drueagurker?

Indlægaf Skorstenen » 13. jul 2017, 10:51

Jeg tænker at den med dild, nok er den mest traditionelle. Og er det det du går efter, så brug den.
Jeg formoder, da jeg har syltet meget, at du blot skal lave en lage af eddike, koge den op og hælde over renskrubbede agurker.

Jeg ville: Finde egnede glas frem. Stille dem i håndvasken, rengøre med kogende vand - stille på hovedet på et rent viskestykke.
Koge en lage af eddike, sukker, peberkorn og dild. Tage det af varmen og putte lidt atamon i (det må nemlig ikke koge)
Herefter, ryste hvert glas med Atamon (hæld en smule i glasset - luk og ryst - hæld herefter over i næste glas og gentag)
Put agurker i, overhæld med lagen og luk straks. Evt, kan du prikke lidt små huller i agurkerne som man gør med grønne tomater.
2

Tilbage til "Mad og drikke"