Danskerne har 80% færre varer på hylderne

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Danskerne har 80% færre varer på hylderne

Indlægaf Aspargsen » 3. jul 2017, 07:41

Hewlett skrev:Men hvor mange cola produkter behøver vi? Det er med Cola som med Nutella - stort set alle supermarkeder har deres egen sodavand, også i en light udgave.
Er det fordi at det skal være Coca Cola?


Lige præsis, vi behøver kun en Cola

Coca Cola, alle andre kan de godt fjerne
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: Danskerne har 80% færre varer på hylderne

Indlægaf Akehurst2 » 3. jul 2017, 08:11

Men det er jo interessant nok: Hvad mangler du konkret, som en nogenlunde almindelig dagligvare i andre lande?

Som en, der pt. bor i et andet land, synes jeg ikke, udvalget nødvendigvis er så meget større. Ja, flere forskellige yougurter fx, men der er jo grænser for, hvor mange slags man har brug for, og forskellen er virkelig beskeden, når man kigger på indholdet.

Men jeg handler selvfølgelig også i almindelige mindre supermarkeder i byen - ikke i de store hypermarkeder i udkanten, som beskrives i artiklen. Og der er der sikkert et større udvalg. I de store Carrefour i Frankrig er der i hvert fald kæmpe grøntafdelinger, kæmpe vinafdelinger, meget mere forskelligt charcuteri og så videre, emn det gælder jo ikke de mindre supermarkeder i byerne.
0
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4383

Re: Danskerne har 80% færre varer på hylderne

Indlægaf billiebean » 3. jul 2017, 08:45

Jeg tror indkøbsafdelingerne i de danske supermarkeder er ekstremt strikse. De skal virkelig være sikre på at et produkt giver en bestemt profit før de binder an med det. Mange fødevareentreprenører har svært ved at bryde igennem netop fordi det er så svært at komme på hylderne.
1
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24635
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36807

Re: Danskerne har 80% færre varer på hylderne

Indlægaf Daine » 3. jul 2017, 14:46

Jeg synes udvalget herhjemme er fint til mit behov. Det er sjældent jeg oplever, at der kun er én variant af en bestemt vare at vælge imellem (nogle typer friske grøntsager undtaget) - ind imellem er jeg nødt til at tage til feks Bilka, hvis jeg vil have det helt store udvalg, men ellers klarer jeg mig fint med de alm små supermarkeder/Føtex.

De gange jeg er i Tyskland for at grænsehandle, besøger jeg som oftest også de lokale supermarkeder og det er da sjovt at se, hvad de har på hylderne der er anderledes. Af og til køber jeg også noget med hjem, der ikke kan fås herhjemme, bare for at prøve det. Men jeg har aldrig efterfølgende tænkt "Fuck! Hvorfor kan jeg ikke købe det i Føtex?! Mit liv bliver fattigere efter at have oplevet dette".

Jeg synes også vi her heldige med, at vi trods alt stadig har nogle få specialforretninger (aka slagtere, grønthandlere og lign), så alt ikke er overtaget af supermarkeder/hypermarkeder. Selvom det er hastigt dalende i forhold til tidligere.


Hov, kom til at tænke på én ting jeg virkelig savner i danske butikker: Pepsi light! Den smager SÅ meget bedre end max udgaven, men jeg har aldrig fundet den herhjemme. Så den bliver indkøbt i Tyskland :D
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: Danskerne har 80% færre varer på hylderne

Indlægaf Akehurst2 » 3. jul 2017, 14:54

Daine skrev:
Jeg synes også vi her heldige med, at vi trods alt stadig har nogle få specialforretninger (aka slagtere, grønthandlere og lign), så alt ikke er overtaget af supermarkeder/hypermarkeder. Selvom det er hastigt dalende i forhold til tidligere.



Ja! Hellere specialforretninger end hypermarkeder.

Så kan man sige, at hypermarkederne som jeg kender dem fra Frankrig tit har virkelig fine slagter-, oste-, vin- m.v. afdelinger, så man måske ikke savner specialforretningerne, for de er jo bare en del af hypermarkedet, men jeg vil meget hellere have dem inde i byerne. Gider i det hele taget ikke de der gigangtforretninger, selvom de er fascinerende på en ferie.
2
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Danskerne har 80% færre varer på hylderne

Indlægaf ExCoastal » 4. jul 2017, 18:28

Var lige ude og handle lidt småting, og jeg bemærkede lige, hvor mange slags ketchup, man kan vælge imellem. Og jeg køber alligevel den almindelige Heinz :)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25737

Re: Danskerne har 80% færre varer på hylderne

Indlægaf Delfin » 4. jul 2017, 18:47

Jeg undrede mig, da de kom frem, og jeg undrer mig stadig over fx hakkede tomater med forskellige krydderier. Hvad i alverden skal jeg dog med sådanne varianter, når jeg kan gå hjem med en naturel og putte basilikum i selv? Hvis det er den slags, jeg går 'glip' af, kan det være lige meget
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
fisken80
Indlæg: 22340
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52562

Re: Danskerne har 80% færre varer på hylderne

Indlægaf fisken80 » 5. jul 2017, 05:00

Delfin skrev:Jeg undrede mig, da de kom frem, og jeg undrer mig stadig over fx hakkede tomater med forskellige krydderier. Hvad i alverden skal jeg dog med sådanne varianter, når jeg kan gå hjem med en naturel og putte basilikum i selv? Hvis det er den slags, jeg går 'glip' af, kan det være lige meget


Vi er nogen der synes det er ret genialt, at man kan få det færdigt. Jeg har ikke lige frisk basilikum stående normalt så jeg synes det er fedt jeg kan købe forskellige varianter af hakkede tomater. Og der måtte gerne være flere slags end der er.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25737

Re: Danskerne har 80% færre varer på hylderne

Indlægaf Delfin » 5. jul 2017, 12:18

fisken80 skrev:
Delfin skrev:Jeg undrede mig, da de kom frem, og jeg undrer mig stadig over fx hakkede tomater med forskellige krydderier. Hvad i alverden skal jeg dog med sådanne varianter, når jeg kan gå hjem med en naturel og putte basilikum i selv? Hvis det er den slags, jeg går 'glip' af, kan det være lige meget


Vi er nogen der synes det er ret genialt, at man kan få det færdigt. Jeg har ikke lige frisk basilikum stående normalt så jeg synes det er fedt jeg kan købe forskellige varianter af hakkede tomater. Og der måtte gerne være flere slags end der er.


Det har jeg da heller ikke, men tørret basilikum fra krydderiglas gør da fint tricket. Det samme chili og hvad der ellers er af variationer
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Danskerne har 80% færre varer på hylderne

Indlægaf Aspargsen » 6. jul 2017, 11:54

ExCoastal skrev:Var lige ude og handle lidt småting, og jeg bemærkede lige, hvor mange slags ketchup, man kan vælge imellem. Og jeg køber alligevel den almindelige Heinz :)

i det typisk danske supermarked vil der være Heintz og butikkens eget mærke
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:

Tilbage til "Mad og drikke"