Tænker du over mærker, når du handler?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Tænker du over mærker, når du handler?

Indlægaf musling » 14. jun 2017, 15:26

Jeg køber først og fremmest økologisk. Dernæst kigger jeg på prisen. Nogle varer vil jeg have i et bestemt mærke (og bestemt mærke behøver ikke nødvendigvis være det dyreste) og ved andre kigger jeg på varen, kontra pris kontra ingredienser, hvis det er en fødevare.

Efterhånden som jeg har købt et produkt tilstrækkeligt mange gange begynder der jo også at fremkomme en rutine i, hvilke varer jeg propper i kurven. Men jeg har altid et øje på prisen og en tanke om, om jeg kan spare noget ved at køre et sted mere hen og handle. Der skal dog være en større økonomisk gevinst og et behov for en mindre mængde varer, før jeg gider køre videre og se, om jeg kan spare lidt.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Tænker du over mærker, når du handler?

Indlægaf dgd2007 » 14. jun 2017, 16:42

Wizzze skrev:VI købte nogle supermarkeds cornflakes, for noget tid siden, og det gør vi aldrig mere, det var virkelig et helt andet produkt, både i smag, konsistens og hele oplevelse, de blev bløde nærmest det øjeblik de kom i kontakt med mælken. [...]

Ja, der behøver man ikke engang tænke. Ethvert barn ved jo i sine indvolde, at cornflakes ser sådan her ud: :gammel:

Billede
3
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Tænker du over mærker, når du handler?

Indlægaf Aspargsen » 15. jun 2017, 12:31

Det er afhængig af hvad det af jeg køber
Men af en eller anden grund er de billigste hvidløgs flytes altid de bedste
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13000
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55897
Kontakt:

Re: Tænker du over mærker, når du handler?

Indlægaf Ado » 15. jun 2017, 12:55

Det kommer an på saldoen på kontoen. Men jeg kan rigtig godt lide Naturmælk eller Øllinggaard Mælk fremfor Arla. Og når det kommer til ost, er jeg muligvis nok lidt snobbet.
Løgimose er jeg glad for. Det samme med Øgo og Føtex' Princip.
0
Donna Martin Graduates!

Tilbage til "Mad og drikke"