No more Zero!

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: No more Zero!

Indlægaf kidkomb » 12. jun 2017, 11:33

Jeg har sendt en mail til Carlsberg og spurgt :banan:
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: No more Zero!

Indlægaf Aspargsen » 12. jun 2017, 11:54

kidkomb skrev:
Flora skrev:
kidkomb skrev:Det er egentlig meget, meget mærkeligt at de ikke lancerer cola med forskellige sukkerniveauer.
Hvis en dansk dåse cola har 33g sukker i sig og en østrigsk har 19g. Så gør det mig virkelig irriteret at jeg kun har den ene mulighed, når det åbenlyst smager godt nok med 19g.


Er Cola Life ikke stadig på markedet? Den indeholder jo mindre sukker end den originale, men er ikke sukkerfri.

Men der er Stevia i, er der ikke?
Det både smager af noget i sig selv og det gør colaen sødere og det har jeg ikke lyst til :(


Mindes ikke af den smager søderer, den har bare den der ØV! smag af stevia, og på en eller anden måde har stevia en negativ indvikrning på brusen :(
1
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: No more Zero!

Indlægaf Aspargsen » 12. jun 2017, 11:59

kidkomb skrev:
Flora skrev:
Man fastholder jo heller ikke et højt sukkerniveau. Man har jo netop Zero, Light og den kommende nye variant uden sukker. Personligt foretrækker jeg de varianter fremfor en med begrænset sukkermængde og det tænker jeg egentlig der er mange der gør.

Men selvfølgelig, hvis man gerne vil undgå kunstige sødemidler, så ville den østrigske variant du beskriver da være at foretrække. Hvorfor Coca Cola putter Stevia i Life-varianten i stedet for bare mindre sukker kan jeg ikke svare på.

Jo, man fastholder jo det høje sukkerniveau i den normale cola, mener jeg :D
Så har man to valgmuligheder: Mega meget sukker eller slet ingen.
Jeg synes der bør være to muligheder: 19g sukker eller ingen sukker.
Og så evt nogle varianter imellem. Jeg synes nærmest at det er uartigt af den danske stat at man ikke sætter sukkerindholdet ned i den normale cola, når man uden problemer kan nøjes med det i Østrig.

-hvorfor er jeg egentlig pludselig dronningen af off-topic og metadebatter? Jeg synes jeg vælter ind alle mulige steder og spørger om ting der ikke heeeelt er i trådens ånd :genert:
Åndgyld :blush:


Jeg syntes da det er yderst relevant af diskuterer erstatning i en tråd der omhandler om et produkt der forsvinder :gruble:
Billede

Kunne sådan en her ikke friste ?
hverken sukker eller kokkein,
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: No more Zero!

Indlægaf Aspargsen » 12. jun 2017, 12:00

kidkomb skrev:Jeg har sendt en mail til Carlsberg og spurgt :banan:


VI ser frem til af høre svaret :klap:
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: No more Zero!

Indlægaf Aspargsen » 12. jun 2017, 12:01

Wizzze skrev:Der er jo mange Coca Cola´er efterhånden

Den røde "original" med de mange sukkerknalder
Den grønne "life" med Stevia og mindre sukker
Den grå "light" den oprindelige sukkerfri
og den sorte "Zero" også sukkerfri, men som nu så erstattes :gruble:

Light var fra starten tænkt som en alternativ cola-drik sødet med aspartam, det var aldrig meningen at den skulle smage som Coca-cola
Zero er den sukkerfri version af den originale cola, men også sødet med aspartam, det er så det de nu vil skifte ud, så den kommer til at smage endnu mere som originalen :gruble:

Jeg har aldrig været stor fan af light, synes den smager meget syntetisk, men Zero synes jeg er meget tæt på original Coke, dog uden det der "knasende søde" der sætter sig i tænderne, som jeg synes den røde originale har. Så er lidt nervøs med udsigten til at Zero forsvinder :gruble:


Men Zero har jo hele tiden skulle være den smagen af den røde uden sukker, og nu har de så åbenbart forbedret den
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14722
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: No more Zero!

Indlægaf Flora » 12. jun 2017, 12:15

Aspargsen skrev:
Jeg syntes da det er yderst relevant af diskuterer erstatning i en tråd der omhandler om et produkt der forsvinder :gruble:
Billede

Kunne sådan en her ikke friste ?
hverken sukker eller kokkein,


Uh ja, sådan en gad jeg godt man kunne få i Danmark. Købte noget tilsvarende i Barcelona sidste år. De smagte supergodt og så var det fedt at kunne drikke dem om aftenen uden at risikere søvnproblemer :)
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: No more Zero!

Indlægaf kidkomb » 12. jun 2017, 12:15

Aspargsen skrev:ert:
Åndgyld :blush:


Jeg syntes da det er yderst relevant af diskuterer erstatning i en tråd der omhandler om et produkt der forsvinder :gruble:


Kunne sådan en her ikke friste ?
hverken sukker eller kokkein,[/quote]


Hæh, nej tak.
Men den fåes vist heller ikke i Danmark.

Gad vide hvorfor koffein-fri ikke bliver solgt herhjemme?
Har vi mon mindre koffein i, end andre lande i forvejen og derfor giver det ikke mening?
Eller?

Ej, men jeg har jo tusind spørgsmål :lol:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14722
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: No more Zero!

Indlægaf Flora » 12. jun 2017, 17:22

1
Nacaw
Indlæg: 209
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:56
Kort karma: 14
Likede indlæg: 357

Re: No more Zero!

Indlægaf Nacaw » 12. jun 2017, 17:52

DenBruneMunk skrev:
btw: LIFE er allerede planlagt at fjernes i 2017, så den behøver vi ikke tro bliver, den var en fiasko, og Coca cola vil ikke lave den mere, hvornår den fjernes i Danmark er uvist.


26/4 2017 - "Coca Cola Life er et produkt, som har sit eget liv, og som vi er godt tilfredse med. Derfor har vi heller ingen planer om at gøre som briterne og trække den tilbage i Danmark, siger Mikael Bonde-Nielsen, der er Public Affairs & Communications Director i Coca-Cola Nordic"

Fra http://nyheder.tv2.dk/business/2017-04- ... e-satsning
0
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: No more Zero!

Indlægaf Aspargsen » 12. jun 2017, 18:23

kidkomb skrev:
Aspargsen skrev:ert:
Åndgyld :blush:


Jeg syntes da det er yderst relevant af diskuterer erstatning i en tråd der omhandler om et produkt der forsvinder :gruble:


Kunne sådan en her ikke friste ?
hverken sukker eller kokkein,



Hæh, nej tak.
Men den fåes vist heller ikke i Danmark.

Gad vide hvorfor koffein-fri ikke bliver solgt herhjemme?
Har vi mon mindre koffein i, end andre lande i forvejen og derfor giver det ikke mening?
Eller?

Ej, men jeg har jo tusind spørgsmål :lol:[/quote]

Det er desværre ikke lykkedes mig af finde i udenlandske versione, så en sammenlignig er ikke mulig, men den danske skulle der være en tredje del af hvad der er i kaffe
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: No more Zero!

Indlægaf Aspargsen » 12. jun 2017, 18:47

Flora skrev:


Billede


Danmark er et af de lande i verden, hvor der sælges flest Coca Cola Zero per indbygger.
SÅ ville det da også være dumt at fjerne den
1
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: No more Zero!

Indlægaf DenBruneMunk » 12. jun 2017, 19:22

Nacaw skrev:
DenBruneMunk skrev:
btw: LIFE er allerede planlagt at fjernes i 2017, så den behøver vi ikke tro bliver, den var en fiasko, og Coca cola vil ikke lave den mere, hvornår den fjernes i Danmark er uvist.


26/4 2017 - "Coca Cola Life er et produkt, som har sit eget liv, og som vi er godt tilfredse med. Derfor har vi heller ingen planer om at gøre som briterne og trække den tilbage i Danmark, siger Mikael Bonde-Nielsen, der er Public Affairs & Communications Director i Coca-Cola Nordic"

Fra http://nyheder.tv2.dk/business/2017-04- ... e-satsning

Ja, den havde jeg egentlig læst, og et andet sted at den life vi har her, ikke er helt den samme som serveres i alle andre lande, som nævnt i artiklen, så ville de lave om på den sunde del, som vist allerede er gjort i andre lande.

Men som senere nævnt, så er salget forskelligt og måske derfor cirkulere fake news om en drik fordi den i et land udgår, og så tror alle den er helt afskrevet.

Personligt synes jeg Zero og Life er bedre end den ægte vare :) Zero er bedst.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: No more Zero!

Indlægaf kidkomb » 16. jun 2017, 10:40

kidkomb skrev:
Flora skrev:
kidkomb skrev:
Flora skrev:
Man fastholder jo heller ikke et højt sukkerniveau. Man har jo netop Zero, Light og den kommende nye variant uden sukker. Personligt foretrækker jeg de varianter fremfor en med begrænset sukkermængde og det tænker jeg egentlig der er mange der gør.

Men selvfølgelig, hvis man gerne vil undgå kunstige sødemidler, så ville den østrigske variant du beskriver da være at foretrække. Hvorfor Coca Cola putter Stevia i Life-varianten i stedet for bare mindre sukker kan jeg ikke svare på.

Jo, man fastholder jo det høje sukkerniveau i den normale cola, mener jeg :D
Så har man to valgmuligheder: Mega meget sukker eller slet ingen.
Jeg synes der bør være to muligheder: 19g sukker eller ingen sukker.
Og så evt nogle varianter imellem. Jeg synes nærmest at det er uartigt af den danske stat at man ikke sætter sukkerindholdet ned i den normale cola, når man uden problemer kan nøjes med det i Østrig.

-hvorfor er jeg egentlig pludselig dronningen af off-topic og metadebatter? Jeg synes jeg vælter ind alle mulige steder og spørger om ting der ikke heeeelt er i trådens ånd :genert:
Åndgyld :blush:


Men det er jo ikke den danske stat der bestemmer, hvor meget sukker Coca Cola skal hælde i deres cola. De kan selvfølgelig forbyde salget, men så er der jo så mange fødevarer der skal forbydes. Jeg tænker Coca Cola laver de cola-varianter de mener der er et marked for og hvis de ikke mener der er et marked for de varianter du ønsker, så er det vel derfor de ikke bliver lavet.

Jeg kan faktisk ikke lige huske præcis hvordan det er, men der er en licens, som er givet til hvert land fra Coca Cola. Måske er det i virkeligheden Carlsberg man skal rette henvendelse til? Det er vist dem der har licensen.
Hm, jeg tror jeg vil forsøge at dykke ned i det :D

Carlsberg har svaret (det er ganske rigtigt dem der har licensen) at der er samme sukkerindhold i cola i Østrig og i Danmark.
Jeg har undersøgt det og det er ikke cola der kun har 19g sukker i, i Østrig, det er Sprite!
Sprite i Danmark har 33g sukker!
(Bvadr, jeg forstår det altså ikke :( Hvis den smager ok med 19g, så stop da med jeres 33g. Det er jo helt galt.)
Forvirringen er nok opstået fordi Coca Cola Life har 19g alm sukker og Stevia for resten af pengene.


Nå, men anywho så svarede Carslberg kun på det ene spørgsmål og ikke på spørgsmålet om, om det er muligt at lave en helt almindelig cola, bare med mindre sukker i. Og altså uden sødestof.
Han skrev bare at han anbefaler Cola Life.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: No more Zero!

Indlægaf Wizzze » 24. jun 2017, 11:41

Hvorfor har vi egentlig ikke fået Vanilla Zero til DK? :gruble:

Billede
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14799
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24905

Re: No more Zero!

Indlægaf sigge » 27. jun 2017, 07:03

Alkaia skrev:
Wizzze skrev:Hvorfor har vi egentlig ikke fået Vanilla Zero til DK? :gruble:

[img]


Kan huske da jeg sidst var i Australien kunne få en light Vanilla coke. Den var ret lækker. :savl:


Åh gud, den har jeg prøvet i England, det var det værste vammelsøde helvede, jeg har været ude for - værre end Pepsi Max! :badr:
0
You can't spell awesome without me.

Tilbage til "Mad og drikke"