Hvis Jensens Bøfhus lukker...

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Hvis Jensens Bøfhus lukker...

Indlægaf Wizzze » 10. jun 2017, 08:54

Falstria skrev:Men hvad med de der spareribs ad libitum, er det koncept helt dødt eller kan det stadig fås?


Du spiste dem ud af huset, så den mulighed har de åbenbart også droppet :D
0
Do as I say! :whip:
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40584

Re: Hvis Jensens Bøfhus lukker...

Indlægaf Akehurst2 » 10. jun 2017, 10:14

Wizzze skrev:
Falstria skrev:Men hvad med de der spareribs ad libitum, er det koncept helt dødt eller kan det stadig fås?


Du spiste dem ud af huset, så den mulighed har de åbenbart også droppet :D


De synes øjensynligt ikke, kvantitet af kød er en del af deres nye koncept: http://politiken.dk/ibyen/art5987388/»Vi-skal-følge-med-tiden«-men-er-det-ved-at-være-for-sent
0
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: Hvis Jensens Bøfhus lukker...

Indlægaf Kommodedyret » 10. jun 2017, 13:17

Det rager mig en høstblomst om de lukker. Jeg tror desuden at tiden er rendt fra dem, konkurrenterne kan bare lidt mere: dalle valle giver mere mad for færre penge når man kører buffet. Vivaldi er lidt mere cafe lækkert. Flammen kender jeg ikke, men gad da godt æde amok i grillet kød.

Jensens er bare 90er agtig. Gennemført 90er. Måske skulle de bare nedlægge deres restauranter og i stedet lancere nogle food trucks på de der arrangementer med 90er dance (Elsker 90erne hedder det måske?) Nå, men på den måde kunne de i hvert fald i det mindste være retro chikke. Og lets face: Jensens Bøfhus smager bare bedst når man er fuld.
2
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Hvis Jensens Bøfhus lukker...

Indlægaf Aspargsen » 12. jun 2017, 12:07

Kommodedyret skrev:Det rager mig en høstblomst om de lukker. Jeg tror desuden at tiden er rendt fra dem, konkurrenterne kan bare lidt mere: dalle valle giver mere mad for færre penge når man kører buffet. Vivaldi er lidt mere cafe lækkert. Flammen kender jeg ikke, men gad da godt æde amok i grillet kød.

Jensens er bare 90er agtig. Gennemført 90er. Måske skulle de bare nedlægge deres restauranter og i stedet lancere nogle food trucks på de der arrangementer med 90er dance (Elsker 90erne hedder det måske?) Nå, men på den måde kunne de i hvert fald i det mindste være retro chikke. Og lets face: Jensens Bøfhus smager bare bedst når man er fuld.


Det er McDonalds der smager bedst når man er fuld :ivrig:
Hvis du ikke har prøvet flammen skal du da helt klart, afsted me dig
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Hvis Jensens Bøfhus lukker...

Indlægaf Code71 » 12. jun 2017, 12:22

pirken skrev:http://www.bt.dk/danmark/dansk-restaurantkaede-kaemper-for-livet-saa-taet-er-den-paa-at-lukke

Hvor går man så hen og får forkælet sine smagsløg, når pengene er små? Har altid gået på Jensens Bøfhus og elsker deres mad, og forbinder dem med noget virkeligt dansk. Men et kan være slut nu. Har hørt godt om Flammen og Bones uden at have været der.


Du vil formentlig få forkælet dine smagsløg mere, stort set uanset hvor du går hen.

Jensens har med rette et ry for dårligt tilberedt og ekstremt dyrt mad (i forhold til kvaliteten)
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: Hvis Jensens Bøfhus lukker...

Indlægaf mulledit » 14. jun 2017, 06:50

Lykke skrev:Nej bøffen, har jeg hørt, kører gennem et 'varmesystem'. Så den er ikke stegt.


Det er ikke korrekt.. Den kører på en bånd grill, hvori der er lava sten. I "gamle" dage havde man en rigtig grill på Jensens, dog også med lava sten, da man ikke kan stå med kul indenfor. Men fejlmargin er alt for stor og det er ulideligt at arbejde i. Så indførte man båndgrillen og bøfbosserne blev uddannet i det forskellige kød og hvordan en bøf så skulle grilles på en båndgril. Der kører 4 bånd, med hver deres hastighed og bøfbossens arbejde er så at få grillet bøffen perfekt - ud fra kundens bestilling.
0
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: Hvis Jensens Bøfhus lukker...

Indlægaf mulledit » 14. jun 2017, 06:52

Tobywan skrev:Jensens Bøfhus er jo ikke billigt. Der er dårlig industrimad til overpriser. Kartofler er fra frost, sovsen er fra spand, og bøffen er ikke stegt af en kok.

Jeg tænker ikke du får udfordringer med at finde noget, hvis Jensens er dit udgangspunkt for god mad. Bones er nok et godt bud, da det er cirka samme standard og pris.


Industrinmad vil jeg ikke kalde det, men der udnyttes stordriftsfordele - bestemt. Skal man være kok for at grille en bøf?
0
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: Hvis Jensens Bøfhus lukker...

Indlægaf mulledit » 14. jun 2017, 06:58

Wizzze skrev:
kidkomb skrev:
Wizzze skrev:
pirken skrev:
Lykke skrev:Jeg synes det er ret dyrt at spise på Jensens bøfhus.

Hvad er særligt dansk ved det? Selve kæden eller maden?
'

Synes nu tit maden er ret billig, når man tænker på hvor lang tid de bruger på at lave det.

Jeg ved godt, de ikke laver dansk mad, men forbinder det bare med noget dansk. Vil savne dem, hvis de lukker.


De bruger næsten ingen tid på at lave maden, det hele laves af maskiner, og bliver så hældt på tallerken af køkkenpersonale til minimumsløn, der er ingen rigtige kokke, der står og laver maden!

HOV!
Jensens er stort set den eneste kæde med overenskomst!
Deres personale får omkring 30-40kr mere i timen end de gør hos Vivaldi osv.

Udover det, så nej, de lukker ikke ;)
Pressen twister det som sædvanlig fuldkommen som de selv vil. Den artikel er temmelig grinagtig i virkeligheden og vidner mest af alt om en journalist der simpelthen ikke forstår virksomhedsøkonomi særlig godt.


Man har forsøgt i 1½ år at sælge til en kapitalfond, men der er ingen af dem der vil købe, så et salg er opgivet. Revisoren har taget forbehold for den fortsatte drift, for der er næsten igen egenkapital, og store lån. bl.a. et stort lån der forfalder om et par måneder, og hvis banken ikke går med til at forlænge lånet, ja så er konkursen en realitet.
Så Jensens lever reelt på bankens nåde.


Der er vel også mulighed for at Hr. Jensen selv skyder penge ind.
0
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Hvis Jensens Bøfhus lukker...

Indlægaf Code71 » 14. jun 2017, 07:01

mulledit skrev:Der er vel også mulighed for at Hr. Jensen selv skyder penge ind.


Tror også han har lidt ondt i økonomien. Han er begyndt at sælge sine ejendomme fra http://www.bt.dk/erhverv/manden-bag-jen ... han-mistet
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: Hvis Jensens Bøfhus lukker...

Indlægaf mulledit » 14. jun 2017, 07:04

fisken80 skrev:
Det er rigtig fint, at de har overenskomst, men det sagt så ville folk ikke have noget imod at betale deres priser, hvis maden ellers var bare nogenlunde. Og det er den ikke, den er skod.
Desuden har de ikke fornyet sig i stort set hele deres levetid, og de er blevet overhalet af diverse buffetrestauranter, hvor man kan spise til man segner og af restauranter med ordentlig mad til en rimelig pris.

Bones har i øvrigt også overenskomst, jeg har lige tjekket det.


Jeg tror så faktisk lidt det omvendte, for de har faktisk fornyet sig - end da rigtig meget. Jeg tror de skulle være blevet ved deres ideologi at "Danskerne kan godt lide at vide hvad de får" og holdt helt fast i det. Ikke supper osv. Men her gik det rigtig godt og så fik man storhedsvanvid, det var skidt. Så slækkede man på kvaliteten og så gik det først skidt. Jeg var ansat der i 8 år og dengang var kvaliteten god og især ifht. prisen. Man købte kød efter Europe scalaen og købte kun kød der lå i EUR, dengang var der ikke noget "S" som kategori. Skomager liv ved din læst, det tror jeg ikke havde været skidt.
1
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: Hvis Jensens Bøfhus lukker...

Indlægaf mulledit » 14. jun 2017, 07:39

Code71 skrev:
mulledit skrev:Der er vel også mulighed for at Hr. Jensen selv skyder penge ind.


Tror også han har lidt ondt i økonomien. Han er begyndt at sælge sine ejendomme fra http://www.bt.dk/erhverv/manden-bag-jen ... han-mistet


Tænker bare han har andet han ville sælge hvis han har brug for hurtig kapital. Han er meget stor kunst samler, så desperat er han bestemt ikke for kapital.
0
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: Hvis Jensens Bøfhus lukker...

Indlægaf mulledit » 14. jun 2017, 07:40

Jeg har det iøvrigt fint med at manden bliver grillet lidt, ikke den mest sympatiske mand jeg har mødt.... Som i slet ikke...
1
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: Hvis Jensens Bøfhus lukker...

Indlægaf mulledit » 14. jun 2017, 07:48

Iøvrigt er det her lidt morsomt. Bull er en Odenseansk burger restaurant.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Hvis Jensens Bøfhus lukker...

Indlægaf Wizzze » 11. jun 2018, 15:17

Wizzze skrev:
Moxy-lady skrev:
pirken skrev:
Moxy-lady skrev:Koster deres tag-selv softice virkelig 75 kr? :nerve:

Nej, den koster kun 45 kroner. For 19 kr. ekstra kan man få to pandekager.


http://www.jensens.com/da/menukort-frokost/

Her står der at en ret koster 75 kr, og under desserterne står der flere ting man kan vælge, blandt andet softice, uden at der står noget om at de koster mindre end én rets pris.


Det må vel også betyde at en frokostbøf nu koster 75kr ??? :gruble:
Er det ikke at skyde sig selv i foden, det er/var jo deres måde at få folk i butikken.

Det ligner at de nu prøver at kopiere Madklubbens koncept, hvorfor ikke vende tilbage til det koncept som faktisk virkede for dem. Skæve udskæringer der kunne købes billigt, vådmodne, og så lade en kok stege de skæve udskæringer til bedste resultat.

Ja, det er ikke MASH, men de kunne sælge til 29/39/49 Med andre ord de kunne konkurrere med McD, Pizzamanden, og andet papmad, og de kunne lokke med bordplads og servering, til dem som ikke havde fast food travlt, hvor der så kunne laves ekstrasalg i form af snacks, salatbar og soft-ice.
I stedet prøver de at konkurrere med andre og bedre restauranter, hvorfor? :gruble:


Jøp, de skød sig selv i foden :rulle:
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-03-2 ... ns-boefhus

Den nye menu og logo trak ingen nye kunder til, og skræmte i stedet de gamle kunder væk, resultat 163 millioner i underskud
http://nyheder.tv2.dk/business/2018-06- ... ante-penge

Så nu skal den gamle menu redde butikken, og JA Falstria, All you can eat ribs er tilbage :lol:
Men Frokostbøffen er stadig for dyr, den trækker ikke en ny generation ind i butikken, så jeg tror ikke på overlevelse.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Hvis Jensens Bøfhus lukker...

Indlægaf Rapfisk » 11. jun 2018, 17:07

Det er feje hold at hive en gammel tråd op. Jeg skulle jo lige til at svare TS :evil: (selv om jeg går ud fra, vedkommende forsøgte at trolle).
1
Livslinjen: 70 201 201

Tilbage til "Mad og drikke"