Hvis Jensens Bøfhus lukker...

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
fisken80
Indlæg: 22340
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52562

Re: Hvis Jensens Bøfhus lukker...

Indlægaf fisken80 » 7. jun 2017, 10:06

kidkomb skrev:
Wizzze skrev:
kidkomb skrev:
Wizzze skrev:
kidkomb skrev:
Wizzze skrev:
pirken skrev:
Lykke skrev:Jeg synes det er ret dyrt at spise på Jensens bøfhus.

Hvad er særligt dansk ved det? Selve kæden eller maden?
'

Synes nu tit maden er ret billig, når man tænker på hvor lang tid de bruger på at lave det.

Jeg ved godt, de ikke laver dansk mad, men forbinder det bare med noget dansk. Vil savne dem, hvis de lukker.


De bruger næsten ingen tid på at lave maden, det hele laves af maskiner, og bliver så hældt på tallerken af køkkenpersonale til minimumsløn, der er ingen rigtige kokke, der står og laver maden!

HOV!
Jensens er stort set den eneste kæde med overenskomst!
Deres personale får omkring 30-40kr mere i timen end de gør hos Vivaldi osv.

Udover det, så nej, de lukker ikke ;)
Pressen twister det som sædvanlig fuldkommen som de selv vil. Den artikel er temmelig grinagtig i virkeligheden og vidner mest af alt om en journalist der simpelthen ikke forstår virksomhedsøkonomi særlig godt.


Man har forsøgt i 1½ år at sælge til en kapitalfond, men der er ingen af dem der vil købe, så et salg er opgivet. Revisoren har taget forbehold for den fortsatte drift, for der er næsten igen egenkapital, og store lån. bl.a. et stort lån der forfalder om et par måneder, og hvis banken ikke går med til at forlænge lånet, ja så er konkursen en realitet.
Så Jensens lever reelt på bankens nåde.

Ligesom rigtig mange andre firmaer der har måtte spænde livremmen ind. Der er intet usædvanligt i det, der er lukket et par restauranter, penge er blevet investeret og det ville være mere end almindelig mærkeligt at banken trak stikket. De har sådan set selv godkendt de reinvesteringer der er lavet.
De restauranter der blev lukket kørte dårligt og alt ser umiddelbart fint ud lige nu ;)


Det er jo så det, som de næste måneder skal vise. Nu skal der penge i kassen, Jensens skal vise banken at de kan tjene penge på basisdriften ude i restauranterne. Det betyder at der skal masser af kunder gennem dørene. Kan de det, så fortsætter banken selvfølgelig med lånet, for så kommer der penge ind, og banken får afkast på lånet. Men har der ikke været nok kunder gennem butikken, når tiden for fornyelse af lånet nærmer sig, ja så tror jeg banken siger nej, og hellere vil få deres penge hjem via lukning og realisering af værdierne.

Jep. Og det ser, som sagt, fint ud.
Det er jo heller ikke nemt at drive restaurant, når stort set hele den øvrige branche ikke er medlem af overenskomsten. Det trækker altså nogle lønkroner.


Det er rigtig fint, at de har overenskomst, men det sagt så ville folk ikke have noget imod at betale deres priser, hvis maden ellers var bare nogenlunde. Og det er den ikke, den er skod.
Desuden har de ikke fornyet sig i stort set hele deres levetid, og de er blevet overhalet af diverse buffetrestauranter, hvor man kan spise til man segner og af restauranter med ordentlig mad til en rimelig pris.

Bones har i øvrigt også overenskomst, jeg har lige tjekket det.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvis Jensens Bøfhus lukker...

Indlægaf kidkomb » 7. jun 2017, 10:09

fisken80 skrev:
kidkomb skrev:
Wizzze skrev:
kidkomb skrev:
Wizzze skrev:
kidkomb skrev:
Wizzze skrev:
pirken skrev:
Lykke skrev:Jeg synes det er ret dyrt at spise på Jensens bøfhus.

Hvad er særligt dansk ved det? Selve kæden eller maden?
'

Synes nu tit maden er ret billig, når man tænker på hvor lang tid de bruger på at lave det.

Jeg ved godt, de ikke laver dansk mad, men forbinder det bare med noget dansk. Vil savne dem, hvis de lukker.


De bruger næsten ingen tid på at lave maden, det hele laves af maskiner, og bliver så hældt på tallerken af køkkenpersonale til minimumsløn, der er ingen rigtige kokke, der står og laver maden!

HOV!
Jensens er stort set den eneste kæde med overenskomst!
Deres personale får omkring 30-40kr mere i timen end de gør hos Vivaldi osv.

Udover det, så nej, de lukker ikke ;)
Pressen twister det som sædvanlig fuldkommen som de selv vil. Den artikel er temmelig grinagtig i virkeligheden og vidner mest af alt om en journalist der simpelthen ikke forstår virksomhedsøkonomi særlig godt.


Man har forsøgt i 1½ år at sælge til en kapitalfond, men der er ingen af dem der vil købe, så et salg er opgivet. Revisoren har taget forbehold for den fortsatte drift, for der er næsten igen egenkapital, og store lån. bl.a. et stort lån der forfalder om et par måneder, og hvis banken ikke går med til at forlænge lånet, ja så er konkursen en realitet.
Så Jensens lever reelt på bankens nåde.

Ligesom rigtig mange andre firmaer der har måtte spænde livremmen ind. Der er intet usædvanligt i det, der er lukket et par restauranter, penge er blevet investeret og det ville være mere end almindelig mærkeligt at banken trak stikket. De har sådan set selv godkendt de reinvesteringer der er lavet.
De restauranter der blev lukket kørte dårligt og alt ser umiddelbart fint ud lige nu ;)


Det er jo så det, som de næste måneder skal vise. Nu skal der penge i kassen, Jensens skal vise banken at de kan tjene penge på basisdriften ude i restauranterne. Det betyder at der skal masser af kunder gennem dørene. Kan de det, så fortsætter banken selvfølgelig med lånet, for så kommer der penge ind, og banken får afkast på lånet. Men har der ikke været nok kunder gennem butikken, når tiden for fornyelse af lånet nærmer sig, ja så tror jeg banken siger nej, og hellere vil få deres penge hjem via lukning og realisering af værdierne.

Jep. Og det ser, som sagt, fint ud.
Det er jo heller ikke nemt at drive restaurant, når stort set hele den øvrige branche ikke er medlem af overenskomsten. Det trækker altså nogle lønkroner.


Det er rigtig fint, at de har overenskomst, men det sagt så ville folk ikke have noget imod at betale deres priser, hvis maden ellers var bare nogenlunde. Og det er den ikke, den er skod.
Desuden har de ikke fornyet sig i stort set hele deres levetid, og de er blevet overhalet af diverse buffetrestauranter, hvor man kan spise til man segner og af restauranter med ordentlig mad til en rimelig pris.

Bones har i øvrigt også overenskomst, jeg har lige tjekket det.

Bones har ganske rigtigt en overenskomst.
Med en fiiiin tillægsaftale der tillader dem at ansætte personer under 18 år til funktioner som den almindelige overenskomst ikke tillader overhovedet = færre lønudgifter ;)
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvis Jensens Bøfhus lukker...

Indlægaf kidkomb » 7. jun 2017, 10:10

Jeg har i øvrigt tilkendegivet tidligere i tråden at jeg ikke synes at kvaliteten af maden hænger sammen med priserne.
Jeg er enig i at det er skod-mad ;)
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Puf
Indlæg: 104
Tilmeldt: 17. okt 2016, 14:19
Kort karma: 32
Likede indlæg: 444

Re: Hvis Jensens Bøfhus lukker...

Indlægaf Puf » 7. jun 2017, 17:51

Jeg ELSKER at komme på Jensens Bøfhus til frokost. Jeg elsker også at komme på god restaurant og få lækker mad. Jeg elsker også nogle gange at komme på mcd. Men netop Jensens kan jeg lide pga deres salatbar (verdens bedste hvidløgsdressing), deres bearnaisesauce, deres blødende chokoladekage og Pepsi Max "på fad" :-D

Dermed ikke sagt at der er høj gastronomi, men med de nye priser synes jeg egentlig det er ok ift prisen.

Hvis jeg skulle anbefale et andet sted i samme genre, skulle det nok være Flammen. Her får man til gengæld meget for pengene - det kræver selvfølgelig at man er til buffet :-)
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24634
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36803

Re: Hvis Jensens Bøfhus lukker...

Indlægaf Daine » 7. jun 2017, 18:20

Jeg har ikke været på Jensens i flere år, men husker deres frokostbøffer som okay til prisen. Og så var jeg tidligere stor fan af deres salatbar, den købte jeg ofte som take-away da jeg arbejdede i Vejle. I dag foretrækker jeg Bones og Flammen, hvis jeg skal have kød til fornuftige priser - eller en cafeburger et sted :)
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Venus222
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 4. sep 2015, 18:32
Kort karma: 135
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 2693

Re: Hvis Jensens Bøfhus lukker...

Indlægaf Venus222 » 7. jun 2017, 20:12

Det glæder mig at høre at de lukker . Nej, det er ikke klædeligt at være skadefro :devil: . Men jeg har det stramt med mad af ringe kvalitet til mega-overpriser.
0
Brugeravatar
Mædem
Indlæg: 409
Tilmeldt: 20. okt 2015, 19:24
Kort karma: 43
Likede indlæg: 960

Re: Hvis Jensens Bøfhus lukker...

Indlægaf Mædem » 7. jun 2017, 20:31

pirken skrev:
Muspel skrev:
pirken skrev:
Muspel skrev:
pirken skrev:
Wizzze skrev:
pirken skrev:
Lykke skrev:Jeg synes det er ret dyrt at spise på Jensens bøfhus.

Hvad er særligt dansk ved det? Selve kæden eller maden?
'

Synes nu tit maden er ret billig, når man tænker på hvor lang tid de bruger på at lave det.

Jeg ved godt, de ikke laver dansk mad, men forbinder det bare med noget dansk. Vil savne dem, hvis de lukker.


De bruger næsten ingen tid på at lave maden, det hele laves af maskiner, og bliver så hældt på tallerken af køkkenpersonale til minimumsløn, der er ingen rigtige kokke, der står og laver maden!


Virkelig? Troede da at de stod og lavede det hele selv. Plejer da tit at tage 45 min fra vi bestiller, til vi får maden og det er jo den tid, det tager at lave mad.


Hvilken by plejer du at spise på Jensens Bøfhus i? Så kan det være vi kan give dig nogle alternative forslag? (Istedet for at fortælle, at Jensen ikke er godt)

Svendborg



Hm. Der har jeg aldrig været på restaurant. Men jeg kan se på nettet, at 'madtapperiet' har gode anmeldelser - og der kan du få tre retter for 250. Og de har bøf Bearnaise. Så måske I skulle give det et forsøg?


Det ser virkelig lækkert ud :savl: Og så kun 250 kr for 3 retter. Tror jeg vil prøve dette


Madtapperiet kan klart anbefales!

Derudover er der Jettes Diner, som er et afslappet og hyggeligt sted, der serverer store, hjemmelavede burgere til rigtig rimelige priser. Hvis det skal være nemt og I kan lide asiatisk, så er der Kings sushi, der både har running sushi og en kæmpe asiatisk buffet.

Hotel Ærø nede ved havnen serverer fantasiske smørrebrød, og der er havudsigt og god service. Derudover er der både Børsen og Under Uret, der serverer klassisk cafémad - ikke nævneværdigt billigt, men ikke dyrere end Jensens, vil jeg tro. Der er desuden et væld af italienske spisesteder, men dem har jeg ikke selv prøvet.
0
pirken
Indlæg: 72
Tilmeldt: 24. jan 2017, 15:35
Kort karma: 6
Likede indlæg: 61

Re: Hvis Jensens Bøfhus lukker...

Indlægaf pirken » 7. jun 2017, 20:38

Kan da se at de har ændret deres logo
Billede
Vil prøve Madtapperiet. Det ser lækkert og billigt ud.
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24474

Re: Hvis Jensens Bøfhus lukker...

Indlægaf Moxy-lady » 7. jun 2017, 21:26

Koster deres tag-selv softice virkelig 75 kr? :nerve:
0
My world 12-10-18 :lun:
pirken
Indlæg: 72
Tilmeldt: 24. jan 2017, 15:35
Kort karma: 6
Likede indlæg: 61

Re: Hvis Jensens Bøfhus lukker...

Indlægaf pirken » 7. jun 2017, 21:33

Moxy-lady skrev:Koster deres tag-selv softice virkelig 75 kr? :nerve:

Nej, den koster kun 45 kroner. For 19 kr. ekstra kan man få to pandekager.
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24474

Re: Hvis Jensens Bøfhus lukker...

Indlægaf Moxy-lady » 7. jun 2017, 21:36

pirken skrev:
Moxy-lady skrev:Koster deres tag-selv softice virkelig 75 kr? :nerve:

Nej, den koster kun 45 kroner. For 19 kr. ekstra kan man få to pandekager.


http://www.jensens.com/da/menukort-frokost/

Her står der at en ret koster 75 kr, og under desserterne står der flere ting man kan vælge, blandt andet softice, uden at der står noget om at de koster mindre end én rets pris.
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvis Jensens Bøfhus lukker...

Indlægaf kidkomb » 7. jun 2017, 22:17

En dessert koster 49kr
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6344
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14590

Re: Hvis Jensens Bøfhus lukker...

Indlægaf Pjeps » 8. jun 2017, 07:08

pirken skrev:
Wizzze skrev:
pirken skrev:
Lykke skrev:Jeg synes det er ret dyrt at spise på Jensens bøfhus.

Hvad er særligt dansk ved det? Selve kæden eller maden?
'

Synes nu tit maden er ret billig, når man tænker på hvor lang tid de bruger på at lave det.

Jeg ved godt, de ikke laver dansk mad, men forbinder det bare med noget dansk. Vil savne dem, hvis de lukker.


De bruger næsten ingen tid på at lave maden, det hele laves af maskiner, og bliver så hældt på tallerken af køkkenpersonale til minimumsløn, der er ingen rigtige kokke, der står og laver maden!


Virkelig? Troede da at de stod og lavede det hele selv. Plejer da tit at tage 45 min fra vi bestiller, til vi får maden og det er jo den tid, det tager at lave mad.

Ja ikke nok med at maden er piv ringe, så er de også utrolig langsomme til at servere den.
0
:ninja:
fisken80
Indlæg: 22340
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52562

Re: Hvis Jensens Bøfhus lukker...

Indlægaf fisken80 » 8. jun 2017, 08:58

Lisma skrev:Ta' selv softice plejede da at koste 29. Er det lavet om?


Det er godt nok længe siden det har kostet 29,- da jeg var studerende kostede soft-ice 39 og det har været tilbage omkring 2004-2005
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Hvis Jensens Bøfhus lukker...

Indlægaf Panton » 8. jun 2017, 09:03

Uanset priser og frostvarer, så synes jeg Jensens for mig står som et prolle sted :genert:
5
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win

Tilbage til "Mad og drikke"