Gentage "fejltagelser"

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Gentage "fejltagelser"

Indlægaf Studsgaard » 14. maj 2017, 20:07

kidkomb skrev:Jeg er med på romkugler.
Hvad er det dog for noget mærkeligt noget.
Og snaps.
Almindelig chokoladekage.
Se dét er mærkeligt. Knald det i papirsdimser og kald det cupcakes og så er det bare pludseligt sååå lækkert.
Nej. Det er stadig dårlig, tør chokoladekage.
Det smager røvsygt.
Der er meget langt imellem gode chokoladekager.

Jeg er delvist enig med dig men det er da også fordi langt de fleste "chokoladekager" der serveres rundt omkring ikke har en skid med en chokoladekage at gøre - det er kakaokager og de er sku oftest kedelige og tørre.
Men en rigtig chokoladekage, lavet med massere af chokolade i, sådan et lille stykke vil jeg gerne have, for de er sjældent tørre og kedelige.
2
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Gentage "fejltagelser"

Indlægaf LadyFox » 14. maj 2017, 20:11

Billig supermarkedskartoffelsalat. Pulver kartoffelmos.
Uanset hvor mange år der går, så ved jeg godt det ikke er godt, men efter nogle år og på en doven dag tænker jeg alligevel: "Det er vel ikke så slemt at det ikke kan spises" .. JO, det er det.
3
...
Lykke
Indlæg: 6936
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Gentage "fejltagelser"

Indlægaf Lykke » 14. maj 2017, 20:11

Studsgaard skrev:
kidkomb skrev:Jeg er med på romkugler.
Hvad er det dog for noget mærkeligt noget.
Og snaps.
Almindelig chokoladekage.
Se dét er mærkeligt. Knald det i papirsdimser og kald det cupcakes og så er det bare pludseligt sååå lækkert.
Nej. Det er stadig dårlig, tør chokoladekage.
Det smager røvsygt.
Der er meget langt imellem gode chokoladekager.

Jeg er delvist enig med dig men det er da også fordi langt de fleste "chokoladekager" der serveres rundt omkring ikke har en skid med en chokoladekage at gøre - det er kakaokager og de er sku oftest kedelige og tørre.
Men en rigtig chokoladekage, lavet med massere af chokolade i, sådan et lille stykke vil jeg gerne have, for de er sjældent tørre og kedelige.


Men er det en gentagen fejl?
0
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Gentage "fejltagelser"

Indlægaf Persnikedy » 14. maj 2017, 22:19

Medister

Jeg kan lide smagen - men der er altid så fucking meget brusk i dem man køber i butikkerne. Jeg skal bare tygge i brusk også er reaktionen promte med mig der styrter ud på badeværelset og kaster op.

Jeg har købt ind til flere medister igennem årene. Spiser et par bidder og tænker "se, det var jo ikke så slemt som jeg huskede", også kommer der et stykke brusk og gummi fornemmelsen i munden er så ubehagelig at bare tanken får min mave til at spænde.
1
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Gentage "fejltagelser"

Indlægaf Sophies-mor » 15. maj 2017, 04:54

Persnikedy skrev:Medister

Jeg kan lide smagen - men der er altid så fucking meget brusk i dem man køber i butikkerne. Jeg skal bare tygge i brusk også er reaktionen promte med mig der styrter ud på badeværelset og kaster op.

Jeg har købt ind til flere medister igennem årene. Spiser et par bidder og tænker "se, det var jo ikke så slemt som jeg huskede", også kommer der et stykke brusk og gummi fornemmelsen i munden er så ubehagelig at bare tanken får min mave til at spænde.

Det har jeg nu yderst sjældent oplevet. Brusk.
Til gengæld er de smækfyldt med allehånde. :badr:
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 421
Likede indlæg: 4834

Re: Gentage "fejltagelser"

Indlægaf milisa » 15. maj 2017, 06:38

Kaffe. Særdeles jævnligt ser jeg fancy kaffe i fancy glas drukket af fancy mennesker og tænker: NU er jeg voksen nok. Og hen kommer en henført duft, evt med smukt arrangeret crema eller mælk og jeg inhalerer duften og tænker "aaaaah" og "ENDELIG". Og tager så en mundfuld af surt, bittert, til tider vandet SPRØJT uden nogen som helst smagsnuancer end elendighed. Og tænker "NU er det nok!!!"



Lige ind til næste gang duften rammer næseborene...
8
Tally-ho
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40718

Re: Gentage "fejltagelser"

Indlægaf Akehurst2 » 15. maj 2017, 07:24

milisa skrev:Kaffe. Særdeles jævnligt ser jeg fancy kaffe i fancy glas drukket af fancy mennesker og tænker: NU er jeg voksen nok. Og hen kommer en henført duft, evt med smukt arrangeret crema eller mælk og jeg inhalerer duften og tænker "aaaaah" og "ENDELIG". Og tager så en mundfuld af surt, bittert, til tider vandet SPRØJT uden nogen som helst smagsnuancer end elendighed. Og tænker "NU er det nok!!!"



Sådan har jeg det med oliven. Jeg kan virkelig ikke lide dem, men så ser jeg lige nogen i en fin skål på en bar eller til selskab og de andre sidder der helt voksent og spiser oliven til deres drink og snacker små crostinier med fancy tapenade, som man også kan købe i fine glas med smarte etiketter, der lover godt, men jeg kan ikke lide oliven. Jeg prøver igen og igen og er åbenbart ikke blevet klogere. Eller voksen.
6
hthy
Indlæg: 575
Tilmeldt: 17. aug 2015, 22:48
Kort karma: 32
Likede indlæg: 699

Re: Gentage "fejltagelser"

Indlægaf hthy » 15. maj 2017, 08:46

Akehurst2 skrev:
milisa skrev:Kaffe. Særdeles jævnligt ser jeg fancy kaffe i fancy glas drukket af fancy mennesker og tænker: NU er jeg voksen nok. Og hen kommer en henført duft, evt med smukt arrangeret crema eller mælk og jeg inhalerer duften og tænker "aaaaah" og "ENDELIG". Og tager så en mundfuld af surt, bittert, til tider vandet SPRØJT uden nogen som helst smagsnuancer end elendighed. Og tænker "NU er det nok!!!"



Sådan har jeg det med oliven. Jeg kan virkelig ikke lide dem, men så ser jeg lige nogen i en fin skål på en bar eller til selskab og de andre sidder der helt voksent og spiser oliven til deres drink og snacker små crostinier med fancy tapenade, som man også kan købe i fine glas med smarte etiketter, der lover godt, men jeg kan ikke lide oliven. Jeg prøver igen og igen og er åbenbart ikke blevet klogere. Eller voksen.


Jeg var en 43-44 år før jeg lærte at spise oliven. Jeg drikker stadig ikke whisky og cognac, da jeg ikke kan lide den sprittede lugt. Anden spiritus kan jeg sagtens drikke, jeg kan ligefrem lide snaps.
0
MOGA
Indlæg: 4052
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Gentage "fejltagelser"

Indlægaf MOGA » 15. maj 2017, 08:55

Æbleskiver. Man får ALTID serveret æbleskiver op til jul til alle mulige arrangementer, og hvert år tænker jeg, at NU kan jeg godt. Men nej, jeg kan stadig ikke.
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Gentage "fejltagelser"

Indlægaf MyGirl » 15. maj 2017, 08:58

Akehurst2 skrev:
milisa skrev:Kaffe. Særdeles jævnligt ser jeg fancy kaffe i fancy glas drukket af fancy mennesker og tænker: NU er jeg voksen nok. Og hen kommer en henført duft, evt med smukt arrangeret crema eller mælk og jeg inhalerer duften og tænker "aaaaah" og "ENDELIG". Og tager så en mundfuld af surt, bittert, til tider vandet SPRØJT uden nogen som helst smagsnuancer end elendighed. Og tænker "NU er det nok!!!"



Sådan har jeg det med oliven. Jeg kan virkelig ikke lide dem, men så ser jeg lige nogen i en fin skål på en bar eller til selskab og de andre sidder der helt voksent og spiser oliven til deres drink og snacker små crostinier med fancy tapenade, som man også kan købe i fine glas med smarte etiketter, der lover godt, men jeg kan ikke lide oliven. Jeg prøver igen og igen og er åbenbart ikke blevet klogere. Eller voksen.


Du har fanget hele essensen af det forhold, jeg også har til oliven.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Gentage "fejltagelser"

Indlægaf dgd2007 » 16. maj 2017, 23:51

Makrel i tomat på dåse er en kæmpe skuffelse hver gang! :genert:
1
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Gentage "fejltagelser"

Indlægaf dgd2007 » 17. maj 2017, 13:28

Mistermor skrev:Jeg køber med mellemrum gedeost. Jeg elsker geder, og jeg elsker ost.... Men gedeost smager i min mund af bræk. Jeg bliver åbenbart forført at fine pakninger og en forkærlighed til geder.

Du skal bare tage en skive tomat på. Det er himmelsk :gammel:
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Gentage "fejltagelser"

Indlægaf Sangius » 17. maj 2017, 14:21

dgd2007 skrev:
Mistermor skrev:Jeg køber med mellemrum gedeost. Jeg elsker geder, og jeg elsker ost.... Men gedeost smager i min mund af bræk. Jeg bliver åbenbart forført at fine pakninger og en forkærlighed til geder.

Du skal bare tage en skive tomat på. Det er himmelsk :gammel:


Ja, for alle ved jo, at skal du spise bræk, så smager det fantastisk med tomat til. :D
4
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Fræksak
Indlæg: 2493
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 470
Likede indlæg: 4232

Re: Gentage "fejltagelser"

Indlægaf Fræksak » 17. maj 2017, 17:37

Domino's Pizza. En gang hvert andet år bliver vi fristet til at prøve, og hver gang tænker vi "det bruger vi så aldrig penge på igen" *flash forward til 17 måneder senere, hvor vi lader os lokke* :rulle:.
3

Tilbage til "Mad og drikke"