7 liter Cola .... om dagen!!!

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: 7 liter Cola .... om dagen!!!

Indlægaf Oddinary » 11. maj 2017, 15:48

Jeg håber bare, han husker at tage sin Metformin. Hvis han har haft det forbrug i årevis, og ikke kultiverer en gedigen gang diabetes II, er der i hvert fald ikke megen retfærdighed til.
0
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5788

Re: 7 liter Cola .... om dagen!!!

Indlægaf Tux » 11. maj 2017, 15:59

FruDulle skrev:
Tux skrev:
FruDulle skrev:Jeg synes ikke forvejen at det er virkelig kikset at drikke sodavand kikset dagligt og endnu mere at indtage til mad hvad enten det er hjemme eller ude.

Så 7 liter er jo helt håbløst. Det er jo både usundt og dødeligt på alle mulige måder

Den forstod jeg ikke rigtig, det er simpelthen kikset at drikke en sodavand hvis man er ude at spise? :gruble:


Jeg synes at det er. Forstår ikke at man gider søbe sine smagsløg ind i sukker og forstyrre madens smage så markant. Det er jo som at spise en pose vingummi til maden

Ja det ligge ligesom implicit at det er noget du synes..

Jeg synes bare det er en mærkelig holdning at have, hvilket var derfor jeg spurgte til om det kunne have sin rigtighed. Jeg er da ked af at få stemplet '' kikset '' på baggrund af at jeg af og til drikker sodavand :trist:
1
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5788

Re: 7 liter Cola .... om dagen!!!

Indlægaf Tux » 11. maj 2017, 16:25

FruDulle skrev:
Tux skrev:
FruDulle skrev:
Tux skrev:
FruDulle skrev:Jeg synes ikke forvejen at det er virkelig kikset at drikke sodavand kikset dagligt og endnu mere at indtage til mad hvad enten det er hjemme eller ude.

Så 7 liter er jo helt håbløst. Det er jo både usundt og dødeligt på alle mulige måder

Den forstod jeg ikke rigtig, det er simpelthen kikset at drikke en sodavand hvis man er ude at spise? :gruble:


Jeg synes at det er. Forstår ikke at man gider søbe sine smagsløg ind i sukker og forstyrre madens smage så markant. Det er jo som at spise en pose vingummi til maden

Ja det ligge ligesom implicit at det er noget du synes..

Jeg synes bare det er en mærkelig holdning at have, hvilket var derfor jeg spurgte til om det kunne have sin rigtighed. Jeg er da ked af at få stemplet '' kikset '' på baggrund af at jeg af og til drikker sodavand :trist:


Du skrev "Det er...", nej det er det ikke. Mine meninger om det ene eller andet er desværre ikke den endegyldige sandhed.

Min tilfældige mening om noget du tilfældigvis gør, er forhåbentligt ikke afgørende for din gøren og laden, eller noget som er med til at forme dig som det menneske du er.

Det er der jo så, ifølge dig. Jeg troede virkelig ikke det var nødvendigt explicit at skrive, at din sandhed ikke er universiel, det vil jeg huske i fremtidige debatter..

Jo naturligvis er det det, jeg tager tilfælde dullers mening meget seriøst. Man kan indvende at hvis man ikke tager andre debattørers meninger til efterretning, kunne man lige så godt undlade at debattere i første omgang.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: 7 liter Cola .... om dagen!!!

Indlægaf Slettet bruger » 11. maj 2017, 16:38

På en måde er det fedt der er nogen der er sådan totalt over the top absurd meget usunde. Og så alligevel er i vigør :)
1
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: 7 liter Cola .... om dagen!!!

Indlægaf Akehurst2 » 11. maj 2017, 17:14

Bluebell skrev:Jeg kunne sagtens drikke 7 liter cola om dagen. 210 kalorier per 500 ml x 14 flasket = 2940 kalorier. 742 gram sukker i alt om dagen.


Det er så vildt når man ser det stillet op på den måde. 742 gram sukker dagligt :gisp:
0
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2401
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: 7 liter Cola .... om dagen!!!

Indlægaf Badesandalen » 11. maj 2017, 17:27

FruDulle skrev:Jeg synes at det er. Forstår ikke at man gider søbe sine smagsløg ind i sukker og forstyrre madens smage så markant. Det er jo som at spise en pose vingummi til maden

Men søber man ikke sine smagsløg ind i alt man drikker med mindre det er vand? :gruble: Vin har vel også en ret markant smag og, hvor sært det end lyder, det synes jeg faktisk også mælk har. Det jeg ikke forstår er når folk drikker kaffe til maden, med mindre det feks er en ostemad.

Jeg ved godt det er en helt anden debat, jeg undrede mig bare.

-

7 liter lyder godt nok sindssygt. Gad vide hvad der ville ske hvis han bare sådan stoppede fra den ene dag til den anden.
2
Brugeravatar
Chachacha
Indlæg: 705
Tilmeldt: 3. sep 2015, 00:51
Kort karma: 104
Likede indlæg: 2116

Re: 7 liter Cola .... om dagen!!!

Indlægaf Chachacha » 11. maj 2017, 19:15

Jeg tror ikke på det. 7 liter væske om dagen vil give seriøse skader, ikke kun på grund af saltbalancen og den slags, men kroppen begynder at opbevare væske alle mulige steder, herunder hjernen, fordi den ikke kan komme af med så meget.

Jeg kender en sygeplejerske sommarbejder med mennesker med tvangshandlinger. Hun ser nogen, der igennem en længere periode har drukket de der 7-8 liter dagligt og de får uhelbredelige skader.
3
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: 7 liter Cola .... om dagen!!!

Indlægaf Persnikedy » 11. maj 2017, 20:15

Jeg drak engang 2 liter sodavand om dagen, og jeg kan slet ikke forestille mig at gøre det nu, så at høre om 7 liter cola giver mig næsten kvalme.

Han må da have både prutter og bøvser nok til at fylde en luftballon
2
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: 7 liter Cola .... om dagen!!!

Indlægaf Annione » 13. maj 2017, 07:40

Jeg må ikke drikke sodavand efter kl. 16. Drikker jeg bare et lille glas, så skal jeg op og tisse om natten. Det er stensikkert :stoned: Jeg er nemlig ikke nattetisser, så jeg bliver så skidesur over at skulle op, at jeg ikke kan falde i søvn igen :sarkasme: :-D

7 liter for mig kunne snildt række til en måned.
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21835

Re: 7 liter Cola .... om dagen!!!

Indlægaf Purple Haze » 13. maj 2017, 07:47

Akehurst2 skrev:
Bluebell skrev:Jeg kunne sagtens drikke 7 liter cola om dagen. 210 kalorier per 500 ml x 14 flasket = 2940 kalorier. 742 gram sukker i alt om dagen.


Det er så vildt når man ser det stillet op på den måde. 742 gram sukker dagligt :gisp:


Meh....

Synes det er rigtig meget.
Men altså, når jeg ser hvor meget slik og kage folk indtager (+juice og sodavand) så er det jo ikke helt unormalt.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: 7 liter Cola .... om dagen!!!

Indlægaf Wizzze » 13. maj 2017, 08:11

En varm sommerdag kunne jeg måske nok nå at tømme en 1,5L sodavand, men 4-5 af de store, og så hver dag :8:
Jeg kan slet ikke forstå det kan være der? Man ville sgu da knække sig inden? :gruble:
Lad os sige han står op kl 7 og bunder den første halve liter :tie: så skal han drikke en halv liter hver time derefter bare for at nå de daglige 14-16 stk :gruble:
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: 7 liter Cola .... om dagen!!!

Indlægaf Animi » 13. maj 2017, 09:44

Men altså... to be honest - så kunne jeg nok godt drikke 7 liter cola zero på en dag, uden problemer. Jeg gør det bare ikke, fordi det er usundt.
Senest rettet af Animi 13. maj 2017, 10:14, rettet i alt 1 gang.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: 7 liter Cola .... om dagen!!!

Indlægaf Annione » 13. maj 2017, 10:11

Purple Haze skrev:
Akehurst2 skrev:
Bluebell skrev:Jeg kunne sagtens drikke 7 liter cola om dagen. 210 kalorier per 500 ml x 14 flasket = 2940 kalorier. 742 gram sukker i alt om dagen.


Det er så vildt når man ser det stillet op på den måde. 742 gram sukker dagligt :gisp:


Meh....

Synes det er rigtig meget.
Men altså, når jeg ser hvor meget slik og kage folk indtager (+juice og sodavand) så er det jo ikke helt unormalt.


...det er næsten 1 kg sukker om dagen. Det er fammer ikke helt normalt.

Hvis man skal forbrænde det skal man jo svømme i højt tempo i 4 timer om dagen. Eller løbe et marathon på 3 timer.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: 7 liter Cola .... om dagen!!!

Indlægaf Wizzze » 13. maj 2017, 11:38

Ballademager skrev:
FruDulle skrev:
Tux skrev:
FruDulle skrev:Jeg synes ikke forvejen at det er virkelig kikset at drikke sodavand kikset dagligt og endnu mere at indtage til mad hvad enten det er hjemme eller ude.

Så 7 liter er jo helt håbløst. Det er jo både usundt og dødeligt på alle mulige måder

Den forstod jeg ikke rigtig, det er simpelthen kikset at drikke en sodavand hvis man er ude at spise? :gruble:


Jeg synes at det er. Forstår ikke at man gider søbe sine smagsløg ind i sukker og forstyrre madens smage så markant. Det er jo som at spise en pose vingummi til maden


Årh, det er ellers lækkert med en cola til burger og fritter :P


Det havde jeg ellers aldrig troet om dig :lol:
Du averterer jo slet ikke din smag :D
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: 7 liter Cola .... om dagen!!!

Indlægaf paint » 13. maj 2017, 12:24

Annione skrev:
Purple Haze skrev:
Akehurst2 skrev:
Bluebell skrev:Jeg kunne sagtens drikke 7 liter cola om dagen. 210 kalorier per 500 ml x 14 flasket = 2940 kalorier. 742 gram sukker i alt om dagen.


Det er så vildt når man ser det stillet op på den måde. 742 gram sukker dagligt :gisp:


Meh....

Synes det er rigtig meget.
Men altså, når jeg ser hvor meget slik og kage folk indtager (+juice og sodavand) så er det jo ikke helt unormalt.


...det er næsten 1 kg sukker om dagen. Det er fammer ikke helt normalt.

Hvis man skal forbrænde det skal man jo svømme i højt tempo i 4 timer om dagen. Eller løbe et marathon på 3 timer.


Han ligner ikke umiddelbart een, der løber Marathon hver dag. Gad vide om ikke han ville blive diskvalificeret for doping med koffein, hvis han stillede op. :gruble:
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra

Tilbage til "Mad og drikke"