Tråden til de små spørgsmål

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Lys
Kort karma: 264
Likede indlæg: 3548

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Lys » 5. jul 2018, 22:00

Pandesteg skrev:Vi har ekstreme mængder bittesmå sure/bitre kirsebær. Hvad i alverdens bruger jeg dem til?

Kirsebærsauce til risalamanden til jul. Jeg er ret sikker på, at min mor laver det af syltekirsebær.
1
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 631
Likede indlæg: 6514

Indlægaf Pandesteg » 6. jul 2018, 06:08

Lys skrev:
Pandesteg skrev:Vi har ekstreme mængder bittesmå sure/bitre kirsebær. Hvad i alverdens bruger jeg dem til?

Kirsebærsauce til risalamanden til jul. Jeg er ret sikker på, at min mor laver det af syltekirsebær.

Ja det har jeg også tænkt på. Bare begrænset hvor meget man har brug for, selvom jeg elsker risalamande :P
0
I don't follow rules. I follow dogs. On Instagram.
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 628
Likede indlæg: 11589

Indlægaf Persnikedy » 6. jul 2018, 06:19

Pandesteg skrev:
Lys skrev:

Ja det har jeg også tænkt på. Bare begrænset hvor meget man har brug for, selvom jeg elsker risalamande :P

Så giv det som værtindegave eller anden erkendelse i december. Jeg vllle i hvert fald elske hvis en gæst havde hjemmelavede sovs med :lun:
4
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
PaleSeptember
Kort karma: 149
Likede indlæg: 2823

Indlægaf PaleSeptember » 6. jul 2018, 08:43

Jeg tænker også, at spidsbryst vil være et godt valg.
0
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 395
Likede indlæg: 8319

Indlægaf sigge » 6. jul 2018, 09:56

Lykke skrev:
sigge skrev:Hvilke æbler er gode for tiden? Jeg plejer altid at købe Pink Lady, fordi jeg elsker den sprøde konsistent og den let syrlige smag, men de sidste to pakker, jeg har købt, har været skuffende smagløse. Er der andre sprøde, smagfulde æbler, som er mere i sæson lige nu? Jeg er meget sart med konsistenser, så jeg orker ikke bløde/melede æbler.

Jeg bor i en mindre, jysk by og har kun dagligvarebutikker som SuperBrugsen, Rema og Netto at handle i.

De økologiske æbler i bakke i Rema. De hedder pink crisps mener jeg. De er ret gode, friske og ikke melede. Selv barnet synes de er gode.

Jeg købte en bakke af de her i går, og de lever op til alle mine krav. Tak for anbefalingen. :gogo:
1
Brugeravatar
Falstria
Kort karma: 553
Likede indlæg: 2912

Indlægaf Falstria » 6. jul 2018, 19:24

Lys skrev:

Eller lær dem at svømme, i noget rom.

Romtopf :)
0
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 784
Likede indlæg: 14757

Indlægaf Juki » 10. jul 2018, 00:22

Findes der et godt alternativ til aluforme/foliebakker når de skal bruges til henholdsvis at tilberede mad i, når man ikke har mulighed for at vaske op bagefter, og som noget der er nemt at stable m.m. når det skal i fryseren med henblik på at blive opvarmet/tilberedt fra frost?

De skal være firkantede/aflange og kunne fås i forskellige størrelser.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Falstria
Kort karma: 553
Likede indlæg: 2912

Indlægaf Falstria » 10. jul 2018, 01:19

Juki skrev:Findes der et godt alternativ til aluforme/foliebakker når de skal bruges til henholdsvis at tilberede mad i, når man ikke har mulighed for at vaske op bagefter, og som noget der er nemt at stable m.m. når det skal i fryseren med henblik på at blive opvarmet/tilberedt fra frost?

Næhh. alternativet er vel plastic.

Men hvad er da også problemet med aluforme?
0
Brugeravatar
Juki

Indlægaf Juki » 10. jul 2018, 06:49

Falstria skrev:
Juki skrev:Findes der et godt alternativ til aluforme/foliebakker når de skal bruges til henholdsvis at tilberede mad i, når man ikke har mulighed for at vaske op bagefter, og som noget der er nemt at stable m.m. når det skal i fryseren med henblik på at blive opvarmet/tilberedt fra frost?

Ikke noget som udgangspunkt. Jeg synes bare ikke altid de virker så stabile hvis man har tunge ting i de store, som fx lasagne :gruble:
0

Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 537
Likede indlæg: 8981

Indlægaf Lemonella » 10. jul 2018, 06:57

Juki skrev:
Falstria skrev:

Ikke noget som udgangspunkt. Jeg synes bare ikke altid de virker så stabile hvis man har tunge ting i de store, som fx lasagne :gruble:

Du kunne jo dele lasagnen i 2 bakker. På den måde bliver de ikke så tunge og ustabile. :)
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 414
Likede indlæg: 7763

Indlægaf HappyPaww » 10. jul 2018, 13:23

^ Eller bruge to bakker oveni hinanden :)
1
Brugeravatar
Juki

Indlægaf Juki » 10. jul 2018, 16:04

Lemonella skrev:
Juki skrev:
Falstria skrev:

Du kunne jo dele lasagnen i 2 bakker. På den måde bliver de ikke så tunge og ustabile. :)

Det er ikke altid en mulighed hvis det skal transporteres, men tippet med at bruge to sammen virker som en god løsning. Den yderste vil vel oftest sagtens kunne genbruges.

Tak for hjælp og tips :gogo:
2

Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 2797
Likede indlæg: 17763

Indlægaf Wizzze » 14. jul 2018, 22:04

Var det noget med en "lille" avocado? :D
https://edition.cnn.com/travel/article/ ... index.html
0
Do as I say! :whip:
Smiling_Goat
Kort karma: 785
Likede indlæg: 12980

Indlægaf Smiling_Goat » 16. jul 2018, 06:57

Kender I et sted (ud over Søstrene Grene) hvor man kan købe en lille flaske vin? Jeg skal lave noget mad med hvidvin, og jeg synes, det er spild at købe en hel, normalstørrelse vin bare til mig - jeg kommer ikke til at drikke den.

De havde dem engang i Aldi, men de stoppede med at føre dem, og jeg har desværre ikke kunnet finde dem siden.
0
Akehurst2
Kort karma: 580
Likede indlæg: 12352

Indlægaf Akehurst2 » 16. jul 2018, 06:59

Smiling_Goat skrev:Kender I et sted (ud over Søstrene Grene) hvor man kan købe en lille flaske vin? Jeg skal lave noget mad med hvidvin, og jeg synes, det er spild at købe en hel, normalstørrelse vin bare til mig - jeg kommer ikke til at drikke den.

De havde dem engang i Aldi, men de stoppede med at føre dem, og jeg har desværre ikke kunnet finde dem siden.

Hvor lille skal den være? De fleste supermarkeder har også halve flasker.
0

Tilbage til "Mad og drikke"