Tråden til de små spørgsmål

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7595
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 759
Likede indlæg: 21227

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Nesnay » 20. sep 2022, 13:02

RavenClaw skrev:Bedste chocolate chip cookies opskrift?
Min favorit er disse: https://www.louiogbearnaisen.dk/2014/02 ... okies.html
Er blevet spurgt om opskriften adskillige gange, og det samme sker for min veninde, der også er gået over til at bruge denne opskrift :)

Disse er også virkelig gode, men de er ikke en klassisk chocolate chip cookie, men næsten som en brownie cookie med chokoladestykker: http://kinna.dk/store-laekre-chokoladecookies
2
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Muspel » 20. sep 2022, 13:25

Nesnay skrev:
RavenClaw skrev:Bedste chocolate chip cookies opskrift?
Min favorit er disse: https://www.louiogbearnaisen.dk/2014/02 ... okies.html
Er blevet spurgt om opskriften adskillige gange, og det samme sker for min veninde, der også er gået over til at bruge denne opskrift :)

Disse er også virkelig gode, men de er ikke en klassisk chocolate chip cookie, men næsten som en brownie cookie med chokoladestykker: http://kinna.dk/store-laekre-chokoladecookies


Jeg sværger også til louiogbearnaisen. Jeg tilføjer lidt mandler.
1
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Lykke » 23. sep 2022, 14:53

Hvilken opskrift på amerikanske pandekager sværger du til?
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12947
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55656
Kontakt:

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Ado » 23. sep 2022, 16:54

Lykke skrev:Hvilken opskrift på amerikanske pandekager sværger du til?

Billy Cross' opskrift er fantastisk!

American pancakes ala Billy Cross from his cookbook "Mit amerikanske køkken". 3 æg - blommer og hvider hver for sig 4 dl kærnemælk 1 tsk natron 3½ dl hvedemel 1 tsk sukker 1 tsk bagepulver ½ tsk salt 3 tsk blødt smør lidt olie (Helst) ægte Vermont sirup

Pisk blommer og tilsæt mælk plus natron. Sigt mel sukker, bagepulver og salt i massen og til sidst smørret i også. Pisk hviderne stive og vendt dem i til allersidst. Hvil i et kvarter (dejen altså ikke dig) og steg på superhed pande kagerne i cd-størrelse. God plads mellem cirka 3 på pr. omgang. Vend når de bobler på midten. Server med smør/og masser af sirup.
1
Donna Martin Graduates!
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Lykke » 24. sep 2022, 07:08

Ado skrev:
Lykke skrev:Hvilken opskrift på amerikanske pandekager sværger du til?

Billy Cross' opskrift er fantastisk!

American pancakes ala Billy Cross from his cookbook "Mit amerikanske køkken". 3 æg - blommer og hvider hver for sig 4 dl kærnemælk 1 tsk natron 3½ dl hvedemel 1 tsk sukker 1 tsk bagepulver ½ tsk salt 3 tsk blødt smør lidt olie (Helst) ægte Vermont sirup

Pisk blommer og tilsæt mælk plus natron. Sigt mel sukker, bagepulver og salt i massen og til sidst smørret i også. Pisk hviderne stive og vendt dem i til allersidst. Hvil i et kvarter (dejen altså ikke dig) og steg på superhed pande kagerne i cd-størrelse. God plads mellem cirka 3 på pr. omgang. Vend når de bobler på midten. Server med smør/og masser af sirup.


Mange tak for opskriften. De smager rigtig godt. Og barnet sagde ikke mindre end 5 gange at det var de bedste pandekager nogensinde.
2
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Lykke » 24. sep 2022, 13:35

Er appelsinerne gode for tiden? Og i så fald hvilke?
0
bette
Indlæg: 207
Tilmeldt: 25. sep 2015, 20:33
Kort karma: 28
Likede indlæg: 457

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf bette » 26. sep 2022, 14:57

Hjælp en udenlandsdansker: God mad i København, hvor går man hen? Det kan være hvad som helst egentlig, bare det er godt og man kan få vin også :D Vi skal bo på Vesterbro men vu bevæger os gerne for god mad.

Vil også gerne have tips til god frokost og lækre kagesteder.
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11502
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18526

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf PaleSeptember » 26. sep 2022, 15:03

bette skrev:Hjælp en udenlandsdansker: God mad i København, hvor går man hen? Det kan være hvad som helst egentlig, bare det er godt og man kan få vin også :D Vi skal bo på Vesterbro men vu bevæger os gerne for god mad.

Vil også gerne have tips til god frokost og lækre kagesteder.


Hvis I er til smørrebrød kan jeg anbefale Meyers i Tårnet på Christiansborg. Virkelig lækkert :)
1
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Spjaerten » 26. sep 2022, 16:31

Ciao ciao pizzeria på gammel Kongevej tæt på værnedamsvej er super lækkert. Kan også tages med på hotellet - der er kun et par stole så ikke oplagt spisested
1
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Mi55y » 27. sep 2022, 06:40

Hvis jeg nu ikke har de store evner eller lyst til at kaste mig ud i alt muligt, og heller ikke rigtig har udstyret til det, men har fået besked på, at min datter gerne vil have en stor enhjørningekage til sin 4-års fødselsdag - hvad gør jeg så?
Jeg har købt sådan et horn, to øjne og ører til at sætte på samt noget unicorn krymmel-mix, men for at det fungerer, så skal kagen jo op i højden. Så er jeg tænker færdige lagkagebunde - chokolade, da hun ikke er så glad for hvide kager. Kan jeg godt bare fylde den og smøre op med hindbærflødeskum?
Jeg har også sådan et brev oetker marengsmix, så jeg kunne lave kys til at putte på.

Tror I det kunne fungere?
Og hvor meget kan jeg lave aftenen før? Gæsterne kommer kl. 11.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 9938
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1201
Likede indlæg: 17869

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf .Magic. » 27. sep 2022, 06:53

Jeg kunne ikke få billeder der var bedre så det er svært at se, men kan i se hvad der er tale om her?
Det ligner fuldstændig blåbær, men bare dobbelt så store og bladene på træet/busken ser anderledes ud.
Det står godt gemt, men jeg tror det er en busk. En stor busk på ca. 3 meter.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11231
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23207

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Mani » 27. sep 2022, 07:07

.Magic. skrev:Jeg kunne ikke få billeder der var bedre så det er svært at se, men kan i se hvad der er tale om her?
Det ligner fuldstændig blåbær, men bare dobbelt så store og bladene på træet/busken ser anderledes ud.
Det står godt gemt, men jeg tror det er en busk. En stor busk på ca. 3 meter.

Er det ikke kræger/spillinger?
https://www.havenyt.dk/artikler/koekken ... /1236.html

Jeg elskede krægesylt som barn - men bor ikke i nærheden af at kunne plukke nu.
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Daine » 27. sep 2022, 08:10

.Magic. skrev:Jeg kunne ikke få billeder der var bedre så det er svært at se, men kan i se hvad der er tale om her?
Det ligner fuldstændig blåbær, men bare dobbelt så store og bladene på træet/busken ser anderledes ud.
Det står godt gemt, men jeg tror det er en busk. En stor busk på ca. 3 meter.

Det kan også være blodribs https://da.wikipedia.org/wiki/Blodribs
Sådan en busk har jeg i haven, jeg har aldrig spist bærrene, men fuglene er ret glade for dem.
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Misantropen » 27. sep 2022, 10:46

Daine skrev:
.Magic. skrev:Jeg kunne ikke få billeder der var bedre så det er svært at se, men kan i se hvad der er tale om her?
Det ligner fuldstændig blåbær, men bare dobbelt så store og bladene på træet/busken ser anderledes ud.
Det står godt gemt, men jeg tror det er en busk. En stor busk på ca. 3 meter.

Det kan også være blodribs https://da.wikipedia.org/wiki/Blodribs
Sådan en busk har jeg i haven, jeg har aldrig spist bærrene, men fuglene er ret glade for dem.

Jeg synes ikke bladene ligner blodribs'.

Jeg vil også sige kræge eller slåen.
1
Brugeravatar
Pussikat82
Indlæg: 1570
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:05
Kort karma: 611
Likede indlæg: 2922
Kontakt:

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Pussikat82 » 27. sep 2022, 11:28

bette skrev:Hjælp en udenlandsdansker: God mad i København, hvor går man hen? Det kan være hvad som helst egentlig, bare det er godt og man kan få vin også :D Vi skal bo på Vesterbro men vu bevæger os gerne for god mad.

Vil også gerne have tips til god frokost og lækre kagesteder.

I forhold til kage ville jeg vælge La Glace. Superhyggeligt sted med meget at vælge imellem af høj kvalitet og virkelig god hjemmelavet varm chokolade. Man skal dog være opmærksom på, at det er et populært sted, så der kan være kø til at komme ind, men det går som regel stærkt med at få et bord, synes jeg.
2
Homer: Kids. From now on there are three ways of doing things:
the right way, the wrong way, and the Max Power way.
Bart: Isn't that just the wrong way?
Homer: Yes, but faster.

Tilbage til "Mad og drikke"