Tråden til de små spørgsmål

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Selma156
Indlæg: 2344
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6809

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Selma156 » 28. nov 2019, 19:49

Stitch skrev:
Kerrigan skrev:
Æble skrev:
Selma156 skrev:Jeg har købt noget trøffelpasta (mezzelune) sådan nogle lækre friske fyldte pasta. Jeg skal have to venner til middag, og den ene er vegetar. Hvordan ville I tilberede dem? Tænker der er ret meget smag i dem alene, så måske bare lidt stegte svampe i fløde? Og med persille eller ærter som lidt grønt? Laver sjældent pastaretter..


Jeg ville koge dem. Og lægge i et fad og holde lidt fløde ved sammen med salt, masser af peber og hakket hvidløg og friskrevet parmesan. Måske lidt revet citronskal. Og så ind i ovnen til fløden tykner. Server med mere parmesan og hakket persille og et glas vin.

Bare vær obs på at parmesan ikke er vegetarisk, så måske en anden slags ost eller forhør dig med personen om de er okay med at det bliver brugt. :)
Det er heller ikke sikkert at vinen er.

Træls, over and out... :ninja:


Og om vegetaren spiser fløde og æg.


Han er ikke veganer, så ja :)
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Filipai » 29. nov 2019, 15:57

Hvilke færdiglavede fiskefileter er bedst? Nogen der kan anbefale et mærke :D
0
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Spjaerten » 29. nov 2019, 16:04

Filipai skrev:Hvilke færdiglavede fiskefileter er bedst? Nogen der kan anbefale et mærke :D

Har af varm i ovn varianten smagt de frosne fra både Rema 1000s eget mærke og Royal Greenland og begge er rigtig gode.
Synes dem der skal steges på panden tit er noget crap
1
Tryk på * :slem:
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf zembra1986 » 29. nov 2019, 16:11

Filipai skrev:Hvilke færdiglavede fiskefileter er bedst? Nogen der kan anbefale et mærke :D


Mener dem Rema1000 har som hedder FISH!, er blevet kåret som bedst i test.
1
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Muspel » 1. dec 2019, 15:24

Muspel skrev:Jeg har lovet at bage en kage til noget julehalløj på lørdag. Hvad forbinder I med jul af kager, hvis det ikke skal være æbleskiver eller klejner?


For at følge op bagte jeg denne- og den var et stort hit. Fadet blev tømt!

https://spisbedre.dk/opskrifter/julekry ... d-stjerner
4
Brugeravatar
klumphen
Indlæg: 1682
Tilmeldt: 1. jan 2016, 17:57
Kort karma: 288
Likede indlæg: 3219

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf klumphen » 1. dec 2019, 20:10

De honning pomelo man kan købe nu, er de modne? Købte en for en måned siden, og det var en ret sur omgang.
0
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Alphilia » 1. dec 2019, 22:41

klumphen skrev:De honning pomelo man kan købe nu, er de modne? Købte en for en måned siden, og det var en ret sur omgang.


Det hjælper på det. De sidste jeg har købt (og jeg spiser en del) har været fine hvis de også i skrællen virker modne og ikke for hårde.
1
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Æble » 3. dec 2019, 05:38

Jeg har købt sådan en her fordi jeg vil lave vaniljekranse og jeg har ikke en kødhakker. Men hvilken Skive skal jeg bruge? :gruble:

Er det den med en lille stjerne og så bare lave en ring i stedet for at presse det ud som en småkage?

Eller er det meningen man skal bruge den der presser en ring ud (som ikke er en helt rigtig vaniljekrans)

Eller er det tyllen man skal bruge?

Haha og i øvrigt, hvem har brug for at kunne trykke 20 forskellige småkager ud? :lol:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Skorstenen » 3. dec 2019, 06:39

Du presser en lang pølse ud af den med stjernen i midten.

Så skærer du over i passende længder og samler i ringe bagefter :)
1
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Misantropen » 3. dec 2019, 09:20

Æble skrev:Jeg har købt sådan en her fordi jeg vil lave vaniljekranse og jeg har ikke en kødhakker. Men hvilken Skive skal jeg bruge? :gruble:

Er det den med en lille stjerne og så bare lave en ring i stedet for at presse det ud som en småkage?

Eller er det meningen man skal bruge den der presser en ring ud (som ikke er en helt rigtig vaniljekrans)

Eller er det tyllen man skal bruge?

Haha og i øvrigt, hvem har brug for at kunne trykke 20 forskellige småkager ud? :lol:

Det nemmeste er vist at bruge en tylle og forme dem til ringe idet fyldet presses ud.

Er den på billederne det samme som en bollesprøjte?
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Æble » 3. dec 2019, 10:13

Misantropen skrev:
Æble skrev:Jeg har købt sådan en her fordi jeg vil lave vaniljekranse og jeg har ikke en kødhakker. Men hvilken Skive skal jeg bruge? :gruble:

Er det den med en lille stjerne og så bare lave en ring i stedet for at presse det ud som en småkage?

Eller er det meningen man skal bruge den der presser en ring ud (som ikke er en helt rigtig vaniljekrans)

Eller er det tyllen man skal bruge?

Haha og i øvrigt, hvem har brug for at kunne trykke 20 forskellige småkager ud? :lol:

Det nemmeste er vist at bruge en tylle og forme dem til ringe idet fyldet presses ud.

Er den på billederne det samme som en bollesprøjte?


Ja mon ikke. Havde slet ikke overvejet tyllen fordi man jo med en kødhakker bruger skiver.

Aner det ikke. Ved ikke hvad en bollesprøjte er.
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Æble » 3. dec 2019, 10:13

Skorstenen skrev:Du presser en lang pølse ud af den med stjernen i midten.

Så skærer du over i passende længder og samler i ringe bagefter :)


Super :gogo:
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Misantropen » 3. dec 2019, 10:38

Æble skrev:
Misantropen skrev:
Æble skrev:Jeg har købt sådan en her fordi jeg vil lave vaniljekranse og jeg har ikke en kødhakker. Men hvilken Skive skal jeg bruge? :gruble:

Er det den med en lille stjerne og så bare lave en ring i stedet for at presse det ud som en småkage?

Eller er det meningen man skal bruge den der presser en ring ud (som ikke er en helt rigtig vaniljekrans)

Eller er det tyllen man skal bruge?

Haha og i øvrigt, hvem har brug for at kunne trykke 20 forskellige småkager ud? :lol:

Det nemmeste er vist at bruge en tylle og forme dem til ringe idet fyldet presses ud.

Er den på billederne det samme som en bollesprøjte?


Ja mon ikke. Havde slet ikke overvejet tyllen fordi man jo med en kødhakker bruger skiver.

Aner det ikke. Ved ikke hvad en bollesprøjte er.

En bollesprøjte(fantastisk ord i øvrigt :-D) er sådan en her:
https://hskjalmp.dk/products/bollesprojte

"Bollesprøjten bruges til at forme dej til eksempelvis eksempel melboller eller vaniljekranse. 

Bollesprøjten består af en cylinder af aluminium og et stempel af bøgetræ. Cylinderen har en smalt hul i enden, hvor bolledej eller fars presses ud.

Skal du bruge bollesprøjten til at forme vaniljekranse, lægger du den stjerneformede skive i bunden."
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Æble » 3. dec 2019, 11:23

Misantropen skrev:
Æble skrev:
Misantropen skrev:
Æble skrev:Jeg har købt sådan en her fordi jeg vil lave vaniljekranse og jeg har ikke en kødhakker. Men hvilken Skive skal jeg bruge? :gruble:

Er det den med en lille stjerne og så bare lave en ring i stedet for at presse det ud som en småkage?

Eller er det meningen man skal bruge den der presser en ring ud (som ikke er en helt rigtig vaniljekrans)

Eller er det tyllen man skal bruge?

Haha og i øvrigt, hvem har brug for at kunne trykke 20 forskellige småkager ud? :lol:

Det nemmeste er vist at bruge en tylle og forme dem til ringe idet fyldet presses ud.

Er den på billederne det samme som en bollesprøjte?


Ja mon ikke. Havde slet ikke overvejet tyllen fordi man jo med en kødhakker bruger skiver.

Aner det ikke. Ved ikke hvad en bollesprøjte er.

En bollesprøjte(fantastisk ord i øvrigt :-D) er sådan en her:
https://hskjalmp.dk/products/bollesprojte

"Bollesprøjten bruges til at forme dej til eksempelvis eksempel melboller eller vaniljekranse. 

Bollesprøjten består af en cylinder af aluminium og et stempel af bøgetræ. Cylinderen har en smalt hul i enden, hvor bolledej eller fars presses ud.

Skal du bruge bollesprøjten til at forme vaniljekranse, lægger du den stjerneformede skive i bunden."


Haha ja fantastisk ord. Ja mon ikke det er en variant af sådan en? Der er dog også sådan et håndtag som jeg forestiller hjælper med at skubbe dejen ud. Lissom sådan en man fuger med.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29903

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf TinaW » 9. dec 2019, 10:55

Hvor stor en flæskesteg ville I regne med til tre voksne og to børn? Der vil også være andebryst, men det spiser børnene ikke.
Der må gerne være nok, til rester til flæskestegssandwich til to.
Er 2-2,5 kg. nok?
0

Tilbage til "Mad og drikke"