Tråden til de små spørgsmål

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf zembra1986 » 1. feb 2019, 14:18

Jeg overvejer at prøve en af de der Naturli' "mælk" men hvilken en smager bedst på havregryn?

Havremælk? Rismælk?
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf HappyPaww » 1. feb 2019, 14:29

Muscari skrev:Er der en fiskehandler i København som sushi-klar fisk fast i sortimentet? Altså fisk som har været frosset i den anbefalede tid og tøet op igen til dem, som kommer i tanke om sådan noget i sidste øjeblik. :fløjt:

Jeg vil bestemt mene at Havfrisk i fx torvehallerne og Magasin har det :)
2
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25021
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30013

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Wizzze » 1. feb 2019, 14:35

zembra1986 skrev:Jeg overvejer at prøve en af de der Naturli' "mælk" men hvilken en smager bedst på havregryn?

Havremælk? Rismælk?


Af mælke alternativer, synes jeg at mandelmælk er bedst. Men tror det er meget individuelt hvad folk synes bedst om, når det kommer til de forskellige typer, så tror du bliver nødt til at smage dig gennem mulighederne.
1
Do as I say! :whip:
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf zembra1986 » 1. feb 2019, 14:40

Wizzze skrev:
zembra1986 skrev:Jeg overvejer at prøve en af de der Naturli' "mælk" men hvilken en smager bedst på havregryn?

Havremælk? Rismælk?


Af mælke alternativer, synes jeg at mandelmælk er bedst. Men tror det er meget individuelt hvad folk synes bedst om, når det kommer til de forskellige typer, så tror du bliver nødt til at smage dig gennem mulighederne.


HADER bare virkelig at smide madvarer ud, så kan ikke overskue at købe 3 slags bare for at smage mig frem til hvilken en jeg bedst kan lide, for så at smide resten ud :D Tror jeg satser på mandelmælk :gogo: kan rigtig godt lide mandler og de smager jo også godt på havregryn, så det kan vel ikke gå helt galt.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Fru Sunshine » 1. feb 2019, 15:46

zembra1986 skrev:Jeg overvejer at prøve en af de der Naturli' "mælk" men hvilken en smager bedst på havregryn?

Havremælk? Rismælk?

Jeg kan bedst lide havremælk.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Aurora
Indlæg: 1026
Tilmeldt: 21. nov 2016, 15:12
Kort karma: 211
Likede indlæg: 2712

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Aurora » 6. feb 2019, 17:03

Jeg skal have min fætter (og min søster) til middag og vin på fredag. Min søster har ved et tilfælde fået kontakt med vores fætter efter 20+ år uden kontakt (pga indviklet familiehejs), og det er første gang jeg skal møde ham siden min konfirmation.

Jeg har max en time til forberedelserne og elsker ikke at lave mad :lol: men vil også gerne imponere en lille smule. Hvad skal jeg servere?
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13072
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3546
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 56164
Kontakt:

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Ado » 6. feb 2019, 17:24

Aurora skrev:Jeg skal have min fætter (og min søster) til middag og vin på fredag. Min søster har ved et tilfælde fået kontakt med vores fætter efter 20+ år uden kontakt (pga indviklet familiehejs), og det er første gang jeg skal møde ham siden min konfirmation.

Jeg har max en time til forberedelserne og elsker ikke at lave mad :lol: men vil også gerne imponere en lille smule. Hvad skal jeg servere?


Stenbiderrogn! Det er ved at være sæson nu, er det ikke? :dåne: Smørristet brød, rogn, creme fraiche og rødløg og dild.

Og måske lidt tapas-inspireret? Det er så hyggeligt at sidde med en masse lækre småting og snakke over et glas vin. Og meget af det kan du købe dig til og skal kun anrette. Oste, pølser, tapenader, hummus, profiterole med laksefyld, bruschetta med div. topping, fetacreme....alt lækkert og småt kan bruges.
1
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9866
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1863
Likede indlæg: 9590

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Spjaerten » 7. feb 2019, 10:41

Nogle forslag til slow cooking - har tid i weekenden til god solid madlavning.

Må ikke være tyspisk gryderet ala gullasch eller mødbradgryde o.lign brun mad der skal serveres med kartoffelmos, får det for meget på job.
Fryseren er allerede fyldt med lækker bolo.

Butterchicken er en mulighed, men hvad kan man ellers lave ?
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf dykkersild » 7. feb 2019, 10:53

Min langtidssimre ragu bolognese tage 3 timer mindst - den er godt nok brun men serveres med god pasta.

En oksekødssuppe med hele svineriet - alt lavet fra bunden. Lav rigeligt - og frys suppe og indhold hver for sig.

langtidsstegt lammekølle/bov - evt i Römertopf - det behøver absolut ikke serveres hverken brun eller med mos - tværtimod.

Pulled pork - det kan du servere på 1000 måder og det kan næsten ikke få for lang tid
0
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf dykkersild » 7. feb 2019, 10:53

Spjaerten skrev:Nogle forslag til slow cooking - har tid i weekenden til god solid madlavning.

Må ikke være tyspisk gryderet ala gullasch eller mødbradgryde o.lign brun mad der skal serveres med kartoffelmos, får det for meget på job.
Fryseren er allerede fyldt med lækker bolo.

Butterchicken er en mulighed, men hvad kan man ellers lave ?


Min langtidssimre ragu bolognese tage 3 timer mindst - den er godt nok brun men serveres med god pasta.

En oksekødssuppe med hele svineriet - alt lavet fra bunden. Lav rigeligt - og frys suppe og indhold hver for sig.

langtidsstegt lammekølle/bov - evt i Römertopf - det behøver absolut ikke serveres hverken brun eller med mos - tværtimod.

Pulled pork - det kan du servere på 1000 måder og det kan næsten ikke få for lang tid
1
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Stitch » 7. feb 2019, 16:33

Osso buco :love:
2
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9895

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Tilly » 7. feb 2019, 22:06

Spjaerten skrev:Nogle forslag til slow cooking - har tid i weekenden til god solid madlavning.

Må ikke være tyspisk gryderet ala gullasch eller mødbradgryde o.lign brun mad der skal serveres med kartoffelmos, får det for meget på job.
Fryseren er allerede fyldt med lækker bolo.

Butterchicken er en mulighed, men hvad kan man ellers lave ?

Den her version af chili con carne med oksekød i tern er virkelig god! http://www.newyorkerbyheart.com/2007/12 ... heart.html

Og den må nemlig gerne simre i flere timer. Det kan anbefales at bruge oksebov som opskriften nævner :)
0
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9866
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1863
Likede indlæg: 9590

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Spjaerten » 8. feb 2019, 09:25

Osso buco og langtidstest steg er ikke dumt, pulled pork genial selfli.

Resten er stort set gryde/simreret og det har jeg fået rigeligt af på det sidste :lol:
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9866
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1863
Likede indlæg: 9590

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Spjaerten » 8. feb 2019, 09:27

Hygge mad til en tøsekomsammen?

Må gerne være tapas agtigt med en masse små retter, men det er på budget.

Har klart tænkt
Små deller
Ost/drue pindemad
Små tomater
Agurk/gulerod/peberfrugt i stænger

Hvad mere skal jeg finde på?

Hummus, pesto og brød?

Er det så nok?

Er beskrevet som et let måltid
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8987
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1056
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18366

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Mi55y » 8. feb 2019, 09:47

Spjaerten skrev:Hygge mad til en tøsekomsammen?

Må gerne være tapas agtigt med en masse små retter, men det er på budget.

Har klart tænkt
Små deller
Ost/drue pindemad
Små tomater
Agurk/gulerod/peberfrugt i stænger

Hvad mere skal jeg finde på?

Hummus, pesto og brød?

Er det så nok?

Er beskrevet som et let måltid


Jeg laver også tit butterdejshapser med smøreost og tortillas med oksekød skåret i mundrette bidder.
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:

Tilbage til "Mad og drikke"