Tråden til de små spørgsmål

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Muspel » 7. nov 2017, 17:37

Juki skrev:
Lykke skrev:
Juki skrev:Okay, jeg har lige et sidste spørgsmål i denne omgang :genert:

Hønsebouillon, hvordan ved man hvor meget man skal bruge? Jeg har købt noget i pulverform(det var måske forkert?) Til retten det skal bruges til skal der evt. bruges et par dl hønsebouillon, men jeg går ikke ud fra at det er et par dl pulver der skal bruges? :genert:

Jeg tror aldrig jeg har brugt sådan noget pulverbouillon før, så jeg ved ikke hvor kraftigt det er i smagen eller skal smage, og jeg synes heller ikke der står noget på den.


Har den ikke anvisning bagpå? Ellers sjusser jeg mig altid frem. Til et par dl ville jeg tage en god stor teskefuld.

Det synes jeg ikke, men måske jeg ikke har kigget ordentligt efter.


På billedet står der 135 gram- nok til 6,7 liter. Nede i venstre hjørne. Det vil sige, at du skal bruge 2 gram pr deciliter. Hvis du vil være helt præcis. Jeg tænker at en tsk passer
1
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Juki » 7. nov 2017, 17:38

Muspel skrev:
Juki skrev:
Lykke skrev:
Juki skrev:Okay, jeg har lige et sidste spørgsmål i denne omgang :genert:

Hønsebouillon, hvordan ved man hvor meget man skal bruge? Jeg har købt noget i pulverform(det var måske forkert?) Til retten det skal bruges til skal der evt. bruges et par dl hønsebouillon, men jeg går ikke ud fra at det er et par dl pulver der skal bruges? :genert:

Jeg tror aldrig jeg har brugt sådan noget pulverbouillon før, så jeg ved ikke hvor kraftigt det er i smagen eller skal smage, og jeg synes heller ikke der står noget på den.


Har den ikke anvisning bagpå? Ellers sjusser jeg mig altid frem. Til et par dl ville jeg tage en god stor teskefuld.

Det synes jeg ikke, men måske jeg ikke har kigget ordentligt efter.


På billedet står der 135 gram- nok til 6,7 liter. Nede i venstre hjørne. Det vil sige, at du skal bruge 2 gram pr deciliter. Hvis du vil være helt præcis. Jeg tænker at en tsk passer

Tak skal du have :D
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Helga1
Indlæg: 494
Tilmeldt: 6. maj 2016, 09:19
Kort karma: 29
Likede indlæg: 620

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Helga1 » 8. nov 2017, 07:01

Jeg skal lave and på lørdag. Regner med at klargøre dem og smide dem i ovnen allerede om formiddagen, så de bliver langtidssteget ved lav varme. Er det for tidligt at tage dem op ad fryseren og begynde optøning i køleskabet i aften ? :gruble:
0
Brugeravatar
Helga1
Indlæg: 494
Tilmeldt: 6. maj 2016, 09:19
Kort karma: 29
Likede indlæg: 620

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Helga1 » 8. nov 2017, 07:25

Lemonella skrev:Jeg plejer at bruge 2 dage i køleskabet til optøning af en and. https://www.avisen.dk/saadan-optoer-du- ... 99635.aspx


Er er det også ligegyldigt størrelsen? Jeg har to ænder på 3400 g hver? :)
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Hunkat » 8. nov 2017, 10:57

Er der et trick til at stege kammuslinger hvis man ikke har prøvet det før? Jeg har set en del Hell's Kitchen men jeg synes ligesom ikke der var så meget vejledning om hvordan man gjorde det RIGTIGT, kun skældud når de gjorde det forkert :lol:
2
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55650
Kontakt:

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Ado » 8. nov 2017, 11:05

Hunkat skrev:Er der et trick til at stege kammuslinger hvis man ikke har prøvet det før? Jeg har set en del Hell's Kitchen men jeg synes ligesom ikke der var så meget vejledning om hvordan man gjorde det RIGTIGT, kun skældud når de gjorde det forkert :lol:

God varm pande, olie på, dup kammuslingerne tørre, inden du lægger dem på panden. På panden med dem og lad dem få stegeskorpe på begge sider, inden du skruer lidt ned og steger dem færdig. Omkring/maks 1 minut pr. side.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf musling » 8. nov 2017, 12:27

Helga1 skrev:
Lemonella skrev:Jeg plejer at bruge 2 dage i køleskabet til optøning af en and. https://www.avisen.dk/saadan-optoer-du- ... 99635.aspx


Er er det også ligegyldigt størrelsen? Jeg har to ænder på 3400 g hver? :)


Jeg plejer at tage min and op om aftenen 4 dage før den skal spises. Dvs hvis jeg skal have en på lørdag, ville jeg have taget den op i går aftes. Jeg synes den er længe om at tø op i køleskabet.
Så tag den endelig op i dag :)
0
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf zembra1986 » 8. nov 2017, 13:06

Jeg craver pludselig vafler, men gider ikke gå ud og handle.

Kan man lave vafler uden bagepulver......og vanilliesukker? Har mælk, æg, og hvedemel.....og flormelis :genert:
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19040

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Flora » 8. nov 2017, 13:30

zembra1986 skrev:Jeg craver pludselig vafler, men gider ikke gå ud og handle.

Kan man lave vafler uden bagepulver......og vanilliesukker? Har mælk, æg, og hvedemel.....og flormelis :genert:


Det tror jeg godt du kan. Jeg ville ikke holde mig tilbage i hvert fald :)
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf HappyPaww » 8. nov 2017, 13:32

Flora skrev:
zembra1986 skrev:Jeg craver pludselig vafler, men gider ikke gå ud og handle.

Kan man lave vafler uden bagepulver......og vanilliesukker? Har mælk, æg, og hvedemel.....og flormelis :genert:


Det tror jeg godt du kan. Jeg ville ikke holde mig tilbage i hvert fald :)

Prøv at skille blomme og hvider ad, og pisk hviderne stive, og fold så i blandingen af mælk, æg og flormelis :-) Det skulle give lidt luft.

Ellers har jeg oftest fin succes med at google mig frem til opskrifter, evt. på engelsk:
https://www.google.dk/search?q=waffles+ ... e&ie=UTF-8
0
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf zembra1986 » 8. nov 2017, 14:35

HappyPaww skrev:
Flora skrev:
zembra1986 skrev:Jeg craver pludselig vafler, men gider ikke gå ud og handle.

Kan man lave vafler uden bagepulver......og vanilliesukker? Har mælk, æg, og hvedemel.....og flormelis :genert:


Det tror jeg godt du kan. Jeg ville ikke holde mig tilbage i hvert fald :)

Prøv at skille blomme og hvider ad, og pisk hviderne stive, og fold så i blandingen af mælk, æg og flormelis :-) Det skulle give lidt luft.

Ellers har jeg oftest fin succes med at google mig frem til opskrifter, evt. på engelsk:
https://www.google.dk/search?q=waffles+ ... e&ie=UTF-8


Det vil jeg prøve :)
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Juki » 8. nov 2017, 16:52

Helga1 skrev:Jeg skal lave and på lørdag. Regner med at klargøre dem og smide dem i ovnen allerede om formiddagen, så de bliver langtidssteget ved lav varme. Er det for tidligt at tage dem op ad fryseren og begynde optøning i køleskabet i aften ? :gruble:

Nej, det kan du roligt gøre.

Jeg bruger tommelfingerreglen med et døgn pr kilo ved optøning af fx and og lammekølle :)
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Frk. L
Indlæg: 2533
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:12
Kort karma: 342
Geografisk sted: Sdrbronx
Likede indlæg: 3916

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Frk. L » 9. nov 2017, 20:05

Jeg skal have gæster på lørdag. Vi bliver 4 voksne og 2 børn. Jeg er helt ideforladt på hvad jeg skal lave til hovedret. (desserten bliver noget chokolademousse)

Kom meget gerne med jeres ideer til hvad jeg kan lave.

Note: Jeg er ikke den store kok, så det behøver ikke være alt for avanceret at lave :genert:
0
Jeg står i midten nu!
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Juki » 9. nov 2017, 20:42

Fräulein L. skrev:Jeg skal have gæster på lørdag. Vi bliver 4 voksne og 2 børn. Jeg er helt ideforladt på hvad jeg skal lave til hovedret. (desserten bliver noget chokolademousse)

Kom meget gerne med jeres ideer til hvad jeg kan lave.

Note: Jeg er ikke den store kok, så det behøver ikke være alt for avanceret at lave :genert:

Grydestegt kylling med kartofler og agurkesalat?

Det er en ret idiotsikker ret der ikke kræver så meget arbejde.
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Muspel » 9. nov 2017, 21:02

Fräulein L. skrev:Jeg skal have gæster på lørdag. Vi bliver 4 voksne og 2 børn. Jeg er helt ideforladt på hvad jeg skal lave til hovedret. (desserten bliver noget chokolademousse)

Kom meget gerne med jeres ideer til hvad jeg kan lave.

Note: Jeg er ikke den store kok, så det behøver ikke være alt for avanceret at lave :genert:


Kartofler i ovn, bønner, champignon og bacon i ovn også (sammen) . Noget kød og en rødvinssovs.

Eller friske forårsruller hvis du tror børnene gider den slags.
1

Tilbage til "Mad og drikke"