Tråden til de små spørgsmål

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Bergen
Indlæg: 7309
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11939

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Bergen » 16. mar 2019, 15:43

Jeg synes at Halifax er ret meget standard. Vi er kommet der et par gange og ikke været specielt imponerede.
0
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Lys » 16. mar 2019, 16:15

Lykke skrev:Er Halifax noget ved, eller er det meget standard burger?


Det er godt, men jeg vil hellere på Cocks’n’cows, Østerbros/Vesterbros Originale eller Jagger.
0
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Akehurst2 » 16. mar 2019, 17:44

Bergen skrev:
Akehurst2 skrev:Ellers den klassiske - på scones sammen med clotted cream.


Hvor køber du clotted cream?


Har tidligere købt det hos Tante T i Torvehallerne. Ved ikke, om de stadig har det.
1
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24635
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36814

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Daine » 16. mar 2019, 22:28

De sidste par uger har jeg haft klapsammenrugbrødsmadder med til frokost på min praktiksted. Jeg trænger SÅ meget til noget andet, for jeg er ikke vild med rugbrød så ofte. Men hvad kan jeg tage med, der er 1)nemt og 2)ikke behøver et køleskab og 3)mætter rigtig godt?

Jeg har edamamebønner (uden skal, frost), ærter (frost) og majs på dåse. Derudover har jeg mulighed for at stege noget kyllingebryst eller blande dåsetun i. Men går det an, når det ikke kan komme på køl? Det skal være i min taske i ca 5 timer.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Studsgaard » 16. mar 2019, 22:54

Daine skrev:De sidste par uger har jeg haft klapsammenrugbrødsmadder med til frokost på min praktiksted. Jeg trænger SÅ meget til noget andet, for jeg er ikke vild med rugbrød så ofte. Men hvad kan jeg tage med, der er 1)nemt og 2)ikke behøver et køleskab og 3)mætter rigtig godt?

Jeg har edamamebønner (uden skal, frost), ærter (frost) og majs på dåse. Derudover har jeg mulighed for at stege noget kyllingebryst eller blande dåsetun i. Men går det an, når det ikke kan komme på køl? Det skal være i min taske i ca 5 timer.

Har du ikke et køleelement du kan lægge ved.
1
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf godtnavn » 16. mar 2019, 23:14

Jeg er også fan af Halifax :) Biarritz med rostitop er farvoritten hos mig pt :)
0
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3440
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 273
Likede indlæg: 3074

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Alphilia » 16. mar 2019, 23:21

Lys skrev:
Lykke skrev:Er Halifax noget ved, eller er det meget standard burger?


Det er godt, men jeg vil hellere på Cocks’n’cows, Østerbros/Vesterbros Originale eller Jagger.


Jeg er med på ovenstående
0
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6344
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14591

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Pjeps » 16. mar 2019, 23:59

Daine skrev:De sidste par uger har jeg haft klapsammenrugbrødsmadder med til frokost på min praktiksted. Jeg trænger SÅ meget til noget andet, for jeg er ikke vild med rugbrød så ofte. Men hvad kan jeg tage med, der er 1)nemt og 2)ikke behøver et køleskab og 3)mætter rigtig godt?

Jeg har edamamebønner (uden skal, frost), ærter (frost) og majs på dåse. Derudover har jeg mulighed for at stege noget kyllingebryst eller blande dåsetun i. Men går det an, når det ikke kan komme på køl? Det skal være i min taske i ca 5 timer.

Frys en halv liter vand eller en juicebrik og brug som køleelement.
1
:ninja:
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17191
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41803

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf LaMariposa » 17. mar 2019, 05:47

Lykke skrev:Er Halifax noget ved, eller er det meget standard burger?


Synes de er blevet bedre, end de var for nogle år siden, men det er stadig ret standard. Jeg tror jeg ville gå efter Gasolin i stedet for.
2
:lun: Be brave
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf ina » 17. mar 2019, 07:17

Jeg har nogle stykker svinemørbrad, som ikke kan fryses og skal bruges i dag. Vi har dog et hav af rester, som skal spises i dag, så tænkte på at lave mørbradgryde eller lignende og så fryse det. Men jeg har ikke noget fløde - kan jeg lave retten, lade være med at putte fløde i, fryse og så putte fløde i, når det skal spises? :gruble:

Vil gerne undgå at handle. :lol:
0
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Lys » 17. mar 2019, 07:41

ina skrev:Jeg har nogle stykker svinemørbrad, som ikke kan fryses og skal bruges i dag. Vi har dog et hav af rester, som skal spises i dag, så tænkte på at lave mørbradgryde eller lignende og så fryse det. Men jeg har ikke noget fløde - kan jeg lave retten, lade være med at putte fløde i, fryse og så putte fløde i, når det skal spises? :gruble:

Vil gerne undgå at handle. :lol:


Ja, det tror jeg sagtens du kan.
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24635
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36814

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Daine » 17. mar 2019, 07:44

Studsgaard skrev:
Daine skrev:De sidste par uger har jeg haft klapsammenrugbrødsmadder med til frokost på min praktiksted. Jeg trænger SÅ meget til noget andet, for jeg er ikke vild med rugbrød så ofte. Men hvad kan jeg tage med, der er 1)nemt og 2)ikke behøver et køleskab og 3)mætter rigtig godt?

Jeg har edamamebønner (uden skal, frost), ærter (frost) og majs på dåse. Derudover har jeg mulighed for at stege noget kyllingebryst eller blande dåsetun i. Men går det an, når det ikke kan komme på køl? Det skal være i min taske i ca 5 timer.

Har du ikke et køleelement du kan lægge ved.

Nej, og jeg vil gerne se om jeg kan undgå det - der er ikke ret meget ekstra plads i tasken.

Men dit og Pjeps forslag fik mig til at tænke ... hvis jeg nu puttede frosne ærter i salaten fra morgenstunden, mon ikke det giver lidt det samme :gruble:
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf HappyPaww » 17. mar 2019, 07:50

ina skrev:Jeg har nogle stykker svinemørbrad, som ikke kan fryses og skal bruges i dag. Vi har dog et hav af rester, som skal spises i dag, så tænkte på at lave mørbradgryde eller lignende og så fryse det. Men jeg har ikke noget fløde - kan jeg lave retten, lade være med at putte fløde i, fryse og så putte fløde i, når det skal spises? :gruble:

Vil gerne undgå at handle. :lol:

Sagtens :) Det kan endda være den bedste løsning da fløden godt kan skille i fryseren.
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Studsgaard » 17. mar 2019, 07:51

Daine skrev:
Studsgaard skrev:
Daine skrev:De sidste par uger har jeg haft klapsammenrugbrødsmadder med til frokost på min praktiksted. Jeg trænger SÅ meget til noget andet, for jeg er ikke vild med rugbrød så ofte. Men hvad kan jeg tage med, der er 1)nemt og 2)ikke behøver et køleskab og 3)mætter rigtig godt?

Jeg har edamamebønner (uden skal, frost), ærter (frost) og majs på dåse. Derudover har jeg mulighed for at stege noget kyllingebryst eller blande dåsetun i. Men går det an, når det ikke kan komme på køl? Det skal være i min taske i ca 5 timer.

Har du ikke et køleelement du kan lægge ved.

Nej, og jeg vil gerne se om jeg kan undgå det - der er ikke ret meget ekstra plads i tasken.

Men dit og Pjeps forslag fik mig til at tænke ... hvis jeg nu puttede frosne ærter i salaten fra morgenstunden, mon ikke det giver lidt det samme :gruble:

Jeg ville godt turde det, Med de temperature der er nu. Jeg ville være mere bekymret hvis det var højsommer og knap 30 grader.
1
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Annione » 18. mar 2019, 20:39

Daine skrev:De sidste par uger har jeg haft klapsammenrugbrødsmadder med til frokost på min praktiksted. Jeg trænger SÅ meget til noget andet, for jeg er ikke vild med rugbrød så ofte. Men hvad kan jeg tage med, der er 1)nemt og 2)ikke behøver et køleskab og 3)mætter rigtig godt?

Jeg har edamamebønner (uden skal, frost), ærter (frost) og majs på dåse. Derudover har jeg mulighed for at stege noget kyllingebryst eller blande dåsetun i. Men går det an, når det ikke kan komme på køl? Det skal være i min taske i ca 5 timer.


Jeg har ofte lavet en salat med feta, æg, iceberg (revet i hånden IKKE snittet, så bliver det brunt) gulerødder og et drys frosne majs over. Salaten kan sagtens laves dagen før og så bare drys majs over om morgenen. Den er stadig kold ved frokosttid.
1

Tilbage til "Mad og drikke"