Tråden til de små spørgsmål

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Juki » 18. dec 2017, 22:16

Stitch skrev:
Juki skrev:
Stitch skrev:Jeg har fået pålagt at stå for anden Juleaften.

Er der nogen af jer der har en god afprøvet glutenfri opskrift? :)

Hvordan glutenfri? :genert:

Jeg plejer at langtidsstege ænder i 5-6 timer. Der skal vist egentlig svesker, æbler og lignende indeni anden, men det plejer jeg ikke at gøte.

Jeg er i tvivl om jeg misforstår hvad du mener, men sig til hvis du vil have et link til opskriften :)


Jeg fik en opskrift hvor der var puttet franskbrød i stuffingen. Det må der ikke være.

Men vil meget have link hvis du har et. Tak :)

Ah, på den måde :D

Her er et link: https://gastromand.dk/opskrift-langtids ... stegt-and/

Den er ganske let at gå til. Og som sagt putter jeg ikke fyld i. Håber du kan bruge linket :)
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Stitch » 19. dec 2017, 07:40

Juki skrev:
Stitch skrev:
Juki skrev:
Stitch skrev:Jeg har fået pålagt at stå for anden Juleaften.

Er der nogen af jer der har en god afprøvet glutenfri opskrift? :)

Hvordan glutenfri? :genert:

Jeg plejer at langtidsstege ænder i 5-6 timer. Der skal vist egentlig svesker, æbler og lignende indeni anden, men det plejer jeg ikke at gøte.

Jeg er i tvivl om jeg misforstår hvad du mener, men sig til hvis du vil have et link til opskriften :)


Jeg fik en opskrift hvor der var puttet franskbrød i stuffingen. Det må der ikke være.

Men vil meget have link hvis du har et. Tak :)

Ah, på den måde :D

Her er et link: https://gastromand.dk/opskrift-langtids ... stegt-and/

Den er ganske let at gå til. Og som sagt putter jeg ikke fyld i. Håber du kan bruge linket :)



Tak! Dejligt med en nem opskrift :genert: .

Jeg har aldrig lavet and før. Kun kylling og kalkun. Det plejer dog at smage godt.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Juki » 19. dec 2017, 07:44

Stitch skrev:
Juki skrev:
Stitch skrev:
Juki skrev:
Stitch skrev:Jeg har fået pålagt at stå for anden Juleaften.

Er der nogen af jer der har en god afprøvet glutenfri opskrift? :)

Hvordan glutenfri? :genert:

Jeg plejer at langtidsstege ænder i 5-6 timer. Der skal vist egentlig svesker, æbler og lignende indeni anden, men det plejer jeg ikke at gøte.

Jeg er i tvivl om jeg misforstår hvad du mener, men sig til hvis du vil have et link til opskriften :)


Jeg fik en opskrift hvor der var puttet franskbrød i stuffingen. Det må der ikke være.

Men vil meget have link hvis du har et. Tak :)

Ah, på den måde :D

Her er et link: https://gastromand.dk/opskrift-langtids ... stegt-and/

Den er ganske let at gå til. Og som sagt putter jeg ikke fyld i. Håber du kan bruge linket :)



Tak! Dejligt med en nem opskrift :genert: .

Jeg har aldrig lavet and før. Kun kylling og kalkun. Det plejer dog at smage godt.

Det er en ret idiotsikker opskrift. Den passer jo mere eller mindre sig selv i ovnen.

Bare lige tjek at der ikke er en pose med indmad inde i anden, før du sætter den i ovnen :-D
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Stitch » 19. dec 2017, 08:08

Juki skrev:Bare lige tjek at der ikke er en pose med indmad inde i anden, før du sætter den i ovnen :-D


Hæ. Det kunne ellers være ømt.
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Ficus » 19. dec 2017, 09:51

Er der nogen der for nogenlunde nyligt har fået mad fra Kokken og Jomfruen?

Har lige fundet ud af at det er det vores julemad er bestilt fra og vil virkelig gerne have skudt hul i mine fordomme :genert:
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Mi55y » 19. dec 2017, 11:35

Nogen med en god opskrift på karameliserede løg? De skal bruges på butterdej med tomat til dronningehapsere.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11502
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18526

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf PaleSeptember » 19. dec 2017, 13:16

Ficus skrev:Er der nogen der for nogenlunde nyligt har fået mad fra Kokken og Jomfruen?

Har lige fundet ud af at det er det vores julemad er bestilt fra og vil virkelig gerne have skudt hul i mine fordomme :genert:


Ikke for nyligt men for nogle år siden, og det var IKKE godt :badr: Jeg håber, jeres julemad er i orden!
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Filipai » 19. dec 2017, 14:26

Mi55y skrev:Nogen med en god opskrift på karameliserede løg? De skal bruges på butterdej med tomat til dronningehapsere.

De er gode og nemme

https://rema1000.dk/opskrifter/burger-m ... erede-log/
1
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Spjaerten » 19. dec 2017, 16:56

Kan man erstatte sherry til sauce med Noilly Prat?
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Guilded_Lily » 19. dec 2017, 21:48

Spjaerten skrev:Kan man erstatte sherry til sauce med Noilly Prat?


Nøøj, kan man stadig få Nolly Prut? (And may I add: puhapøj!)

Jeg kan desværre ikke svare på dit spørgsmål, men jeg tænker, sherry måske er sødere end vermouth?
1
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Stitch » 20. dec 2017, 09:00

Mi55y skrev:Nogen med en god opskrift på karameliserede løg? De skal bruges på butterdej med tomat til dronningehapsere.


Jeg har brugt den her fra dolce vita et par gange. Den er god :love:

http://ladolce-vita.dk/opskrifter/tilbehor/karamelliserede-log/
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Daine » 23. dec 2017, 11:49

Lisma skrev:Min and kom på køl torsdag aften og er stadig pivfrossen. Skal jeg tage den ud på køkkenbordet i dag eller lade den blive på køl? Og kan nogen fortælle mig en fool-proof måde at tilberede den på, det er først gang jeg står for det selv. Der skal ikke alt muligt ind i den.

Jeg ville tage den ud, putte den (stadig indpakket) i en spand med vand og stille den det køligste sted du har. Og så tjekke den i aften, om det ikke har hjulpet. Og så sætte den i køleskabet igen.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf twinkle » 23. dec 2017, 12:00

Lisma skrev:Min and kom på køl torsdag aften og er stadig pivfrossen. Skal jeg tage den ud på køkkenbordet i dag eller lade den blive på køl? Og kan nogen fortælle mig en fool-proof måde at tilberede den på, det er først gang jeg står for det selv. Der skal ikke alt muligt ind i den.


Vil du helst have den langtidsstegt og mør så den falder af benet, eller er du mere til kun-lige-gennemstegt?
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf twinkle » 23. dec 2017, 14:17

Lisma skrev:
twinkle skrev:
Lisma skrev:Min and kom på køl torsdag aften og er stadig pivfrossen. Skal jeg tage den ud på køkkenbordet i dag eller lade den blive på køl? Og kan nogen fortælle mig en fool-proof måde at tilberede den på, det er først gang jeg står for det selv. Der skal ikke alt muligt ind i den.


Vil du helst have den langtidsstegt og mør så den falder af benet, eller er du mere til kun-lige-gennemstegt?

Gerne langtidsstegt.


Skyl anden godt indvendigt og udvendigt, gnid den med rigeligt salt og peber, smæk den i en stegepose, klip et lille hul i posen så damp kan komme ud, placer i bradepande, kom lidt vand i bunden af bradepanden steg i ovnen ved 140 grader i ca 4 timer.

Sådan ville jeg gøre det :)
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Æble » 23. dec 2017, 21:09

Nogen der har den perfekte brownie opskrift?
0

Tilbage til "Mad og drikke"