Tråden til de små spørgsmål

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Undtagelsen
Indlæg: 2238
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 220
Likede indlæg: 4583

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Undtagelsen » 6. jan 2018, 21:02

Persnikedy skrev:
Undtagelsen skrev:For en del år siden var der en på Jubii, der postede en liste over alle mulige retter, så man hurtigt kunne finde inspiration uden at cykle rundt i de samme 10 ting.
Den var opdelt efter ingredienser; feks oksefars og så fremdeles.

Er der nogen der har den eller noget lignende, som de vil poste?
Jeg har desværre mistet den og kan ikke søge den frem derovre.


Er det https://www.dk-kogebogen.dk ?

De har en "Tøm køleskabet" søge funktion og under deres kategorier https://www.dk-kogebogen.dk/opskrifter/kategorier-1.php er der en gruppe der hedder Oksekød


Nej, det har en hel reel liste - nedskrevet i et dokument.
Oksefars var bare et enkelt eksempel.
Der var også kylling, skært oksekød, svinekød, fisk osv.
Meget meget overskueligt, når man sidder og skal finde på.
0
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5068
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Tilly » 7. jan 2018, 16:14

Undtagelsen skrev:
Persnikedy skrev:
Undtagelsen skrev:For en del år siden var der en på Jubii, der postede en liste over alle mulige retter, så man hurtigt kunne finde inspiration uden at cykle rundt i de samme 10 ting.
Den var opdelt efter ingredienser; feks oksefars og så fremdeles.

Er der nogen der har den eller noget lignende, som de vil poste?
Jeg har desværre mistet den og kan ikke søge den frem derovre.


Er det https://www.dk-kogebogen.dk ?

De har en "Tøm køleskabet" søge funktion og under deres kategorier https://www.dk-kogebogen.dk/opskrifter/kategorier-1.php er der en gruppe der hedder Oksekød


Nej, det har en hel reel liste - nedskrevet i et dokument.
Oksefars var bare et enkelt eksempel.
Der var også kylling, skært oksekød, svinekød, fisk osv.
Meget meget overskueligt, når man sidder og skal finde på.

Ved godt det ikke helt er det du efterspørger, men bloggen Newyorkerbyheart har et godt opskriftsindeks som blandt andet er opdelt efter kødtyper, men også mange andre kategorier
http://www.newyorkerbyheart.com/opskrift-indeks
0
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Buffy » 9. jan 2018, 15:31

Behøver man at koge frosne blåbær og jordbær? Jeg er med på hindbær skal koges.
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Filipai » 9. jan 2018, 16:26

Buffy skrev:Behøver man at koge frosne blåbær og jordbær? Jeg er med på hindbær skal koges.


Genrelt anbefales det at koge alle frosne bær (i storkøkkener) Men det er kun hindbær der er et krav.
Hvis det var til mig selv ville jeg ikke have så mange skrubler, men til mange ville jeg koge.
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf ina » 9. jan 2018, 18:27

Jeg kan ikke lige blive enig med mig selv..

Ville I servere “natmad”/“skrubafmad” til en barnedåb?

Dåben er kl 11 i kirken, bagefter pølse- og ostebord og så kaffe og kage.
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36728

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Daine » 9. jan 2018, 18:31

ina skrev:Jeg kan ikke lige blive enig med mig selv..

Ville I servere “natmad”/“skrubafmad” til en barnedåb?

Dåben er kl 11 i kirken, bagefter pølse- og ostebord og så kaffe og kage.

Jeg ville ikke gøre det. Hvis I ved der er nogle der bliver ‘hængende’ i forbindelse med evt oprydning eller lign, ville jeg nok sørge for noget suppe eller noget. Men ellers ikke, jeg synes egentlig kun det hører sig “store” fester til.

(Alternativt kunne de få rester fra pølse/ostebordet)
2
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf ina » 9. jan 2018, 18:56

Daine skrev:
ina skrev:Jeg kan ikke lige blive enig med mig selv..

Ville I servere “natmad”/“skrubafmad” til en barnedåb?

Dåben er kl 11 i kirken, bagefter pølse- og ostebord og så kaffe og kage.

Jeg ville ikke gøre det. Hvis I ved der er nogle der bliver ‘hængende’ i forbindelse med evt oprydning eller lign, ville jeg nok sørge for noget suppe eller noget. Men ellers ikke, jeg synes egentlig kun det hører sig “store” fester til.

(Alternativt kunne de få rester fra pølse/ostebordet)



Tak. :kys:

Det er vores tredje barnedåb og vi har ikke gjort det de to andre gang. Denne gang har vi valgt at invitere lidt flere udover den nærmeste familie og så blev jeg pludselig i tvivl om vi “burde”.

Men du har ret i at vi kan sætte rester af pølsebordet på, hvis nogle bliver sultne igen. :gogo:
1
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 12177

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf achillaxedprune » 15. jan 2018, 21:55

Nogen som kan en opskrift på den type dressing, som bruges til kebab/dürum af pizzariaer? Sådan en creme fraise-dressing, helt standard.

Jeg har prøvet en del købedressinger, men ingen rammer smagen... Er der nogen her på debatten, der kan en opskrift? :)
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Finidut
Indlæg: 1171
Tilmeldt: 26. feb 2016, 12:32
Kort karma: 142
Likede indlæg: 1790

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Finidut » 15. jan 2018, 22:29

achillaxedprune skrev:Nogen som kan en opskrift på den type dressing, som bruges til kebab/dürum af pizzariaer? Sådan en creme fraise-dressing, helt standard.

Jeg har prøvet en del købedressinger, men ingen rammer smagen... Er der nogen her på debatten, der kan en opskrift? :)



Brødrene Price har engang lavet et program, hvor de lavede shawarma. Jeg synes at kunne huske, at de også selv lavede en dressing til, så hvis man kunne finde den, kunne den måske give lidt inspiration.

Edit: Fandt dette link: https://www.dr.dk/mad/opskrift/pita-med-shawarma. Jeg ved dog ikke, om det er det, du søger.
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14703
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf sigge » 16. jan 2018, 14:19

achillaxedprune skrev:Nogen som kan en opskrift på den type dressing, som bruges til kebab/dürum af pizzariaer? Sådan en creme fraise-dressing, helt standard.

Jeg har prøvet en del købedressinger, men ingen rammer smagen... Er der nogen her på debatten, der kan en opskrift? :)



Jeg svarer lige på noget andet end det, du spørger om. :lol2: Men jeg synes, at Krafts cremefraiche dressing med purløg smager ret meget som den, de bruger på mit lokale pizzeria. Har du prøvet den?

Billede
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 12177

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf achillaxedprune » 16. jan 2018, 14:24

Finidut skrev:
achillaxedprune skrev:Nogen som kan en opskrift på den type dressing, som bruges til kebab/dürum af pizzariaer? Sådan en creme fraise-dressing, helt standard.

Jeg har prøvet en del købedressinger, men ingen rammer smagen... Er der nogen her på debatten, der kan en opskrift? :)



Brødrene Price har engang lavet et program, hvor de lavede shawarma. Jeg synes at kunne huske, at de også selv lavede en dressing til, så hvis man kunne finde den, kunne den måske give lidt inspiration.

Edit: Fandt dette link: https://www.dr.dk/mad/opskrift/pita-med-shawarma. Jeg ved dog ikke, om det er det, du søger.


Mange tak for link... men jeg tror, at deres forslag til dressing er for fed. Jeg er i hvert fald temmelig sikker på, at det ikke er en blanding af mayonnaise og creme fraise, man får fra pizzeriaet. :-p
...men den smager sikkert godt!
1
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 12177

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf achillaxedprune » 16. jan 2018, 14:26

sigge skrev:
achillaxedprune skrev:Nogen som kan en opskrift på den type dressing, som bruges til kebab/dürum af pizzariaer? Sådan en creme fraise-dressing, helt standard.

Jeg har prøvet en del købedressinger, men ingen rammer smagen... Er der nogen her på debatten, der kan en opskrift? :)



Jeg svarer lige på noget andet end det, du spørger om. :lol2: Men jeg synes, at Krafts cremefraiche dressing med purløg smager ret meget som den, de bruger på mit lokale pizzeria. Har du prøvet den?

Billede



Jeg må prøve den... jeg kan ikke huske alle de dressinger, jeg har prøvet i min søgen. Kunne jo være meget nemmere, hvis det kunne købes færdigt!
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Mette
Indlæg: 1274
Tilmeldt: 28. aug 2015, 11:43
Kort karma: 77
Likede indlæg: 1816

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Mette » 16. jan 2018, 16:03

achillaxedprune skrev:
sigge skrev:
achillaxedprune skrev:Nogen som kan en opskrift på den type dressing, som bruges til kebab/dürum af pizzariaer? Sådan en creme fraise-dressing, helt standard.

Jeg har prøvet en del købedressinger, men ingen rammer smagen... Er der nogen her på debatten, der kan en opskrift? :)



Jeg svarer lige på noget andet end det, du spørger om. :lol2: Men jeg synes, at Krafts cremefraiche dressing med purløg smager ret meget som den, de bruger på mit lokale pizzeria. Har du prøvet den?

Billede



Jeg må prøve den... jeg kan ikke huske alle de dressinger, jeg har prøvet i min søgen. Kunne jo være meget nemmere, hvis det kunne købes færdigt!

Jeg har flere gange købt yndlingsdressingen af kebabmanden;)
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 12177

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf achillaxedprune » 16. jan 2018, 17:24

Mette skrev:Jeg har flere gange købt yndlingsdressingen af kebabmanden;)


Er den hjemmelavet eller kan man lokke et navn ud af dig? ... men god idé måske at købe det fra det lokale grisseria. :gruble: Hvor lang tid kan sådan noget holde sig monstro?
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Finidut
Indlæg: 1171
Tilmeldt: 26. feb 2016, 12:32
Kort karma: 142
Likede indlæg: 1790

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Finidut » 16. jan 2018, 17:30

achillaxedprune skrev:
Finidut skrev:
achillaxedprune skrev:Nogen som kan en opskrift på den type dressing, som bruges til kebab/dürum af pizzariaer? Sådan en creme fraise-dressing, helt standard.

Jeg har prøvet en del købedressinger, men ingen rammer smagen... Er der nogen her på debatten, der kan en opskrift? :)



Brødrene Price har engang lavet et program, hvor de lavede shawarma. Jeg synes at kunne huske, at de også selv lavede en dressing til, så hvis man kunne finde den, kunne den måske give lidt inspiration.

Edit: Fandt dette link: https://www.dr.dk/mad/opskrift/pita-med-shawarma. Jeg ved dog ikke, om det er det, du søger.


Mange tak for link... men jeg tror, at deres forslag til dressing er for fed. Jeg er i hvert fald temmelig sikker på, at det ikke er en blanding af mayonnaise og creme fraise, man får fra pizzeriaet. :-p
...men den smager sikkert godt!


Du har helt ret. Læste lige efter, og det er jo nærmest halvt/halvt af mayonnaise/creme fraiche!
0

Tilbage til "Mad og drikke"