Tråden til de små spørgsmål

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3427
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 926
Likede indlæg: 10775

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Little_Woman » 8. apr 2024, 05:21

lillebjoern skrev:Hurtigt (og lidt haste-agtigt) spørgsmål. Johannes har 1-års fødselsdag i morgen og skal dele ud i vuggestuen. De er allesammen ret små, så jeg tænkte jeg ville lave denne "bolleslange", som er nem for dem at spise og som ikke er vildt ukendt. MEN - for at få den der tynde glasurstreg på slangen, er det så OK at bruge en frysepose med hul i? Og hvordan laver jeg en glasurkonsistens, som ikke flyder helt ud?

Og hvis I har idéer til, hvad kan man bruge som pynt i stedet for smarties, så er jeg også totalt klar på dét...


Eller bær på, blåbær fx, eller halve vindruer
1
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5688
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1492
Likede indlæg: 23052

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf POCKETKITTEN » 12. apr 2024, 12:01

Disse seks flasker har vistnok stået bagerst i vores barskab i årevis. Nu er jeg ved at rydde op. Skal jeg hælde det ud?

Jeg kan ikke se holdbarhed på flaskerne, og Google er ikke en stor hjælp.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Akehurst2
Indlæg: 14223
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1270
Likede indlæg: 40958

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Akehurst2 » 12. apr 2024, 12:08

POCKETKITTEN skrev:Disse seks flasker har vistnok stået bagerst i vores barskab i årevis. Nu er jeg ved at rydde op. Skal jeg hælde det ud?

Jeg kan ikke se holdbarhed på flaskerne, og Google er ikke en stor hjælp.


Det bliver ikke farligt - højst smager det dårligt/kedeligt.

Jeg ville ikke hælde det ud. Hvis I ikke selv har lyst til at (forsøge at) drikke det, ville jeg forære det væk og fortælle at du ikke garanterer for smagen.
3
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14972
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1189
Likede indlæg: 25200

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf sigge » 12. apr 2024, 12:14

POCKETKITTEN skrev:Disse seks flasker har vistnok stået bagerst i vores barskab i årevis. Nu er jeg ved at rydde op. Skal jeg hælde det ud?

Jeg kan ikke se holdbarhed på flaskerne, og Google er ikke en stor hjælp.


Jeg fik engang en flaske champagne i gave, men jeg drikker ikke selv alkohol. Så den stod i ca. 15 år, før mine forældre drak den en nytårsaften, og den smagte ifølge dem ganske fortrinligt.

Jeg tænker også, at alkohol jo konserverer, og man vil ret hurtigt kunne lugte/smage, om det ikke er noget værd mere.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Mivsen
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 3. sep 2021, 07:39
Kort karma: 94
Likede indlæg: 1101

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Mivsen » 19. apr 2024, 10:37

jeg var lige et smut i Lidl i går og faldt over aubergine, men en anden udgave end de almindelige. De hedder Aubergine – ‘Pingtung Long’ Øko.
Jeg har lige prøvet at google hvordan de skal tilberedes men kan slet ikke finde noget udover hjemmesider hvor de kan købes. Nogen der har prøvet dem ?
https://netbutik.fuglebjerggaard.dk/but ... ng-oeko-1/
0
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1442
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 103
Likede indlæg: 4926

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Patience » 19. apr 2024, 10:52

POCKETKITTEN skrev:Disse seks flasker har vistnok stået bagerst i vores barskab i årevis. Nu er jeg ved at rydde op. Skal jeg hælde det ud?

Jeg kan ikke se holdbarhed på flaskerne, og Google er ikke en stor hjælp.


Hælde det ud :shock: :8:

Vin/champagne bliver meget sjældent dårligt med mindre det opbevares ved feks meget høje temperaturer.
Det fejler garanteret ikke det mindste
0
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11698
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 921
Likede indlæg: 18866

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf PaleSeptember » 19. apr 2024, 11:07

Mivsen skrev:jeg var lige et smut i Lidl i går og faldt over aubergine, men en anden udgave end de almindelige. De hedder Aubergine – ‘Pingtung Long’ Øko.
Jeg har lige prøvet at google hvordan de skal tilberedes men kan slet ikke finde noget udover hjemmesider hvor de kan købes. Nogen der har prøvet dem ?
https://netbutik.fuglebjerggaard.dk/but ... ng-oeko-1/


Dem har jeg også undret mig over, da jeg også har set dem i Lidl.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13078
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3546
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 56194
Kontakt:

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Ado » 19. apr 2024, 12:07

Patience skrev:
POCKETKITTEN skrev:Disse seks flasker har vistnok stået bagerst i vores barskab i årevis. Nu er jeg ved at rydde op. Skal jeg hælde det ud?

Jeg kan ikke se holdbarhed på flaskerne, og Google er ikke en stor hjælp.


Hælde det ud :shock: :8:

Vin/champagne bliver meget sjældent dårligt med mindre det opbevares ved feks meget høje temperaturer.
Det fejler garanteret ikke det mindste

Det er (desværre) ikke rigtigt. Det er en sejlivet myte, at vin kan holde sig længe. Med mindre man køber vin, der er fremstillet med henblik på lang lagring, så er der en udløbsdato.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1442
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 103
Likede indlæg: 4926

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Patience » 19. apr 2024, 14:18

Ado skrev:
Patience skrev:
POCKETKITTEN skrev:Disse seks flasker har vistnok stået bagerst i vores barskab i årevis. Nu er jeg ved at rydde op. Skal jeg hælde det ud?

Jeg kan ikke se holdbarhed på flaskerne, og Google er ikke en stor hjælp.


Hælde det ud :shock: :8:

Vin/champagne bliver meget sjældent dårligt med mindre det opbevares ved feks meget høje temperaturer.
Det fejler garanteret ikke det mindste

Det er (desværre) ikke rigtigt. Det er en sejlivet myte, at vin kan holde sig længe. Med mindre man køber vin, der er fremstillet med henblik på lang lagring, så er der en udløbsdato.


Fair nok - jeg har godt nok drukket en del "gamle bobler" uden at de har fejlet noget så jeg ville stadig ikke hælde det ud uden at se og smage på det
3
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3448
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 276
Likede indlæg: 3092

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Alphilia » 19. apr 2024, 17:59

Jeg har brugt de lange auberginer som jeg ville bruge de almindelige, oftest i gryderetter eller baba ganoush
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8988
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1056
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18381

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Mi55y » 20. apr 2024, 10:36

Min bedstemor spiser meget grød, så jeg vil gerne lave noget af rabarberne fra haven. Men der må ikke være klumper i. Hvornår i processen bør man blende?
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6684
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 872
Likede indlæg: 19060

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Æble » 21. apr 2024, 05:55

Mi55y skrev:Min bedstemor spiser meget grød, så jeg vil gerne lave noget af rabarberne fra haven. Men der må ikke være klumper i. Hvornår i processen bør man blende?


Tilsidst efter det er kogt færdigt.
1
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3448
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 276
Likede indlæg: 3092

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Alphilia » 21. apr 2024, 17:53

Jeg vil gerne lave teriyaki kødboller i morgen, men er helt blank på, hvad vi skal spise til hvis det ikke skal være en nudel-salat?
0
Peanutbutt
Indlæg: 410
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:10
Kort karma: 44
Likede indlæg: 837

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Peanutbutt » 21. apr 2024, 18:16

Alphilia skrev:Jeg vil gerne lave teriyaki kødboller i morgen, men er helt blank på, hvad vi skal spise til hvis det ikke skal være en nudel-salat?


Udover ris og nudler på alle mulige måder, så pak choi eller broccoli stegt med sesam, asiatisk coleslaw/eller kani salat, asiatisk agurkesalat, tempurastegte grøntsager, japansk kartoffelsalat, butternut squash eller andre rodfrugter i ovn - eller bare stegte grøntsager.
1
Lykke
Indlæg: 6946
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 231
Likede indlæg: 6468

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Lykke » 27. apr 2024, 10:47

Fandtes der ikke engang økologiske mariekiks?
1

Tilbage til "Mad og drikke"