Tråden til de små spørgsmål

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf FormerlyKnownAs » 24. maj 2019, 10:23

Pandesteg skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Det lykkedes vores maid at lave 25 tørre pandekager. Jeg aner ikke hvordan den slags sker. Nogle som ved det?

I går da hun lavede dem var de sådan halvtørre. I dag er de helt tørre. Har aldrig oplevet pandekager sådan. Helt klassisk dansk amo opskrift.

Hvad gør vi for bløde dem op? Eller er de dømt til skraldespanden?


Hun har vel stegt dem for længe?

Jeg tror ikke de kan reddes og spises som pandekager men med tilsættelse af en anden lidt mere våd ingrediens kan de nok bruges til romkugler.


Gud ja, det er da logisk. Min hjerne virker vist ikke i dag :lol:

Så egentlig godt at hun skruede ned for vRmen og så skal de jo have mere tid. Træls
1
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf FormerlyKnownAs » 24. maj 2019, 10:27

Pandesteg skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Det lykkedes vores maid at lave 25 tørre pandekager. Jeg aner ikke hvordan den slags sker. Nogle som ved det?

I går da hun lavede dem var de sådan halvtørre. I dag er de helt tørre. Har aldrig oplevet pandekager sådan. Helt klassisk dansk amo opskrift.

Hvad gør vi for bløde dem op? Eller er de dømt til skraldespanden?


Hun har vel stegt dem for længe?

Jeg tror ikke de kan reddes og spises som pandekager men med tilsættelse af en anden lidt mere våd ingrediens kan de nok bruges til romkugler.


Gud ja, det er da logisk. Min hjerne virker vist ikke i dag :lol:

Så egentlig godt at hun skruede ned for vRmen og så skal de jo have mere tid. Træls
0
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf dykkersild » 24. maj 2019, 11:45

FormerlyKnownAs skrev:
Pandesteg skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Det lykkedes vores maid at lave 25 tørre pandekager. Jeg aner ikke hvordan den slags sker. Nogle som ved det?

I går da hun lavede dem var de sådan halvtørre. I dag er de helt tørre. Har aldrig oplevet pandekager sådan. Helt klassisk dansk amo opskrift.

Hvad gør vi for bløde dem op? Eller er de dømt til skraldespanden?


Hun har vel stegt dem for længe?

Jeg tror ikke de kan reddes og spises som pandekager men med tilsættelse af en anden lidt mere våd ingrediens kan de nok bruges til romkugler.


Gud ja, det er da logisk. Min hjerne virker vist ikke i dag :lol:

Så egentlig godt at hun skruede ned for vRmen og så skal de jo have mere tid. Træls


Brug dem til en bread pudding - bare med tørre pandekager i stedet for brød. Det kan kun blive godt.
1
Brugeravatar
Eavesdrop
Indlæg: 52
Tilmeldt: 19. sep 2018, 21:06
Kort karma: 1
Likede indlæg: 92

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Eavesdrop » 26. maj 2019, 12:09

Er der nogen ved hvor man kan købe Panko rasp? Altså et supermarked - Føtex, Rema eller sådan noget :)
0
97X, bam! - The future of rock ‘n’ roll
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf HappyPaww » 26. maj 2019, 12:22

Eavesdrop skrev:Er der nogen ved hvor man kan købe Panko rasp? Altså et supermarked - Føtex, Rema eller sådan noget :)

De fleste større supermarkeder- helt sikkert Føtex, Bilka, Kvickly o.lign. Rema har også i deres eget asiatiske mærke :)
1
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Pyjamas » 26. maj 2019, 12:31

Eavesdrop skrev:Er der nogen ved hvor man kan købe Panko rasp? Altså et supermarked - Føtex, Rema eller sådan noget :)


Jeg har købt det i bilka for nylig, det stod blandt deres asiatiske varer.
1
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Persnikedy » 26. maj 2019, 12:35

Eavesdrop skrev:Er der nogen ved hvor man kan købe Panko rasp? Altså et supermarked - Føtex, Rema eller sådan noget :)


rema har det i denne uge til 15kr
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Eavesdrop
Indlæg: 52
Tilmeldt: 19. sep 2018, 21:06
Kort karma: 1
Likede indlæg: 92

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Eavesdrop » 26. maj 2019, 13:33

Tak til jer alle tre :dance:
0
97X, bam! - The future of rock ‘n’ roll
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf StripesAddict » 26. maj 2019, 15:36

Er der nogen, der har en god opskrift med fennikel? Jeg plejer ikke at være voldsomt begejstret for det i rå form. Sidst vi havde fennikel i huset røg det i ovnen med en gang fløde, hvidvin og parmesan, men jeg kunne godt tænke mig at prøve noget andet denne gang.
0
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Lykke » 26. maj 2019, 15:58

StripesAddict skrev:Er der nogen, der har en god opskrift med fennikel? Jeg plejer ikke at være voldsomt begejstret for det i rå form. Sidst vi havde fennikel i huset røg det i ovnen med en gang fløde, hvidvin og parmesan, men jeg kunne godt tænke mig at prøve noget andet denne gang.


Jeg synes det fungerer godt i risotto.
1
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Misantropen » 26. maj 2019, 16:06

Jeg skal lave panerede kyllingfileter, men har aldrig prøvet det før. De opskrifter jeg har fundet er ikke helt enige om tilberedningen.

Har I erfaring med at lave det? Bliver de bedst med tilberedning på pande eller i ovn?

Ifølge den her opskrift skal de først brunes og derefter i ovnen på 200 grader. Det synes jeg umiddelbart virker som meget når det er kyllingfileter og de er halvede :gruble:
https://www.webopskrifter.dk/opskrifter ... let-22435/

Især når de i den her opskrift kun skal stege i ca 4 minutter på hver side.
https://spisbedre.dk/opskrift/paneret-k ... s-og-karry

Er det fordi de bliver banket i den sidste opskrift?
0
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf StripesAddict » 26. maj 2019, 17:05

Lykke skrev:
StripesAddict skrev:Er der nogen, der har en god opskrift med fennikel? Jeg plejer ikke at være voldsomt begejstret for det i rå form. Sidst vi havde fennikel i huset røg det i ovnen med en gang fløde, hvidvin og parmesan, men jeg kunne godt tænke mig at prøve noget andet denne gang.


Jeg synes det fungerer godt i risotto.


Det lyder lækkert, tak for tip :)
1
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Studsgaard » 26. maj 2019, 18:32

hvordan vil i tilberede en hummer?

Vi overvejer at flække dem og så putte citron og hvidløg og så grille dem. Sådan har vi flere gange lavet jomfruhummerhaler. Og tænker det også vil være godt med en hel hummer.

Men kom endelig med gode ideer og opskrifter.
Det kan både være hyggemusik eller som en regulær ret.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf FormerlyKnownAs » 27. maj 2019, 02:09

StripesAddict skrev:Er der nogen, der har en god opskrift med fennikel? Jeg plejer ikke at være voldsomt begejstret for det i rå form. Sidst vi havde fennikel i huset røg det i ovnen med en gang fløde, hvidvin og parmesan, men jeg kunne godt tænke mig at prøve noget andet denne gang.


Er det en opskrift det med fløde, hvidvin og parmesan? I så fald vil jeg gerne have den :)
1
MissB
Indlæg: 2339
Tilmeldt: 30. apr 2017, 20:02
Kort karma: 253
Likede indlæg: 2121

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf MissB » 27. maj 2019, 07:26

StripesAddict skrev:
Lykke skrev:
StripesAddict skrev:Er der nogen, der har en god opskrift med fennikel? Jeg plejer ikke at være voldsomt begejstret for det i rå form. Sidst vi havde fennikel i huset røg det i ovnen med en gang fløde, hvidvin og parmesan, men jeg kunne godt tænke mig at prøve noget andet denne gang.


Jeg synes det fungerer godt i risotto.


Det lyder lækkert, tak for tip :)


Jeg er normalt heller ikke glad for det i rå form indtil jeg smagte denne enkle “salat”.

Papirstynde skiver af fennikel og appelsin lagt i lag, så de giver hinanden smag.
1

Tilbage til "Mad og drikke"