Skaldyr i København?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Skaldyr i København?

Indlægaf ManicNinja » 21. apr 2017, 17:40

Jeg har brug for jeres råd og anbefalinger.

Er HELT VILD med skaldyr, men spiser det ikke ret tit ude, da det nemt bliver lidt pebret i pris i forhold til, hvor meget (lidt), man får.

Meeeen ind imellem skal man sgu flotte sig! Så hvor i København skal jeg invitere de bedste hen? Har overvejet Oysters & Grill, men har været der før, og det er måske også lige billigt og jordbundent nok til at føle, man ordentligt har givet den gas.

Har hørt rigtigt godt om Fishmarket Pastis. Har I nogen erfaringer med det eller andre seafood-steder, så udgyd dem meget gerne her! :)
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Skaldyr i København?

Indlægaf HappyPaww » 21. apr 2017, 17:44

Fiskebaren i Kødbyen
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Skaldyr i København?

Indlægaf Wizzze » 21. apr 2017, 18:33

ManicNinja skrev:Jeg har brug for jeres råd og anbefalinger.

Er HELT VILD med skaldyr, men spiser det ikke ret tit ude, da det nemt bliver lidt pebret i pris i forhold til, hvor meget (lidt), man får.

Meeeen ind imellem skal man sgu flotte sig! Så hvor i København skal jeg invitere de bedste hen? Har overvejet Oysters & Grill, men har været der før, og det er måske også lige billigt og jordbundent nok til at føle, man ordentligt har givet den gas.

Har hørt rigtigt godt om Fishmarket Pastis. Har I nogen erfaringer med det eller andre seafood-steder, så udgyd dem meget gerne her! :)


Fishmarket er rigtig godt, og så Fiskebaren som Happy skriver. Men det kommer også an på hvad det er man er ude efter.

Når vejret er godt, og man kan sidde ude i den overdækkede gård, så er Zeleste rigtig god til grillet hummer, og de faste fisk, jeg er ikke helt så imponeret af deres finere fisk som tunge f.eks.

Der kan Mon Amour inde i Skindergade være bedre med, og det er også et rigtig godt sted til muslinger. Et andet godt muslingested er Aristo på Islands Brygge, de er også gode til at følge sæsonen, så f.eks. stenbider rogn når det er i sæson, asparges og fjordrejer når de er i sæson osv.

Og nu vi har snakket muslinger, så skal Musling inde ved Torvehallerne også have ros, men det er lidt snyd, for det er bare en afdeling af Kødbyens Fiskebar et andet sted i byen, men så er der jo garanti for kvaliteten.

Nede for enden af Nyhavn er Hummer åbnet, og de er gode til alternative hummer kreationer og utraditionelle fiskeretter, en hakkebøf med hummer f.eks. som et alternativt surf & turf :D

Søren K inde på det kgl. bibliotek, laver også gode fiske og seafood retter, uden at være en decideret fiske- eller skaldyrs restaurant. Kan anbefale et besøg, når han ind i mellem har østers på menu´en, han gider kun, når de er super gode :savl:

Ellers Lumskebugten, han har altid østers med mums tilbehør, og er ligesom Søren K god til fisk og skaldyr, selvom det ikke er et decideret seafood sted.
3
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Skaldyr i København?

Indlægaf ManicNinja » 22. apr 2017, 12:45

Hvor er I gode - tusind tak for de fyldige anbefalinger! :gogo:
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Venus222
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 4. sep 2015, 18:32
Kort karma: 135
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 2693

Re: Skaldyr i København?

Indlægaf Venus222 » 26. apr 2017, 19:31

Ellers er der Arken i Køge, som har fiske og skalddyrs buffet fra d. 23 jun. :P

http://www.restaurant-arken.dk/fisk-og-skaldyr.html
0
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Skaldyr i København?

Indlægaf ManicNinja » 12. maj 2017, 14:14

Vi endte på Fishmarket - og det var virkelig godt. Ikke blot var det virkelig en skøn skaldyrsanretning - forretterne (ceviche af hhv. kammusling og havtaske) var også meget originale og kreative, især den første af dem var ultrafrisk. Elsker at blive overrasket. Og det blev jeg også over at forelske mig i desserten, noget ingefærmarineret pære, pæresorbet og knas og creme. Jeg er ikke rigtigt til desserter og slet ikke til sorbet. Men denne var med et glas uovertruffen sauterne til lige i skabet! Til maden drak vi en Chablis, der formodentlig ville kunne gøre de fleste milde og medgørlige ...

Igen tak for alle jeres anbefalinger - vil løbende prøve nogle af dem af! :gogo:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill

Tilbage til "Mad og drikke"