Madpakkekampen

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Madpakkekampen

Indlægaf Rapfisk » 17. apr 2017, 19:57

Inspireret af, at jeg har stået og lavet madpakker tænker jeg på, hvordan det er på jeres arbejdspladser/studiesteder. Har folk madpakker med, og hvad har de med? Er der én, der altid har makrelsalat med, og er der konkurrence om, hvis der er mest spændende / sundest / whatever?
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: Madpakkekampen

Indlægaf Rapfisk » 17. apr 2017, 21:01

Trådstarter starter: Jeg starter på nyt arbejde i morgen og har lavet madpakker til tre dage med råkost og frikadeller / sandwich. Det betyder noget for mig at have en god madpakke de første dage, fordi jeg tidligere har oplevet, at man ser og bliver inspireret af kollegernes madpakker. De gange, jeg har arbejdet med sundhedsprofessionelle, har det som regel været et parameter, at maden skulle være sund, hvor det i andre grupper gav komplimenter, hvis maden var rester af en lækker aftensmad.

På min seneste arbejdsplads var der én, der næsten hver dag spiste en dåse torskelever med rugbrød. På en anden arbejdsplads var det en dåse makrel i tomat og to rundtenommer.

Derudover var der "mode" i frokosten. En overgang havde mange avokadomadder med, som senere afløstes af måltidssalater (særligt den med rejer) fra en nærliggende Irma og en overgang thai-cubes.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Madpakkekampen

Indlægaf Vixen » 17. apr 2017, 21:22

Da jeg var i praktik og skulle have madpakke med, stod den ofte på knækbrød (især fordi, man ikke kunne købe rugbrød dér hvor jeg var). Ofte med dåsetun eller hytteost, altid med tomater og/eller avokado og evt. mayo. Nogle gange med en en skål rodfrugtsalat med vinaigrette til. Jeg bliver virkelig aldrig træt af tun med forskelligt tilbehør, men har skruet gevaldigt ned, nu hvor jeg er gravid.

Nu skriver jeg speciale, og det er ofte rugbrød eller knækbrød med en form for pålæg (ost, pikantost, makrel i tomat, æg, eller hvad jeg ellers finder på) samt en masse grønt til, ofte peberfrugt, gulerødder og agurk.

Jeg savnede virkelig rugbrød imens jeg var i udlandet, og jeg har stadig ikke fået nok - det plejer ellers at være meget i perioder :)
1
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6344
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14591

Re: Madpakkekampen

Indlægaf Pjeps » 18. apr 2017, 07:51

Hos os er det blandet landhandel, men vi kommenterer lystigt hinandens mad, og bliver inspireret. Indimellem laver vi madpakkeaftaler, dvs at jeg godt kan finde på at skrive til en kollega eller to, at jeg tager mad med i morgen. Og omvendt, så slipper man indimellem for madpakketjansen selv.

Og om man laver en god salat, sandwich el, andet til 1 Pers eller til 3, det går ud på et.
0
:ninja:
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14804
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24917

Re: Madpakkekampen

Indlægaf sigge » 18. apr 2017, 10:01

Vi konkurrerer ikke, men vi kommenterer gerne på hinandens madpakker. Min arbejdsplads ligger lige ved siden af en Rema, så mange køber mad der. En overgang var deres måltidssalater utroligt populære blandt mange, men dem der de fleste ved at være kørt lidt trætte i. Der er også en del, der bare køber rugbrød og pålæg og har det liggende i køleskabet og smører sig rugbrødsmadder til frokosten. Andre igen kører rester fra aftensmad, og det er oftest dem, man er lidt misundelig på.

Særligt en af mine kollegers madpakke er vi ofte spændte på at se. Han har indgået aftale med sin kone om, inden de blev gift, at hun laver hans madpakke, og det gør hun så. I perioder forsøger de så at spise kalorielet, og det medfører, at min kollega sidder med en stor boks med salat uden dressing, kød eller andre proteinkilder. Og så ser han noget så ynkelig ud. Så derfor kommenterer vi andre meget entusiastisk de dage, hvor han har kød med.

Avocadomadder er i øvrigt stadig populære her omkring.

Jeg kommenterer aldrig, aldrig på det, men jeg får faktisk en lille smule kvalme, når en kollega af og til sidder med en dåse makrel i tomat og 2 skiver kridhvidt franskbrød og dypper brødet i tomatsovsen og ellers spiser fisken med en gaffel direkte af dåsen. I min hjerne hører makrel i tomat til på rugbrød, så kombinationen med franskbrød forekommer mig meget sær. Men jeg ville aldrig sige noget til hende om det - ikke engang direkte adspurgt ville jeg sige andet end, at jeg selv foretrækker rugbrød.

Selv kører jeg en absolut uinspireret madpakke bestående af en rugbrødsklapsammen med hamburgerryg og mayonnaise og 2-3 gulerødder. Det har jeg kun afveget fra ganske få gange i de sidste 6 år. Så der er vist ikke nogen, der drømmer om at bytte madpakke med mig. :-D
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4891
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8819

Re: Madpakkekampen

Indlægaf Skorstenen » 18. apr 2017, 10:57

Jeg spiser alene. Vi har en kantine, men jeg kan ikke klare når andre kommenterer på min mad. Jeg har som regel bare en pakke rugbrød og en slags pålæg til at ligge i køleskabet på jobbet. Og en agurk/bakke tomat.
Men jeg vælger til enhver tid en rest fra aftensmaden, så når jeg har det - er det det som kommer med.
0
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Madpakkekampen

Indlægaf Aspargsen » 18. apr 2017, 11:03

Prøver på enhver måde af undgå madpakker, arbejder heldigvis et sted med kantine
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11594
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 914
Likede indlæg: 18650

Re: Madpakkekampen

Indlægaf PaleSeptember » 18. apr 2017, 13:19

Jeg er ikke så god til madpakker, så for det meste har jeg hentet mad i "Restauranten" på sygehuset, som der ikke er spor restaurant over. Når jeg så en sjælden gang har madpakke med, så er det som regel en salat med kylling eller laks. De seneste steder jeg har været, har der været rigtig mange, der sidder med "helgen-madpakken" med hytteost og avocado, og jeg er ved at kaste op over det! Spis dog rigtig mad!
1
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner

Tilbage til "Mad og drikke"