Er det allerede 1. april ?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Yetie
Indlæg: 1431
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:18
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5031

Re: Er det allerede 1. april ?

Indlægaf Yetie » 27. mar 2017, 16:51

Bluebell skrev:Tesco har tre varianter af choladepizzaer, så her spiser børn og mand jævnligt en med frisk frugt. Det kan de såmænd også nok i Danmark. Selvom prisen sikkert bliver en del højere.


Gad vide om ikke man kan toldtarifere den så man slipper for at betale afgift når det nu markedsføres som en pizza...? :gruble:
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25737

Re: Er det allerede 1. april ?

Indlægaf Delfin » 27. mar 2017, 17:04

Jeg har ikke menstruation, men jeg kunne da godt æde et stykke chokopizza. Det er nok alligevel ikke vildt meget mere usundt end en pappizza fra køleren.
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20484
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43969

Re: Er det allerede 1. april ?

Indlægaf paint » 30. mar 2017, 22:02

Pizza, er egentlig et besynderligt fænomen – ikke mindst for dem i pizzaens hjemland (Italien).
En pizza, er ikke noget måltid, hvis man spørger en italiener. Det er en slags forret (antipasti) eller evt. et mellemmåltid (på linje med en hotdog). Men folk i hele verden æder alt, bare det lægges oven på en pizzabund. Fra centralt placeret kilde, har jeg hørt at om man så snittede indlægssålerne i et par gamle svedige sneakers, dryssede lidt parmesan over det, og lagde det på en pizzabund, så ville folk (ikke italienere) æde det.

Italienere, har svært ved at forstå det. ;)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Mocca
Indlæg: 831
Tilmeldt: 23. sep 2015, 08:37
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1320

Re: Er det allerede 1. april ?

Indlægaf Mocca » 1. apr 2017, 07:45

:gruble:
Spiser man den frossen, optøet eller skal den i ovnen først?
Er det sidste ikke synd for chokoladen? Eller det er måske ikke rigtig chokolade, der er på?
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11594
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 914
Likede indlæg: 18650

Re: Er det allerede 1. april ?

Indlægaf PaleSeptember » 1. apr 2017, 17:32

paint skrev:Pizza, er egentlig et besynderligt fænomen – ikke mindst for dem i pizzaens hjemland (Italien).
En pizza, er ikke noget måltid, hvis man spørger en italiener. Det er en slags forret (antipasti) eller evt. et mellemmåltid (på linje med en hotdog). Men folk i hele verden æder alt, bare det lægges oven på en pizzabund. Fra centralt placeret kilde, har jeg hørt at om man så snittede indlægssålerne i et par gamle svedige sneakers, dryssede lidt parmesan over det, og lagde det på en pizzabund, så ville folk (ikke italienere) æde det.

Italienere, har svært ved at forstå det. ;)


Jeg tror nu nok, at italienerne betragter en pizza som et måltid. Det er i hvert fald min erfaring dernede fra.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20484
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43969

Re: Er det allerede 1. april ?

Indlægaf paint » 1. apr 2017, 17:40

PaleSeptember skrev:
paint skrev:Pizza, er egentlig et besynderligt fænomen – ikke mindst for dem i pizzaens hjemland (Italien).
En pizza, er ikke noget måltid, hvis man spørger en italiener. Det er en slags forret (antipasti) eller evt. et mellemmåltid (på linje med en hotdog). Men folk i hele verden æder alt, bare det lægges oven på en pizzabund. Fra centralt placeret kilde, har jeg hørt at om man så snittede indlægssålerne i et par gamle svedige sneakers, dryssede lidt parmesan over det, og lagde det på en pizzabund, så ville folk (ikke italienere) æde det.

Italienere, har svært ved at forstå det. ;)


Jeg tror nu nok, at italienerne betragter en pizza som et måltid. Det er i hvert fald min erfaring dernede fra.


Det er ikke min erfaring. Min kæreste er italiensk/dansk, og hele hendes familie er restaurant-ejere.
Senest rettet af paint 1. apr 2017, 20:29, rettet i alt 1 gang.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: Er det allerede 1. april ?

Indlægaf Rapfisk » 1. apr 2017, 18:31

Ja.
3
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3408
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10683

Re: Er det allerede 1. april ?

Indlægaf Little_Woman » 2. apr 2017, 05:44

Wizzze skrev:
Animi skrev:Selvom bunden er rund som en pizza og de kalder det en pizza, så er det vel mere en chokoladetærte end en chokoladepizza?


Det er vel nærmest en meget stor chokolade kiks? :gruble:

Men bare det at markedsføre det som en chokolade pizza :8: Stakkels børnefamilier når ungerne ser den der i køledisken :gruble:
Eller alle singlerne efter en dårlig date, eller ingen date, eller alle dem med de ledeste menstruationsperioder.


Jeg er både single og har menstruation - det er da godt nok er UNDER at jeg ikke rakker byen rundt efter den pizza, frådende og med fuldstændig blottet kritisk sans. Jeg ER jo i mine følelsers vold, som kvinde, med en krop der fungerer naturligt og pt. ingen mand til at hjælpe mig med at navigere i livet.

So help me God, til at modstå denne fristelse.. som jeg i øvrigt godt kunne finde på at smage, som dessert.
7
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11594
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 914
Likede indlæg: 18650

Re: Er det allerede 1. april ?

Indlægaf PaleSeptember » 2. apr 2017, 09:53

paint skrev:
PaleSeptember skrev:
paint skrev:Pizza, er egentlig et besynderligt fænomen – ikke mindst for dem i pizzaens hjemland (Italien).
En pizza, er ikke noget måltid, hvis man spørger en italiener. Det er en slags forret (antipasti) eller evt. et mellemmåltid (på linje med en hotdog). Men folk i hele verden æder alt, bare det lægges oven på en pizzabund. Fra centralt placeret kilde, har jeg hørt at om man så snittede indlægssålerne i et par gamle svedige sneakers, dryssede lidt parmesan over det, og lagde det på en pizzabund, så ville folk (ikke italienere) æde det.

Italienere, har svært ved at forstå det. ;)


Jeg tror nu nok, at italienerne betragter en pizza som et måltid. Det er i hvert fald min erfaring dernede fra.


Det er ikke min erfaring. Min kæreste er italiensk/dansk, og hele hendes familie er restaurant-ejere.


Min moster har boet i Italien i 25 år, og har jeg har flere gange været ude at spise med en stor del af hendes italienske familie, hvor de kun bestiller pizzaer og intet andet. For præcis et år siden var vi i Italien, og om aftenen var vi ude at spise med 12 venner, der alle sammen bestilte pizza og intet andet. Jeg må have været heldig at støde på præcis den lille promille af italienere, der så netop betragter en pizza som et måltid ;)
1
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20484
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43969

Re: Er det allerede 1. april ?

Indlægaf paint » 2. apr 2017, 09:55

PaleSeptember skrev:
paint skrev:
PaleSeptember skrev:
paint skrev:Pizza, er egentlig et besynderligt fænomen – ikke mindst for dem i pizzaens hjemland (Italien).
En pizza, er ikke noget måltid, hvis man spørger en italiener. Det er en slags forret (antipasti) eller evt. et mellemmåltid (på linje med en hotdog). Men folk i hele verden æder alt, bare det lægges oven på en pizzabund. Fra centralt placeret kilde, har jeg hørt at om man så snittede indlægssålerne i et par gamle svedige sneakers, dryssede lidt parmesan over det, og lagde det på en pizzabund, så ville folk (ikke italienere) æde det.

Italienere, har svært ved at forstå det. ;)


Jeg tror nu nok, at italienerne betragter en pizza som et måltid. Det er i hvert fald min erfaring dernede fra.


Det er ikke min erfaring. Min kæreste er italiensk/dansk, og hele hendes familie er restaurant-ejere.


Min moster har boet i Italien i 25 år, og har jeg har flere gange været ude at spise med en stor del af hendes italienske familie, hvor de kun bestiller pizzaer og intet andet. For præcis et år siden var vi i Italien, og om aftenen var vi ude at spise med 12 venner, der alle sammen bestilte pizza og intet andet. Jeg må have været heldig at støde på præcis den lille promille af italienere, der så netop betragter en pizza som et måltid ;)


Tillykke med det :)

Men sådan lidt uddybet, så er der meget store forskelle på pizzaer, i de forskellige egne af Italien - også i måden man bruger dem eller hvordan de indgår i den daglige kost.
Generelt er det sådan at man i Syditalien ( f.eks i Napoli) laver 'tynde' pizzaer f.eks Pizza Margherita, hvor der ikke er andet end tomat og mozzarella på. Der er også nogle varianter, med ansjos, muslinger etc. Det korte af det lange er, at det er en tynd og ofte sprødstegt pizza. I Syditalien, giver man ikke meget for Norditaliens 'tykke' svampede overlæssede pizzaer, som efter Syditalienernes mening intet har med en 'rigtig' pizza at gøre.

I Norditalien, kan man endda købe pizza i metermål hos den lokale slagter, f.eks 1 meter Pizza, som hjemme skæres ud i bidder og ofte serveres som en slags forret eller aperetivo, som skal tage den værste sult og dermed også spare lidt på de dyrere råvarer til det 'rigtige' måltid (lidt som vi spiser kartofler for at spare på kødet). Eller man kan gå ind og købe en bid af denne metermåls-pizza, som en slags frokost eller mellemmåltid. Dette ville man aldrig drømme om i Napoli.

Kort sagt: Pizza, kan være mange ting og meget forskellige (både i brug og udseende)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra

Tilbage til "Mad og drikke"