Nyt Supermarkedskoncept

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Nyt Supermarkedskoncept

Indlægaf Flora » 21. mar 2017, 01:08

eks-Maupassant skrev:
Flora skrev:Der findes vel vegetarer/semivegetarer alle steder, så hvorfor skulle konceptet kun fungere på Østerbro og Frederiksberg? Meny laver vel kun sådan et koncept, hvis de kan se de sælger nok vegetarprodukter til at det giver mening.


Da ikke i Jylland?


Jeg kommer ikke så meget i Jylland, så jeg skal ikke kunne sige det med sikkerhed. Men jeg synes det virker som en rimelig antagelse, at nogle jyder er vegetarer :D
1
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Nyt Supermarkedskoncept

Indlægaf fisken80 » 21. mar 2017, 06:00

Der findes altså også vegetarer og veganere uden for de nævnte området. F.eks. er der åbnet en veganer-restaurant i Odense og så vidt jeg ved er den allerede ganske velbesøgt. Jeg har i øvrigt flere kolleger der er vegetarer eller veganere.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Nyt Supermarkedskoncept

Indlægaf Lykke » 21. mar 2017, 06:35

fisken80 skrev:Der findes altså også vegetarer og veganere uden for de nævnte området. F.eks. er der åbnet en veganer-restaurant i Odense og så vidt jeg ved er den allerede ganske velbesøgt. Jeg har i øvrigt flere kolleger der er vegetarer eller veganere.


Der er to veganske cafeer i Odense.
1
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Nyt Supermarkedskoncept

Indlægaf Evapeva » 21. mar 2017, 08:14

Jeg tror, at de der er skeptiske over for vegetarisk/vegansk kost - fx om de kan få det til at smage af lige så meget som en kødret - ville vælge en færdigret for at prøve det af på en nem måde. Og hvis den teori holder, er produktet gangbart langt flere steder end foreslået i første omgang.

Jeg selv er opvokset i Vejle, og der er sket en eksplosion på området de seneste 5-10 år, således at take away ikke længere kun er lig med junk. Og cafémad ikke længere er lig burger-med-pind-i. Fx er der Onkel A, som boomer helt vanvittigt i popularitet, og som jeg synes tilbyder et lækkert alternativ til den evindelige cafémad. Og i hver kategori (salat, smørrebrød, brunch, sandwich) tilbydes der veganske alternativer.

Når nu udviklingen er i gang på restaurationsplan, så tror jeg bestemt også, at supermarkederne er modne.

Ærgerligt egentlig, at der stadig er så mange fordomme om, at "man" nok kun vil have konventionel mad udenfor Broerne og Aaaarhus, når nu tegn på det modsatte viser sig hist og pist. :)
5
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Nyt Supermarkedskoncept

Indlægaf icelady » 21. mar 2017, 09:31

Meny her i Randers har i forvejen et stort udvalg af de produkter, så jeg tror sagtens det ville kunne betale sig for butikkerne.


Nu har jeg ikke lavet en videnskabelig undersøgelse, men jeg tror at Meny er dem, der har mest i byen, ift feks Føtex og Kvickly.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
getitright
Indlæg: 147
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:59
Kort karma: 23
Likede indlæg: 268

Re: Nyt Supermarkedskoncept

Indlægaf getitright » 21. mar 2017, 09:43

Jeg er vegetar, og glæder mig virkelig til den dag, McDonalds lancerer en vegetarburger i Danmark. Bare fordi man er vegetar/veganer betyder det ikke, at man ikke kan lide færdigretter eller junkfood for den sags skyld. Tjek evt. facebookgruppen What F.A.T. Vegans Eat. ;) :-D

Meny ligger et stykke fra mig, men når jeg er i nærheden af butikken, skal jeg altid lige ind og kigge på deres vegetariske/veganske sortiment - så det er helt sikkert noget, jeg vil benytte mig af, når jeg er i det område.
0
"I took a deep breath and listened to the old brag of my heart. I am, I am, I am." - Sylvia Plath
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Nyt Supermarkedskoncept

Indlægaf godtnavn » 22. mar 2017, 22:07

getitright skrev:Jeg er vegetar, og glæder mig virkelig til den dag, McDonalds lancerer en vegetarburger i Danmark. Bare fordi man er vegetar/veganer betyder det ikke, at man ikke kan lide færdigretter eller junkfood for den sags skyld. Tjek evt. facebookgruppen What F.A.T. Vegans Eat. ;) :-D

Meny ligger et stykke fra mig, men når jeg er i nærheden af butikken, skal jeg altid lige ind og kigge på deres vegetariske/veganske sortiment - så det er helt sikkert noget, jeg vil benytte mig af, når jeg er i det område.


I Indien har de en vegetarburger, den smager af pap, så du skal ikke glæde dig for meget...

Tilgengæld har meny denne uge tilbud på vegetriske mexibøffer de er ret gode af en færdig frostvarer at være :)
0
getitright
Indlæg: 147
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:59
Kort karma: 23
Likede indlæg: 268

Re: Nyt Supermarkedskoncept

Indlægaf getitright » 22. mar 2017, 22:35

godtnavn skrev:
getitright skrev:Jeg er vegetar, og glæder mig virkelig til den dag, McDonalds lancerer en vegetarburger i Danmark. Bare fordi man er vegetar/veganer betyder det ikke, at man ikke kan lide færdigretter eller junkfood for den sags skyld. Tjek evt. facebookgruppen What F.A.T. Vegans Eat. ;) :-D

Meny ligger et stykke fra mig, men når jeg er i nærheden af butikken, skal jeg altid lige ind og kigge på deres vegetariske/veganske sortiment - så det er helt sikkert noget, jeg vil benytte mig af, når jeg er i det område.


I Indien har de en vegetarburger, den smager af pap, så du skal ikke glæde dig for meget...

Tilgengæld har meny denne uge tilbud på vegetriske mexibøffer de er ret gode af en færdig frostvarer at være :)


Haha, jeg havde næsten ikke regnet med andet :-D Jeg går lidt for meget på McDonalds i perioder, og jeg vil bare gerne kunne bestille en burger og ikke bare nøjes med pomfritter. :genert:

Ja, jeg kender dem godt! De er lidt for stærke til mine sarte smagsløg, desværre :mellow:
0
"I took a deep breath and listened to the old brag of my heart. I am, I am, I am." - Sylvia Plath
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Nyt Supermarkedskoncept

Indlægaf Slettet bruger » 22. mar 2017, 23:45

getitright skrev:
godtnavn skrev:
getitright skrev:Jeg er vegetar, og glæder mig virkelig til den dag, McDonalds lancerer en vegetarburger i Danmark. Bare fordi man er vegetar/veganer betyder det ikke, at man ikke kan lide færdigretter eller junkfood for den sags skyld. Tjek evt. facebookgruppen What F.A.T. Vegans Eat. ;) :-D

Meny ligger et stykke fra mig, men når jeg er i nærheden af butikken, skal jeg altid lige ind og kigge på deres vegetariske/veganske sortiment - så det er helt sikkert noget, jeg vil benytte mig af, når jeg er i det område.


I Indien har de en vegetarburger, den smager af pap, så du skal ikke glæde dig for meget...

Tilgengæld har meny denne uge tilbud på vegetriske mexibøffer de er ret gode af en færdig frostvarer at være :)


Haha, jeg havde næsten ikke regnet med andet :-D Jeg går lidt for meget på McDonalds i perioder, og jeg vil bare gerne kunne bestille en burger og ikke bare nøjes med pomfritter. :genert:

Ja, jeg kender dem godt! De er lidt for stærke til mine sarte smagsløg, desværre :mellow:


Det er nu også et spørgsmål om der er kød i kødet i McDonalds :)
0
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10395

Re: Nyt Supermarkedskoncept

Indlægaf lillebjoern » 23. mar 2017, 07:22

Det synes jeg er en virkelig god idé. Jeg kunne sagtens finde på at benytte mig af det - især hvis de har vegetariske færdigretter eller i hvert fald inspiration til, hvad man kan lave. Det er så godt for miljøet.

Så mangler industrien bare at skære ned på deres emballage, så er vi allerede nået et godt stykke.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9020
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1013
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21849

Re: Nyt Supermarkedskoncept

Indlægaf Purple Haze » 23. mar 2017, 08:53

Det smarte ved sådan nogle vegetar retter er jo også at hvis man virkelig ikke kan undvære kød.
Så spiser man bare en bøf til.

Det er tit noget sværere den snden vej rundt.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Nyt Supermarkedskoncept

Indlægaf fisken80 » 23. mar 2017, 10:03

lillebjoern skrev:Det synes jeg er en virkelig god idé. Jeg kunne sagtens finde på at benytte mig af det - især hvis de har vegetariske færdigretter eller i hvert fald inspiration til, hvad man kan lave. Det er så godt for miljøet.

Så mangler industrien bare at skære ned på deres emballage, så er vi allerede nået et godt stykke.


Det ville føre til markant større madspild, så det skal du ikke ønske dig.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10395

Re: Nyt Supermarkedskoncept

Indlægaf lillebjoern » 23. mar 2017, 10:23

fisken80 skrev:
lillebjoern skrev:Det synes jeg er en virkelig god idé. Jeg kunne sagtens finde på at benytte mig af det - især hvis de har vegetariske færdigretter eller i hvert fald inspiration til, hvad man kan lave. Det er så godt for miljøet.

Så mangler industrien bare at skære ned på deres emballage, så er vi allerede nået et godt stykke.


Det ville føre til markant større madspild, så det skal du ikke ønske dig.


Hvorfor?
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:

Tilbage til "Mad og drikke"