Mælk med A2 A2 egenskaber

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Mælk med A2 A2 egenskaber

Indlægaf IrmaPigen » 11. mar 2017, 11:30

Jeg drikker af og til Thiese Urmælk.

Jeg er med på, at det er noget med proteinerne er anerledes.

Nogle mener, at det skulle være sundere for menneskekroppen. Det er jeg med på.

Jeg ved bare ikke lige, hvorfor det skulle være sundere.

Er der nogen der kan forklare mig, hvorfor det skulle være sundere for menneskekroppen end almindelig A1 A1 mælk.
0
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Mælk med A2 A2 egenskaber

Indlægaf IrmaPigen » 11. mar 2017, 11:54

Bluebell skrev:Der er ikke nogen uafhængig forskning der understøtter at denne mælk er bedre for helbredet. Eller jeg har ikke kunnet finde det.


Jeg søger ikke evidens for at det er sundere - det er derfor jeg skriver "nogle mener det er sundere"
0
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Mælk med A2 A2 egenskaber

Indlægaf IrmaPigen » 11. mar 2017, 12:24

Bluebell skrev:
IrmaPigen skrev:
Bluebell skrev:Der er ikke nogen uafhængig forskning der understøtter at denne mælk er bedre for helbredet. Eller jeg har ikke kunnet finde det.


Jeg søger ikke evidens for at det er sundere - det er derfor jeg skriver "nogle mener det er sundere"



Er der nogen der kan forklare mig, hvorfor det skulle være sundere for menneskekroppen end almindelig A1 A1 mælk.

- jeg svarede på det her. At der ikke er pt nogen uafhængig forskning, der taler for at det er sundere.


Det skal naturligvis læses i kontekst med afsnittet ovenfor, hvor jeg skriver "nogle mener det er sundere for menneskekroppen", og det er også derfor jeg skriver "skulle være sundere" og jeg ikke skriver "er sundere for menneskekroppen"
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Mælk med A2 A2 egenskaber

Indlægaf Slettet bruger » 11. mar 2017, 12:26

Bluebell skrev:
IrmaPigen skrev:
Bluebell skrev:Der er ikke nogen uafhængig forskning der understøtter at denne mælk er bedre for helbredet. Eller jeg har ikke kunnet finde det.


Jeg søger ikke evidens for at det er sundere - det er derfor jeg skriver "nogle mener det er sundere"



Er der nogen der kan forklare mig, hvorfor det skulle være sundere for menneskekroppen end almindelig A1 A1 mælk.

- jeg svarede på det her. At der ikke er pt nogen uafhængig forskning, der taler for at det er sundere.


Wow, vil det sige at din første post i tråden her var både spørgsmål og svar til sig selv?
0
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: Mælk med A2 A2 egenskaber

Indlægaf Oddinary » 17. mar 2017, 14:20

Det står nederst på den her side, som jo selvfølgelig er reklame.
https://irma.dk/ost-mejeri/urmaelk
Så det er ikke fordi A2 er sundhedsfremmende som sådan, men fordi, man mistænker et peptid der udskilles under nedbrydelsen af A1 for at være kædet sammen med whatever/standard sygdomssmøre. Læg dog mærke til at selv de skriver, at der ingen beviser er herfor.
0
Joyce
Indlæg: 1
Tilmeldt: 3. apr 2018, 11:42
Kort karma: 1

Re: Mælk med A2 A2 egenskaber

Indlægaf Joyce » 3. apr 2018, 12:22

Nogle fine spørgsmål. MODERMÆLK SAMT MÆLK FRA ÆGTE JERSEY KØER HAR VIST SIG AT HAVE DET RETTE FORHOLD MELLEM CALCIUM OG MAGNESIUM HVOR NÆSTEN ALT ANDEN KOMÆLK I DANMARK HAR IKKE DETTE FORHOLD. SOM SÅDAN ER ALMINDELIG MÆLK NÆSTEN NYTTELØS TIL OPBYGNING AF CALCIUM I VORES KNØGLER SAMT MUSKLER M.M. UDOVER DET. MANGE MENNESKER FRA ANDRE KULTUR, ISÆR I MELLEMØSTEN HAR IKKE UDVIKLET DET ENZYME, DER KAN NEDBRUDE KOMÆLK. DE FLESTE I VESTEN HAR, MEN MÆLK ALLERGI ER TÆT FORBUNDET MED DENNE ENZYME MANGEL. SELV HAR JEG HOLDT MIG FOR DET MESTE FRA MEJERI PRODUKTER IGENNEM DE SIDSTE 30 ÅR. JEG ER NU 71 OG HAR FIN KNOGLEMASSE = INGEN OSTEPOROSE. JEG FÅR DEN GOD CALCIUM FRA ANDRE MADVARE KILDER BLANDT ANDET "MISO SUPPE". LIGELEDES HAR JEG STADIG ET AKTIV LIV HVOR JEG BRUGER KROPPEN TIL BÅDE VÆGTBÆRING (AT GÅ, LØBE SAMT BRUGER AF ARMENE TIL MERE BELASTENDE OPGAVER) DENNE STIMULATION GIVER STÆRKERE KNOGLER M.M.. REKLAMMER OM AT "DRINK A PINT OF MÆLK A DAY" VAR FINT LIGE EFTER KRIGEN FOR AT TILFØRE PROTEINER TIL ISÆR DE UNDERÆRNERET MENNEKER I GB OG TYSKLAND.. MIG BEKENDT, VAR DER NÆSTEN IGEN I DK DER VISTE SIG AT VÆRE STÆRK UNDERERNÆRET? NÆSTE ALLE I DK FÅR RIGELIGT MEGET AF PROTEINER FRA VORES MAD KULTUR. HELDIGVIS VIL SÅ GODT SOM ALLE KVINDER I DK MEGET GERNE AMME DERES BØRN LÆNGST MULIGT (6 - 12 MÅNEDER) DET ER LOGIK FOR HØNS. FOR TIDLIGT FØDTE FÅR FRA STARTEN MØDERMÆLKEN FR ANDRE MØDRE, DER SELV HAR OVERSKUD, OG DEREFTER FRA EGEN MODER VIA MÆLKEPUMPE ELLER DIREKTE FRA BRYST. ALLE KVINER KAN TILFØRER DERES BØRN MED MODERMÆLK PÅ ET ELLER ANDET MÅDE. VI ER BOMBADERET MED REKLAME. OGSÅ I DETTE TILFÆLDE FRA "IRMA" SELV HAR JEG EN UDDANNELSE SOM FYSIOTERAPEUT SAMT KOST KONSULENT I DET PRIVATE NÅR FOLK VIL VIDERE I DEBATTEN OMKRING KOST. IKKE KUN VEGETAR- IKKE KUN SLANKEKOST. SPISE DANSK DYRKET MAD SOM ER SEASONPRÆGE, SÅ GÅR MEN IKKE HELT GALT I BYEN. MEN INGEN FANATIK. JEG ER TEMELIG IMOD, AT DK EKSPORTERER MÆLK SAMT MEJERI VIDEN TIL KINA. KINESER KAN VÆRE KENDT, FOR AT FÅ MAVEKRÆFT FRA SMAGSFORSTÆRKERE, MEN DE HAR IKKE VÆRET KENDT SOM DIABETIKER. DET ER STORBY KINESERE NU KENDT FOR. DET ER BLEVET EN FORM FOR EPIDEMI LIGELEDES FEDME I ØST KINA. JEG SPØRGER DERFOR - HVAD ER DET VI KAN VÆR BEKENDT MED, AT EKSPORTERE TIL ANDRE FOLKEFÆRD? LIGELEDES HVAD BLIVER VI SELV HJERNEVASKET AF REKLAMMER SAMT "EKSPERTER, TIL AT KONSUMMERE FOR SUNDHEDENS SKYLD? TJA. MED VENLIG HILSEN JOYCE, AARHUS.
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Mælk med A2 A2 egenskaber

Indlægaf Bimmerdyret » 5. apr 2018, 22:16

IrmaPigen skrev:Jeg drikker af og til Thiese Urmælk.

Jeg er med på, at det er noget med proteinerne er anerledes.

Nogle mener, at det skulle være sundere for menneskekroppen. Det er jeg med på.

Jeg ved bare ikke lige, hvorfor det skulle være sundere.

Er der nogen der kan forklare mig, hvorfor det skulle være sundere for menneskekroppen end almindelig A1 A1 mælk.


Det. der er forskellen sådan helt nede på det småtte niveau er en forskel på en enkelt aminosyre ud af 209 af slagsen.
Den pågældende er ikke særlig nødvendig for mennesker, da vi selv kan danne den fra andre aminosyrer.

Så, den er ikke sundere for menneskekroppen, fordi A2 mælk, i sig selv faktisk ikke gør noget som kroppen ikke gør i forvejen.
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Mælk med A2 A2 egenskaber

Indlægaf Bimmerdyret » 5. apr 2018, 22:19

Joyce skrev: KINESER KAN VÆRE KENDT, FOR AT FÅ MAVEKRÆFT FRA SMAGSFORSTÆRKERE, MEN DE HAR IKKE VÆRET KENDT SOM DIABETIKER. DET ER STORBY KINESERE NU KENDT FOR. DET ER BLEVET EN FORM FOR EPIDEMI LIGELEDES FEDME I ØST KINA.



Man FÅR IKKE diabetes af at drikke mælk.
Læs om kina, og hvordan deres befolkningsudvikling har været gennem de sidste 30 år..så finder du svaret på hvorfor fedme er et stigende problem i Kina ;)

:fløjt:
1

Tilbage til "Mad og drikke"