Chips og søde sager - dine vaner

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6486
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14373

Re: Chips og søde sager - dine vaner

Indlægaf Mangoness » 23. feb 2017, 21:07

Jeg bryder mig ikke særlig meget om hverken sodavand, slik eller søde sager generelt - så jeg spiser det med flere måneders mellemrum eller med flere års mellemrum. Det siger mig ikke det store - og jeg får det nemt dårligt af det og får kvalme. :(

Men jeg eeelsker chips - og hvis jeg har dem i huset, så bliver de som regel spist indenfor et døgn :blush: . Jeg prøver at begrænse mig til en chipspose om ugen - men hvis jeg handler, når jeg er sulten, så ryger der nemt en chipspose eller to...måske tre.. i kurven :genert:
1
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Chips og søde sager - dine vaner

Indlægaf sigge » 24. feb 2017, 08:25

Jeg diskriminerer ikke: Slik, is, kage, chips, chokolade, sodavand - jeg elsker det hele. :-D Jeg er typisk "emotional eater", og der virker gulerødder altså ikke, så jeg spiser alt for meget af de usunde sager. Og det kan også ses på min vægt. Jeg forsøger dog at begrænse mit forbrug til weekender (dvs. i mit tilfælde fredag aften til søndag aften), og der kan nemt ryge 1-1½ pose chips, en pose slik og noget kage. Og jeg drikker (light) sodavand stort set dagligt. Jeg har egentlig ikke lyst til at stoppe helt, men jeg ville godt være bedre til 1) at holde fast i, at det kun skal være i weekenden og 2) at begrænse mængden i weekenden.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Chips og søde sager - dine vaner

Indlægaf Vixen » 24. feb 2017, 10:12

Jeg får nok et eller andet sødt de fleste dage, men altid i små mængder, fordi jeg hurtigt får nok. Vi har næsten altid mørk chokolade i skabet til sudden cravings. Jeg bryder mig ikke om mælkechokolade, og mørk chokolade stiller hurtigt min trang, så et par stykker er altid nok.

Jeg kan godt lide slik, men jeg har aldrig spist en hel pose på en aften, f.eks.. Jeg får det helt kvalmt efter en lille håndfuld. Vi køber meget sjældent "vingummi-slik", måske hver tredje måned eller sjældnere. Lakridser køber jeg nogle gange, men kan godt have posen liggende i månedsvis i skabet, fordi en enkelt eller to ad gangen er nok.

Vi har tit chips liggende, men igen, jeg har sjældent lyst til det. Og når jeg har, er en håndfuld nok. Min kærestes vaner har jeg ikke helt styr på, men det er nok ca. samme niveau.

Mine spisevaner er meget lystbetonede, hvilket vil sige, at jeg er meget opmærksom på, hvad jeg helt konkret har lyst til. Er det ikke præcist chips, jeg har cravings efter, så lader jeg være. På den måde kan de holde i laaang tid.
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Chips og søde sager - dine vaner

Indlægaf Animi » 24. feb 2017, 10:46

Jeg kan lide stort set det hele. Og jeg spiser det forholdsvis ofte - men i små mængder. Jeg fandt ud af at for mig er det bedst ikke at sætte grænser for mig selv, og kun må spise sødt og kalorietæt i weekenden, for så har jeg en tendens til at spise meget mere på en weekend, end jeg gør på en hel uge hvor jeg giver mig selv lov til det når jeg vil.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Chips og søde sager - dine vaner

Indlægaf Slettet bruger » 24. feb 2017, 11:07

Vi henter slik i Tyskland, så vi har mange kilo af det liggende. Det bliver spist fredag og lørdag aften og når vi har gæster. Fredag og lørdag aften tager hvert medlem af husstanden en skål og putter lidt slik i, og det bliver så spist imens vi ser noget tegnefilm, og det er det. Det er nogle regler vi har sat op fordi de hjælper både børn og voksne med at holde et fornuftigt indtag. Det har primært været for at styre det over for børnene, men jeg synes faktisk også det er rart for mig selv at vi har fået den struktur på. Ikke fordi jeg har noget vægtproblem, men fordi jeg har det fysisk bedre hvis jeg undgår slik, og hvis jeg åbner en pose en tilfældig hverdagsaften - som jeg har gjort meget førhen - er jeg tilbøjelig til at spise det hele og sove dårligt og være uoplagt næste dag. Og vi sparer en masse penge ved at hente det i Tyskland, men vi er nødt til at have nogle regler for at kunne administrere at have 15 kilo slik stående i en kasse.
0

Tilbage til "Mad og drikke"