Hvad koster et brød hos dig?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Hvad koster et brød hos dig?

Indlægaf godtnavn » 10. feb 2017, 21:02

Netto er holdt op med at have mit yndlings rugbrød :whine: Så nu skal jeg i Føtex for at få det, og så bliver det ret dyrt i og med jeg så også gør de andre indkøb der... Har prøvet et par forskellige bagerrugbrød uden at være synderligt imponeret, har overvejet at bage selv, har bare hørt rugbrød er svært, men hvis nogen har en overkommelig og god opskrift så del gerne :)

Franskbrød/lyst brød spiser vi sjældent, men når vi gør så er det veronabrød fra øko bageren, det er det eneste hvide brød jeg nyder nok i forhold til at det er usundt. Eller hjemmebag :)
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Hvad koster et brød hos dig?

Indlægaf JoyNips » 10. feb 2017, 21:42

Føtexbageren har i øvrigt et rigtig godt rugbrød. Kerne eller softkerne eller sådan noget. Og kæmpestore kanelsnegle!
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7095
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13318

Re: Hvad koster et brød hos dig?

Indlægaf Rapfisk » 10. feb 2017, 21:45

JoyNips skrev:Føtexbageren har i øvrigt et rigtig godt rugbrød. Kerne eller softkerne eller sådan noget. Og kæmpestore kanelsnegle!

Til 10 kroner om onsdagen.
0
Livslinjen: 70 201 201
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Hvad koster et brød hos dig?

Indlægaf JoyNips » 10. feb 2017, 21:48

Rapfisk skrev:
JoyNips skrev:Føtexbageren har i øvrigt et rigtig godt rugbrød. Kerne eller softkerne eller sådan noget. Og kæmpestore kanelsnegle!

Til 10 kroner om onsdagen.


Og hvis man er heldig og køber lige når de har taget en plade ud af ovnen... kanelsneglgasm!
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Hvad koster et brød hos dig?

Indlægaf godtnavn » 10. feb 2017, 21:50

Er deres snegle bedre end deres kanelstang? Jeg har en gang købt kanelstang der og aldrig har jeg oplevet en så tør omgang og stort set uden kanelsmag :(
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24638
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3202
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36817

Re: Hvad koster et brød hos dig?

Indlægaf Daine » 10. feb 2017, 21:54

godtnavn skrev:Er deres snegle bedre end deres kanelstang? Jeg har en gang købt kanelstang der og aldrig har jeg oplevet en så tør omgang og stort set uden kanelsmag :(

Det afhænger nok lidt af hvor du køber, vil jeg tro. Den vi kan købe i Herning smager rigtig godt, saftig og med masser af smag (ihf de gange jeg har smagt). De får leveret bagerbrød fra Føtex i Ikast, men jeg er faktisk usikker på om de laver det hele fra bunden eller om de får det fra frost :)
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Skinkehunden
Indlæg: 798
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:17
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1959

Re: Hvad koster et brød hos dig?

Indlægaf Skinkehunden » 11. feb 2017, 00:24

godtnavn skrev:Netto er holdt op med at have mit yndlings rugbrød :whine: Så nu skal jeg i Føtex for at få det, og så bliver det ret dyrt i og med jeg så også gør de andre indkøb der... Har prøvet et par forskellige bagerrugbrød uden at være synderligt imponeret, har overvejet at bage selv, har bare hørt rugbrød er svært, men hvis nogen har en overkommelig og god opskrift så del gerne :)

Franskbrød/lyst brød spiser vi sjældent, men når vi gør så er det veronabrød fra øko bageren, det er det eneste hvide brød jeg nyder nok i forhold til at det er usundt. Eller hjemmebag :)


Den her opskrift :D Verdens nemmeste og lækreste rugbrød med sprød skorpe og blød lækkerhed indeni. Slår aldrig fejl :savl:

Hurtigt rugbrød.jpg
2
Formerly known as Gerbilwoman :)
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Hvad koster et brød hos dig?

Indlægaf Krølle » 11. feb 2017, 07:43

godtnavn skrev:Har prøvet et par forskellige bagerrugbrød uden at være synderligt imponeret, har overvejet at bage selv, har bare hørt rugbrød er svært, men hvis nogen har en overkommelig og god opskrift så del gerne


1. dag:
3/4 l vand
Surdej
3-4 tsk salt
250 g skårne/knækkede rugkerner
375 g groft rugmel
125 g hvedemel

Rør surdej og salt ud i vandet. Tilsæt mel/kerner og rør sammen, så alt mel er vådt og dejen jævn. Den skal ikke æltes-æltes, bare blandes.

Dæk til (evt med fugtigt viskestykke) og lad have lunt i 24 timer.

Dag 2:
250 g skårne rugkerner
250 g groft rugmel
3-4 spsk mørk sirup
1/4 l vand

Tilsæt alt (bland evt ingredienser fra dag 2 først, det gør en jævn fordeling med dejen fra dag 1 nemmere) og rør/ælt godt, til alt er blandet jævnt sammen. En røremaskine er fin, men håndkraft klarer det også fint på 5 minutter.

Tag ca en kop dej fra til næste gangs surdej.

Put i form(e) og lad hæve to timer, inden de bages: 1 time ved 190-200, derefter staniol på toppen og 1 time ved 190. IKKE varmluft.

Tag ud af form og afkøl på rist. De er umulige at skære mens de afkøler og er i det hele taget nemmere at skære med en skarp kokkekniv fremfor en brødkniv.

Pga surdejen holder det sig virkelig godt og frisk. Kan ifølge min mor sagtens fryses, men vi spiser dem så hurtigt, at det aldrig er relevant. Mums!
1
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: Hvad koster et brød hos dig?

Indlægaf IrmaPigen » 11. feb 2017, 08:45

JoyNips skrev:Føtexbageren har i øvrigt et rigtig godt rugbrød. Kerne eller softkerne eller sådan noget. Og kæmpestore kanelsnegle!


De har bare ikke øko i Føtex.
1
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: Hvad koster et brød hos dig?

Indlægaf IrmaPigen » 11. feb 2017, 08:46

Gerbilwoman skrev:
godtnavn skrev:Netto er holdt op med at have mit yndlings rugbrød :whine: Så nu skal jeg i Føtex for at få det, og så bliver det ret dyrt i og med jeg så også gør de andre indkøb der... Har prøvet et par forskellige bagerrugbrød uden at være synderligt imponeret, har overvejet at bage selv, har bare hørt rugbrød er svært, men hvis nogen har en overkommelig og god opskrift så del gerne :)

Franskbrød/lyst brød spiser vi sjældent, men når vi gør så er det veronabrød fra øko bageren, det er det eneste hvide brød jeg nyder nok i forhold til at det er usundt. Eller hjemmebag :)


Den her opskrift :D Verdens nemmeste og lækreste rugbrød med sprød skorpe og blød lækkerhed indeni. Slår aldrig fejl :savl:

Hurtigt rugbrød.jpg


Er det Suhrs, eller "God mad, let at lave"?
0
Brugeravatar
Skinkehunden
Indlæg: 798
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:17
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1959

Re: Hvad koster et brød hos dig?

Indlægaf Skinkehunden » 11. feb 2017, 15:09

IrmaPigen skrev:
Gerbilwoman skrev:
godtnavn skrev:Netto er holdt op med at have mit yndlings rugbrød :whine: Så nu skal jeg i Føtex for at få det, og så bliver det ret dyrt i og med jeg så også gør de andre indkøb der... Har prøvet et par forskellige bagerrugbrød uden at være synderligt imponeret, har overvejet at bage selv, har bare hørt rugbrød er svært, men hvis nogen har en overkommelig og god opskrift så del gerne :)

Franskbrød/lyst brød spiser vi sjældent, men når vi gør så er det veronabrød fra øko bageren, det er det eneste hvide brød jeg nyder nok i forhold til at det er usundt. Eller hjemmebag :)


Den her opskrift :D Verdens nemmeste og lækreste rugbrød med sprød skorpe og blød lækkerhed indeni. Slår aldrig fejl :savl:

Hurtigt rugbrød.jpg


Er det Suhrs, eller "God mad, let at lave"?


God mad, let at lave.
0
Formerly known as Gerbilwoman :)
Julledyret
Indlæg: 435
Tilmeldt: 14. sep 2015, 19:34
Kort karma: 10
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 407

Re: Hvad koster et brød hos dig?

Indlægaf Julledyret » 12. feb 2017, 15:40

Jeg bor på Frederiksberg og det vrimler med bagerbutikker her. Den lokale sælger rugbrød for 38 kr. og det samme koster deres øvrige brød vidst også.

Jeg holder mig dog til Føtex' egen bager, hvor jeg kan få et godt og lækkert softkernerugbrød for 26 kr. Desuden er det 10. rugbrød gratis, når man har et stempelkort.

Et rugbrød til over 50 kr. har jeg svært ved at se mig selv betale, det virker lidt absurd.
0
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5085
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9838

Re: Hvad koster et brød hos dig?

Indlægaf Tilly » 12. feb 2017, 16:08

Tidligere i denne uge gav jeg 25 kr for en trøffelkugle. Og den var altså ganske almindelig størrelse. Tæt på den bager jeg købte den er der en Føtex hvor en trøffelkugle koster 8kr mener jeg :gruble: I dette tilfælde ville jeg hellere betale 25 kr for en god trøffelkugle end 8kr for en halvkedelig trøffelkugle. Så det jeg egentlig vil sige er at det handler om hvorvidt at jeg oplever en kvalitetsmæssig forskel der berettiger en merpris. Men altså, umiddelbart ville jeg sgu ikke give 50 kr for rugbrød, eller betale meget for andet brød, men er nok mere villig til at give ekstra for en god kage.
0
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9844
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1860
Likede indlæg: 9578

Re: Hvad koster et brød hos dig?

Indlægaf Spjaerten » 12. feb 2017, 16:10

Jeg betalte 20kr idag for en gammeldags fastelavnsbolle i Lagkagehuset, alle pengene værd ifht dem til 5kr i Netto exvis.

Køber sjældent brød og kager hos bageren.
Er oftest croissanter i 7/11 eller supermarkeds bakeoff jeg kommer forbi.
0
Tryk på * :slem:
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Hvad koster et brød hos dig?

Indlægaf Aquadorable » 12. feb 2017, 16:28

Vi køber rugbrød hos den lokale bager (som er Lagkagehuset) til 40 kroner for et brød. Dyrt, ja, men jeg gider ikke tygge mig gennem Kohbergs halvtørre alternativ, og vi har sjældent overskud eller tid til at bage selv.

Edit: Vi bor lidt nord for København (hvis det er relevant i forhold til priser :) )
Senest rettet af Aquadorable 12. feb 2017, 17:24, rettet i alt 1 gang.
0
K - 12.06.18 :love:

Tilbage til "Mad og drikke"