Ting til den lille sult.

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Ting til den lille sult.

Indlægaf cola » 21. jan 2017, 16:54

Jeg har det med at putte ting i munden jeg kan tygge på, og ikke altid lige sundt, så jeg tænkte om nogen herinde havde noget som de spiser, når de bare skal have noget i munden og tygge på.

(og til dem der tænker perverst, jeg tror ikke nogen som helst mand syntes det er ok at tygge på den del af ham)

Pt. spiser jeg slik og nødder, andre gange vindruer eller melon. men vil gerne have flere ideer.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Ting til den lille sult.

Indlægaf Fru Sunshine » 21. jan 2017, 17:00

Rosiner, babygulerødder, slikærter, rå grønne asparges, mandler og saltstænger.

(Altså: i realiteten snacker jeg mest chips, men jeg går ud fra, at de indgår i "ikke så sundt"- kategorien).
3
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4378
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 487
Likede indlæg: 10730

Re: Ting til den lille sult.

Indlægaf BlueBunny » 21. jan 2017, 17:04

Tyggegummi, gajoler, æble, banan
0
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14722
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Ting til den lille sult.

Indlægaf Flora » 21. jan 2017, 17:13

Läkeroler i alle mulige smagsvarianter er gode til at give følelsen af at man spiser slik, men med meget få kalorier :)
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2445
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46281

Re: Ting til den lille sult.

Indlægaf LadyFox » 21. jan 2017, 17:18

A38 med musli, knækbrød med smøreost, et stykke ost, peberfrugt, gulerødder med humus, lidt rester fra dagen før hvis muligt, f.eks. en falafel, en frikadelle eller en kartoffel. Men oftere ender jeg med at spise noget chokolade, en toast, is eller kage :genert:
0
...
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Ting til den lille sult.

Indlægaf Wizzze » 21. jan 2017, 17:30

Fru Sunshine skrev:Rosiner, babygulerødder, slikærter, rå grønne asparges, mandler og saltstænger.

(Altså: i realiteten snacker jeg mest chips, men jeg går ud fra, at de indgår i "ikke så sundt"- kategorien).


+bladselleri, snittet hvidkål og rå blomkåls buketter.
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4890
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8817

Re: Ting til den lille sult.

Indlægaf Skorstenen » 21. jan 2017, 17:36

Jeg bakker altid op til madplanen om søndagene. Derudover bakker jeg også op til den lille sult - peberfrugt, gulerødder, blomkålsbuketter, broccolibuketter. Det er lækkert med dip til- vi vil hellere det end chips.
0
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Ting til den lille sult.

Indlægaf cola » 21. jan 2017, 19:18

Jeg glemte at nævne kiks, popcorn, chips og småkager af alle støbninger.

Jeg tror ikke jeg tager kål til mig, jeg lever i en 1v, og det er ikke meget rum for prutterne at fise af på :-)

Jeg spiser lidt gulerødder, men får altid mavepine af dem. Rosiner spiser jeg kun sammen med gulerødder.

Nå ja, nogle gange spiser jeg svesker, bare fordi jeg åbenbart er blevet så gammel :-)
0
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Ting til den lille sult.

Indlægaf Evapeva » 21. jan 2017, 21:16

Skorstenen skrev:Jeg bakker altid op til madplanen om søndagene. Derudover bakker jeg også op til den lille sult - peberfrugt, gulerødder, blomkålsbuketter, broccolibuketter. Det er lækkert med dip til- vi vil hellere det end chips.



"Bakker op"? :gruble:
0
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4890
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8817

Re: Ting til den lille sult.

Indlægaf Skorstenen » 21. jan 2017, 21:18

Evapeva skrev:
Skorstenen skrev:Jeg bakker altid op til madplanen om søndagene. Derudover bakker jeg også op til den lille sult - peberfrugt, gulerødder, blomkålsbuketter, broccolibuketter. Det er lækkert med dip til- vi vil hellere det end chips.



"Bakker op"? :gruble:


Bak op- skræl og skær i forvejen
Gør som kokkene: ’Bak op’. Det vil sige klargør grøntsager og opbevar dem i bøtter i køleskabet, hvor de holder sig 5-6 dage. Bakker du op i weekenden, er de skyllede salatblade, skrællede gulerødder og pillede løg hurtigt klar til madlavningen de næste mange dage. Anskaf et sæt klare plastbakker, som kan stables og passer i højden med hylderne. Læg et fugtigt stykke køkkenrulle i bunden og fyld op med fx klargjorte salatblade, kålbuketter og skrællede gulerødder.
0
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Ting til den lille sult.

Indlægaf Evapeva » 21. jan 2017, 21:24

Skorstenen skrev:
Evapeva skrev:
Skorstenen skrev:Jeg bakker altid op til madplanen om søndagene. Derudover bakker jeg også op til den lille sult - peberfrugt, gulerødder, blomkålsbuketter, broccolibuketter. Det er lækkert med dip til- vi vil hellere det end chips.



"Bakker op"? :gruble:


Bak op- skræl og skær i forvejen
Gør som kokkene: ’Bak op’. Det vil sige klargør grøntsager og opbevar dem i bøtter i køleskabet, hvor de holder sig 5-6 dage. Bakker du op i weekenden, er de skyllede salatblade, skrællede gulerødder og pillede løg hurtigt klar til madlavningen de næste mange dage. Anskaf et sæt klare plastbakker, som kan stables og passer i højden med hylderne. Læg et fugtigt stykke køkkenrulle i bunden og fyld op med fx klargjorte salatblade, kålbuketter og skrællede gulerødder.


Selvfølgelig. Smart! :gogo:
0
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Finidut
Indlæg: 1171
Tilmeldt: 26. feb 2016, 12:32
Kort karma: 142
Likede indlæg: 1790

Re: Ting til den lille sult.

Indlægaf Finidut » 21. jan 2017, 22:17

Udover de ting, som allerede er nævnt, så spiser jeg også mørk chokolade (det mætter på en eller anden måde, så jeg ikke spiser så meget af det) og kokoschips.
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Ting til den lille sult.

Indlægaf Bimmerdyret » 22. jan 2017, 00:12

Ja, her må jeg så indrømme, at min søn (16) og hans bordgruppe har formået at lave alletiders mumsesnack som produkt i et udviklingsforløb på htx.
Det er en rawball kombi af en blanding med en havregrynskugle - den er uden dadler, med proteinpulver etc.. rullet i kokosmel og den er bare yummy.

Har ikke fået opskriften endnu, da projektet ikke er færdigt..men de er så gode, og holdbarheden er i top
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29280

Re: Ting til den lille sult.

Indlægaf Sangius » 22. jan 2017, 00:29

Bimmerdyret skrev:Ja, her må jeg så indrømme, at min søn (16) og hans bordgruppe har formået at lave alletiders mumsesnack som produkt i et udviklingsforløb på htx.
Det er en rawball kombi af en blanding med en havregrynskugle - den er uden dadler, med proteinpulver etc.. rullet i kokosmel og den er bare yummy.

Har ikke fået opskriften endnu, da projektet ikke er færdigt..men de er så gode, og holdbarheden er i top


Jeg læste numsesnack tre gange, før jeg læste korrekt.

Numsesnack... :træt3:
7
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Ting til den lille sult.

Indlægaf Fru Sunshine » 24. jan 2017, 07:15

Sangius skrev:
Bimmerdyret skrev:Ja, her må jeg så indrømme, at min søn (16) og hans bordgruppe har formået at lave alletiders mumsesnack som produkt i et udviklingsforløb på htx.
Det er en rawball kombi af en blanding med en havregrynskugle - den er uden dadler, med proteinpulver etc.. rullet i kokosmel og den er bare yummy.

Har ikke fået opskriften endnu, da projektet ikke er færdigt..men de er så gode, og holdbarheden er i top


Jeg læste numsesnack tre gange, før jeg læste korrekt.

Numsesnack... :træt3:

Ditto - og jeg sidder faktisk og kigger på min 4. klasse, der har faglig fordybelse aka lektiecafé. Nu vil de vide, hvad jeg griner sådan af.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.

Tilbage til "Mad og drikke"