Måltidskasser

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4383

Måltidskasser

Indlægaf billiebean » 10. jan 2017, 09:58

Får du sådan een? Og er det pengene værd? Hvad er fordele og ulemper? Har du prøvet forskellige og var en leverandør bedre end en anden?

Spill the beans :)
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Måltidskasser

Indlægaf HappyPaww » 10. jan 2017, 10:55

Skagenfood er fantastisk :) Vi får til 3 personer (Lynkassen) hver 14. dag, og retterne er super lækre, og de rer masser af mad - ofte har vi til to dage. Især fisken er der rigeligt af - fx 450 gram frisk fisk og ikke skaldede 100 gram pr mand eller noget. Kvaliteten er virkelig høj og det er næsten 100% Øko.

Retnemt er godt som princip, fordi man kan vælge mellem 10 forskellige retter i det antal man vil - men kvaliteten var bare for ringe. Fx "First Price"-discount produkter. Det gider jeg ikke betale for, så kan jeg lige så godt selv gå i Fakta.
1
Aesel82
Indlæg: 2658
Tilmeldt: 21. okt 2015, 20:17
Kort karma: 176
Likede indlæg: 4305

Re: Måltidskasser

Indlægaf Aesel82 » 10. jan 2017, 11:09

Vi får fra kokkens hverdagsmad, og jeg er bestemt ikke enig i, at det er kedeligt og smagløst. Det er ikke gourmet, men det er udemærket.

Det kommer jo i plastikkasser, fordi det er tilberedt og det meste bare skal varmes - jeg ved ikke, hvordan de ellers kunne levere det?

Der er formentlig stor forskel på Årstiderne og Kokkens hverdagsmad, også på prisen, men jeg synes så også, t firmaerne vil noget forskelligt.

Jeg hader at lave mad, så det tiltaler mig, at der er minimal forberedelse ved Kokken, samtidig med, at vi stadig får varieret, nogenlunde sund kost.

(Og nogle af varerne er økologiske, langt fra alle, men nogle er).
0
Muspel
Indlæg: 3882
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10764

Re: Måltidskasser

Indlægaf Muspel » 10. jan 2017, 11:27

Jeg får årstidernes. Ikke fast, men næsten hver 2. Uge.

Jeg synes for det meste det smager lækkert! Men selvom jeg er hurtig i et køkken, synes jeg ikke de vejledende tider passer. Fx brugte jeg i sidste uge 40 min på at tilberede et måltid fra kvik-kvik kassen, der skulle tage 15

Det er dyrt pr måltid- men til gengæld er der ikke spild - g jeg køber ikke en masse unødvendigt i de uger.
0
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Måltidskasser

Indlægaf AgentPixie » 10. jan 2017, 11:31

Sidste år havde vi et par travle uger, hvor vi fik fra RetNemt. Det kan jeg virkelig ikke anbefale! Råvarerne kunne ikke holde sig lige lang tid.. fx var der en lakseburger med avocado. Den der avokado var først moden efter 5 dage og der var burgerbollerne så mugne.
Der var heller ikke mad nok til to voksne mennesker.
1
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Måltidskasser

Indlægaf Ficus » 10. jan 2017, 11:32

Vi får en Vegetarkasse fra Årstiderne, 2 personer til 4 dage.
Der er selvsagt ikke kød i, men masser af grønt, som indtil videre har været virkelig lækre varer. Enkelte retter har vi lavet lidt om i, mest fordi min kæreste fx ikke spiser oliven eller aubergine. I forhold til hvis vi skulle købe samme mængde og kvalitet af grøntsager i supermarked, så sparer vi penge.

Nogle enkelte gange i efteråret, måske 5-6 i alt, har vi fået en kasse bare i en uge, hvor der har været noget der lød godt på menuen. Ja, der er mindre kød i, men til gengæld har vi ikke savnet at der var mere kød, fordi retterne er mættende sat sammen. Ellers har de jo + kasserne med ekstra kød.

Tiden sparet i forhold til at skulle finde på mad, handle ind og tilberede, er vi så glade for og fordi at man fx køber større mængder kød/flere unødvendige indkøb, når man selv handler ind, så vil jeg tro der også er penge sparet. Selv ved kødkasserne, som er dyrere end vegetarkassen.
0
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Måltidskasser

Indlægaf Ficus » 10. jan 2017, 11:38

Kiggede i øvrigt på RetNemt den anden aften, men blev på ingen måde lokket. Der synes jeg menuerne lyder bedre på Aarstiderne.
Og Skagen, men vi spiser ikke nok fisk til at jeg tror vi ville være vilde med det i længden
0
JoyNips
Indlæg: 12102
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 34023

Re: Måltidskasser

Indlægaf JoyNips » 10. jan 2017, 11:55

Tidligere fik jeg fra aarstiderne, men der var simpelthen for meget mad. Jeg smed vildt meget ud selvom min kasse kun var til én, og det kunne jeg ikke rigtig forsvare, syntes jeg. Nu har de slet ikke pågældende kasse mere.
Jeg har også fået fra Skagenfood i en periode. Det var en ren fiskekasse med 3 slags rå fisk til aftensmåltider (der fulgte opskrifter med) og 1 slags frokostfisk som var tilberedt.
Både aarstiderne og Skagen var god kvalitet.

Jeg kunne godt finde på at få måltidskasse igen, det sparede både tid og penge ikke at skulle handle andet end småting og jeg fik prøvet nye opskrifter af.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Måltidskasser

Indlægaf Buller » 10. jan 2017, 12:05

Vi fik i en periode fra aastiderne... men altså, du godeste det var da verdens tammeste omgang.

Vi fik den kasse der kom fra Kiselgården. Og kokken der brugte ALDRIG mere eksotiske krydderier end salt og peber og sukker. Det er ikke pis, det stod på i alle 4 uger vi fik den, så skrev vi og klagede og stoppede med at få dem.

Men altså, når man kan læse sig frem til at folk falder i svime over grøntsager vendt i olie og salt og sukker... uge efter uge, så er vi nok bare ikke på samme side mht madlavning. Men jeg gider godt nok ikke betale en kok for at lave så kedelige opskrifter til mig.

krydderier, urter?? alt muligt sjovt, en ting er at man synes man laver gode grøntsager, men de kan altså godt bruges til andet end let dampning og vendes i olie.

Kødet var lige så kedeligt.
0
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4383

Re: Måltidskasser

Indlægaf billiebean » 10. jan 2017, 12:21

Tak for respons. Det har inspireret mig til at prøve aarstiderne, og jeg har i første omgang valgt at prøve MåltidsMixkassen, som er en blanding af retter fra nogle af de andre kasser. Så får vi prøvet lidt forskelligt her i starten. På sigt kunne jeg også godt tænke mig at prøve skagenfoods kasser, da vi elsker fisk og egentlig hellere vil spise det end kød.
0
JoyNips
Indlæg: 12102
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 34023

Re: Måltidskasser

Indlægaf JoyNips » 10. jan 2017, 12:24

Aarstiderne havde tidligere "verdenskassen". Ved ikke om de stadig har den, men der var i hvert fald krydderier og krydderurter og lidt mere eksotiske retter.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Måltidskasser

Indlægaf HappyPaww » 10. jan 2017, 13:07

Ficus skrev:Kiggede i øvrigt på RetNemt den anden aften, men blev på ingen måde lokket. Der synes jeg menuerne lyder bedre på Aarstiderne.
Og Skagen, men vi spiser ikke nok fisk til at jeg tror vi ville være vilde med det i længden

Skagenfood har også en landkasse uden fisk :)
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3669
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12189

Re: Måltidskasser

Indlægaf achillaxedprune » 10. jan 2017, 15:12

Vi har lige prøvet RetNemt. De kører med 20 % rabat på de 2 første leveringer, så vi prøver 3 kasser (dvs. 3 aftensmåltider) i 2 uger. Jeg har lige modtaget de første kasser. I forhold til prisen er jeg ikke imponeret, må jeg indrømme. For de der 400 kr., synes jeg ikke der er meget mad (ej heller forskelligt - der er sørme spidskål og kartofler til det hele). Men nu må vi se... jeg kan i hvert fald rigtig godt lide, at man ikke selv skal planlægge så meget og man får prøvet noget nyt.
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Vendela
Indlæg: 133
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:57
Kort karma: 15
Likede indlæg: 177

Re: Måltidskasser

Indlægaf Vendela » 10. jan 2017, 16:53

Min mand og jeg har lige prøvet at bestille en måltidskasse og en fiskekasse ved skagenfood, da de via Facebook kører med halv pris på første kasse og gratis frugt.
Vi har kun spist en af retterne indtil videre, men den var vi begge godt tilfredse med og vi skal have anden ret i aften :)

Vi regner dog med at afbestille igen, da vi synes fuld pris er lige dyrt nok i forhold til hvad vi normalt handler for. Men kvaliteten er rigtig fin.
1
Fræksak
Indlæg: 2493
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 470
Likede indlæg: 4232

Re: Måltidskasser

Indlægaf Fræksak » 10. jan 2017, 19:22

Vi havde Aarstiderne en længere periode (ca. 3 mdr), hvor vi fik den tre dage om ugen. Ofte fik vi god mad, men til sidst blev det for mange gentagelser - shit vi fik meget grønkål! Og vi måtte simpelthen tit kassere grøntsager, fordi der var for store mængder med til vores familie, hvilket jeg ikke brød mig om.

Vi har lige bestilt SkagenFoods Lynkasse og er spændte - et par veninder er meget begejstrede i hvert fald, og de næste 6 mdr får man gratis øko-frugt med hver uge :).
0

Tilbage til "Mad og drikke"