Champagne til nytår, eller vil I hellere have noget andet?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Tata
Indlæg: 1200
Tilmeldt: 16. sep 2016, 13:12
Kort karma: 130
Likede indlæg: 890

Re: Champagne til nytår, eller vil I hellere have noget andet?

Indlægaf Tata » 29. dec 2016, 16:23

Jeg elsker Champagne, men drikker også gerne et glas Asti, Cava, Cremant, Prosecco og Sekt osv., til nytår skal det dog være Champagne, synes jeg.
Yndlings er Moët & Chandon Nectar Imperial udgaven og Pol Roger demi sec :dåne: , men kan også godt lide brut.
1
Timian :lun:
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Champagne til nytår, eller vil I hellere have noget andet?

Indlægaf Lykke » 29. dec 2016, 17:25

Jeg er ret stor fan af champagne. Har prøver lidt forskelligt indtil videre.

I år drikker vi nok en moet til nytår.

Vi kan godt drikke champagne til fødselsdag, bryllupsdag osv.

Men cava kan også være lækkert. Sådan en har jeg også indkøbt til nytårsfesten.

Det der med at sige at champagne ikke smager godt, ja det er fair nok. Men der findes jo et utal af forskellige slags. Sådan er det jo inden for al vin.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Champagne til nytår, eller vil I hellere have noget andet?

Indlægaf Fru Sunshine » 29. dec 2016, 17:48

Jeg har til gode at møde en champagne, der smagte godt. De har alle uden undtagelse været sure. Selv dem, der skulle forestille at være søde.

Jeg kan lide asti - og så tror jeg nok, at den cremant, vi fik til vores bryllup var ok.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Champagne til nytår, eller vil I hellere have noget andet?

Indlægaf DetSorteCirkus » 29. dec 2016, 19:51

Jeg køber stort set aldrig selv champagne, så jeg får det primært hos min familie, og der er det altid fra små lokale producenter og enten hentet direkte hos vinbonden eller udvalgt af en eller anden ekspert i en specialbutik. Det er måske en af grundene til, at jeg sjældent selv forsøger mig med det. Jeg er for godt vant. En anden væsentlig grund er, at jeg altid fra diverse vinnørder har vidst, at champagne i sig selv ikke behøver være fantastisk, og at andre former for bobler kan være lige så gode eller bedre.

Til nytår plejer vi at have tørre og søde bobler, lidt for enhver smag, mere præcist en tysk sekt og noget moscato spumante.
Ingen af flaskerne koster over 40 kr., og jeg har serveret begge for min kræsne familie med stor succes.
I år har min veninde købt en anden tør variant, så den glæder jeg mig til at smage.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Champagne til nytår, eller vil I hellere have noget andet?

Indlægaf Rapfisk » 29. dec 2016, 19:54

Af mousserende vine er mine yndlinge spanske, altså cava.

Jeg holder i øvrigt rigtig meget af mousserende vin og drikker det gerne i løbet af året.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Faceless
Indlæg: 752
Tilmeldt: 15. sep 2015, 07:23
Kort karma: 57
Likede indlæg: 888

Re: Champagne til nytår, eller vil I hellere have noget andet?

Indlægaf Faceless » 1. jan 2017, 14:01

Jeg kan slet ikke drikke vin/champagne. Jeg har fået voldsomme smerter ned gennem min kæbe, de gang jeg har forsøgt. –Ved ikke hvorfor.
Men jeg har dog fundet en Asti fra Lidl, som jeg godt kan drikke uden at få smerter. Og den køber jeg altid til Nytårsaften. Derudover drikker jeg slet ikke alkohol, da jeg bare bliver virkelig træt, når jeg får det.
0
Mine drenge M'08/M'09/E'12/M'12/E'13/E'15/P'16/A'19 :lun:

Billede
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8895
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: Champagne til nytår, eller vil I hellere have noget andet?

Indlægaf Madam Pomfrey » 1. jan 2017, 16:16

jeg har ikke nogen fidus til champagne, det er typisk til den tørre side, og det er slet slet ikke mig.

Men jeg vil rigtig gerne have noget der bobler :D Så den står typisk på noget Asti eller hvad vinmanden nu har af sjove og spændene flasker. I går stod den bare på en almindelig flaske verdi til 25 kr.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Champagne til nytår, eller vil I hellere have noget andet?

Indlægaf zembra1986 » 1. jan 2017, 16:46

Vi drikker asti/mousserende vin til midnat. En billig flaske til 40 kr. blev det til i år.

Det er der to årsager til: Der er ingen af os der bryder os specielt meget om champagne og mest af alt så syntes jeg det er hul i hovedet, at betale 200 kr. eller mere for en god flaske champagne som alligevel først skal indtages kl. 12, hvor man højst sandsynligt har drukket sig mere eller mindre beruset (eller jeg og de andre jeg holdte nytår med havde i hvert fald) og derfor ikke kan smage eller nyde noget ordenligt længere.
0

Tilbage til "Mad og drikke"