Fordi jeg siger det!

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55652
Kontakt:

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Ado » 2. maj 2018, 07:31

Wizzze skrev:
Jeg har godt set de der grove (sunde :rulle: ) frøsnappere med spinat, eller pikantost er begyndt at stikke hovedet frem, men i min verden har det ikke noget med en frøsnapper at gøre :tie:

Jeg er 43 år. Frøsnapperne med pikantost stak hovedet frem da jeg var 16 år.

Edit: Okay, jeg er så faktisk 42 år.
4
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Wizzze » 2. maj 2018, 07:36

Ado skrev:
Wizzze skrev:
Jeg har godt set de der grove (sunde :rulle: ) frøsnappere med spinat, eller pikantost er begyndt at stikke hovedet frem, men i min verden har det ikke noget med en frøsnapper at gøre :tie:

Jeg er 43 år. Frøsnapperne med pikantost stak hovedet frem da jeg var 16 år.

Edit: Okay, jeg er så faktisk 42 år.


OK, men så begyndt at finde plads i diverse bake-off montre, ihvertfald her på Østerbro, har endnu ikke set dem hos en rigtig bager, lidt faglig stolthed er der da stadig i faget :D
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf FormerlyKnownAs » 2. maj 2018, 08:09

Det må da helt klart være et Øst/Vest fænomen med de frøsnappere. Jeg er 36 og har aldrig set eller hørt om det med andet end klassikeren der mest af alt minder om et twisted tebirkes.
1
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Kommodedyret » 2. maj 2018, 08:53

Begge slags frøsnappere er lækre. Men jeg har også et ben i begge lejre, når det kommer til øst/vest - fejden.
0
Closure, closure, closure closure closure
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf zembra1986 » 2. maj 2018, 09:27

Århh, flashback til folkeskolen hvor de i skoleboden solgte verdens tørreste (og største) frøsnappere med pikantost, dejlige minder :lun:

Jeg kan ikke fordrage remonce, men elsker pikantost, så tror godt I kan gætte jer til hvilken slags jeg fortrækker :P
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11501
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18523

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf PaleSeptember » 2. maj 2018, 09:33

Jeg har aldrig smagt en frøsnapper af hverken den ene eller den anden slags og måtte faktisk google det.

Udover det: I couldn't care less!
1
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf thomassneum » 2. maj 2018, 09:40

Badesandalen skrev:Der skal remonce i en frøsnapper, IKKE pikantost.


Fik en frøsnapper fra Netto med kommen :gisp:
Ved sgu ikke hvad de tænker på.
2
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Juki » 2. maj 2018, 09:49

HappyPaww skrev:
Juki skrev:
Alkaia skrev:
HappyPaww skrev:
Alkaia skrev:
Badesandalen skrev:Der skal remonce i en frøsnapper, IKKE pikantost.


Jeg synes at der skal pikantost i en frøsnapper. Hvad pokker skal remonce gøre godt for? :ad!:

En frøsnapper er da sødt wienerbrød i lighed med tebirkes :forvirret:


Frøsnapper lavet af sødt wienerbrød? :shock: Ej, nu har jeg aldrig.

Jeg har aldrig fået en frøsnapper af wienerbrød eller med remonce. De frøsnappere jeg har fået og set(både i butikker og i opskrifter) har været af en form for "tør" dej, men med noget osteagtigt indeni som modvægt til den tørre brøddej. Jeg tror dog heller ikke det har været pikantost der har været i dem jeg har fået :gruble:

Remonce i tebirkes er desuden også en fæl skuffelse, når man håber på at få en af dem uden.

Det er noget af det mærkeligste jeg har hørt :stoned:

Det her er en frøsnapper og har da altid været det (i hvert fald på Sjælland og Lolland)!

Jeg tror aldrig jeg er stødt på wienerbrødsudgaven af en frøsnapper før. Hvad man dog ikke lærer af Debatten :D

Umiddelbart virker den for sød/snasket til min smag, men jeg er også vant til at frøsnappere er noget man spiser som en hurtig snack eller i stedet for en bolle fx. Derfor virker det helt forkert at spise den med wienerbrød for at få stillet en lille sult.

Jeg får helt lyst til frøsnappere nu. Jeg sidder dog i venteværelset hos tandlægen, så måske må jeg ikke spise bagefter, men jeg kunne godt være fristet til at undersøge hvad man kan få her, om det stadig kun er den almindelige dejudgave eller om den med wienerbrød har gjort sit indtog og om der derfor skal tages en for det jyske testhold :santa2:
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Juki » 2. maj 2018, 09:50

thomassneum skrev:
Badesandalen skrev:Der skal remonce i en frøsnapper, IKKE pikantost.


Fik en frøsnapper fra Netto med kommen :gisp:
Ved sgu ikke hvad de tænker på.

Mon det er en bagerlærling eller en lidt for frisk bager der står bag :D
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf thomassneum » 2. maj 2018, 10:07

Juki skrev:

Mon det er en bagerlærling eller en lidt for frisk bager der står bag :D


Det må være en som ikke kan læse - opskriften er jo rimelig simpel. :lol2:
1
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Juki » 2. maj 2018, 11:22

Juki skrev:
HappyPaww skrev:
Juki skrev:
Alkaia skrev:
HappyPaww skrev:
Alkaia skrev:
Badesandalen skrev:Der skal remonce i en frøsnapper, IKKE pikantost.


Jeg synes at der skal pikantost i en frøsnapper. Hvad pokker skal remonce gøre godt for? :ad!:

En frøsnapper er da sødt wienerbrød i lighed med tebirkes :forvirret:


Frøsnapper lavet af sødt wienerbrød? :shock: Ej, nu har jeg aldrig.

Jeg har aldrig fået en frøsnapper af wienerbrød eller med remonce. De frøsnappere jeg har fået og set(både i butikker og i opskrifter) har været af en form for "tør" dej, men med noget osteagtigt indeni som modvægt til den tørre brøddej. Jeg tror dog heller ikke det har været pikantost der har været i dem jeg har fået :gruble:

Remonce i tebirkes er desuden også en fæl skuffelse, når man håber på at få en af dem uden.

Det er noget af det mærkeligste jeg har hørt :stoned:

Det her er en frøsnapper og har da altid været det (i hvert fald på Sjælland og Lolland)!

Jeg tror aldrig jeg er stødt på wienerbrødsudgaven af en frøsnapper før. Hvad man dog ikke lærer af Debatten :D

Umiddelbart virker den for sød/snasket til min smag, men jeg er også vant til at frøsnappere er noget man spiser som en hurtig snack eller i stedet for en bolle fx. Derfor virker det helt forkert at spise den med wienerbrød for at få stillet en lille sult.

Jeg får helt lyst til frøsnappere nu. Jeg sidder dog i venteværelset hos tandlægen, så måske må jeg ikke spise bagefter, men jeg kunne godt være fristet til at undersøge hvad man kan få her, om det stadig kun er den almindelige dejudgave eller om den med wienerbrød har gjort sit indtog og om der derfor skal tages en for det jyske testhold :santa2:

Ingen frøsnappere i Kvickly! Totalt strengt når jeg ellers godt måtte spise på trods af tandbehandling :nej:

Jeg ved at Føtex har dem, men der kunne jeg ikke nå hen. Til gengæld købte jeg en jordbærtærte(og en papirspose til 2,5 krone?!?!?! :træt3:) Det slog mig dog i bussen at Føtex' jordbærtærter er bedre end Kvicklys så nu fortryder jeg at jeg ikke nåede derop :(
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Flora » 2. maj 2018, 11:26

Det må være svært at uddanne sig til bager og så få arbejde i en anden landsdel. Man har jo ikke en chance :lol:
7
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Daine » 2. maj 2018, 12:05

PaleSeptember skrev:Jeg har aldrig smagt en frøsnapper af hverken den ene eller den anden slags og måtte faktisk google det.

Udover det: I couldn't care less!

Jeg har heller aldrig smagt en (vidste dog godt, hvordan de så ud). Jeg kan ikke rigtig finde ud af om jeg er gået glip af noget :lol:
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf HappyPaww » 2. maj 2018, 14:45

Wizzze skrev:
Ado skrev:
Wizzze skrev:
Jeg har godt set de der grove (sunde :rulle: ) frøsnappere med spinat, eller pikantost er begyndt at stikke hovedet frem, men i min verden har det ikke noget med en frøsnapper at gøre :tie:

Jeg er 43 år. Frøsnapperne med pikantost stak hovedet frem da jeg var 16 år.

Edit: Okay, jeg er så faktisk 42 år.


OK, men så begyndt at finde plads i diverse bake-off montre, ihvertfald her på Østerbro, har endnu ikke set dem hos en rigtig bager, lidt faglig stolthed er der da stadig i faget :D

Tror det kan konkludere, at Nettos bakeoff produceres i Jylland :deer:

Er der nogen der kan vise et billede af sådan en pikantoat fætter? (Og så skal jeg nok stoppe :lol:)
0
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5069
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Tilly » 2. maj 2018, 17:03

Jeg har aldrig set en frøsnapper ved en bager her i Herning. Kan heller ikke huske at jeg stødte på dem da jeg boede i Aalborg :gruble:
0

Tilbage til "Mad og drikke"