Fordi jeg siger det!

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Pandesteg » 16. jul 2022, 20:24

Mayo til at lave chilimayo eller aioli med (eller når det skal være ekstra lækkert bare) skal være hjemmelavet. Tager 1 minut at lave med stavblender, det har jeg gjort i mange år. Manden bruger Hellmanns mayo til ovenpå pålæg og til at smøre en burgerbolle med.
De andre slags kommer ikke indenfor min dør, jeg synes de er virkelig vamle og underlødige.
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11502
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18526

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf PaleSeptember » 16. jul 2022, 20:27

Pandesteg skrev:Mayo til at lave chilimayo eller aioli med (eller når det skal være ekstra lækkert bare) skal være hjemmelavet. Tager 1 minut at lave med stavblender, det har jeg gjort i mange år. Manden bruger Hellmanns mayo til ovenpå pålæg og til at smøre en burgerbolle med.
De andre slags kommer ikke indenfor min dør, jeg synes de er virkelig vamle og underlødige.


1 æg, 2 dl. olie, lidt salt og lidt hvidvinseddike - stavblender i 30 sekunder og hvidløg/chili efter smag. Det bliver ikke nemmere, og det smager SÅ godt!
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Pandesteg » 16. jul 2022, 20:30

PaleSeptember skrev:
Pandesteg skrev:Mayo til at lave chilimayo eller aioli med (eller når det skal være ekstra lækkert bare) skal være hjemmelavet. Tager 1 minut at lave med stavblender, det har jeg gjort i mange år. Manden bruger Hellmanns mayo til ovenpå pålæg og til at smøre en burgerbolle med.
De andre slags kommer ikke indenfor min dør, jeg synes de er virkelig vamle og underlødige.


1 æg, 2 dl. olie, lidt salt og lidt hvidvinseddike - stavblender i 30 sekunder og hvidløg/chili efter smag. Det bliver ikke nemmere, og det smager SÅ godt!


Jo tak, jeg har som sagt selv en opskrift jeg har brugt i mange år :D men jeg putter lidt sennep og citron i min mayo og ikke hvidvinseddike. Jeg ved ikke hvad det rigtige er men det smager godt.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11502
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18526

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf PaleSeptember » 16. jul 2022, 20:32

Pandesteg skrev:
PaleSeptember skrev:
Pandesteg skrev:Mayo til at lave chilimayo eller aioli med (eller når det skal være ekstra lækkert bare) skal være hjemmelavet. Tager 1 minut at lave med stavblender, det har jeg gjort i mange år. Manden bruger Hellmanns mayo til ovenpå pålæg og til at smøre en burgerbolle med.
De andre slags kommer ikke indenfor min dør, jeg synes de er virkelig vamle og underlødige.


1 æg, 2 dl. olie, lidt salt og lidt hvidvinseddike - stavblender i 30 sekunder og hvidløg/chili efter smag. Det bliver ikke nemmere, og det smager SÅ godt!


Jo tak, jeg har som sagt selv en opskrift jeg har brugt i mange år :D men jeg putter lidt sennep og citron i min mayo og ikke hvidvinseddike. Jeg ved ikke hvad det rigtige er men det smager godt.


Der findes sikkert mange opskrifter :) Pointen er, at det bliver ikke nemmere at lave sin egen velsmagende mayo til fritter :)
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Yetie
Indlæg: 1426
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:18
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5018

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Yetie » 16. jul 2022, 21:56

Panton skrev:
Pjeps skrev:
Panton skrev:
Pjeps skrev:Blåbær sodavand fra Harboe smager virkelig afskyeligt. Jeg ved ikke hvad jeg tænkte da jeg købte den, måske på de små runde blip båt sodavandsis ( kan man egentlig stadig få dem?)



Den synes jeg så er god :D

Den smager i hvertfald ikke af blåbær eller nogle andre bær, den smager mest af vand med sødestoffer



Jeg er så også til light generelt, du har ret den ikke smager af blåbær :D


Hvis han kigger godt efter kan man se, at smagen er "blå bær" ikke blåbær.

Og jeg er enig med dem, der mener, at den er afskyelig!
2
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7324
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23139

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Aragorn » 17. jul 2022, 05:55

Kommodedyret skrev:Er det salatmayonnaise som I kalder for "rigtig mayonnaise"? For så er det da forrykt. Salatmayonnaise som fx Hellmanns passer jo virkelig dårligt til æg, rejer, makrel i tomat, røget laks og tomatmadder. Der skal det altså være klassisk dansk mayonnaise, den som I kalder den billige.

Til burger, sandwich og pommes frites, er jeg helt enig i at salatmayonnaise passer bedre.


Jeg sad også lige og tænkte at til de klassiske danske ting skal man have den fede og runde smag, men samtidig er dén smag ubrugelig til pommes frites og den slags, der skal være noget syrligt ind over smagen dér.

Jeg synes virkelig Hellmanns er ringe generelle, men det kan være jeg skal prøve den igen, det kan være jeg husker forkert.
1

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7324
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23139

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Aragorn » 17. jul 2022, 05:57

PaleSeptember skrev:
Pandesteg skrev:
PaleSeptember skrev:
Pandesteg skrev:Mayo til at lave chilimayo eller aioli med (eller når det skal være ekstra lækkert bare) skal være hjemmelavet. Tager 1 minut at lave med stavblender, det har jeg gjort i mange år. Manden bruger Hellmanns mayo til ovenpå pålæg og til at smøre en burgerbolle med.
De andre slags kommer ikke indenfor min dør, jeg synes de er virkelig vamle og underlødige.


1 æg, 2 dl. olie, lidt salt og lidt hvidvinseddike - stavblender i 30 sekunder og hvidløg/chili efter smag. Det bliver ikke nemmere, og det smager SÅ godt!


Jo tak, jeg har som sagt selv en opskrift jeg har brugt i mange år :D men jeg putter lidt sennep og citron i min mayo og ikke hvidvinseddike. Jeg ved ikke hvad det rigtige er men det smager godt.


Der findes sikkert mange opskrifter :) Pointen er, at det bliver ikke nemmere at lave sin egen velsmagende mayo til fritter :)


Hvis jeg ikke putter chili i, så er der et element mindre på listen, og dermed må det være blevet nemmere.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11502
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18526

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf PaleSeptember » 18. jul 2022, 15:33

Sennepsvinaigrette giver lige det ekstra.
1
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Alphilia » 21. jul 2022, 19:06

Grillmad er overvurderet
4
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 9938
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1201
Likede indlæg: 17869

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf .Magic. » 25. jul 2022, 07:44

Jeg vil hellere sidde ved børnebordet pga maden end ved voksenbordet. Det opdagede jeg her i weekenden.
Børnene fik frikadeller, forskelligt kødpålæg osv.
På voksenbordet var der rejer, forskelligt fisk, ildelugtende oste osv.
1
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Æble » 25. jul 2022, 13:04

Jeg vil have hellmans på min æggemad! hader den klamme hvide “klassiske” mayo.
1
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 9938
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1201
Likede indlæg: 17869

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf .Magic. » 31. jul 2022, 18:06

Ben & Jerry’s Phish Food smager ekstra godt med Djungelvrål i :blush:
1
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf HappyPaww » 31. jul 2022, 19:26

Det værste er, når folk serverer Miracle Whip (og kalder det mayo) til burgere :whine:
2
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Stitch » 31. jul 2022, 20:09

.Magic. skrev:Ben & Jerry’s Phish Food smager ekstra godt med Djungelvrål i :blush:



Hvor har du skaffet Phish Food henne? Kan slet ikke få fingre i den version herhjemme :mellow:
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 9938
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1201
Likede indlæg: 17869

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf .Magic. » 1. aug 2022, 02:49

Stitch skrev:
.Magic. skrev:Ben & Jerry’s Phish Food smager ekstra godt med Djungelvrål i :blush:



Hvor har du skaffet Phish Food henne? Kan slet ikke få fingre i den version herhjemme :mellow:

En lille kiosk inde i byen. Det er også det eneste sted jeg har set det i flere år.
1

Tilbage til "Mad og drikke"