Restaurantforslag København

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Restaurantforslag København

Indlægaf HappyPaww » 31. okt 2016, 08:56

Ja, klassisk spørgsmål, men er helt ideforladt, så kan vi lige tage en ny runde? :D

Skal med et par veninder ud at spise på lørdag, og det sker ret sjældent, så har ikke fulgt så godt med på restaurantområdet.

Ønsker:
- Mellem prisleje (ca. 300 pr. mand for maden) - billigere også ok
- God stemning - ikke for stille/intimt/hyggeligt - der må gerne være lidt festligt, og evt. med mulighed for en god cocktail
- Beliggenhed i Indre by, Nørrebro eller Vesterbro
- Umiddelbart gider vi ikke asiatisk, med mindre ovenstående er opfyldt, og maden er rigtig god.
- Sidst men ikke mindst: Mulighed for at få bord en lørdag aften med kort varsel omkring kl. 19-20 ish... :rulle:

Vi havde kigget på Bæst, men det er vist umuligt at komme til. Llama skal det ikke være, og Pluto er det ikke forfærdelig længe siden, jeg var på sidst... :gruble:

Hit me :banan:
0
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Restaurantforslag København

Indlægaf Spjaerten » 31. okt 2016, 10:39

Madklubben Vesterbro er altid min Go to hvis det kniber med tid. Ret nemt at få bord synes jeg.
Ellers har jeg også en stor forkærlighed for Tony's - men det er mere intimt og ikke så løssluppen stemning synes jeg.
1
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Restaurantforslag København

Indlægaf girl_beat » 31. okt 2016, 10:53

Madklubben Vesterbro
Spuntino
Restaurant CofoCo på Abel Cathrines Gade
Gorilla
Kung Fu II
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Restaurantforslag København

Indlægaf Mi55y » 31. okt 2016, 13:42

Jeg er ret glad for The Italian, når min vej går forbi hovedstaden - 3 retter til en billig penge.
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Restaurantforslag København

Indlægaf HappyPaww » 1. nov 2016, 16:12

1000 tak alle :) Vi ender på Kung Fu, og jeg glæder mig :p
1
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Restaurantforslag København

Indlægaf StripesAddict » 22. jan 2017, 10:27

Er der nogen der kan anbefale et sted til tidlig (casual) middag i aften? Vi ville have været på California Kitchen (salatsted), men de lukker allerede klokken 17. Nogen der kan anbefale et sted? Gerne nær Trianglen.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Restaurantforslag København

Indlægaf Wizzze » 22. jan 2017, 11:33

StripesAddict skrev:Er der nogen der kan anbefale et sted til tidlig (casual) middag i aften? Vi ville have været på California Kitchen (salatsted), men de lukker allerede klokken 17. Nogen der kan anbefale et sted? Gerne nær Trianglen.


Trianglen er efterhånden kun burgersteder, det er udmærkede burgers, men er man ikke i humør til burger, skal man lidt længere væk.
Skal det være lidt "eksotisk" og vegetar/øko, kan jeg kun komme i tanke om Bindia https://www.bindia.dk/

Ellers er det gode i nærheden af Trianglen mest fransk/italiensk :gruble:
1
Do as I say! :whip:
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Restaurantforslag København

Indlægaf JoyNips » 22. jan 2017, 12:48

StripesAddict skrev:Er der nogen der kan anbefale et sted til tidlig (casual) middag i aften? Vi ville have været på California Kitchen (salatsted), men de lukker allerede klokken 17. Nogen der kan anbefale et sted? Gerne nær Trianglen.


Cafeerne omkring Bopa plads kunne være et bud. Eller Dag H ved Lille Triangel. Som wizzze skriver, så er der mest burger lige ved Trianglen (halifax, Østerbros originale og cocks & cows). Derudover er der selvfølgelig bindia. Er I til indisk, og vil prøve noget andet end Bindia, så er der Kashmir på Willemoesgade 75, men det er lidt væk fra Trianglen - måske 10-15 minutters gang. På Ryesgade, også en 10 minutters gang fra Trianglen, har vi La esquina, hvor man kan få en glimrende gang tapas for 185 kr.

I starten af olufsgade er der en italiensk restaurant, som er helt hæderlig, men med et rædselsfuldt lydniveau efter min mening. Jeg er dog lidt lydsart...
På st Jakobs plads ligger le st Jacques, som er lidt finere, men som om søndagen har 3 retter for 250 kr. Det kan klart anbefales!
3
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Restaurantforslag København

Indlægaf StripesAddict » 22. jan 2017, 13:16

Tak for anbefalingenre, Nips og Wizze - det kigger vi på, når vi vover os ud senere. Jeg er i øvrigt også sart med lyd, så lækkert du lige fik den med :gogo:
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Restaurantforslag København

Indlægaf Rapfisk » 22. jan 2017, 13:18

Jeg ville også have anbefalet Le Saint-Jaques (jeg har dog ikke været der, efter den fik ny chefkok), alternativt i samme stil Hos Fischer eller Jean Claude, begge lidt oppe ad Nordre Frihavnsgade.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Restaurantforslag København

Indlægaf Wizzze » 22. jan 2017, 13:37

Rapfisk skrev:Jeg ville også have anbefalet Le Saint-Jaques (jeg har dog ikke været der, efter den fik ny chefkok), alternativt i samme stil Hos Fischer eller Jean Claude, begge lidt oppe ad Nordre Frihavnsgade.


Har Fischer åbent om søndagen, det kan jeg ikke huske? :gruble:
Gustavs har ihvertfald lukket om søndagen, og så er der som nævnt Jean Claude og Saint-Jaques som gode franske, men det er ikke rigtig i den retning TS originale tanker gik.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Restaurantforslag København

Indlægaf Wizzze » 22. jan 2017, 13:52

JoyNips skrev:
StripesAddict skrev:Er der nogen der kan anbefale et sted til tidlig (casual) middag i aften? Vi ville have været på California Kitchen (salatsted), men de lukker allerede klokken 17. Nogen der kan anbefale et sted? Gerne nær Trianglen.


Cafeerne omkring Bopa plads kunne være et bud. Eller Dag H ved Lille Triangel. Som wizzze skriver, så er der mest burger lige ved Trianglen (halifax, Østerbros originale og cocks & cows). Derudover er der selvfølgelig bindia. Er I til indisk, og vil prøve noget andet end Bindia, så er der Kashmir på Willemoesgade 75, men det er lidt væk fra Trianglen - måske 10-15 minutters gang. På Ryesgade, også en 10 minutters gang fra Trianglen, har vi La esquina, hvor man kan få en glimrende gang tapas for 185 kr.

I starten af olufsgade er der en italiensk restaurant, som er helt hæderlig, men med et rædselsfuldt lydniveau efter min mening. Jeg er dog lidt lydsart...
På st Jakobs plads ligger le st Jacques, som er lidt finere, men som om søndagen har 3 retter for 250 kr. Det kan klart anbefales!


Den italienske overfor føtteren, med den grimme indretning?
Vi var der i sensommeren, de kørte meget på deres seafood pasta, men det var sgu ikke særlig godt, desværre, så hellere Famo nede ved Øster Søgade, men de har vist også lukket om søndagen :gruble:
0
Do as I say! :whip:
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Restaurantforslag København

Indlægaf JoyNips » 22. jan 2017, 14:12

Wizzze skrev:
JoyNips skrev:
StripesAddict skrev:Er der nogen der kan anbefale et sted til tidlig (casual) middag i aften? Vi ville have været på California Kitchen (salatsted), men de lukker allerede klokken 17. Nogen der kan anbefale et sted? Gerne nær Trianglen.


Cafeerne omkring Bopa plads kunne være et bud. Eller Dag H ved Lille Triangel. Som wizzze skriver, så er der mest burger lige ved Trianglen (halifax, Østerbros originale og cocks & cows). Derudover er der selvfølgelig bindia. Er I til indisk, og vil prøve noget andet end Bindia, så er der Kashmir på Willemoesgade 75, men det er lidt væk fra Trianglen - måske 10-15 minutters gang. På Ryesgade, også en 10 minutters gang fra Trianglen, har vi La esquina, hvor man kan få en glimrende gang tapas for 185 kr.

I starten af olufsgade er der en italiensk restaurant, som er helt hæderlig, men med et rædselsfuldt lydniveau efter min mening. Jeg er dog lidt lydsart...
På st Jakobs plads ligger le st Jacques, som er lidt finere, men som om søndagen har 3 retter for 250 kr. Det kan klart anbefales!


Den italienske overfor føtteren, med den grimme indretning?
Vi var der i sensommeren, de kørte meget på deres seafood pasta, men det var sgu ikke særlig godt, desværre, så hellere Famo nede ved Øster Søgade, men de har vist også lukket om søndagen :gruble:


L'imperatore, hedder den. Vi har været der en enkelt gang og det var ok mad, men vi faldt ikke i svime. Og lyden var som sagt skrækkelig!

Famo metro er vel ikke ligefrem "casual"... har de egentlig en bib eller er det kun Famo?
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje

Tilbage til "Mad og drikke"