Men hvordan koger/laver du så risengrøden?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.

Men hvordan koger/laver du så risengrøden?

Koger som anvist på pakken
29
56%
Koger op og sætter i "høkasse"
19
37%
Andet
4
8%
 
Afgivne stemmer: 52
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33990

Re: Men hvordan koger/laver du så risengrøden?

Indlægaf JoyNips » 30. okt 2016, 17:04

didas skrev:
HappyPaww skrev:
didas skrev:
HappyPaww skrev:
didas skrev:Jeg koger risene færdige først i 10-12 minutter som med almindelige ris. Så koger jeg mælken op, putter risene i og rører rundt til den rette konsistens. Jeg har ikke tålmodighed til at stå i hele og halve timer over gryden og med denne metode brænder jeg den aldrig på.

Smart! Det bliver ikke udkogt?


Nope, det bliver bare blødt og cremet, men risene har stadig alm fast konsistens :) Jeg har lært metoden fra min mor og jeg har altid gjort sådan.

Smart :gogo: Så risen koges til vandet er absorberet, og så kommes de kogte ris i kogende mælk? Hvordan er blandingsforholdet ca?


Jeps, risene koger som alm. 10-12 min og så trækker de mens mælken koger op. Til 1 person som hovedmåltid bruger jeg 2 dl ris til 3 dl vand og 5 dl mælk.


Det er godt nok meget ris til 1 Pers. På min pakke står der 2,5 dk til 4 personer.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Lucia
Indlæg: 1551
Tilmeldt: 20. dec 2015, 14:42
Kort karma: 66
Likede indlæg: 2158

Re: Men hvordan koger/laver du så risengrøden?

Indlægaf Lucia » 30. okt 2016, 17:24

Den ene gang, jeg selv har stået for risengrøden, har jeg lavet det på komfur. Og jeg har ingen intentioner om at forsøge mig med andre metoder, der indebærer dyne og seng og hvad ved jeg. Jeg vil ikke have mad i sengen :lol:
0
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Men hvordan koger/laver du så risengrøden?

Indlægaf cola » 30. okt 2016, 17:28

Koger mælken op putter risene i og ind i sengen med det, så når jeg kommer hjem fra arbejde så er der mad... Ja så længe siden er det jeg lavede det sidst.
0

Tilbage til "Mad og drikke"