Den store bagedyst

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Den store bagedyst

Indlægaf Lykke » 18. okt 2017, 20:36

Jeg synes sgu det var for usmageligt det Tim Vladimir havde gang i. Ja det er en kagedyst, men helt ærligt. Den romantisering af USA jeg fatter det ikke.
Og pretzel/kringle - det er jo tysk. Så der var jo ikke en skid i det alligevel.
Det hele kan også blive en kende for overfladisk synes jeg.
1
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Den store bagedyst

Indlægaf Neenah » 18. okt 2017, 20:43

Jeg tænkte præcis det samme som Henrik Palle.
1
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Den store bagedyst

Indlægaf musling » 18. okt 2017, 21:39

Hopper lige ind i den her tråd for første gang.
Er også først lige kommet med på årets bagedyst i dag, så har ikke set den/de indledende runder og derfor heller ikke de nye dommere før.

Hende den kvindelige dommer. Er jeg den eneste der synes, at hun skal stemmes ud næste gang? Eller er det pga klipningen, at det hele virker så stift og uprofessionelt? Hun virker meget oplæsende og _virkelig_ belastende. Eller er det bare mig?
1
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Den store bagedyst

Indlægaf vibbsen » 18. okt 2017, 22:32

OK...Det bedste ved DSBD er så afgjort debatten.net....Jeg glemte at det var i aften. Og drak vin med en veninde..Hvilket bare gøre det at følge programmet her meget meget sjovere...

Anbefaling : 1 flaske vin & kommentarerne debatten.net
2
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Den store bagedyst

Indlægaf vibbsen » 19. okt 2017, 00:44

Mistermor skrev:
vibbsen skrev:OK...Det bedste ved DSBD er så afgjort debatten.net....Jeg glemte at det var i aften. Og drak vin med en veninde..Hvilket bare gøre det at følge programmet her meget meget sjovere...

Anbefaling : 1 flaske vin & kommentarerne debatten.net


Tråden er bedre end udsendelsen!

For øvrigt skal man ikke se "Den store britiske bagedyst" på Tv2Fri før det danske - så bliver man helt flov over det danske niveau.
"Stegt dej" er det oversat til, men det er vel oliekogte kager - et noget mere seriøst tema end Amerikanske kager (som ikke engang behøver at være amerikanske, bare de er dekorerede med noget, der kan relateres til Amerika på en eller anden måde).

Jeg elsker den britiske bagedyst :love:


Jeg har så first hand erfaring med britiske kager. Og det kan godt være at det visuelle niveau er højt. Til gengæld så smager de tit af tørt med tørt på.
Da min bror blev gift i Nordirland ( del af UK) serverede de den smukkeste og mest veludførte bryllupskage jeg nogensinde har set. Den var så FLOT. Og smagte afskyeligt, tørt Og fælt. Visuelt var den lige i skabet. Men smagsmæssigt var den helt håbløs.
Men den var som sådan en standart britisk bryllups kage.
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55653
Kontakt:

Re: Den store bagedyst

Indlægaf Ado » 19. okt 2017, 06:05

Gud, hvor er Andrea dog gennemsyret køn! :love: Jeg tror den mandlige dommer har et crush på hende. :D
2
Donna Martin Graduates!
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27064

Re: Den store bagedyst

Indlægaf ajnaM » 19. okt 2017, 06:10

vibbsen skrev:
Mistermor skrev:
vibbsen skrev:OK...Det bedste ved DSBD er så afgjort debatten.net....Jeg glemte at det var i aften. Og drak vin med en veninde..Hvilket bare gøre det at følge programmet her meget meget sjovere...

Anbefaling : 1 flaske vin & kommentarerne debatten.net


Tråden er bedre end udsendelsen!

For øvrigt skal man ikke se "Den store britiske bagedyst" på Tv2Fri før det danske - så bliver man helt flov over det danske niveau.
"Stegt dej" er det oversat til, men det er vel oliekogte kager - et noget mere seriøst tema end Amerikanske kager (som ikke engang behøver at være amerikanske, bare de er dekorerede med noget, der kan relateres til Amerika på en eller anden måde).

Jeg elsker den britiske bagedyst :love:


Jeg har så first hand erfaring med britiske kager. Og det kan godt være at det visuelle niveau er højt. Til gengæld så smager de tit af tørt med tørt på.
Da min bror blev gift i Nordirland ( del af UK) serverede de den smukkeste og mest veludførte bryllupskage jeg nogensinde har set. Den var så FLOT. Og smagte afskyeligt, tørt Og fælt. Visuelt var den lige i skabet. Men smagsmæssigt var den helt håbløs.
Men den var som sådan en standart britisk bryllups kage.


Enig!

Jeg synes også, man kan se det - det er ofte en 'sponge' med smørcreme, de laver. Jeg er mere til creme (uden gelatine!) og flødeskum. Mmmh.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Den store bagedyst

Indlægaf sigge » 19. okt 2017, 09:24

sigge skrev:
Daine skrev:
Lucia skrev:Hvad er det for en væske, de skal dyppe dem i?

Jeg googlede og den sagde lud?!?


De kaldte det "natronbase" - hvad det så end er.


Nå, jeg var lidt nysgerrig efter det der "natronbase", som kringlerne skulle dyppes i. Google finder intet relevant under det ord, så jeg har været ved at søge på andre opskrifter på pretzels. Nogle steder bruger de bare kogende vand med en masse natron, men i en anden opskrift skal man bruge kaustisk soda (fortyndet ret med med vand, men alligevel). Af en eller anden grund ville jeg personligt have mest lyst til at bruge metoden med natron.
2
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Halldora
Indlæg: 372
Tilmeldt: 25. jan 2016, 11:40
Kort karma: 25
Geografisk sted: 5000
Likede indlæg: 593

Re: Den store bagedyst

Indlægaf Halldora » 19. okt 2017, 11:07

Helt fair, at Andrea vandt mesterbagertitlen i går, for hun klarede det ret godt. Hende kan jeg, i øvrigt - og ikke at det har noget med kagerne at gøre, ret godt lide.
Anton, derimod, puuuuhaaa, han kræver lige lidt ekstra overbærenhed fra min side. Ganske fint var det også, at Nikolaj måtte forlade programmet, og så må Rosa komme stærkt igen i næste uge.

Kan så rigtig godt lide dommerne, og var pæææænt træt af Jan og Mette fra de forudgående sæsoner. Virkelig træt.
Senest rettet af Halldora 19. okt 2017, 15:41, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1423
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4864

Re: Den store bagedyst

Indlægaf Patience » 19. okt 2017, 11:14

Jeg så først afsnittet sent i går aftes - Årh altså, jeg kan ikke rigtig "komme ind i det" i denne sæson. Jeg synes deltagerne er kedelige og ikke særligt dygtige.
Jeg synes også den kvindelige dommer er totalt intetsigende og uden personlighed. Den mandlige dommer er okay, synes jeg - men det er ikke rigtig nok til at løfte det for mig.
Jeg synes også deres udfordringer er kedelige - cake pops.... Gaaab - og pretzels. Jeg synes også at det at alle deltagernes var så tæt på hinanden vidner om at det nok ikke var den vanskeligste udfordring.
Mesterværkerne blev for de fleste noget makværk, hvor de havde langt større ambitioner end de kunne indfri. Undtagelsen var selvfølgelig Andrea - den var godt nok fint lavet. Og jeg synes hun er ret skøn. Men de fleste af de andre er lidt kedelige synes jeg.
Nå, jeg bliver nu alligevel hængende trods alt mit brok - jeg vil virkelig gerne være begejstret - jeg elsker normalt den store bagedyst.
1
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Den store bagedyst

Indlægaf TomKah » 19. okt 2017, 19:11

sigge skrev:
sigge skrev:
Daine skrev:
Lucia skrev:Hvad er det for en væske, de skal dyppe dem i?

Jeg googlede og den sagde lud?!?


De kaldte det "natronbase" - hvad det så end er.


Nå, jeg var lidt nysgerrig efter det der "natronbase", som kringlerne skulle dyppes i. Google finder intet relevant under det ord, så jeg har været ved at søge på andre opskrifter på pretzels. Nogle steder bruger de bare kogende vand med en masse natron, men i en anden opskrift skal man bruge kaustisk soda (fortyndet ret med med vand, men alligevel). Af en eller anden grund ville jeg personligt have mest lyst til at bruge metoden med natron.


Jeg er overbevist om at det bare er natron/natriumbicarbonat opløst i vand. Eller også en meget tynd opløsning af natroumhydroxid. Base og lud er synonymer. Kitler og briller var dermed udelukkende for den dramatiske effekt. Så vidt jeg husker er det højst lokalirriterende.
1
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Den store bagedyst

Indlægaf Alphilia » 25. okt 2017, 15:58

Er I klar til i aften? D
Pizza, bolcher (hvad har det med bagning af gøre?) og wienerbrød - det skal nok blive underholdende
1
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Den store bagedyst

Indlægaf Sophies-mor » 25. okt 2017, 16:02

Lykke skrev:Købe en ny kjole fordi man skal være med i endnu et afsnit? Og hvorfor skal manden købe den til hende?

Hvem?
Hende, der laver mere pynt end kage?
Kan simpelthen ikke huske, hvad hun hedder, men hun er SÅ belastende.
Lisette? :gruble:
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Den store bagedyst

Indlægaf Lykke » 25. okt 2017, 16:05

Sophies-mor skrev:
Lykke skrev:Købe en ny kjole fordi man skal være med i endnu et afsnit? Og hvorfor skal manden købe den til hende?

Hvem?
Hende, der laver mere pynt end kage?
Kan simpelthen ikke huske, hvad hun hedder, men hun er SÅ belastende.
Lisette? :gruble:


Ja just præcis.
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Den store bagedyst

Indlægaf Sophies-mor » 25. okt 2017, 16:07

Lykke skrev:
Sophies-mor skrev:
Lykke skrev:Købe en ny kjole fordi man skal være med i endnu et afsnit? Og hvorfor skal manden købe den til hende?

Hvem?
Hende, der laver mere pynt end kage?
Kan simpelthen ikke huske, hvad hun hedder, men hun er SÅ belastende.
Lisette? :gruble:


Ja just præcis.

Åh du godeste...
Man kan da heller ikke vise sig i den samme las to gange :rulle:
Men kan være, at hun har brugt alle sine egne penge på kager og pynt? Ikke at forglemme PYNT, man må ikke mangle pynt.
:lol: :lol: :lol:
1
Hæklerier på hjernen :cool:

Tilbage til "Mad og drikke"