Nespresso kapselkaffemaskine

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Nespresso kapselkaffemaskine

Indlægaf ina » 2. sep 2016, 17:16

Jeg ønsker mig en nespresso kapselmaskine i fødselsdagsgave, og nu opdagede jeg at Salling har denne på tilbud i dag: http://salling.dk/bolig/kokkenudstyr/ko ... cgodb8kM4Q

Er der nogen der kender den, som kan anbefale den? Får man brugt mælkeskummeren? Man kan også få den uden mælkeskummeren på tilbud nemlig.

Jeg har snakket med min mand om at han kunne give mig den i fødselsdagsgave ( :genert: ), men vil gerne være sikker på at den er noget ved. :)
0
Tiktaktoe
Indlæg: 127
Tilmeldt: 26. aug 2015, 15:26
Kort karma: 12
Likede indlæg: 193

Re: Nespresso kapselkaffemaskine

Indlægaf Tiktaktoe » 2. sep 2016, 17:30

Jeg er vildt glad for min mælkeskummer ( en anden kaffemodel, dog samme mælkeskummer). Bruger endda de fleste gange bare mælkeskummeren til min kaffe.
Senest rettet af Tiktaktoe 2. sep 2016, 21:33, rettet i alt 3 gange.
0
Lys
Indlæg: 5807
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10456

Re: Nespresso kapselkaffemaskine

Indlægaf Lys » 2. sep 2016, 17:32

Om man får brugt mælkeskummeren afhænger jo ret meget af, hvordan man foretrækker sin kaffe. Jeg drikker helst ikke kaffe uden mælk, så jeg bruger den altid.

Vi har en model med den type mælkeskummer på mit arbejde, og jeg synes det er lidt noget hø, at man skal vaske den hver gang, man har brugt den. Derhjemme har jeg en Latissima+, og der kan jeg sætte mælkeskummeren i køleskabet og så bare vaske den i opvaskemaskinen 1-2 gange om ugen. Det er mere praktisk, synes jeg.
1
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27061

Re: Nespresso kapselkaffemaskine

Indlægaf ajnaM » 2. sep 2016, 17:50

Jeg sætter stor pris på, at min mælkeskummer ikke hænger sammen med min kaffemaskine. De er begge blevet skiftet ud, men ikke samtidigt, og det havde været irriterende at skulle skifte hele maskinen, hvis det kun var den ene del, der var gået i stykker.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Nespresso kapselkaffemaskine

Indlægaf ina » 2. sep 2016, 18:06

Jeg glemte at nævne, at jeg ikke drikker kaffe uden mælk. Det lyder til at en mælkeskummer er en god ting. :gogo:

Jeg forstår dog ikke helt hvad det betyder af den er integreret? Så kan man ikke tage den af maskinen? Kan man det med nogle af de andre nespresso?
0
Lys
Indlæg: 5807
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10456

Re: Nespresso kapselkaffemaskine

Indlægaf Lys » 2. sep 2016, 18:19

ina skrev:Jeg glemte at nævne, at jeg ikke drikker kaffe uden mælk. Det lyder til at en mælkeskummer er en god ting. :gogo:

Jeg forstår dog ikke helt hvad det betyder af den er integreret? Så kan man ikke tage den af maskinen? Kan man det med nogle af de andre nespresso?


Jeg tror, at det betyder, at den har fælles 'bund' med resten af maskinen. Du kan godt tage den af og vaske den fx, men dens base sidder fast på kaffemaskinen. Du kan også købe den samme mælkeskummer helt separat.
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Nespresso kapselkaffemaskine

Indlægaf ina » 2. sep 2016, 18:47

Lys skrev:
ina skrev:Jeg glemte at nævne, at jeg ikke drikker kaffe uden mælk. Det lyder til at en mælkeskummer er en god ting. :gogo:

Jeg forstår dog ikke helt hvad det betyder af den er integreret? Så kan man ikke tage den af maskinen? Kan man det med nogle af de andre nespresso?


Jeg tror, at det betyder, at den har fælles 'bund' med resten af maskinen. Du kan godt tage den af og vaske den fx, men dens base sidder fast på kaffemaskinen. Du kan også købe den samme mælkeskummer helt separat.


Ah, ja, selvfølgelig. Måske bedre at købe maskinen uden, og så købe skummeren ved siden af. :gruble:
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Nespresso kapselkaffemaskine

Indlægaf ina » 2. sep 2016, 19:00

Jeg har lige bestilt den samme som jeg linkede til, uden mælkeskummer. På vegne af min mand. :lol: Kan ønske mig mælkeskummeren ved siden af så. :gogo:
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Nespresso kapselkaffemaskine

Indlægaf Rapfisk » 2. sep 2016, 19:20

Det er en rigtig dårlig forretning at købe mælkeskummeren separat. Den er væsentligt dyrere end den besparelse, du får på maskinen.
1
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Nespresso kapselkaffemaskine

Indlægaf ina » 2. sep 2016, 19:29

Rapfisk skrev:Det er en rigtig dårlig forretning at købe mælkeskummeren separat. Den er væsentligt dyrere end den besparelse, du får på maskinen.


Tilbud på maskinen med skummer: 1200kr (normalpris 2000kr)
Tilbud på maskinen uden skummer: 900kr (normalpris 1600kr)

En original mælkeskummer koster omkring 500-600kr, googlede jeg mig til. Kan godt se, at jeg kunne have sparet 200-300kr, hvis jeg havde købt maskinen med skummer på tilbud, men får det stadig samlet billigere end normalprisen på denne måde. Og kan godt se fornuften i, at de ikke sidder sammen. :)

Jeg har undværet en skummer indtil videre, så jeg kan altid starte ud med den her, og så ønske mig en skummer senere. Evt. en anden end nespressos, hvis det er. :) Men tak for rådet. Glæder mig til at få maskinen!
1
Lakika
Indlæg: 179
Tilmeldt: 17. dec 2015, 18:25
Kort karma: 17
Likede indlæg: 185

Re: Nespresso kapselkaffemaskine

Indlægaf Lakika » 2. sep 2016, 20:32

Jeg har haft en anden model en del år, med en mælkeskummer ved siden af. Som jeg også har været nødt til at skifte ud, da belægningen blev mærkelig. Jeg ville ikke selv bryde mig om at drikke espresso med kold mælk i, selvom man varmer koppen godt inden.
1
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Nespresso kapselkaffemaskine

Indlægaf Pandesteg » 3. sep 2016, 21:30

Lys skrev:Om man får brugt mælkeskummeren afhænger jo ret meget af, hvordan man foretrækker sin kaffe. Jeg drikker helst ikke kaffe uden mælk, så jeg bruger den altid.

Vi har en model med den type mælkeskummer på mit arbejde, og jeg synes det er lidt noget hø, at man skal vaske den hver gang, man har brugt den. Derhjemme har jeg en Latissima+, og der kan jeg sætte mælkeskummeren i køleskabet og så bare vaske den i opvaskemaskinen 1-2 gange om ugen. Det er mere praktisk, synes jeg.


Enig, jeg synes også bedst om Latissima+!
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Nespresso kapselkaffemaskine

Indlægaf ina » 4. sep 2016, 07:42

Pandesteg skrev:
Lys skrev:Om man får brugt mælkeskummeren afhænger jo ret meget af, hvordan man foretrækker sin kaffe. Jeg drikker helst ikke kaffe uden mælk, så jeg bruger den altid.

Vi har en model med den type mælkeskummer på mit arbejde, og jeg synes det er lidt noget hø, at man skal vaske den hver gang, man har brugt den. Derhjemme har jeg en Latissima+, og der kan jeg sætte mælkeskummeren i køleskabet og så bare vaske den i opvaskemaskinen 1-2 gange om ugen. Det er mere praktisk, synes jeg.


Enig, jeg synes også bedst om Latissima+!


Den koster bare ret meget mere. :D
0
IrmaPigen
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Nespresso kapselkaffemaskine

Indlægaf IrmaPigen » 4. sep 2016, 07:46

Men latissima er fantastisk :love:

Og hvis du kun bruger kildevand i den forlænger du dens levetid.
0
Brugeravatar
Tobywan
Indlæg: 1013
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:12
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1965

Re: Nespresso kapselkaffemaskine

Indlægaf Tobywan » 4. sep 2016, 08:03

IrmaPigen skrev:Men latissima er fantastisk :love:

Og hvis du kun bruger kildevand i den forlænger du dens levetid.


Man kan også bruge en filterkande og spare de mange flasker. Der er dog ikke den store forskel i pris, da filteret skal skiftes løbende. Du får dog den sikkerhed, at du mere præcist kan kontrollere hvad du putter i maskinen. Kildevand er der trods alt forskel på, alt efter hvor det kommer fra.

http://www.kaffemekka.dk/shop/400-afkal ... urmet-mg2/

Er dog ikke sikker på det kan svare sig på en forholdsvis billig maskine som Nespresso er. Det kommer nok også meget an på hvor meget kalk osv. der er i vandet, samt hvilke muligheder der ellers er for at vedligeholde maskinen.

Folk med dyrt kaffeudstyr bruger ofte denne løsning, når der ikke er direkte vandtilslutning med fastmonteret filter. Den slags maskiner er nemlig rigtig svære at få afkalket.

Derudover giver det bedre kaffe at bruge filtreret vand, men igen er det ikke sikkert der er den store forskel på Nespresso.
0

Tilbage til "Mad og drikke"